Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 754
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 757

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàCarpe Diem
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: mitkoeapostolov

Åäèí îò ëþáèìèòå ìè ôèëìè å „Îáùåñòâîòî íà ìúðòâèòå ïîåòè” ñ Ðîáèí Óèëÿìñ. Íàêðàòêî – ôèëìúò ïðîñëåäÿâà ðàçâèòèåòî íà ãðóïà ìîì÷åòà â ìúæêà ãèìíàçèÿ. Åäèí îò òåõíèòå ó÷èòåëè, Ðîáèí Óèëÿìñ, ãè ó÷è êàê äà ìèñëÿò ñàìîñòîÿòåëíî, äà îáè÷àò ñåáå ñè è æèâîòà è äà æèâåÿò çà ìèãà, èëè êàçàíî íà ëàòèíñêè Carpe Diem.
Ôèëìúò å îñíîâîïîëàãàù â àìåðèêàíñêàòà êóëòóðà è èçîáùî çàïàäíèÿ ìàíòàëèòåò. Èäåÿòà äà æèâååø â íàñòîÿùèÿ ìîìåíò, áåç äà ñå âëèÿåø îò ìèíàëîòî è áúäåùåòî, å èäåàëíà çà êîíñóìàòîðñêîòî îáùåñòâî. Ìèãúò ìîæå äà å ïðîäóêò èëè åìîöèÿ, íî âàæíîòî å äà ñå êîíñóìèðà ñåãà.
Ðàçáèðà ñå îðèãèíàëíèÿò êîíòåêñò å ñúâñåì ðàçëè÷åí – Ðîáèí Óèëÿìñ èñêà äà îñâîáîäè ñâîèòå ó÷åíèöè îò îêîâèòå íà ìèíàëèòå ãðåøêè è ñòðàõîâåòå îò áúäåùè ïðîâàëè. Äà æèâååø çà ìèãà çâó÷è êàòî ïàíàöåÿ íà åñòåñòâåíèòå ÷îâåøêè ïðèòåñíåíèÿ. Íî è òîâà ëåêàðñòâî ìîæå äà îòðîâè ñâîÿ ïàöèåíò, àêî ñå ïðåêàëè ñ äîçàòà.
Æèâîòúò å èçïúëíåí ñ ìèãîâå – ìîìåíòè â êîèòî ÷îâåê ìîæå äà êîíñóìèðà åìîöèÿ èëè ïðîäóêò èëè è äâåòå åäíîâðåìåííî. Àêî íå ñå ñïðå íàâðåìå, âñåêè îò íàñ ìîæå äà ïðåêàëè. Ïîñëåäñòâèÿòà ñà çíà÷èòåëíè – ìèíàëîòî, íàñòîÿùåòî è áúäåùåòî ìîãàò äà èìïëîäèðàò è òàêà öåííèÿò ìèã äà çàãóáè ñâîÿòà ñòîéíîñò è ñìèñúë. Êîíêðåòåí ïðèìåð – àêî ÷îâåê æèâåå âñåêè ìèã, êàòî çà ïîñëåäíî, òî ìîæå ëåñíî äà ñè äîêàðà ñâðúõäîçà àäðåíàëèí, ñëåä êîÿòî äà ñå ñðèíå è äà å íåñïîñîáåí äà èçïèòâà êàêâîòî è äà å ÷óâñòâî.
Çà ìåí ìèíàëîòî, íàñòîÿùåòî è áúäåùåòî ñúùåñòâóâàò åäíîâðåìåííî, â äîçè è áàëàíñ, êîèòî âñåêè îïðåäåëÿ ñàì çà ñåáå ñè. Íî îñâåí äà ñå íàñëàäè íà âñåêè ìèã, ìèñëÿ ÷å å âàæíî, ÷îâåê äà ìîæå è äà ïðîïóñêà ìèãîâå è âúçìîæíîñòè, äà ãóáè, äà ñúæàëÿâà, çàùîòî òåçè ñúñòîÿíèÿ áàëàíñèðàò ÷óâñòâîòî íà ùàñòèå è ðàâíîâåñèå.
Êàòî ó÷èòåë, íå çíàÿ êàêúâ ïîäõîä áèõ ïðåïîðú÷àë íà ñâîèòå ó÷åíèöè êàòî ïðàâèëåí â æèâîòà. Ïîíÿêîãà íå å íóæíî åäèí ïåäàãîã äà äàâà îòãîâîðè, à ïðîñòî äà íàêàðà ó÷åíèöèòå ñè äà ÷óâñòâàò, ÷å ãè ïîäêðåïÿ è îáè÷à òàêèâà êàêâèòî ñà, ñ ðåøåíèÿòà êîèòî âçèìàò, áèëî òî ïðàâèëíè èëè ãðåøíè. Äðóã ïúò äåöàòà èìàò íóæäà íÿêîé äà ãè íàâèêà, äà èì ñå íàêàðà, äà ãè óïëàøè. Äà èìàø óñåòà êàêâî å ïðàâèëíîòî ðåøåíèå âúâ âñÿêà ñèòóàöèÿ å áîæåñòâåíà äàðáà, êîÿòî íèêîé íå ìîæå äà ïðîÿâÿâà ïîñòîÿííî.
 çàêëþ÷åíèå áèõ êàçàë, ÷å êîëêîòî è ïðåêðàñíî äà çâó÷è ôðàçàòà – „æèâåé çà ìèãà”, è òÿ èìà ñâîèòå îãðàíè÷åíèÿ è ðèñêîâå. Áëàãîäàðÿ íà Ðîáèí Óèëÿìñ, ÷å ìå ïîäòèêíà äà òðúãíà ïî ïúòÿ íà òîâà ðàçñúæäåíèå.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 07.10.2020 @ 13:54:28 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   mitkoeapostolov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 19:49:52 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Carpe Diem" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òî÷êà.
îò regulus íà 07.10.2020 @ 16:03:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âñúùíîñò, èìà íÿêàêâà ðàçëèêà ìåæäó "æèâåé çà ìèãà" è "óëîâè ìèãà (äåíÿ)"!? Ïúðâîòî ïðåäïîëàãà íÿêàêâè õåäîíèñòè÷íè çàëèòàíèÿ, íåîò÷èòàùè ìèíàëîòî è îñòàâÿùè íàñòðàíè áúäåùåòî, ñàìî è ñàìî â òîçè êîíêðåòåí ìîìåíò äà ñå èçæèâåå íåùî äîêðàé. Äîêàòî âòîðîòî, ïîíå ñïîðåä ìåí, âèçèðà òîâà, ÷å îñúçíàòèÿò çà áèòèåòî ñè ÷îâåê, íå ñàìî ÷å ìîæå, íî è òðÿáâà äà "óëîâè ìèãà", òðÿáâà äà æèâåå â òîçè ìèã! Äîêîëêîòî òîâà å, êîåòî òàêà èëè èíà÷å èìà. Ìèíàëîòî å ìèíàëî, áúäåùåòî íå å äîøëî. Òîâà, êîåòî ñòàâà ñåãà, íà ïðàêòèêà å æèâîòúò íè. (Ñåùàì ñå êàêâî áåøå êàçàë/èçïÿë ïîåòúò: "Æèâîòúò å êàêâîòî ñå ñëó÷âà, äîêàòî ñè çàåò äà ñè ïðàâèø äðóãè ïëàíîâå.") È ñúîáðàçíî íà÷èíúò, ïî êîéòî æèâåå îñúçíàòî ðåàëíîñòòà ñè, ìîæå ïî åäèí èëè äðóã íà÷èí åëåãàíòíî äà ÿ íàñî÷âà òàêà, ÷å äà "ïðåìèíå" ïðåç îïðåäåëåíè èçæèâÿâàíèÿ â "áúäåùå" (ñåùàì ñå çà åäíà êíèãà: "Òðúíññúðôèíã íà ðåàëíîñòòà"). Äîðè ìîæå (êàêòî è äà çâó÷è êàçàíî ñåãà) äà èçìåíè ìèíàëîòî ñè! Íî òîâà å äðóãà òåìà... Ðåàëíî, íàèñòèíà óñëîâíèòå ïîíÿòèÿ "ìèíàëî", "áúäåùå", "íàñòîÿùå" ðåçóëòèðàò â åäíà-åäèíñòâåíà òî÷êà - ñåãà. Çàòîâà è òðÿáâà äà ÿ "óëàâÿìå" - çà äà ÿ æèâååì îñúçíàòî. È çà äà ÿ ïðèäâèæâàìå ïðåç áèòèåòî â îñúçíàòî æåëàíà ïîñîêà. À íå äà îñòàâèì "ñúáäàòà" äà íè èçáèðà ïðåæèâÿâàíèÿ...
Àìà ñòèãà ñúì ôèëèñîôñòâàë è àç, ÷å êîìåíòàðúò ìè ñòàíà ïî-äúëúã îò ïðîèçâåäåíåèòî. :)


Re: Òî÷êà.
îò mitkoeapostolov íà 07.10.2020 @ 16:34:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ çà ðàçãðàíè÷åíèåòî. Òðÿáâà äà îòáåëåæà âñå ïàê, ÷å íÿìàì âîëÿòà è ñèëàòà äà êîíòðîëèðàì òî÷êàòà ñè îñúçíàòî ïðåç öÿëîòî âðåìå. Íà ìîìåíòè ìè ñå ñòðóâà, ÷å òÿ ñå äâèæè íàïúëíî õàîòè÷íî, áåç äà ìîãà äà íàïðàâÿ êàêâîòî è äà å, è êîåòî å îùå ïî-èíòåðåñíî, îêàçâà ñå, ÷å ïîíÿêîãà ñúì íàïúëíî îê ñ ïîñëåäñòâèÿòà. Ñúçíàâàì âàæíîñòòà íà ìèãà, íî ìèñëÿ ÷å ïîíÿêîãà è òÿ íå òðÿáâà äà áúäå âçèìàíà òîëêîâà íà ñåðèîçíî.

]