Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 860
ХуЛитери: 1
Всичко: 861

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАз съм Ланс Армстронг
раздел: Есета, пътеписи
автор: mitkoeapostolov

Наскоро публикувах произведенията „Три, две едно, Стоп!”, „Аз съм Ахмед Доган”, „За чест и слава”, „Мамо, тате, обичайте ме”, в които пространно разгледах нуждата от баланс, честност, самокритичност и родителска любов.
Скоро след това гледах двусерийния документален филм „Ланс”, за американския колоездач Ланс Армстонг. Той печели Тур дьо Франс рекордните седем пъти, само за да се разбере години по-късно, че е взимал неразрешени стимуланти. По време на филма, темите от предишните ми произведения се повдигат отново, затова реших да поразсъждавам отново върху тях.
В допълнение на вече публикуваните произведения, нека разгледаме съвременното консуматорско общество, в което действителността не се изживява, а се консумира. Тъй като човешкото тяло отделя адреналин и ендорфин, когато постига цели, реализира желания, купува коли, къщи, яхти, начинът ни на живот ни превръща в наркомани – хора обсебени от цели и желания, готови на всичко, само и само да си бием следващата доза.
Както и с наркотиците, с времето необходимата доза става все по-голяма – по-висока позиция, по-предно място, по-голяма кола, по-скъпа вила. Балонът продължава да се надува, докато един ден не се пръсне – най-често заради здравословен проблем, износване, липса на мотивация.
Учим ли се от грешките си? Не. Защото под нас чакат озверели следващите наркомани, които още не знаят какви са последствията и се заблуждават, че могат да ги понесат.
В такова семейство и общество, в което индивидът не е ценен просто защото съществува, а постоянно трябва да се доказва чрез някакво постижение, случаят на Ланс Армстронг не трябва да се разглежда като изключение, а като правило. Просто имаме рядката възможност да видим осветена цялата ситуация на един успешен човек.
Затова намирам обществената реакция в такива случаи за неприемлива. Същите хора, които неистово са крещели „Давай Ланс”, „Не се ебавай с Тексас”, „Ю ес ей”, после скандират „Измамник”, „Боклук”, „Да ти го начукам”.
Документалният филм отлично показва, че не Ланс е проблемът, а цялата организация, в която участват всички останали колоездачи, техните треньори, лекари, спонсори, ръководители.
Кога човешкото общество ще разбере, че успехът винаги има и тъмна страна? Нима постоянно не четем новини за най-успелите хора и техните прегрешения? Оказва се, че най-влиятелният продуцент насилвал жени, най-известният актьор изневерявал, политикът крадял пари, спортистът мамил.
Успехът има цена. Той не е естествено положение на човешката душа. За всеки тази цена е различна. Но насилие и измама винаги има, ако не срещу другите, то срещу себе си (което хич не е малко). Тук трябва да си спомним само думите на големия шампион Андре Агаси – „Станах тенесист, защото баща ми ме насили”. Същите думи на Марат Сафин – „Със сестра ми започнахме да тренираме тенис, заради майка ни. Аз исках да играя футбол”. Същите думи и на Ланс – „Не бях добър в нито един спорт. Доведеният ми баща ме насили да спазвам желязна дисциплина”. Същите думи на Майкъл Джордан. Същите думи на Скоти Пипън. Същото развитие на златното поколение на българските футболисти от САЩ ‘94.
Ние, всички по света, без значение от раса и религия, сме издигнали състезанието и постиженията на такъв пиедестал, че изкачването върху него е невъзможно по честен, балансиран и щастлив начин. Вместо това се лутаме по оста – „Разпни го!”, „Осанна!”, без да си даваме сметка, че нито едното е добро за нас, нито другото.
Алтернативата? Да се ценим за това, което сме, а не за постиженията и придобивките ни. Да щадим децата с изискванията и моделите си. Да не поливаме цветето отгоре, а да му сипваме в подложката, за да може то само да дръпне колкото му е необходимо.
Всичко това е възможно само ако всеки човек намери пътя да обича себе си истински, без значение от мнението на другите. А това е толкова трудно.
Никога не съм харесвал Ланс Армстронг. Не зная защо. Не харесвах дори благотворителната му инициатива, която продаваше пластмасови гривни, за да набере средства за младежи с рак. След като внимателно изгледах филма за него, с ръка на сърцето мога да кажа, че съм му благодарен – затова че виждаме цената и усилието да се успее в света, който сме създали. Аз съм Ланс Армстронг.


Публикувано от Administrator на 03.09.2020 @ 13:53:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   mitkoeapostolov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:25:58 часа

добави твой текст
"Аз съм Ланс Армстронг" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Аз съм Ланс Армстронг
от Lirik1 на 04.09.2020 @ 23:55:08
(Профил | Изпрати бележка)
..."След като внимателно изгледах филма за него, с ръка на сърцето мога да кажа, че съм му благодарен – затова че виждаме цената и усилието да се успее в света, който сме създали. Аз съм Ланс Армстронг."
Заложено е в зората на християнството..."Осанна" и следва "Разпни го". Свят, който не ние сме създали, а онези, древните, които го приеха, християнството. Добро оправдание за тяхните дела.
Иначе, хареса ми текста Ви, и следих мисълта Ви, дано не се лъжа в разсъжденията си...
От брега...


Re: Аз съм Ланс Армстронг
от mitkoeapostolov на 06.09.2020 @ 19:09:47
(Профил | Изпрати бележка)
Харесвам много идеи от християнството, но тази за осанна-разпни го и за ролята на Исус като спасител, а не като учител, не са ми много любими. Радвам се, че съм провокирал размисъл.

]


Re: Аз съм Ланс Армстронг
от wawel на 06.09.2020 @ 14:37:24
(Профил | Изпрати бележка)
Че то, няма човек, който да харесва Ланс. Кофти характер...........
Обаче е велик! За мен е най-големия колоездач на всички времена.
И нищо от победите му нямаше да се случи, ако не му бяха открили рак на тестисите. Замразява семенна течност и ги клъцва. /сега, това е леко неосветлена тема за мен, единия или и двата/. Та, край на нормалния живот. това семейна идилия, това соцялизация - даун и свирсит.
Остава само да подобри уменията си и да изпъкне в нещо, което ГО МОЖЕ! ЛАНС Е РАБОТИЛ ПОВЕЧЕ ОТ ВСЕКИ ДРУГ! Не случайно побеждава в "айрън мен" след допингскандалите. Другите си спинкат - Ланс кара. Удивителен пример на храброст, когато ножа е опрял в гърлото. Никой,никога и нищо нямаше да излезе НАЯВЕ, ако не се беше кандидатирал за ГУБЕРНАТОР. Гадната щатска система за пресявка на овластените направи така, че за да не спечели му извадиха сички кирливи ризи! това Флойд ландис /дришнята с низка душа/, това останалите съотборници - привикани при федералните и ПРИНУДЕНИ да дадът уличаващи показания, за да обърнат нагласите на вота в негова вреда. И ПОСЛЕ: ОТИВАТ ПРИ НЕГО И ПРЕДЛАГАТ СДЕЛКА. ТИ, ВЕЧЕ НЕМА СПИЧЕЛИШ, ПРИЗНАЙ И ТИ ЗИМАМЕ САМО 4 ТИТИЛИ. ПАК СИ ПОБЕДИТЕЛ В ТУРА, ОСТАВАТ ТИ ТРИ ТИТЛИ, АКО СИ ПОСИПЕШ ГЛАВАТА С ПЕПЕЛ. Ланс е велик! Каза на изнудвачите да го духат! А такива кукловоди, такова отношение на прощават. И го сринаха. Вече беше и въпрос на чест, че и заложено техното чуство, че са богове и организират живота на земята........... Както и да е, жертваха го до дъно. ОБАЧЕ, САДБАТА ВИНАГИ НАГРАЖДАВА СМЕЛИТЕ, ГОРДИТЕ И СИЛНИТЕ! Ланс инвестирал последните си 100 хиляди в "юбър", които пък станали 14 милиона. миналата година, преди коронакризата, организираше в Исппания каране-състезание. секи желаещ да го бие влиза с 30 000 долъръ такса. Та, както казах, за мен ланс е номер 1 и е велик. Даже повече от 7 кратен шампион на тура. Ще се помни и с нещата, които направи СЛЕД ТОВА!


Re: Аз съм Ланс Армстронг
от mitkoeapostolov на 06.09.2020 @ 19:04:01
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен съм дотолкова доколкото при положение, че доказано всички са зобили, той си е спечелил всички титли "честно", т.е. при равни първоначално условия. Най-вероятно е най-великите колоездач на всички времена. Просто аз все повече нямам кой знае колко високо мнение за велики и успели личности като ролеви модели. Благодаря за обстойния коментар.

]