Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 604
ХуЛитери: 0
Всичко: 604

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛунни сезони
раздел: Други ...
автор: Kanegan

Луната е медено огледало на емоциите ни. Гледа от високо, блести над света... По нея има кратери издълбани от нейните собствени енергии. Красива е винаги, като сърп, който жъне звездна нива.. Зимната луна е красива бяла богиня. Сребърният и сърп, чертае полукръг над заспалите дворчета. Очите и ревниво гледат стоборите, заспалите прозорци, пазени от лаещи кучета. Пушекът на комините заспива осветлен, предал духът си среднощ.
Пълнолунните нощи през зимата,огласени от вълчи вой са плашещи.Криле на сова събуждат тишината и разплаканите и очи ронят скрежни сълзи.Луната осветява тъгата на гората и светлосенките и покриват телата на петнистите сърни, само звездите искрят.Горят, като среднощна нестинарска жар.Воят на вятърът, раздухва жарта и сякаш иска да прогони студът, скрежът от дълбините на зимата. Особено красива е в небето, завита от къдравите части на облаците...То е нежно синьо, смарагдено зелено.А огрявайки заледените пътища, кара снегът да искри от сребърната и светлина, и полето да пресътворява бялото до синева.Стегнатият от сняг свят, спи в ледена искряща прегръдка.А звездните очи, премигват от спокойствие и удоволствие. После луната уплашена от искрите на новият ден, поздравена от кукуригането на петли се завива с розово- синия воал на небето.
По пролетните нежни филизи се плъзва топлина.И в цветната феерия на пролетта Луната загребва синята вода на пролетните нощи. По поляните избуяли от макове и маргарити тишината слиза на пръсти.По пътеките една бяла въздишка на времето се слива с песента на щурците.И лунната соната става по- дълбока и по- прочувствена.Когато пък е натежала от емоции, скрива сребърната си сянка, с пръсти премалели от радост прегръща бели и лилави кълба от люляк.Цветовете на вишната, ухаят и ронят своите сълзи в лунните нощи.Пълнолунните вечери изсветляват нощите до безпаметност.И там сред калдъръмените улички, онемелите къщи сънуват тишина.Прозорчета скрити с кенарени пердета, рениво пазят иконостаси.Покоят на лунна светлина, е като сън ...Стрехите онемели съзерцават, дърветата тъмнеят със сенчести корони.
Летните горещи нощи,са като наедряващо тяло на жена, докато стигне апогея на пълнолунието.Чертае лунна пътека в морето, плува в облаците, завита с мистичен ореол около сребърния и лик. После се слива с песента на русалките, медузите скриват прозрачните си чадърчета.А водораслите издишат морска тишина.В рапаните времето свири на арфа.А луната е сребърна монахиня.Реди молитвите от високо, а те се сливат с плясъка на вълните.Луната с невидими пръсти си играе с пясъкът...А сребърният и сърп загребва безмилостно времето, скрива се в румените изгреви и златните къдрици на слънцето.
Есенната и разходка е сред цветните листа, позлатените върби...В покоя на хладните есенни вечери тя узрява и пада върху покривите с мъхеста тишина.Поглежда в очите на рижи котета, после уморена сяда в смокиновите листа и търси да се забавлява с корените на грехът.Нощем реката пее, жабите надкрякват покоя.Падат листата, застилат земята, а луната грее...С медено сладко изражение.Сред звездните роеве Луната е като скитница, загубила себе си, сърцето си,ключът към домът ...Изгубена душа сред времето и пространството...После покоят я утешава, а тя се завърта в лунен танц към земята.Танц от вечността и безкрайността.


Публикувано от Administrator на 13.05.2020 @ 21:39:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Kanegan

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 00:41:55 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Лунни сезони" | Вход | 3 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лунни сезони
от doktora на 15.05.2020 @ 02:49:49
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасен стил на писане, когато съм романтично настроен аз също опитвам да усетя магията на съзерцанието.Това прекрасно есе изпълни сетивата ми с надежда, че авторите тук, в този литературен сайт, който помни по-силни времена ще отбележат импресията като изящен стил и ще се отърсят от прозаичното, злободневното и дори вулгарното политизиране в текстовете си...
Канеган, според мен спокойно можеше да е в Раздел "Есета, пътеписи", а не в "Други". И заслужава внимание от ценители. За разлика от разни "стринки"- лелки, които изпитват перфидното и съмнително удоволствие от това да "търсят под вола теле".


Re: Лунни сезони
от Kanegan на 15.05.2020 @ 10:33:19
(Профил | Изпрати бележка)
Док, винаги съм ценила мненията на хора интелигентни,можещи и естети...Импресията си е някакъв жанр, ровя в категориите, не мога да го напасна...Иначе, и вие пишете и знаете, че умението да боравиш със словото се дава на хора, които са надмогнали раните на душите си...И пак не зарастват...Да липсват ми много наши колеги,които пишеха прекрасни творби...Ами"Така е трябвало да бъде!"...и вашите творби стават все по- добри и по- вълнуващи...В поезията дипломите не важат, а как можем да пишем, да вълнуваме...Хубав ден!

]


Re: Лунни сезони
от Bockpece на 17.05.2020 @ 16:22:13
(Профил | Изпрати бележка)
"В поезията дипломите не важат". Тук на 100% се съгласявам. Но... Граматиката важи за всички. Идват зрелостни изпити или както ги наричаме "матури". Вземете и направете някоя, за да си видите нивото и след това се оплаквайте от стринка във форума. Айде и успех! Надявам се да споделите резултаТЪТ.

]


Re: Лунни сезони
от anonimapokrifoff на 20.05.2020 @ 13:22:41
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох текста на Kanegan, както и забележката на Strinka7, станала повод за тая върла вендета. Уважаема Kanegan, Strinka7 е права - упоритото членуване с пълен член на второстепенни части е, меко казано, изнервящо, все пак става дума за едно елементарно правило. Но Strinka7 Ви е спестила пълната истина - че това всъщност е най-малкият проблем на текста Ви. Той, за съжаление, е пълен с безсмислици - от началото до края. И категорично не подлежи на редактиране от редактор. Идеята може да бъде спасена, ако авторът си свърши работата - своята работа - и го пренапише умно, но подобен акт наблюдаваме изключително рядко и поради тази причина го причисляваме към чудесата.
Докторе, с теб се познаваме и съм убедена, че можеш да направиш разлика между поезия и нонсенс - съгласна съм, че границата между тях понякога е много тънка, но отличителните белези и на едното, и на другото са ясно видими, така че в крайна сметка тя може да бъде прокарана.
Знам, уважаеми хулитери, че много от вас определят грамотността като фасулска работа, с която е унизително да се занимават - тя е за некадърниците, на които Господ Бог не е дал талант, както на вас, избраните. Тези убоги същества - редактори и коректори, са родени да ви слугуват и това е единственият начин да осмислят клетото си съществувание. В такъв случай съветът ми е изобщо да не прибягвате до подобни паразити, които пият от кръвта на безсмъртното ви дарование, и гордо да продължавате да бъдете себе си, амин.
Kanegan, ни най-малко не искам да Ви обиждам и обезсърчавам, а само да Ви припомня, че когато човек пише, е добре и да мисли.


Re: Лунни сезони
от Kanegan на 20.05.2020 @ 18:28:20
(Профил | Изпрати бележка)
И така, Не мога да не отговоря съвсем почтено и коректно на публикуващ администратор.Да, има смисъл в забележката ви, съзнавам това, може да се замислите за връщане на текстовете,които не са стилистично и правописно коректни.Може да се посочи на ЛС, ако има недоразумение.Признавам, както и бих се възползвала от забележката,както и коригирала текста.Когато се касае за това, дали ми е приятен даден коментар, съм в пълното право да не отговоря, за колега.Ако чувствам , че не съдържа конструктивна идея, а е ...Вие също пишете Анонимапокрифов, когато съм имала възможност не съм прояввявала чувство на пренебрежение или вижте ме коя съм.Освен това преразказани истории, хубаво е да се запазят за идните поколения,но не е авторова идея така,че какъв е стила на писане ,който иска се спира, който не иска насила хубост не става.И освен това Стринка7 , не веднъж остава свои конментари , с които ...В пълното си право съм , АКО искам да и отговоря.И пак признателност, за това ,че много своевеременно постъпихте, и изпълнихте молбата ми.Благодаря!

]


Re: Лунни сезони
от anonimapokrifoff на 20.05.2020 @ 19:37:36
(Профил | Изпрати бележка)
Съществена част от отговора Ви е тъй завоалирана, че няма как да бъде схваната от човек като мен - признавам си, не чета мисли, така че давайте направо. За останалото: не сте отговорили на Стринка7, но пуснахте тема във форума, в която призовавате администраторите да се намесят, и аз го направих. Потребителят Стринка7 критикува неграмотността, а това според Вас нарушава добрия тон и трови атмосферата. Естествено, че всеки от нас се радва на похвали, но истината е, че само с потупване по рамото и "Ах, ох, велико!" никой нищо не е научил. Имаме една поговорка, която важи и за писането и публикуването: ако те е страх от мечки, не ходи в гората. Нормално е не само да Ви хвалят, но и да Ви критикуват, а Вие да помислите дали пък критикуващият не е прав. И друго искам да уточня: публикуващите администратори нито редактират, нито коригират текстовете и никога не са го правили, отговорността е на потребителите.

]


Re: Лунни сезони
от Kanegan на 20.05.2020 @ 20:56:47
(Профил | Изпрати бележка)
Аз не мисля, че не съм приела критиката...Справедлива е...Вие си изпълнихте Анонимапокрифов задачата, само,че не разбирам какъв е конфликта.И защо в моята страница ...Ами като сте се "калесала" за публикуващ администратор ще си поемате отговорностите. Писането е едно, а отговорностите ви в сайта са други.Даже ви благодаря за работата а вие не отчитате това ...Странно ми се струва.Жива, здрава и благословена бъдете!

]


Re: Лунни сезони
от anonimapokrifoff на 21.05.2020 @ 13:18:03
(Профил | Изпрати бележка)
Много лош ход, Kanegan, но очевидно логиката не е силната Ви страна. Щом сте приели критиката (не е вярно) и тя е справедлива (вярно е), защо пуснахте тема във форума и се жалвахте от Strinka7, вместо да ѝ напишете лична бележка? И един безплатен урок от мен: глаголите "калесам" и "калесвам" нямат възвратна форма, следователно е невъзможно да съм СЕ калесала, нито пък който и да е да СЕ калеса. Признателна съм, че ме наставлявате да си поемам отговорностите, и осъзнавам, че благодарение на Вас най-сетне прозрях, че писането е едно, а те - друго. По право отговорности на някого вменява този, който му плаща, а на нас, администраторите, не ни плащате нито Вие, нито някой друг, но пък няма как да не оценя високо старанието Ви да ме поучавате от все сърце. Благодарна съм за благодарностите, за пожеланията за живот и здраве и най-вече за благословията, тя ми е особено ценна. Коментирах на страницата Ви, за да съм сигурна, че вие, участниците в баталната сцена, ще видите написаното. Направих го и във форума - съгласете се, че е нормално зрителите на цирка да го изгледат на едно място, а не да им създаваме дискомфорт да ровят из сайта и да им губим времето.

]


Re: Лунни сезони
от Kanegan на 21.05.2020 @ 18:14:02
(Профил | Изпрати бележка)
От вашите уста в Божиите уши!Бог е висок и велик!

]


Re: Лунни сезони
от xubavka на 22.05.2021 @ 12:55:04
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно художествено наблюдение! Блазе й на Луната!