Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 879
ХуЛитери: 5
Всичко: 884

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Elling
:: Marisiema
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПерли
раздел: Разкази
автор: tearfly

Душата погледна към спомените като наниз перли, връвчицата се скъса и…
Нямаше време за умиране! Не и днес! Старото тяло проскърцваше като прогнила барака, изправила се срещу бурен вятър, но в очите му още дремеше онова малко момче, което обикаляше прашните улици и целеше врабчетата с прашка, а вътре в него грееше бумтяща печка, заредена с гориво, поне докато Слънцето се скрие зад хребета на планината.
Съществуваше зазидан в собствените си спомени – странна отломка от скала - и така му се струваше, че ще живее безкрайно, за да запази ласките на живота, който беше само едни миг – фосил във вечното на паметта му.
Ами ако някога загуби разсъдъка си и я забрави? Нея! Жената прегазила солта на океана заедно с него в един малък процеп от време на земния им път!
Ако я изтрие? Не по собствено желание, разбира се! Как? Как ще гори споменът за огъня в очите ѝ?
Беше на двадесет и осем, когато татуира името ѝ на вътрешната страна на китката си. Така искаше да я завърже за себе си. Да няма ден без нея! Да се изсмее на вечността.
Една година с уханието ѝ се равняваше на десет живота. Хитро беше това време – художник и егоист. Носеше усмивката ѝ под шинела си още една година, а краят запълни останалото и започна да се разширява.
Срещна я на някакъв църковен празник. Определяше себе си като атеист, но точно в този ден силата на безверието му си беше намерила друго занимание и отстъпи място на вярата в сърцето му и повече не се върна. Дали забрави за него или откри на друго място „своя” човек, така и никой не разбра. Но от този ден храмът му, който изпомпваше живителната сила на кръвта в тялото, палеше свещи в очите ѝ, смятани за лукс в тези бедни години.
Войната мина съвсем скромно покрай тяхното село, остави само мърляв шинел от заблуден войник, който не бе с всичкия си и го заложи за чаша вино и парче хляб. А това беше достатъчно да трогне една стара мома, която го изкъпа и нахрани, а на сутринта извика попа и оркестъра и вдигна сватба. Горкият войник научи за случилото се едва на следващия ден, когато виното намаля и се възвърнаха спомените му. Но сполучи.
Шинелът също сватбува и смени собствениците си няколко пъти, докато попадна в ръцете на последния атеист в селото. Горян! И го стопли!
Гласът на свещеника го сепна с Азбучната молитва, а хорът в черквата замлъкна. В този момент вратата проскърца леко и в храма пристъпи светла фигура на жена, която оставяше след себе си аромат на портокал. В първия миг Горян виждаше само ръцете ѝ, оприличи ги като криле на гълъб, а после устните ѝ. Усети как нещо го прободе в сърцето и коленете му омекнаха. Портокалът се разцепи, разпръсна ароматната си кора и попи в кожата му.

Щастието няма нужда да се описва. То оставя очите ти широко отворени. Оставя ги така, докато имаш сили да помниш и гориш, а после – после полага длани на клепачите ти, малко преди Слънцето да се скрие зад хребета.


Публикувано от Administrator на 12.02.2020 @ 16:54:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tearfly

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 36997
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Перли" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

RE: Перли
от kameja на 13.02.2020 @ 19:09:38
(Профил | Изпрати бележка)
Красива история...


RE: Перли
от tearfly на 16.02.2020 @ 18:35:18
(Профил | Изпрати бележка)
Такава я видях и аз!
Благодаря!

]


Re: Перли
от doktora на 12.02.2020 @ 22:43:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да, силно експресивен текст, хваща за гърлото...
"Щастието няма нужда да се описва. То оставя очите ти широко отворени. Оставя ги така, докато имаш сили да помниш и гориш, а после – после полага длани на клепачите ти, малко преди Слънцето да се скрие зад хребета."
Браво!!


Re: Перли
от tearfly на 16.02.2020 @ 18:34:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита и споделянето, Док!

]


RE: Перли
от mariq-desislava на 12.02.2020 @ 18:51:36
(Профил | Изпрати бележка)
Дните без нея сутрин са деца, а вечер - мрак. Много експресивен текст.{}


RE: Перли
от tearfly на 16.02.2020 @ 18:33:37
(Профил | Изпрати бележка)
Мрак, в който можеш да прогледнеш...

]