Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 874
ХуЛитери: 3
Всичко: 877

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрозорец, отворен във времето
раздел: Разкази
автор: gfstoilov

Лятото гореше.
Седмици на все по-топли дни и задушни нощи.
Града онемяваше в най-горещите часове. Улиците му опустяваха, по клоните птиците дремеха, криейки се от жарките лъчи. Следобедите бяха дълги и лениви, под сенките се излежаваха преминали в друго измерение котки.
Ехо рисуваше лятото.
Поле от житни класове, между тях усмихати макове, няколко разноцветни пеперуди и пътеки от неутъпкана трева.
Небе, разгърнало синева открай до край и светлината идваща в изобилие.
Така го помнеше, някога бе обикаляла дълго из полето, тогава можеше, сега вече само спомените ѝ се разхождаха натам.
С избуяващата пролет след студените дни, винаги ѝ се искаше отново да усети вкуса на топлата земя, на поникналите стръкове, на носените от вятъра аромати. Нямаше възможност да направи друго освен да приближи стола си до прозореца в ранните утрини, да го отвори и да открива нишките на тези далечни спомени.
Прозореца – нейните очи към света. Само той ѝ беше останал да я свързва с външния свят. Онзи, станал ѝ толкова далечен – на няколко етажа под нея – свят.
Без крака човек е като птица без криле.
Не може да лети, не може да отиде по-далеч от мястото, което го е приютило – Ехо живееше сама в малкия апартамент, много рядко излизаше, защото нямаше кой да я изведе – понякога познати и непознати се сещаха за нея, идваха, избутваха количката до площадката, сетне дружно я вдигаха и сваляха по стълбите, правеха кратка разходка, обещаваха, че скоро ще дойдат пак и си отиваха...
Познатите забравяха за нея с месеци, години, а другите най-често завинаги.
Не се оплакваше, беше приела и свикнала с живота си. С ръцете си успяваше да пътува – спомените си пресъздаваше на платното. В тежките си дни търсеше утеха в тъмните и студени цветове. В онези, които наричаше за себе си щастливи, нареждаше най-ярките и топли бои и рисуваше мечтите си, които нямаше как да сбъдне по друг начин.
Гълъб кацна на прозореца. Бял, с няколко тъмни петна по гърдите. Оглежда се в стъклото, понареди перата си и почука – на отражението си или на намиращата се в стаята.
Ехо завъртя колелата и се приближи. Той не отлетя, а остана. Светлината в този час така падаше, че тя видя собственото си отражение и си помисли, че навярно гълъба не я вижда.
Гледаха се дълго – себе си или другия, разделени от прозрачната преграда, а бяха сякаш едно. Две птици – едната в своята клетка, другата летяща накъдето си поиска – насред мигове, отронени от времето, долетели от нищото, носещи няколко спомена и две-три несбъднати мечти.
Полъха на лятото топло се завъртя в мислите им.
Отразени в един мълчалив прозорец, в този горещ ден, те се взираха един в друг и Ехо видя как е в онзи любим момент, с когото вървят ръка за ръка в някой друг живот.
Онзи момент, който е там някъде зад покривите на града.
Различен, но случващ се сега...
Времето бе тази птица, долетяла, почукала за поздрав и вече размахала криле за сбогом.
Отражението ѝ бавно се стопи и прозореца остана нашарен от светлината, но вече безмълвен.
Коя съм аз – просто броя посещенията на птиците и забравените обещания на хората.
Ехо се върна пред платното. Житата улавяха лъчите и тя си спомни как със залеза започваха да горят. Постави до цветове и този на жаравата, може би ще го добави, а може би не.
Времето има ли своя залез – краят на всяко начало?
Или ходът му е винаги към изгрева, случващ се неизменно в мига на „Сега”?
Кацат ли на неговия прозорец гълъби?
В моя свят имам голям прозорец и ако няма къде другаде да отидат, те долитат за малко. Понякога мълчим, понякога ми пеят. Храня ги със своите мисли, а те мен с гласове. Миговете и птиците – идват и си отиват.
Всеки дава от себе си онова, което има – любов, разбиране или поне малко от своето време.
Ехо взе четката и я потопи в цвета на горящото жито.


Публикувано от alfa_c на 24.06.2019 @ 19:45:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   gfstoilov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:31:06 часа

добави твой текст
"Прозорец, отворен във времето" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Прозорец, отворен във времето
от malovo3 на 24.06.2019 @ 23:42:46
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна житейска история! Чете се на един дъх. Поздрави!


Re: Прозорец, отворен във времето
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 14.07.2019 @ 14:56:50
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Също като живота - на един дъх!

]


Re: Прозорец, отворен във времето
от Kanegan на 24.06.2019 @ 21:21:07
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да остана равнодушна към търсенията на автора...Всяка нова проза е един отворен прозорец към кътчетата на душата му...Освен оня фин изказ на идеите, които вълнуват умът му, долавям и едни красиви проникновения...Търсач на усещания, проникновенията са белег на нещо дълбоко изстрадано...Радвам се на успехите на автора, има стойностни млади хора в съвремието ни!!!


Re: Прозорец, отворен във времето
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 14.07.2019 @ 14:57:45
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Живота има много прозорци, през които мислите могат да надникнат.

]