Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 423
ХуЛитери: 3
Всичко: 426

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Boryana
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТам... някъде
раздел: Разкази
автор: gfstoilov

Появи се така, както се е появило всичко – от мига на Сътворението.
Съвършен, както и всичко друго появило се от нищото – имаше перфектно тяло от образуващите го кристални черти – беше лек, много, много лек...
Няколко мига след това, вече знаеше, че се носи заедно с милиони подобни на него.
Носеха се надолу – в меко падане, без да бързат, едва докосващи въздуха.
- Ние сме снежинки – каза някой.
Това вече го знаеше, защото бяха минали още няколко мига.
- Ще покрием света – добави друг.
А света беше онова неясно в очертанията си място, към което падаха.
Оглеждайки ги, видя как телата им искрят. Някои повече, други по-малко. Бяха красиви, ако се докоснеха, кристалите им издаваха тих звън. Разбра, че е техния смях.
Светлина идваше от душите им, толкова чисти от малкото, което знаеха за себе си.
Безброй падащи сред безброй други снежинки – всяка една имаше собствена светлина и нито една не приличаше на другата.
- Дали и аз изглеждам така? – запита се в лекотата, с която се носеше.
- Да – чу мисълта му една близка снежинка. Беше различна, по-голяма от останалите, с много ярка кристална мисъл.
- И ти имаш своята светлина. Всички сме като ледени искри, дошли от звездите – колкото и да са много, всяка една е красива.
- Звезди?
Тя каза, че се е появила много по-рано от него, в едно по-високо ниво и първият ѝ спомен е нароената със звезди безкрайност. Ветровете все още не ѝ позволяваха да се спусне до крайната им цел – света под тях, затова знаеше повече от другите. Понякога се носеше заедно с падащите и им разказваше онова, което знаеше.
- А звездите са като нас, но стоят високо и са неподвижни. Може би сме техни родени от техните светлини – така си мисля. Виждала съм как някои от нас да се сливаме и тогава ставаме много по-ярки – също като звездите – обясни снежинката и лек повей я отнесе нанякъде.
Заедно с нея повлече и като рояк от новите.
- Звезди... – повтори си той, за да не забрави и продължи да пада бавно.
Миг след миг минаваха, около него си говореха, смееха се звънливо, вече знаеха, че ще бъдат в едно общо цяло, когато стигнат края на полета си – света под тях. Трябваше да го покрият с белотата и чистотата си.
Виелица го отне от ятото и го понесе със себе си. Само него.
- Защо? – попита, откъснат от общото очакване да бъде едно с другите.
- Теб избирам да бъдеш различен от другите – отвърна тя.
Гласът ѝ виеше и си прокарваше път между падащия сняг.
- Ще бъдеш дар. Ще си снежинка на любовта?
Знаеше много неща, падаше няколко хиляди мига, но не бе чувал за нея. Но думата му го подсети за нещо.
- Тя също ли е светлина от звездите?
След кратко замисляне, виелицата отвърна:
- Също.
Носеше го бързо, много по-бързо отколкото можеше сам да лети.
- Чух едно сърце, което има нужда от любов – разказваше му виелицата. – Само, изгубило пътя си, губещо и светлината. Ти ще се влееш в него и ще му дадеш надежда.
- Коя е тя?
Животът е толкова кратък, но толкова много неща има в него, за които няма да узнае никога. Може би е сестра на любовта?
- Надеждата е онази искрица, която връща светлината в сърцето и може да сбъдне искрено желание.
- Желание...
- Да, желанието да бъде дарен някой с истинска любов. Почти стигнахме.
Виелицата се завъртя и с вой му рече:
- Превърни се в сбъднато желание и дари светлината си.
Виелицата направи нов кръг и го остави сам.
Той пое отново бавния си полет надолу. Различаваше света по-ясно - гора, поле, река, малък дом и стояща пред него фигура с различен вид от видените до сега. Не беше кристално тяло, а имаше топло и пулсиращо сърце. Но около него кръжаха тъмни облаци и заплашваха да го покрият с мрак.
Изведнъж разбра какво му заръча виелицата.
Да бъде искрата, която да прогони тъмнината, да разпали в сърцето светлина и да сътвори цяла вселена от неподвластна дори на времето любов.

******
Тя поемаше от зимния въздух. Студен, пронизващ, прогонващ.
Всички други, но не и нея.
Покрита с мек шал на цветните си ивици, стоеше пред къщата и чакаше.
Просто чакаше, след като бе разбрала, че пътищата в живота са толкова много, а вече не знаеше къде иска да отиде. Поела по един, свърнала по друг, завърнала се по трети – изгуби себе си, слушайки песните на различните певци, всеки обещаващ най-правилната посока.
Песните им – спомни си тя. – Те са лицата, останали скрити под песента. Не бяха техните, бяха просто проекции на други такива – всяка стремяща се към надмощие и чрез завладяващи съзнанието думи да превърне още някой в певец на неговата си проекция за разбирането за живота.
Измамници или просто неразбиращи, че са прозрачни?
Тя пое от въздуха, изпъстрен с толкова много цветове.
Ухаеше на вече идващия сняг – белота, чистота.
На тишината от спящото поле – сън, прераждане в друг свят.
На въздишките от останалите без украса дървета – самота, пустота.
На тихото ромолене от ивицата незамръзнала вода в реката – ледена липса на стопляща прегръдка...
Небето над нея мълчеше.
Голямо – необятно – посивяло.
Не искаше да е сама, а беше.
А то все така мълчеше – може би тя първа би трябвало да му проговори.
- Това ли ще е пътя ми – да посрещам зимата сама? Без да го има онзи огън в сърцето, който да ме прегръща в студените нощи? Да има една свещ, която със своя пламък да ѝ показва, че гори само и единствено за нея.
А знаеше, че него го има – там... някъде.
Чу тих, едва доловим звук и го позна – песента на падащия сняг.
Духна в дланите си и ги стопли.
Пожела си чудо, което да ѝ помогне да открие пътя - истинския. Просто малко чудо, което да ѝ покаже, че все още я има надеждата да намери себе си – там... някъде.
Протегна ги и в тях бавно, много бавно падна снежинка – първата за тази зима. Остана с красивата си форма миг-два, след което започна да се топи - усети как в нея се влива топлина. Мина през ръцете ѝ, сля се със кръвта ѝ и стигна до сърцето ѝ под формата на красива като летен изгрев светлина.
В нея грейна усещането за любов, която знаеше, че я чака някъде – там... някъде – не много далеч и е толкова лесно да стигне до нея.
- Идвам... – прошепна и долепи топлите си длани до сърцето, което отново гореше.


Публикувано от anonimapokrifoff на 25.12.2018 @ 14:32:03 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   gfstoilov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 19:34:22 часа

добави твой текст
"Там... някъде " | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Там... някъде
от Kanegan на 01.01.2019 @ 13:02:54
(Профил | Изпрати бележка)
Все едно бях в царството на Снежната кралица по Андерсен, или поне такова усешане имах...Лирическата героиня е търсеща душата си ,самият финал е много красив!Каквото и да цитирам е много бедно с това, което усетих и ми въздейства тази импресия!Благодаря!И да е изпълнена с много нови творчески вдъхновения годината Георги!


Re: Там... някъде
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 03.01.2019 @ 07:10:36
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Колкото и да са студените кралствата, винаги има някоя искра топлина, която да стопли сърцето на човек.

]


Re: Там... някъде
от malovo3 на 25.12.2018 @ 15:44:35
(Профил | Изпрати бележка)
Зимна приказка! Поздрави!


Re: Там... някъде
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 03.01.2019 @ 07:08:43
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Приказка през зимата, какво по-хубаво :)

]


Re: Там... някъде
от Angelche на 25.12.2018 @ 16:38:20
(Профил | Изпрати бележка)
Красиво е, приказно! Нека надеждата я има!
Честита Коледа!


Re: Там... някъде
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 03.01.2019 @ 07:08:06
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Без надеждата, губим светлината.

]