Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 526
ХуЛитери: 2
Всичко: 528

Онлайн сега:
:: durak
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа този плаж се втурна една душа...
раздел: Разкази
автор: zebaitel

„На този свят дойде една душа наречена Ида“ – това беше заглавието, това бе картината, която не й излизаше от ума от сутринта. Не можеше да прецени, дали й беше приятно да повтаря изречението и да си представя пак и пак мрачната картина, наистина
мрачна, макар да се твърдеше, че художникът с голямо майсторство и прецизност е смесвал сини, червени и лилави цветове за да накара зрителя да погледне отвъд увисналата плът на седналата жена и едва ли не да види в мътното огледало светлата й душа. Не, не й беше приятно, гадеше й се от сплесканите гърди, от краката на бучки, от месестото лице със смачкани тъмни участъци, но картината си стоеше пред очите й и нито топлите зелени вълни, нито галещите се около стъпалата й песъчинки можеха да направят нещо по въпроса. Продължи да върви навътре, вълните я пресрещаха, бутаха я леко назад, тя разперваше ръце, сякаш да се хване точно за тая, която бе най-настойчива, спираше само за миг и пак продължаваше. Чувството беше страхотно, сякаш водата люлееше не само краката и корема й, а цялата земя. Можеше да върви дълго, тук морето беше плитко. От време на време се обръщаше към брега да погледне раницата и шапката си. Стояха си там. Обърна гръб на вълните и ги остави да я облизват с топлите си езици. Господи, какво би правила без докосването до морето?! И това толкова равно синьо небе – поглеждаш нагоре и виждаш само синьо, не светло, не тъмно, никакъв нюанс, просто синьо. Нима под това небе и сред тази вода човек можеше да си представи как бедрата му заприличват на изровен селски път, а лицето му - на ококорена крастава жаба, като това на Ида?! Пак Ида! А защо не другада Ида, онази с цветята?! Тънките зелени талии и тумбести, лъскави жълти и червени поли на лалетата, синьолилавите елегантни шапки на зюмбюла, фините листа-ръце на лилиума върху клавишите и потропването на балните обувки по паркета?! Пак синьо, червено и лилаво, но приказно, ухаещо на детство, не на плът, която не е започнала да се разлага само защото някакъв безцветен, ужасно досаден инатлив дух вътре в нея не иска да се признае за победен.
Докато отново разсеяно търсеше раницата и шапката си, погледът и попадна на млада жена, която някак неестесвено целенасочено подтичваше по плажа към една групичка младежи. Понечи да се обърне пак към морето и с крайчето на окото си видя как младата жена се спуска на колене до групичката, в която две момичета и едно момче лежаха по очи на хавлиите си, сграбчва крайното момиче, това със зеления бански за косите и започва да го блъска с юмруци по гърба. Всичко се разви толкова бързо, че тя даже не се обърна съвсем към брега, а застина полуобърната и неспособна да откъсне поглед от групата. Не се чуваше какво си казват, но момичето започна да се отбранява, да рита и да маха с ръце, жената се беше вкопчила в нея и я беше затиснала с цялата си около сто-килограмова тежест, и продължаваше да я налага. От някъде притича един възпълничък мъж и започна да дърпа жената за раменете, но тя си беше достатъчно силна и не му се отдаде да я отлепи, спасителят и той се втурна към групата и той я задърпа. Най-накрая момичето успя да изпълзи изпод жената и да се прекатури настрана, а през това време другото момиче и момчето до нея си лежаха невъзмутимо на хавлиите по очи, сякаш около тях нищо не се случваше. Възпълничкият млад мъж отведе жената настрана, дълго се обяснява, гали я по-лицето, прегръща я, тръгна с нея към изхода, всъщност, отиде чак до алеята, като непрекъснато говореше нещо и се опитваше пак да я прегърне. Беше много смешен в залепналите си черни шорти, около половин глава по-нисък от нея. На алеята я остави, притича обратно до групичката, събра набързо нещата си и хукна да я догони. Каза нещо на момичето в зеления бански, но тя стоеше наметнала хавлията върху наранения си гръб и пушеше, и не му отговори. Другите двама продължаваха да лежат по очи. Тази с хавлията поглеждаше изпод разчорлените си коси ту насам, ту натам, но хората бяха вече загубили интерес, никой не я гледаше.
На алеята младата жена дълго оправя черната туника по безформеното си тяло, прибра полепналата по пълничките й потни бузи коса на опашка и без да дочака младия мъж, подкара двойната бебешка количка към изхода на плажа.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
„На този свят дойде една душа наречена Ида“ – картина на Айвън Олбрайт


Публикувано от Administrator на 13.07.2018 @ 16:46:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zebaitel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 13:12:13 часа

добави твой текст
"На този плаж се втурна една душа..." | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На този плаж се втурна една душа...
от harmony (harmony_uni@abv.bg) на 27.07.2018 @ 08:37:35
(Профил | Изпрати бележка)
Този текст въздейства. Потопих се в първата половина, бях разказвача, а втората, подобно на Ида от картината, нахлу неочаквано, малко натрапчиво и остави вкуса в устата ми да нагарча от една действителност, която не ми се иска да виждам.
Хареса ми как е построен текста и начинът по който въздейства.


Re: На този плаж се втурна една душа...
от zebaitel на 27.07.2018 @ 21:03:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за интересните разсъждения, Хармони! Винаги е добре да разбереш как читателите, които в случая са и пишещи, възприемат написаното от теб!

]


Re: На този плаж се втурна една душа...
от Marta на 15.07.2018 @ 20:44:39
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Не видях точно душата на Ида, намерих картината, от онази с цветята са останали балните обувки ( пак обувки!)
Видях обаче, че жената на картината, героинята в текста ти, притежава поглед за себе си - вижда се като се гледа...а това е рядкост като душата - светла :) "...как можа така да ме предадеш?" - погледът и в огледалото


Детайлите са много интересни, картината интригува...разбирам защо си "влязла" в нея.


Re: На този плаж се втурна една душа...
от zebaitel на 27.07.2018 @ 08:26:41
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара, Мартичка! Винаги ми е било интересно да разбера как точно ти виждаш нещата, защото в много от случаите мненията ни съвпадат, но и в много се различават!

дааа, поглед за себе си, рядко го притежаваме...

]


Re: На този плаж се втурна една душа...
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 14.07.2018 @ 15:52:25
(Профил | Изпрати бележка)
Зебичка, душице поетична...
Това би събудило читателски интерес и любопитство, ама преди 20-тина години...
А и - нисичкият, възпълничък мъж - с младото, със зеления бански?
На фона на картината на Айвън Олбрайт???
Доста невероятно ми звучи...

Бой.. :) :) :)


Re: На този плаж се втурна една душа...
от zebaitel на 14.07.2018 @ 16:15:14
(Профил | Изпрати бележка)
така си е, Бой, така си е...

]


RE: На този плаж се втурна една душа...
от mariq-desislava на 13.07.2018 @ 20:36:43
(Профил | Изпрати бележка)
Текстът е като огледало, в което се отразява бъдещето, затова и героинята е смутена от картината - настръхваща Ида, недвусмислено показваща в какво ще се превърнем - за жените това е особено болезнено.:) Но и картината, и текста са облени в светлина.{}


RE: На този плаж се втурна една душа...
от zebaitel на 13.07.2018 @ 20:49:14
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасното ми Царствено дете, което вижда всичко!!! Благодаря за тълкуванието! Много!

]


RE: На този плаж се втурна една душа...
от zebaitel на 13.07.2018 @ 20:49:14
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасното ми Царствено дете, което вижда всичко!!! Благодаря за тълкуванието! Много!

]