Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 429
ХуЛитери: 5
Всичко: 434

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: Teoman
:: malovo3
:: LeoBedrosian
:: Icy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)
раздел: Разкази
автор: verysmallanimal

Като се улови човек за някоя приказка, все едно права или крива, и край. Стиска, та чак му посинеят пръстите и не дай си боже да му речеш, че туй дет го стиска е само един балон с въздух – жив те изяда!
Тъй е свако Кольо например – откак съм се родил все повтаря две неща – Свещенная Бобария и Сабалента е по-умна от вечерта. Първото го казва всеки път като ядем боб и той пръдне таман посред яденето, а второто – като го накара чина да си умие краката преди лягане. Демек, утре щял да ги умие.
Кой кога си мие краката за мен е все едно, ама за утрото и вечерта не съм съгласен. Все ми се струва, че вечерта е тая част от деня, когато човек, с чисти или мръсни крака, трупа познания за света, осмисля каквото е видял през деня, предъвква го и го туря в малки чекмедженца в главата си – ей тъй, за всеки случай. За тая работа помага някой вестник или старо списание, обаче най-хубава работа върши телевизорът – хем не се зориш да четеш, хем като задремеш, той си приказва без да се засяга.
Гледам, например, оная вечер едно предаване, не му помня заглавието, ама някой си Стойчо го представяше. Ама то страхотия, бе! Говореха отначало за извънземните, дето летят навсякъде, гасят колите и смущават хорската работа. Хем страшно ти става, хем си викаш, вярно, мамка му, така правят тия пезевенци! Помня, едно време, по текезесарско, като подкара Денчо трактора из блока, та чак до оня чепат дъб, дето е в ниското. И точно там, за беля, извънземните вземат,че му угасят трактора. Седи тракторът – тъжен и умълчан, а Денчо се опънал под сянката и мисли как да го поправи. Казвали са ми, че някой път тъй се закучвала работата, че се налагало Керана, на Кара Петко щерката, да ходи, та да му помага. Но то не е лесно, брате – чак до вечерта откарвали някой път – тъй сложна била повредата от извънземните. То тогава, нали прост народ – само една радиоточка слушаше – та никой не знаеше за летящите машини на извънземните, ами вкупом ругаеха и Денчо, и Керанка, че любов въртяли под оная сянка, вместо да изпълняват петилетката за три години.
Докато си мисля тия работи и хоп – ония от телевизора взеха за прераждане да говорят. Ай туй, викам си, вече на нищо не мяза! Будалкат населението, та да си мисли, че сега ако не удариш шестица от тотото, може пък в другия живот да си по-късметлия. Ругая ги аз телевизионистите, ама ме гложди едно подозрение – ами ако е така, а? Ако се преродиш в ряпа – щот си бил мързелив и пръдлив в тоя живот? Или пък – цар?! А?! Бачкал, значи, цял живот, вардел закона като очите си, дори жена си не биел и те ти на – цар се преражда, с всичките му там корони, байряци и каляски. Може бе, що да не може! Като се замислиш – ей на, как хората си кръщават добитъка – чувам оня ден комшията Васко: Стоилчо туй, Стоилчо онуй…Като надникнах през оградата – той си купил прасе. Ама прасе за чудо и приказ – къса зурла, обли бутове и кротко като агънце. Виж го, вика ми Васил, вижго – същи Стоил, не ли? И вярно, имахме един стоил в махалата, умря по миналата година, та той беше такъв дебел и кротък, че и зурлата му беше като ударена с тъпото на теслата. Ами на бай Христо като му се родиха две козлета – близнета, какво стана? На едното му вика Форчо, щото е черно и дребно като Форчо циганина, дет се удави в барата миналата пролет, а на другото – щото е беличко, му вика Пенина трътка. Имало, казват, навремето някоя си мома Пена, от трухчевите, дето я извардил бай Христо (млад бил той тогава) като се къпела в Сънливия вир и тъй се впечатлил, че почел жената чрез името на козлето. Ще рече, народът подсъзнателно се е усетил за прераждането, да му се не види и народа!
Та така – вечерта е бая по-мъдра от сабалента – гледаш си телевизора, а той неуморно налива в селската ти чутура акъл и светоусещания разни, та да не се срамуваш, като срещнеш някой гражданин. И да не се плашиш, щото е помъкнал Смартфон или Айфон, ами гордо да му кажеш: Ай сиктир бе!


Публикувано от anonimapokrifoff на 13.07.2018 @ 10:17:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   verysmallanimal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 13:59:28 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"За ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)
от atina2005 на 15.07.2018 @ 08:56:17
(Профил | Изпрати бележка)
Весело ми започва неделята и без вечерни размисли :)


Re: За ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)
от verysmallanimal на 15.07.2018 @ 12:17:23
(Профил | Изпрати бележка)
Ами май в това е номерът - да ни е весело :)

]


Re: За ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)
от mariq-desislava на 13.07.2018 @ 19:22:12
(Профил | Изпрати бележка)
Цял микрокосмос си е това, талантливи разказвачо.:)


Re: За ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)
от verysmallanimal на 14.07.2018 @ 08:36:46
(Профил | Изпрати бележка)
В малкото се съдържа голямото :) Благодаря!

]


Re: За ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)
от zebaitel на 13.07.2018 @ 16:36:18
(Профил | Изпрати бележка)
Тия твои размисли за прераждането направо...убиха слона /сакън, не нашия!!!/ с прашка! Това сравнение съм го изплагиатствала от Аноним, да се знае, да не ставаме за резил!!!

Привет, VSA!!!


Re: За ползата от вечерните размисли (с чисти или пък с мръсни крака)
от verysmallanimal на 13.07.2018 @ 16:49:50
(Профил | Изпрати бележка)
Здрасти, Zebaitel ! :)

]