Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 4
Всичко: 867

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LATINKA-ZLATNA
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтоножено…по новите обувки.
раздел: Разкази
автор: LIANIK

Рано е. Нощта премина отдалеко по върховете на нервните ми окончания. Заспах си рано сутринта, и се пробудих със зората. След втора чаша със кафе, приседна ми от чернотата, но уви, събудена не бях! Умислена, сънлива и летлива, се мушнах просто в „хигиенната кутия”, за да се измия. ”Дали ще ме събуди трета чаша от черното, гъсто кафе?!
Едва ли! Но ще си направя за късмет.И…може би, цигара пак с кафето ?! Цигарите е време, може би, да хвърля в боклука, но уви още…все не ми се ще!” И мисля си: Ще пуша даже на инат, че воля май да ги откажа не остана!” Усмихвам се с онази кривата усмивка, която всеки има, но си я държи и пуска я само тогава, когато е зад четири стени.
Просветна нещо по червенината на нашарените плочки, и в банята срещу босите ми ходила, защъка целеустремено, стоножка с прозрачно - дървесна снага.
- Айййй! – извиках и въпреки съня, още дремещ по моите клепачи, опулих аз очите си и затанцувах, като испански мариачи.
А, уж, не съм страхлива! И сила, и инат (упоритост, може би) в мен сплитат се, като юзда и конски бяс, несъвместими са, но ускоряват ми деня и времето ми, разчертават…Но уви! Изпищях и веднага, като от сто крака по тялото ми премина стоножена вълна, и се завтори, и потрети…А, колко минаха преди това! Стоножка! Леле, гнус ме хвана! И без да мисля аз, (едва ли същото направи тя,) напипах нещо плътно и замахнах с ръка…
Приключи всичко! За нея, не за мен. Останах си опулена и с ум неподреден. Обърнах си обувката. А,… да! Това е единичката от чифта нови еспадрили (Ах,модерна женска суета!) за моите си ходила. Е, имам някои пороци…едно и две криви неща, но честно, странно ми се вижда, че купя ли си нещо ново, преди за пръв път да го използвам, изпирам го. С обувките е пак така! И имах случай, че веднъж от новите обувки, останаха ми само две подметки и парчета плат, отделно, в ръката да висят. И пак пера!? Е, хубаво,че беше новата обувка! Какво за Бога, случи се сега? Да не би да вземе да ме изяде, тази глупава стоножка! Не! И уж, не съм страхлива?! А колко преди нея, стоножки пуснах по гърба ми да ходят и лудуват? И то, стоножки от тези с двата крака, а не със цели сто! Стоножка с два отделни крака, си мисля,че е милиони пъти по опасна от тази със стоте, която щъка, дребна и кафява и ще се скрие пак в някоя мъничка пролука, без да ти напакости, освен да ти изкара зрънце от акъла. Стоножки с двата крака! А всъщност съм добре! И пак съм тук, и пак съм цяла, съшита на места, но оцеляла! Не съм страхлива и обичам и ценя живота и радостта да съществувам дори и временно по тази хубава земя. Страст има в мен, неутолим мерак за този пуст живот да го живея. Ама на,… ударих! И какво сега? Ми пазя се, то, нали е буболечка! И лази тя…Мен ще ме гони! Мен?! Абе, хапка съм голяма за нейната уста! Ще се озори доста докато успее и половината от мене да излапа, стоножката живееща в цепнатината!
Стоножено по новата обувка! Сега какво? И без това щях да ги пера! Голямо чудо! Една стоножка да ми развали деня! Ама и аз съм си една!
Затърках здраво. Свят им се зави на тези две обувки! И все пак, по кожата ми още стоножени следите парят. Ударих я! А, другите защо оставих да ме лазят? Другите?! Онези дето са със нежно бяла кожа, с усмивки, с очи, ръце и със сърце. Стоножките дали пък имат и сърце? Стоножките с двата крака сме хората полазили съдбата на някого от нас самите. Стоножка съм и аз, и грозна и зашита, все още мърдам и си стигам до моята пролука, навирам се и скривам се. Далеч от всичко друго искам да стоя, но „всичкото”, не ми остава длъжно – дори и да не виждам аз света, следите лазят от стоножени крака и лъскат по съдраната ми кожа.
За всичките стоножки в този свят, обувка нова все ще се намери. Аз вече, претърпях една и две, и още чакат ме зад нечии притворени врати. Не се страхувам, то че ще боли – това го знам. В затвор обаче няма да зимувам – измръзнала дори да съм, свободно искам да си щъкам. Понякога, ей тъй ще удрям, понякога дори и да боли! Дори и да не замахна, за да се опазя,аз знам, че пак ще ме боли. Въпросът е коя стоножка ще бъде твърде смела и глупава дори, след удар да се събере, сглоби, съшие топчето душа и да продължи - кървяща, разранена, но все напред пак да върви. Да, ще върви! Ще щъка, заобикаля препятствия и ями до следващият удар. А, може би единствен спомен ще остави по някоя подметка да личи, като петно оставено отдавна, забравено от някого със сапун да изличи.


Публикувано от anonimapokrifoff на 01.07.2018 @ 11:09:39 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   LIANIK

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:53:44 часа

добави твой текст
"Стоножено…по новите обувки." | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Стоножено…по новите обувки.
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 04.07.2018 @ 23:08:41
(Профил | Изпрати бележка)
Мда, разбрах идеята на произведението и противопоставянето, но по-интересно ми е как си наредила толкова много рима в разказа. Очевиден е талантът ти. Главата ти наистина е пълна с много неща за казване, с много и различни стилове, сюжети. За мен все пак най-голямата ти сила си остават разказите за минали времена и благите им герои. Не бях влизала скоро. Видях, че си публикувала от тях и ще ги изчета с удоволствие. Поздрави и пиши :)))


Re: Стоножено…по новите обувки.
от LIANIK на 05.07.2018 @ 20:27:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти somebody! А за римите, така ми върви мисълта,зависи на каква вълна съм, понякога от замислено стихотворение, излиза разказ, а понякога разказът е в рими...А за таланта, той идва с четенето...от хората. Поздрави и от мен и да , пиша, имам доста написано вече, но ще видя кое ще кача по напред.:)

]


Re: Стоножено…по новите обувки.
от libra на 02.07.2018 @ 00:37:29
(Профил | Изпрати бележка)
някак си се губи идеята за стоножка, ако стоножката няма сто крака :) а само два, та ако искаш можеш да я замениш с някаква друга пълзяща твар :)


Re: Стоножено…по новите обувки.
от LIANIK на 03.07.2018 @ 06:04:33
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей,libra,
Благодаря ти че прочете и ценя мнението ти.
Може в би е така, но в този разказ не вложих идеята точно за стоте крака, а по-скоро за това,че понякога има хора, които ни влияят така, все едно нещо "гнусно, тежко, мръсно" е минало през тялото ни. Стоножката всъщност, наистина може и да има сто крака, може и 99, но, тя умишлено не е тръгнала да ни "гони" и да ни прави вреда, докато хората, понякога сме толкова лоши,че постъпваме по-зле със себеподобните си.

]