Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 847
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 847

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊàìúíàöè
ðàçäåë: Èçáðàíî ïðîçà
àâòîð: verysmallanimal

 ãîðíèÿ êðàé íà ëîçÿòà, äåòî èçïîä ïðúñòòà ñå ïîäàâàò ðàçíè êàìúíàöè, ñòúð÷è åäèí êðúñòîîáðàçåí êàìúê, à äî íåãî – äðóã åäèí – íèñúê, ïðîäúëãîâàò, ìàëêî íàïîìíÿ ëàòèíñêàòà áóêâà ‚çåò‘. Ñïîðåä êàêòî ðàçïðàâÿò ñòàðèòå õîðà, òèÿ êàìúíè íÿêîãà, ìíîãî, ìíîãî îòäàâíà, ñà áèëè äâàìà äóøè.
Åäèíèÿò, òîÿ äåòî ìÿçà íà ÷îâåê ñ ðàçïåðåíè ðúöå, áèë íÿêîé ñè äðåáåí ÷îâå÷åö, êîéòî âëÿçúë â ëîçåòî äà ñè îòêúñíå íÿêîÿ è äðóãà ÷åïêà ãðîçäå. Äðóãèÿò, íèñêèÿò, òîé ïúê áèë ïúäàð, âàðäÿíèí íà ëîçÿòà. Çàùîòî è â îíóé äàëå÷íî âðåìå, êàêòî è ñåãà, ùîì èìàëî íåùî öåííî – áèëî òî ëîçå, ãðàäèíà èëè íèâà, äà ðå÷åì, èìàëî è õîðà äåòî ïàçÿò òàçè öåííîñò – äà íå ÿ ñúñèïå íÿêîé.
Òà òîãàâà ïúäàðÿò ñïèïàë îíÿ ÷îâåê ñ ÷åïêèòå, âèêíàë ìó îòäàëå÷ „Ñòîé, ðàçáîéíèêî!“ è òúðòèë äà ãî õâàíå. Îíÿ èçòúðâàë ãðîçäåòî, íàáúðçî íàñêóáàë ìàëêî ëîçîâà øóìà è ëàñòàðè, ìåòíàë ãè íà ãëàâàòà è ðàìåíåòå ñè, ðàçïåðèë ðúöå è çàñòàíàë òúé – êàòî ñòàòóÿ íÿêàêâà. Ïðåñòîðèë ñå íà ïëàøèëî, ñ äðóãè äóìè. Äîòúð÷àë âàðäÿíèíúò çàïúõòÿí è àõà – äà ãî öàïàðäîñà ñúñ ñîïàòà, ãëåäà, ÷å òîÿ ÷îâåê íè øàâà, íè ìúðäà, íå äèøà äîðè. Ðàçìàõàë ðúöå ïðåä î÷èòå ìó, äàæå ãî ñðú÷êàë â ðåáðàòà, îáà÷å íå – íèêàêâè ïðèçíàöè íà æèâîò. Áðåõ, ìàìêà ìó, ðåêúë ñè ïúäàðÿò, òóé ñåãà ÷îâåê ëè å, ïëàøèëî çà ãàðãèòå ëè å? Ïîìèñëèë ìàëêî è ðåøèë äà èç÷àêà – àêî å ÷îâåê, âñå ùå ìðúäíå, íÿìà äå äà èäå. È ïîíåæå áèëî âå÷å îáÿä, à ñëúíöåòî ïðèïè÷àëî îòãîðå, ïðèñåäíàë íà çåìÿòà ïðåä ïëàøèëîòî, à ñëåä ìàëêî ïîëåãíàë íà åäíà êúëêà, ïîäïðÿë ãëàâàòà ñè ñ ðúêà è âçåë äà ñè âåå ñ øàïêàòà. À ïëàøèëîòî íå ìúðäàëî, ñòîÿëî òúé êàòî ðàçïúíàòî â æåãàòà è íÿìàëî äîðè øàïêà, äà ñè ïîâåå ìàëêî. Òúé èçêàðàëè äâàìàòà öåëèÿ äåí, òúé ñè îñòàíàëè è ïðåç íîùòà – ïúäàðÿò äåáíå, à äðóãèÿò ñòîè è íå ìúðäà. Êîðàâ ÷îâåê èçëÿçúë, íî òî îò çîð – ùîòî â îíèÿ âðåìåíà õàé ñà òå õâàíàëè, õàé ñà òè ñúäðàëè êîæàòà îò áîé, ÷å è ïî-ëîøî. Ñòîè, ñàìî î÷èòå ìó ñâÿòêàò â òúìíîòî îò âðåìå íà âðåìå, à î÷èòå íà ïúäàðÿ è òå ñâÿòêàò îòäîëó – è òîé áèë êîðàâ ÷îâåê, ïúê è íàãðàäà èìàëî, àêî õâàíåø êðàäåö â ëîçÿòà.
Ëåêà ïîëåêà ñå ñâå÷åðèëî, ìðàêúò íàòèñíàë ñåëîòî, õîðà, äîáèòúê è êó÷åòà ñå óíåñëè â ñúí. Íà ïúäàðÿ ñúùî ìó ñå ïðèñïàëî, àìà íÿìàëî êàê – õâàíàë ñå òîé ñ òàÿ ðàáîòà è èñêàë äà ÿ äîâúðøè, ïúê êàêâîòî ùå äà å. Ïîãëåæäàë òîé íàãîðå êúì ÷îâåêà-ïëàøèëî è îò âðåìå íà âðåìå ìó êàçâàë:
- Ìðúäíè áå, ìàëêî ñàìî ìðúäíè, òà äà òè êàæà àç…
À îíÿ îòãîðå:
- Òö
Òàêà èçêàðàëè íîùòà – ÷îâåêúò íà çàêîíà ñïÿë òó ñ åäíîòî, òó ñ äðóãîòî îêî è äåáíåë äà õâàíå ðàçáîéíèêà, à òîé ïúê íå ñïÿë ñ íèêîå îêî, ñàìî ëåêî ãè ïðèñâèâàë îò óìîðà.
Íà ñóòðèíòà ñåëîòî ñå ñúáóäèëî, õîðàòà èçëèçàëè äà ñè âúðøàò ðàáîòàòà, à äåöàòà è êó÷åòàòà òè÷àëè íàñàì-íàòàì è âäèãàëè ïðàõîëÿê. Åäíî îò äåöàòà ñå çàïèëÿëî ÷àê â ãîðíèÿ êðàé íà ëîçÿòà, âèäÿëî îíèÿ äâàìàòà è òúðòèëî îáðàòíî, à êàòî ñòèãíàëî â ñåëîòî ñå ðàçâèêàëî:
- Âèäÿõ ãèèè, âèäÿõ ãèèèè!
È ïîíåæå íå ìîæåëî äà ñè âçåìå ñîëóêà îò òè÷àíåòî, ñàìî ðàçïåðâàëî ðúöå, ïîñëå ëÿãàëî ñâèòî íà ïúòÿ è òàêà íÿêîëêî ïúòè, äîêàòî íå äîøëà ìàéêà ìó, êîÿòî ìó îòâúðòÿëà åäèí ïëåñíèê, òà ãî ñâåñòèëà. Äåòåòî îáÿñíèëî êðèâî-ëÿâî çà êàêâî ñòàâà ïðèêàçêà, ñåëÿíèòå ïîöúêàëè ñ åçèê îò ïî÷óäà, ïúê òðúãíàëè äà âèäÿò ñ î÷èòå ñè òîâà ñòðàííî íåùî. Êàòî ïðèñòèãíàëè, íàîáèêîëèëè äâàìàòà ìúæå è âçåëè äà ãè êàíäàðäèñâàò äà ñå ðàçìúðäàò è äà ñè èäàò ïî êúùèòå. Îáà÷å ïúäàðÿò ñàìî øúòêàë, áåç äà îòìåñòâà ïîãëåä îò æåðòâàòà ñè, à îíçè ñâÿòêàë ñ î÷è è òèõè÷êî êàçâàë „Òö“. Ïîâúðòåëè ñå õîðàòà íàîêîëî, ïîãúë÷àëè äâàìàòà èíàòè, íî íàêðàÿ çàïî÷íàëè äà ñå ðàçîòèâàò – ùîòî âñåêè ñè èìàë äåðòîâå è ðàáîòà çà âúðøåíå. Îñòàíàëè ñàìî æåíèòå íà êðàäåöà è ïúäàðÿ – èçâåñòíî âðåìå ãè ìîëåëè, âèêàëè, ÷óìîñâàëè ãè, íî íàêðàÿ è òå ñå óìîðèëè è ñå ïðèáðàëè â ñåëî. Íà äðóãèÿ äåí ïàê îòèøëè, ïàê âèêàëè è êúëíåëè; íà ïî-äðóãèÿ äåí ïàê è ïàê…Ñëåä èçâåñòíî âðåìå è òå ñïðåëè äà õîäÿò ãîðå íà áàèðà, à ñåëÿíèòå ñúâñåì çàáðàâèëè çà êðàäåöà è ïúäàðÿ. Äâåòå æåíè ñå ñãîâîðèëè, íàñúáðàëè ñè ïàðòàêåøèòå, íàêà÷óëèëè äåöàòà ñè â åäíà êàðóöà è çàìèíàëè íàíÿêúäå – èëè â äðóãî ñåëî, èëè â äðóãî öàðñòâî, íå ñå çíàå ñúñ ñèãóðíîñò. Ãîâîðåëî ñå, ÷å ñè íàìåðèëè ìúæå è çàæèâåëè êðîòêî è ùàñòëèâî, êàòî õè÷ è íå ïîìèñëÿëè äà ñå âúðíàò â ñåëî. Çàùîòî òàì, íà íîâîòî ìÿñòî, êðàäöèòå è ïúäàðèòå æèâååëè â ñãîâîð, ïîðàäè êîåòî öàðåëè ñïîêîéñòâèå è áëàãîäåíñòâèå.
Ìèíàâàëè äíè è ìåñåöè; ìèíàâàëè ãîäèíè – ãðååëî ñëúíöå, âàëÿë äúæä, ïîñëå ñíÿã è îòíîâî ñëúíöå, äúæä è ñíÿã. Âîäàòà â ñåëî å âàðîâèòà, à ñèãóðíî è äúæäúò íè å âàðîâèò, òà äâåòå ôèãóðè ñå ïîêðèëè ñ âàðîâèêîâà êîðè÷êà, à íàêðàÿ õåïòåí ñå âêàìåíèëè.
Êàçâàò, ÷å è ñåãà, àêî èäåø ïî òúìíî ãîðå, ìîæåø äà âèäèø êàê èì ñâÿòêàò î÷èòå íà îíèÿ äâàìàòà, íî ìîæå è äà íå å âÿðíî.
…….Òàçè èñòîðèÿ ìè ÿ ðàçêàçà äÿäî åäíà íîù, êîãàòî ëåæàõ ìíîãî áîëåí è íå ìîæåõ äà çàñïÿ. Ïîíåæå áÿõ ñ âèñîêà òåìïåðàòóðà è òó ìå âòðèñàùå, òó ñå óíàñÿõ è ñÿêàø ïðîïàäàõ íÿêúäå äúëáîêî, íå ñúì ñúâñåì ñèãóðåí – èìàøå ëè èñòîðèÿ èëè ñàìî ñúì áúëíóâàë. Ïîìíÿ ñúñ ñèãóðíîñò, îáà÷å, êàê äÿäî ñå èçïðàâè ñ ïúøêàíå è ïðåäè äà èçëåçå îò ñòàÿòà êàçà:
- Àìè, òúé å òÿ – âèíàãè å èìàëî íÿêîé, êîéòî äà îòêúñíå íÿêîëêî ÷åïêè è âèíàãè å èìàëî íÿêîé, äåòî äà âàðäè òèÿ ïóñòè ÷åïêè. È íå ìîæåø ðàçáðà, êîé êðèâ, êîé ïðàâ. Õè÷ íå å ÷óäíî, ÷å ïî êúðà ñòúð÷àò òîëêîâà êàìúíàöè….


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 23.02.2018 @ 19:02:33 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Èçáðàíî ïðîçà

» Ìàòåðèàëè îò
   verysmallanimal

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 06:07:11 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êàìúíàöè" | Âõîä | 9 êîìåíòàðà (18 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êàìúíàöè
îò daro íà 13.06.2018 @ 12:15:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî ÿê ðàçêàç, Áàé Èâàíå!

À ïúê àç ñå ÷óäåõ, çàùî äíåñ æèâååì "ñïîêîéíî è â áëàãîäåíñòâèå", à òî çàùîòî "êðàäöèòå è ïúäàðèòå æèâååëè â ñãîâîð". ;)

Íå èçáèðàì íèòî ñòàðîòî âèíî, íèòî íîâèòå ìåõîâå - è äâåòå ñå îïèòâàò äà ñúçäàâàò áëàãîäåíñòâèå.
Ìåðñè øú êàæà íà òîâà!

Àç èìàì íóæäà äà òå âèäÿ â áîãà (íå â êàìåííèÿ òîòåì)... è òîâà âèäÿõ.

Áëàãîäàð!

...(.)



Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 13.06.2018 @ 17:28:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:)
Âèæ êàê äâóñìèñëåíî çâó÷è äåâèçúò ïîä ãåðáà íè....
Áëàãîäàðÿ, Äàðî!

]


Re: Êàìúíàöè
îò mamontovo_dyrvo íà 30.05.2018 @ 00:25:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àáå èíàòñêà ðàáîòà ñè å òóé! Àìà òî èíàò, èíàò, àìà òîëêîç ÷àê íå áèâà! Ùîòî çàïðèëè÷âà íà êàìåííà êàðèåðà íàêðàÿ... ñâåòî äå...


Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 30.05.2018 @ 18:50:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àõà! Ðàäâàì ñå, ÷å ñè ðàçìèñëèë çà èíàòà è êàòî òå ïèòàì: "Îùå ïî åäíà?" äà íå ìè âèêàø "Íå!".... :)

]


Re: Êàìúíàöè
îò RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) íà 05.05.2018 @ 07:01:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àìè òî, êúðà, äå - êàòî ñå íàïúëíè ñ êàìúíÿöè - èäè, ÷å îðè!
Àêî èìà è ëóä - äà ñå õâàíå äà ñåå... Íà ëóäíèöà ñìå çàìÿçàëè!
Ùîòî èìà îùå ëóäè - ñåÿò, ñåÿò... è ÷àêàò íåùî äà ðîäè... êàìúíÿñàëîòî âðåìå.

À òè ïèøè, ïèøè! Ïèñàíåòî ñè å íåùî êàòî ñååíåòî - âñå ñå íàäÿâàø íà ðåêîëòà... :) :) :)

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))



Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 06.05.2018 @ 21:55:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:)))) Òàìàí ðàáîòà çà îòêà÷àëíèöè :)

]


Re: Êàìúíàöè
îò zebaitel íà 29.04.2018 @ 09:01:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Å, êàòî òè âèêàì àç, ÷å ñè ñëàäêîäóìåö, òè ñàìî ïîäìèíàâàø ñ ìúë÷àíèå è ïîñëå òîêó ñïðåòíåø íÿêîÿ òàêàâà ñëàäêîäóìèöà! Àìè ïðåêðàñíà å!!!


Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 05.05.2018 @ 00:06:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àáå êàìúíÿðñêè ìó ðàáîòè.... Áëàãîäàðÿ, Æèâå! :)

]


Re: Êàìúíàöè
îò libra íà 01.03.2018 @ 22:34:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïîêðèòè ñ ïÿñúêà íà âðåìåòî..


Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 02.03.2018 @ 19:27:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
.........................

]


Re: Êàìúíàöè
îò Angelche íà 24.02.2018 @ 23:44:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õàðåñà ìè òîçè ðàçêàç- ïðèò÷à! Óâëåêàòåëíî ðàçêàçâàø!
Îùå âèæäàì êàìúíèòå êàê ñå äåáíàò!


Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 25.02.2018 @ 11:02:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàäâàì ñå, ÷å òè õàðåñà!

]


Re: Êàìúíàöè
îò mariq-desislava íà 24.02.2018 @ 14:42:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ecce homo.:) Çâó÷è êàòî ëåãåíäà è íå òè ñå èñêà äà ñâúðøâà.


Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 25.02.2018 @ 11:07:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:) Ëðãåíäèòå âèíàãè ñòúïâàò íà íåùî ðåàëíî....êàìúê, íàïðèìåð :)
Ðàäâàì ñå, ÷å òè õàðåñà!

]


Re: Êàìúíàöè
îò IGeorgieva íà 24.02.2018 @ 14:58:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñëàäêîäóìíî ðàçêàçàíî, VSA. Ìèñëÿ, ÷å ñòèëúò òè ìîæå äà áúäå îïðåäåëåí êàòî ìàãè÷åñêè ðåàëèçúì.
Ïîçäðàâè è ïðîäúëæàâàé äà íè îìàãüîñâàø!
:)


Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 25.02.2018 @ 11:04:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:) Ïëàøà ñå îò îïðåäåëåíèÿòà - òå, êàòî âñÿêî ðàìêèðàíå, îãðàíè÷àâàò ôàíòàçèÿòà :)
Áëàãîäàðÿ, Èðåíà!

]


Re: Êàìúíàöè
îò Markoni55 íà 23.02.2018 @ 23:24:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
îáè÷àì òâîèòå èñòîðèè. Íÿêàê îáèêíîâåíè, ïðîñòè÷êè, à òîëêîâà äúëáîêè è ïðàâäèâè.


Re: Êàìúíàöè
îò verysmallanimal íà 24.02.2018 @ 08:33:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ :) Ìè òî, îò ïðîñòèÿ ÷îâåê êàìúê ñòàâà, à îò ïî-ñëîæíèÿ....äÿâîë çíàå êàêâî :)

]