Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 798
ХуЛитери: 1
Всичко: 799

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСега си ми паднала 17
раздел: Разкази
автор: Heel

След като ме изписаха преди три дена, си лежа вкъщи. Все още се чувствам ужасно слаб и почти не излизам. Повечето време прекарвам на легло, в мислене. Но може би ще е по-добре да се опитам да не натоварвам измъчената си глава.
Мими идва почти всеки ден, след като й свърши смяната. Сменя ми превръзката, пазарува, готви, чисти. Неудобно ми, че я използвам. Всъщност тя сама реши да се грижи за мен. Добър човек. Когато се увери, че нямам нужда от нищо, си тръгва. Никога не остава да преспи у дома. Изглежда уморена, но не мога да преценя дали умората й е физическа или психическа. Май нещо я мъчи отвътре, но не знам какво. Трябва да й се отблагодаря по някакъв начин за помощта.
С Нея се чуваме по телефона. Казва, че има проблеми в бизнеса, но че нещата вървят към оправяне. Казва и че иска да ме види, но че непрекъснато й се струпвали нови и нови ангажименти и просто не оставало време, а и с тези нейни проблемни крака… Не я виня. Чакал съм дълго, мога да почакам още. Така си казвам, но търпението ми постепенно се изчерпва. Все пак е хубаво, че поддържаме връзка по телефона. Когато се пооправя, смятам да й отида на гости и да я помоля да си изясним взаимоотношенията веднъж завинаги. Ще заживеем ли заедно или не, по дяволите! Сега, когато мъжът й е в затвора, основната пречка е премахната. Май не бива да се оплаквам, че онзи ме гръмна. Ха-ха.
Един ден, докато Мими готви мусака и ми бърбори смешки, свързани с работата, на вратата се звъни.
– Аз ще отворя – изчуруликва тя и изтичва в антрето.
След изскърцването на вратата Мими подвиква:
– Имаш гости!
Напрягам се. После се чува трополене и някакъв подозрителен тип с едро телосложение вкарва в стаята инвалидна количка, на която седи Тя. Тя изглежда ужасно – бледа, с разчорлена коса и омачкани дрехи, и със синина на челото и бинтована китка.
– Какво е станало! – питам стреснато и скачам от леглото си, при което ми се завива свят и се налага да се подпра на стената.
– Нищо не е станало, спокойно – отвръща Тя, после извръща глава към бабанката и му казва: – Благодаря, че ме докара, Владо. Можеш да си вървиш. Ще ти звънна по-късно.
Той кимва и излиза без да обели и дума.
– Какво е станало? – повтарям.
– Нищо бе, човек, не се тревожи. Просто краката ми са зле и след няколко падания реших да не рискувам и отново да се осланям на количката. При паданията се понатъртих, няма проблеми.
– Да не би да си спряла рехабилитацията? – питам.
– Нямах време за рехабилитация.
– Глупости правиш! – виквам. Тя свежда глава и мълчи.
Мими пристъпва плахо в стаята и казва:
– Е, аз ще тръгвам…
– Недей, ще обядваме тримата, ще си поговорим.
– Вие си приказвайте, не искам да ви се бъркам в работите.
– На мен ще ми е приятно да се запозная с …твоята приятелка – казва тя и стрелва Мими с преценяващ поглед.
– Мими ми е колежка, помага ми след инцидента.
Мими кимва, ръкува се с нея и подхвърля:
– Отивам да довърша мусаката. Когато е готова, ще сложа масата и ще ви извикам да хапнем.
– Добре – казвам, а Мими излиза, като затваря вратата след себе си. – А сега ми разкажи всичко, абсолютно всичко!
Тя ме поглежда тъжно и изпъшква. Прокарва длан през разчорлената си коса и заговаря:
– Бизнес делата на мъжа ми са голяма каша. Дългове, дългове, дългове. Разни хора ми представяха разни договори и ме караха да плащам. Взех си адвокат, но и той се омота, а и го е страх от онези.
– Кои онези?
– Съдружниците на мъжа ми.
– Те как се отнасят към теб?
– Не са ме заплашвали директно, казаха, че ако ги слушам, няма да имам проблеми. Но вече всичко приключва.
– В смисъл?
– Ще направя още няколко разплащания, ще им прехвърля де що има имоти и … край. Губя и къщата, мъжът ми я е ипотекирал, за да може да плати лечението ми. – Тя поглежда краката си и добавя: – Тази инвестиция не се оказа добра. Та дойдох да те питам дали би желал да се преместя да живея при теб?
Усмихва се, явно заради радостната ми реакция.
– Да, да, разбира се!
– Тази твоя приятелка …Мими… изглежда свястно момиче.
– Така е. Тя не спи тук, идва да ми помага, защото все още ми се вие много свят.
– Ами хубаво…
– Масата е сложена! – провиква се Мими от кухнята.
Обядът минава малко тегаво. Почти не разговаряме. Мими изглежда притеснена, сякаш не смее да ме погледне. А Тя омита чинията си и помолва за допълнително.
Докато Мими разтребва масата, Тя казва:
– Ще ми помогнеш ли да се изкъпя?
– Разбира се – отвръщам. – Чисти дрехи имаш ли?
– Ще се обадя на Владо да ми донесе багажа.
– Той какъв е?
– Работеше за мъжа ми. Добро момче е, въпреки че има вид на бияч.
Тогава Мими подхвърля:
– Не го занимавай сега с такива работи. Все още е много слаб заради кръвозагубата. Аз ще ти помогна да се изкъпеш. Утре ще донеса стол за баня, за да ви е по-лесно къпането. А с теб почваме упражнения за раздвижване.
– Защо го правиш? На какво се дължи тази твоя загриженост за нас? – пита Тя.
Кимвайки към мен, Мими отговаря без да се замисля:
– Той ми е приятел.


Публикувано от alfa_c на 20.01.2018 @ 13:19:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Heel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:36:31 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Сега си ми паднала 17" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сега си ми паднала 17
от Angelche на 22.01.2018 @ 22:57:46
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги чакам с нетърпение всяка следваща част:)))
Приятна вечер:))