Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 422
ХуЛитери: 3
Всичко: 425

Онлайн сега:
:: rady
:: LeoBedrosian
:: hunterszone

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСъбеседница
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Слънцето завърза своята мартеничка на разцъфналото дърво и затъркаля белите облаци като снежни топки по изсветлялото небе, за да отвори път на пролетта. Хората бавно изпълзяха от зимния сън на душите си и паркът изведнъж се напълни със смях.
Деца и кучета се гонеха весело по тревата, пчелите се криеха в ароматното царство на разцъфналото дърво, а на мен ми идваше да се разкъсам от яд и болка.
Месеци наред мислех и не можех да разреша ключов проблем в живота си.
Видях свободна пейка и забързах натам. Докато стигна, сякаш от нищото изникна и се разположи на нея странна старица. Въпреки слънцето носеше плетена шапка, зимни вълнени ръкавици, но копринен пъстър шал, наметнат кокетно. Реших, че ще седна, независимо от натрапницата.
-Свободно е, нали?- посочих с красноречив жест празното място.
-Заповядайте – усмихнато и странно напевно отговори жената, добавяйки: - Какъв хубав ден!
-За някои хич не е – троснато промърморих и разкопчах якето си.
-Е, така е – миролюбиво и благо продума старицата с дълбок алтов глас.
-Как мислите – внезапно се обърнах към нея – редно ли е да се изневерява от любов?
Сините очи на непознатата ме прободоха директно, сякаш искаха да прочетат всичко за мен без разрешение. На колко ли години беше?
-Зависи – почти изпя колебливо тя, повдигайки вежди.
-От какво? – някак сърдито се троснах и без да изчакам отговор, започнах да дебатирам сам.
Странната жена кимаше в съгласие, понякога слагаше ръка на устните си, сякаш да спре някоя напираща дума, но продължаваше да ме гледа майчински и постепенно ми олекваше на душата в компанията на тази мълчалива събеседница.
Времето напредваше, обедната ми почивка изтъня. Накрая прекратих своята изповед толкова внезапно, колкото я бях започнал.
-Е, прав ли съм или греша? – попитах непознатата, която през цялото време не сваляше поглед от мен.
-Ами… - повдигна рамене тя извинително и добави. – Човешко е.
Това ме удари право в сърцето и станах рязко.
-Трябва да се връщам на работа – уведомих я, кой знае защо. – Всичко хубаво!
-Довиждане – помаха ми напевно тя.
Седнах зад бюрото и се зарових в сметките. Работата ми спореше, чувствах се пречистен, сякаш бях ходил на психоаналитик. Друго си е да разтовариш проблемите, като побъбриш с някого. Всъщност, май говорих само аз. Спрях и ми стана студено. За какъв дявол трябваше да изливам пред тази бабка душевните си терзания? Сигурно до довечера половината квартал щеше знае за тях. Утре ще ú кажа, че всичко е било измислица. Успокоен от решението, отново се захванах с папките.
На другия ден краката сами ме заведоха при вчерашната пейка. Старицата пак беше там. Опакована по същия начин въпреки напичащото слънце - дори не беше свалила дебелата шапка. Докато приближавах, тя даже не се обърна към мен, сякаш не ме помнеше. Загледана в едно прохождащо дете, се усмихваше – някак хем тъжно, хем слънчево. Луда жена!
-Добър ден – поздравих, стоварвайки се на пейката. – Как сте днес?
-Здравейте – обърна се към мен едва сега тя. – Какъв хубав ден!
-Вижте, - започнах неуверено –трябва да ви обясня нещо за вчера.
Думите ми потекоха като река, а старицата ме гледаше мило с избледнели очи и кимаше разбиращо с всички многобройни бръчки на малкото си лице.
-Та така стоят нещата – приключих с откровението си и зачаках.
Внезапно усетих уханието на разцъфналата слива над главата ми. Погледнах учудено нагоре, сякаш я виждах за първи път. Бабичката направи същото, а после се вгледа в мен.
-Пролетта променя дърветата, но хората си остават същите – заяви тя уверено, а гласът ú прозвуча песенно отново.
-Не винаги – репликирах гузно и млъкнах.
-Виж – събеседницата ми посочи с ръка минаваща бременна жена – това е щастие. – и се усмихна широко, а очите ú странно потъмняха.
Без да знае, бръкна до дъно в болката ми. Дилемата да позволя ли на жена си да забременее от друг мъж, за да имаме дете, понеже аз бях напълно стерилен, не ми даваше мира от месеци. По цели нощи си блъсках главата, претеглях всички за и против и не намирах изход. А е било толкова просто.
-Благодаря – докоснах я по вълнената ръкавица и погледнах часовника си. – Трябва да се връщам на работа.
-Внимавай, като пресичаш – настигна ме красивият ú глас като мелодия.
Вървях към офиса и хората ми изглеждаха прекрасни, а бебешките колички по алеята, които иначе ме депресираха, сега ми се струваха великолепни. Набрах номера на Лора и изкрещях „Дааа!“ така силно, че дремещият облак върху цъфналото дърво се сепна и тупна на тревата.
Дните минаваха, постепенно слънцето облече рокля без ръкави, после настана царството на сладоледите, а аз продължавах в обедната почивка да отивам при странната събеседница и да споделям с нея онова, което връхлетя като ураган живота ми. Чакахме бебе, с Лора бяхме по-щастливи от всякога. Старицата продължаваше да ме изслушва внимателно, да отговаря кратко и напевно с дълбок кадифен глас, когато спирах да си поема въздух и да ме гледа благо.
В първия ден на отпуската реших да запозная жена си с нея. Тя първо се дърпаше, но щом ú разказах всичко за странната непозната, се съгласи. Запалихме колата и потеглихме към парка.
Бе облачно и се готвеше да вали. Въздухът тежеше от задух. Лятното небе имаше нужда от освежителен душ.
Пейката беше празна. Погледнах часовника – беше точно по времето, когато се срещахме.
-Ще дойдем след няколко дни пак – миролюбиво предложи жена ми. – Може да е заминала на почивка.
Старицата не се появи нито след седмица, нито след месец. Понякога в почивните дни идвахме с жена ми в парка, но от моята събеседничка нямаше и следа.
Есента пристигна с меки кадифени пантофки и дърветата сложиха оранжево-кафяви шапки, които ми напомняха всеки път за онази странна старица, която преобърна живота ми за минута.
Един ден, докато седях в обедната почивка на същата пейка и гледах небрежно преминаващите, подскочих като ужилен – забързана жена носеше шапката, ръкавиците и шала на бабата, с която разговарях през пролетта и лятото – вгледах се напрегнато в нея, после скочих и я спрях. Представих се и попитах направо откъде ги има:
-На глухата ми леля са – отговори развеселена тя. – Не се разделя с тях. Взех нейните по грешка, но не ми се връщаше обратно - бързам до магазина за яйца, тя обича да ги пие сурови …
-Глуха? – невярващо повторих и описах точно моята събеседничка.
-Абсолютно – отвори племенницата. – Беше оперна певица. Оглуша след катастрофа преди години. Никой не вярваше, че ще оцелее. Но ето на – чукна деветдесет. Няма нито съпруг, нито деца, аз се грижа за нея.
-Добре е, нали? – с надежда и свито гърло попитах.
-Съвсем – засмя се непознатата. – Живеем в съседния блок. Ако минавате сутрин, ще я чуете как се разпява и буди половината улица. Защо питате?
Разказах ú накратко историята на нашето познанство. Вятърът послушно решеше листата на дърветата, а слънцето ги галеше успокоително преди последния им полет.
-Заповядайте тогава на гости – покани ме любезно жената.
-Непременно ще дойдем – обещах и за всеки случай ú дадох моя визитка, пресичайки забързано улицата, без да се оглеждам.
Когато отворих очи в болницата с гипсиран крак и пукнато ребро, въпреки болката се усмихнах. До леглото ми седеше Лора с най-красивия голям корем на света, държейки за ръка моята странна събеседница от парка, опакована с дебела шапка и вълнени ръкавици, преметнала пъстрия копринен шал шикозно както винаги.
-Хубав ден, нали? – усмихна се тя, щом очите ни се срещнаха.
-Най-прекрасният – отговорих по-сигурен от когато и да било.


Публикувано от Administrator на 08.04.2017 @ 12:28:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 15:34:22 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Събеседница" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Събеседница
от LATINKA-ZLATNA на 08.04.2017 @ 22:36:00
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ!

Весели празници, ina_krein!


Re: Събеседница
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.04.2017 @ 18:57:25
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Хубав празник, Латинка-Златна! Хубав празник!

]


Re: Събеседница
от LATINKA-ZLATNA на 15.01.2018 @ 23:27:02
(Профил | Изпрати бележка)
Честита Новата 2018 година, Ина!
Здраве, вдъхновение и благоденствие!

]


Re: Събеседница
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 14.03.2023 @ 19:13:09
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Бъди здрава и благословена, мила!

]


Re: Събеседница
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 09.04.2017 @ 09:47:25
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересно разкрита тема, с изумително завладяващи изразни средства!
Щастие и успехи!


Re: Събеседница
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.04.2017 @ 18:56:59
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти, че отново беше на гости при моите малки истории.

]


Re: Събеседница
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2017 @ 12:45:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Светъл разказ и много топък стил, Ина - браво!:)


Re: Събеседница
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.04.2017 @ 18:56:25
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря, Миа, раздвам се, че ти хареса.

]


Re: Събеседница
от Hulia на 09.04.2017 @ 19:25:18
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Много хубав разказ, изпълнен с топлина, любов и лирически герои с големи сърца; с майсторлък изработен...:)


Re: Събеседница
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.04.2017 @ 10:45:07
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Много се радвам, че малката история ти е харесала. Поздрав!

]


Re: Събеседница
от mariq-desislava на 10.04.2017 @ 18:32:21
(Профил | Изпрати бележка)
Много близък на сърцето ми текст, тъй като тази тематика ме вълнуваше силно преди пет години, когато обявиха мъжа ми за стерилен (97 %). Тогава много мои приятелки започнаха да ме "съветват" да легна с друг, той нямало да разбере, но аз, разбира се, не можах, защото как щях да живея после в лъжа. След едногодишно лечение на мъжа забременях най-после и няма да забравя никога какво ми каза той, след като разбра, че съм бременна: "Та нали аз не мога?"
Показала си мъжката гледната точка, която е по-интересна, ние, жените, го докарваме основно откъм рев:), има и някои изцяло поетични находки - в началото и после дремещият тупващ облак.