Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 449
ХуЛитери: 4
Всичко: 453

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: malovo3
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМонолога на един циник
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

Прочетох във фейсбук, че жителите на Свредловска област гладуват. Децата им ги посрещат с гладни погледи и ги питат дали са им донесли саламче. И аз трябва да се впечатля, да се умиля и да ми стане мъчно. Вероятно се очаква да пророня и сълза, а ако съм истински мъж да грабна копралята и да потърся справедливостта за тези онеправдани хора.

Да, но аз избирам да не се впечатлявам. Да си сипя трета чаша уиски и да си го ближа блажено на уютния диван във удобната ми всекидневна. Избора си е мой. Дали брадатия, когато ни е замесвал от калта е сгрешил или не, но ни е дал свободната воля и аз решавам да я проявя в цялата ѝ сила. Да използвам пълното си право да съчувствам на неправдите или не. Въпросът това дезинформация ли е или не тук не седи. Едва ли авторите на статията очакват от мен да проверя достоверността на фактите. Те искат да им повярвам безрезервно, както го искат от повечето прочели за тая неправда. И така трябва да се образува обществено мнение, реакция и да се постигнат някакви цели. Несъмнено глада е една чудовищна социална неправда, каквито съществуват и в далече по-отвратителни форми и проявления. Но за мен насилственото оформяне на общественото мнение и насочването му в определена посока е една далече по-долна и гнусна манипулация. А когато тя цели постигането на определени частни и често нечисти цели си е углавно престъпление.

Но кой е виновен за да съществува това явление. Този, който го поражда и хвърля въдиците на обществото трябва да си понесе заслуженото и най-малкото да бъде посочен с пръст. Но обществото, тази хомогенна маса от манипулативни индивиди, които избират да повярват на първата сълзлива публикация в глобалната мрежа, вместо да използват своя умствен апарат и както справедливо е отбелязал Емануел Кант: „все по-малко и по-малко хора желаят да напуснат самоналожената си незрялост, тъй като са неспособни да използват собствените си разбирания без указания от някой друг.“ трябва също да понесат своята отговорност и да бъдат посочени като виновни за масовите заблуди. Разбирам, че човешката глупост е по-голяма от безкрайната Вселена, но това оправдава ли я? Трябва ли да се примиряваме с нея и да я приемем като неизбежното зло? Когато мисля по тези въпроси нерядко съм стигал до оправдаване на расовите чистки и издигането в култ на чистата раса. Или поне на по-умната. Прости ми боже, че го казвам.

Не, глупостта не може да бъде унищожена. Доказала е своята издръжливост и жилава приспособимост. И вероятно заради това трябва да бъде насочвана, водена. Казано иначе манипулацията на масите е в техен интерес. За да оцелеят. Е, ще се мъчат, но поне няма да се самоизтребят. Или поне докато не им бъде казано да го направят.

Тук идва естествения въпрос за самоопределение на индивида. Дали да избере лесния, наклонен път към общата кланица или стръмната и неравна, нерядко и твърде опасна пътечка на самоусъвършенстването и взимането на трудни решения. Затова аз избирам да не се възмутя на тая очевидна неправда, описана в статията за гладуващите деца в Свредловск. Дори да е истина, наречете ме безчувствено чудовище, егоистичен циник, уродлив детеубиец, това си е ваше право. А аз отивам да си сипя още едно уиски и ще си запаля дори хаванска пура.


Публикувано от anonimapokrifoff на 11.09.2016 @ 09:45:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 20:06:27 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Монолога на един циник" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Монолога на един циник
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 11.09.2016 @ 14:37:33
(Профил | Изпрати бележка)
Що не взема да те цàня за редактор, а? Пари немам да ти дам, ама ще ти бутна някоя идея, ако ти пресъхне фантазията.

Помисли си и се обади.


Re: Монолога на един циник
от karabalak на 11.09.2016 @ 14:39:44
(Профил | Изпрати бележка)
Бедри, вземи та научи тоя пълен член накрая де. Няма само долния ти член да е пълен я....!


Re: Монолога на един циник
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 12.09.2016 @ 10:03:27
(Профил | Изпрати бележка)
Члена ми го пълнят само засукани хубавици, ти не можеш, балъче :D

]