Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 812
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 815

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: AGRESIVE

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÏîùà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: tara

Åäèí ñëúí÷åâ ëåòåí äåí â æúëòàòà ñãðàäà íà Ïîùåíñêàòà ñòàíöèÿ, ñ íàïóêàíà îò âðåìåòî ìàçèëêà, â ìàëêî çàáóòàíî ñåëî, Ìàðà ïîùåíñêàòà ñëóæèòåëêà ðàçïðåäåëÿøå âõîäÿùèòå ïèñìà ïî ðàéîíè. Ñðåäíà íà âúçðàñò, âúçïúëíà, Ìàðà ñå ÿäîñâàøå "êàê òîç íàðîä íå ñå íàó÷è äà ïèøå ïîäàòåëÿ ãîðå âëÿâî íà ïëèêà". Ñðåä êóï÷èíàòà íàõâúðëÿíè ïèñìà, òÿ çàáåëÿçà åäíî äîñòà ñòðàííî, áåç ïîäàòåë, ñàìî ñ äâå äóìè:
"Äî Ãîñïîä"
Ìàðà íÿìàøå âðåìå çà ãëóïîñòè, òÿ áåøå ñåðèîçíà æåíà, çàòîâà ãî îòìåñòè è ïðîäúëæè äà ðàçïðåäåëÿ è òåãëè îñòàíàëèòå. Êúì îáÿä, îáà÷å, ñå ñåòè îòíîâî çà íåãî è ãî çàíåñå íà øåôà íà ïîùàòà, êîéòî ñúùî áåøå ìíîãî ñåðèîçåí ÷îâåê è íÿìàøå âðåìå äà ñå çàíèìàâà ñ ãëóïîñòè. Íàäâå÷åð âñè÷êèòå ÷åòèðèìà ñëóæèòåëè íà ïîùàòà âå÷å çíàåõà çà òîâà ïèñìî. ßâíî áåøå íÿêîÿ øåãà è êàòî ñåðèîçíè õîðà òå ðåøèõà äà ñå ñïðàâÿò ñ íåÿ. Ìàðà îòâîðè ïèñìîòî è çà÷åòå.


" Ãîñïîäè, ïèøå òè ëåëÿ Ñòàíêà îò ñåëî Ãîðíî Äúáîâî. Çà Äîíÿ, ìúæ ìè. Èìàì âåñòè çà íåãî è ïîíåæå òîé öÿë æèâîò ìåí íå ìå ñëóøà, òà âèêàì íà òåá äà êàæà, òè äà ìó ïðåäàäåø, òåá ùå ÷óå.
Êàæè ìó ãîñïîäè, ÷å ïðîäàäîõ êúùàòà. Ïèëöèòå èçïîçàêëàõ è ãè íàðåäèõ â áóðêàíè çà Öâåòåòî. Öâåòåòî, âíóêàòà. Êàæè ìó Ãîñïîäè, ÷å çàìèíàâàì ïðè íåÿ â Øâåéöàðèÿ. Øà è ïîìàãàì ñ êàêâîòî ìîãà. Òðóäíî è å òàì. Ìíîãî ðàáîòà èìà.
Êàòî ìëàäà ãîñïîäè, èñêàõ íà âëàê äà ðàáîòÿ. Äà îáèêîëÿ, ñâÿò äà âèäÿ. Àìà íà òè çíàåø. Öÿë æèâîò â òàç êèáðèòåíà ôàáðèêà áÿõ. Îò ðàáîòà â êúùè, ïèëöè ãëåäàõìå ñ Äîíÿ. Ñóòðèí ñòàíåø ïðè ïèëöèòå, âå÷åð ïðèáåðåø ñå ïàê ïðè òÿõ. Ñúáîòà è Íåäåëÿ íà êúðà, èìàõìå ïàð÷å çåìÿ, ðàáîòèõìå ãî. Íàøòî å, âèêà Äîíÿ. Òàì íè áèë õëÿáà. Äîíüî, ìó âèêàì, íåìà òàì íèùî îñâåí ðàáîòà.
Äîáðå ñè æèâÿõìå ñ Äîíÿ, àìà öÿë æèâîò íå ïîìðúäíàõìå, ïúê ìåí âñå ìå ñúðáÿõà ïåòèòå çà ïúò. Ñåãà ïåíñèîíåðêà æåíà ñúì, Äîíÿ ïðè òåáå å âå÷å, ïúê àç ñè âèêàì áàáî Ñòàíêå øèðîê ñâÿò åé, øàðåí, âðåìå öÿë æèâîò íå íàìåðè àìè ñåãà ùî ÷àêàø. Óòðå ùå ëåãíåø íà îäúðà, àìè âúðâè è âèæ è òè íåùî.
Ïðîäàäîõ ÿ íàùà êúùà. Òîé Äîíüî, êàòî çàêîâàí çà íåÿ áåøå öÿë æèâîò. Àìè êàæè ìó Ãîñïîäè äà íå ìè ñå ñúðäè. Äîáúð ÷îâåê áåøå è ùå ÷óå îò òåáå."
Òâîÿ ëåëÿ Ñòàíêà
Ìàðà ïîùåíñêàòà ñëóæèòåëêà îñòàâè ïèñìîòî íà ìàñàòà è ïîãëåäíà êúì äðóãèòå.
 æúëòàòà ñãðàäà ñ íàïóêàíà îò âðåìåòî ìàçèëêà, â òÿñíàòà ñòàÿ ñ îñòàðåëè ñîö - ìåáåëè è âåõòè ïîðòðåòè, ñëóæèòåëèòå íåäîóìÿâàõà. Äúðòàòà áàáà Ñòàíêà ùå õîäè â Øâåéöàðèÿ. Àáå òÿ ñúñ âñè÷êèÿ ëè ñè å. Êúäå å çàðèòàëà íà òàçè âúçðàñò, êàêâè ùå ãè âúðøè òàì. Òÿ âíó÷êàòà è ñàìî çåð íåÿ ÷àêà.
Ñåäìèöè íàðåä èç ñåëîòî ïúëçåøå ñëóõà çà áàáà Ñòàíêà, êîÿòî çàìèíàëà çà Øâåéöàðèÿ. Ñúñåäèòå íåäîóìÿâàõà. Ñèíúò è ïðèñòèãíà îò ãðàäà îçàäà÷åí è èçíåíàäàí. Íåçíàåë íèùî. Êúùàòà áèëà ïðîäàäåíà òèõîìúëêîì è íàáúðçî è íîâèòå ñîáñòâåíèöè îùå íå áÿõà ñå íàíåñëè.
Ìåñåöè íàðåä ñå íîñåõà íàé-íåáèâàëè èñòîðèè çà áàáà Ñòàíêà. Ñëóõîâå òâúðäÿõà , ÷å ñèíúò è ÿ áèëè âúðíàëè îò ãðàíèöàòà è ñåãà ñèíúò è ÿ å íàñòàíèë â ñòàð÷åñêè äîì è âçåë ïàðèòå îò èìîòà. Äðóãè ÷å ïðèñòèãíàëà â Øâåéöàðèÿ è òàì èçäúõíàëà ñïîêîéíà è ùàñòëèâà ÷å íàé-íàêðàÿ å âèäÿëà ñâÿò. Òðåòè ãîâîðåõà, ÷å áàáà Ñòàíêà áèëà ðàçî÷àðîâàíà îò øâåéöàðöèòå çàùîòî áèëè ñòóäåíè, ñòðèêòíè è ÿäÿëè ïðåäèìíî øîêîëàä.
Òàêà è íå ñòàíà ÿñíî òî÷íî êàêâî ñå å ñëó÷èëî.
Åäèí ñòóäåí çèìåí äåí â èçìàçàíàòà áåçóïðå÷íî ïîùåíñêà ñòàíöèÿ íà ìàëêîòî Øâåéöàðñêî ñåëöå Ààõåí â Àëïèòå, èçâåñòíî ñ òóðèñòè÷åñêèòå ñè ïèñòè, ïîùåíñêàòà ñëóæèòåëêà Èíãðèä ðàçïðåäåëÿøå âõîäÿùèòå ïèñìà ïî ðàéîíè, êîãàòî ñðåä êóï÷èíàòà çàáåëÿçà åäíî ñòðàííî ïèñìî. Òî ñå ñúñòîåøå îò äâå äóìè ñ íåðàçáèðàåìè áóêâè. Òÿ âåäíàãà ãî çàíåñå íà øåôà íà ïîùàòà, êîéòî îùå íà ñúùèÿò äåí ñå îñâåäîìè ÷ðåç áëèçêàòà ïðåâîäà÷åñêà àãåíöèÿ, ÷å íàäïèñúò îòãîðå ãëàñè "äî Ãîñïîä" è åçèêúò íàé âåðîÿòíî å áúëãàðñêè. Ïîíåæå Èíãðèä è øåôà è áÿõà âåñåëè è åñòåñòâåíè õîðà, ïðèåõà ïèñìîòî äîñòà ñåðèîçíî. Ñëåä äíè â êîèòî íà ñúâåò îáñúæäàõà äàëè å ïðîôåñèîíàëíî èëè íå äà îòâîðÿò ïèñìîòî, ïúê áèëî òî è ñ òàêúâ íåâåðîÿòåí àäðåñàò êàòî Ãîñïîä, òå íàêðàÿ âçåõà ðåøåíèå. Ñúáðàíè â îôèñà, îáîðóäâàí ñ ìîäåðíà òåõíèêà òå ñåäíàõà ñ ÷àøà ãîðåù ÷àé è îòâîðèõà ïëèêà.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 12.12.2004 @ 07:57:44 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   tara

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 10:41:18 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ïîùà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ïîùà
îò Moka (moka@gbg.bg) íà 12.12.2004 @ 08:13:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðî÷åòîõ òðèòå ðàçêàçà äî òóê. Òðîãàòåëíî ïèøåø.