Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 765
ХуЛитери: 5
Всичко: 770

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Boryana
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСътворението
раздел: Други ...
автор: LeoBedrosian

Хаос. Черна материя без причина и следствие. Протони, електрони и неутрони, които не си знаят мястото. И няма кой да им го покаже. Бездънност и зле подредена материя. Нищо.

Какво е нужно на тая картинка за да я бъде?
За да се подреди в хармония и правилност?

Мнозина ще кажат, бог. И ще са прави за себе си. Това е толкова елегантно и лесно обяснение. Висш разум, всевиждащ, всезнаещ, всеможещ, който ни освобождава от отговорност и потене. Някой друг, който да поеме бремето на сътворението на плещите си. Само да не съм аз. А и защо да му мисля, нека той да си напъва разума, да го измисли и да си отговаря после.

Има ли друг път, други причини и следствия? Някой друг? Или, казано по-точно нещо друго? Закон на всемира, който да подреди Хаоса. Изначална първопричина, която да не подлежи на персонифициране. И в същото време да свърши цялата тежка и мъчна работа по подредбата на материята в нещо висше и красиво. Без да допуска грешки, без пукнатини и нехомогенности. Трудно е, нали. Дорасли ли сме за тези въпроси? А да поемем отговорностите за правилността на отговорите им, бива ли ни? Искаме ли ги, или ни плашат?

Въпроси. Човек е, който задава въпроси. Не този, който се задоволява с отговорите, а който постоянно пита, без да се надява някога да намери отговорите. Но, ще попитате, тогава защо пита? Не иска ли тайничко да намери някой, макар и незначителен отговор? Да разбере нещичко? Не, ви казвам. Отговора е край, той е смърт. Въпросът е живот.

Затова питайте, не се бойте, че няма да ви се отговори. Продължавайте да търсите, да се ровите, да повдигате планини от неясноти и безпричинност. Питайки вие сте и ще продължавате да бъдете до тогава, докато продължавате да питате. А тя, тъмната материя ще се подреди, все някога и все някак. Ще придобие смисъл и ще се освети, за да ни е по-ясно, по-топло и по-добро. Ще прерасне от тъмна материя в светла сила.

Вярвам в светлината!


Публикувано от hixxtam на 22.04.2016 @ 00:32:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:03:10 часа

добави твой текст
"Сътворението" | Вход | 4 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сътворението
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 22.04.2016 @ 17:43:28
(Профил | Изпрати бележка)
Писал си: " А тя, тъмната материя ще се подреди, все някога и все някак. Ще придобие смисъл и ще се освети, за да ни е по-ясно, по-топло и по-добро. Ще прерасне от тъмна материя в светла сила."

Не съм съгласен, че тъмната енергия е хаос, напротив, тя е по-подредена и затова е 99% от цялата материя. А усещането за тъмно-светло, топло-студено е относително толкова, колкото, че светлината е позитивната сила, а тъмната - негативна. Пази, Боже, ако всичко е светлина. Виж ни нас, човеците - чедата на "светлината", що за стока сме.


Re: Сътворението
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 22.04.2016 @ 17:48:39
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен съм, че контраста също е творец. Без грозно няма хубаво и без зарзават, добра пържола. Хаоса е естественото ми състояние и не дръзвай да спориш за него. Познавам го добре и ми е втръснал до гуша. Време ми е да се подредя, да светна и да задобрувам и аз, мамка му! Тъмната материя е непозната материя и като такава липсва още добро и приемливо определение за нея, въпреки, че ми е някак приятна. Не съм писал никъде, че е "негативна"

Освен това по тъмно стават някой наистина приятни неща и затова трябва да я уважаваме, тъмнината де :D :D :D

]


Re: Сътворението
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 22.04.2016 @ 18:20:26
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че след моя коментар си се "тъмнал", пардон, светнал в кой свят е по-добре да се живее. Да пребъде во веки тъмнината!!!

]


Re: Сътворението
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 22.04.2016 @ 22:57:37
(Профил | Изпрати бележка)
По-добре е , ама това не е моя свят!

]


Re: Сътворението
от Ekna на 22.04.2016 @ 20:21:08
(Профил | Изпрати бележка)
Това не може да бъде просто коментар върху размислите ти... Това си е за цяла тема във форума. Да я бистрим докато пръстите ни станат достатъчно ефирни за да не могат да натискат клавиши...

От години мисля много по тези въпроси. От години се опитвам да спра да мисля и да започна само да чувствам. Опитвам се да се върна към онова интуитивно същество, което отдавна се е загубило из дебрите на човешкия ум. Опитвам се да бъда дете, съвместяващо бремето на изминатите крачки и необратима памет. Да откривателствам, без да се затрия. Да тъгувам, без да страдам. Да записвам мислите си със скоростта, с която минават през сиввите ми клетки, за да извлека поуки и бъдеща радост. Да живея сега, приемайки с мъдрост и спокойствие тежестта на онова, което ме прави по-добра, по-разбираща, по-даваща, без очаквания и без планове...
Знаеш ли, благодарна съм и донякъде успях да откривам светлото в тъмната материя! Стигнах сама до спирките, в които автобус никога не идва. И продължавах пеша с благодарност за гледката, която мога да осъзная, сантиметър по сантиметър, минавайки бавно край нея. Всеки миг, дори и този, в който пиша, се опитвам да изживея на 100 %. Трудно е, но си струва!

И разбрах, наистина разбрах, че няма светло без тъмно! Учим се на това през целия си живот! Малцина са онези, които успяват навреме да открият съвършената хармония. Не ми се иска да навлизам в едни други, много по-широки рамки на вярвания, не му е мястото, а може би и времето.

Мога да разсъждавам безкрайно по темата. Но да не злоупотребявам...

Освен това съм гладна и трябва да отида до магазина, за да има какво да ям :D


Re: Сътворението
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 22.04.2016 @ 22:55:43
(Профил | Изпрати бележка)
Тук съзирам покана да се изкажа за мислите ти. Или поне да ги допълня. И понеже аз съм се наял, дори леко преял мога да се отдам на размисли, ако ми позволят трите бири и малката сливова.

Ще се пробвам, пък ти ще ме простиш, ако на места ми се губи мисълта.

Всички се движим в посоката, удоволствие -> отговорност -> чувство -> съзерцание -> завършеност. Аз съм още на първата фаза и се опасявам, че до края няма да излеза от нея. Мнозина се намират в нея. Малцина продължават напред, единици стигат до 3-та, а един е извървял целия път. Дали е Христо, Алах, Буда или кришна зависи от етническата интерпретация.

Аз не съм дуалист. Отдавна приключих с това светоусещане. Ако в света имаше само две страни, той щеше да е прекалено лесен за обяснение, а той не е. Не съм и монотеист, защото теизма ми е чужд и далечен. Светлината, като противовес на тъмнина та, управлявани от един висш разум е едно елегантно, лесно, и за това невъзможно обяснение на заобикалящия ни етер. Едва ли всичко е толкова просто.

Съвкупността от условности, доведени от индивидуалностите на етера в един неустойчив конгломерат е далеч по-точно описание, макар и не толкова достъпно и разбираемо. Затова заслужава да бъде изучено, формулирано, класифицирано и обусловено. Каквото и да ни струва това.

Но тъй като се опасявам, че темата излиза от рамките на худ. лит. (както би определил Оруел художествената литература) и мисълта ми взе да се губи, залутана из алкохолните етери на изпитото, спирам, благодарейки за коментара ти.

]


Re: Сътворението
от Ekna на 22.04.2016 @ 23:36:02
(Профил | Изпрати бележка)
Май се натрапих с тази покана ;) Сори! Като видя подобни размисли и започвам да точа лиги като прегладнял хищник (чисто съвпадение е, че наистина бях прегладняла като хищник). Не се стърпях.

И май пак няма да мога :D

Но само ще допълня и аз: за мен дуализмът е като стилизацията в изобразителното изкуство, която служи само за по-контрастна демонстрация на дадена теза.

А в момента, в който изучиш, формулираш и класифицираш посочената съвкупност от условности, те вече няма да са условности. На тяхно място ще се появят други... Ще си позволя клише: Пътят е важен, не целта!

И аз спирам. И аз съм на бира. Чиърс!

]


Re: Сътворението
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.04.2016 @ 23:10:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ekna, споделила си онова, което и мен ме вълнува отколе!
И аз дирих, дирих, първо извън себе си, после в себе си, дирих се дълго...
Стигнах до едно - Светлината е в нас. Но без Тъмнината, няма как да открием Светлината!
Лео, нашият свят е дуалистичен...просто ние сме си го избрали. В следващия живот душите ни могат да си изберат някой ... дори не знам как ще се нарече - 7-листичен свят :-)
Текстът ти е чудесен, Лео! Обичам философията в подобни текстове!
Поздрави :-)

]


Re: Сътворението
от Ekna на 22.04.2016 @ 23:55:59
(Профил | Изпрати бележка)
Аз продължавам да се търся, Placebo, но определено съм по-близо :)

А текстът на Лео ... е, видя се, въздействащ ми е! :)

]


Re: Сътворението
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 23.04.2016 @ 15:23:59
(Профил | Изпрати бележка)
Тук виждам двама представители на идеята за съзидателния дуализъм. Не намирам нищо лошо в нея, но не ви ли се струва за леко остаряла? Дуализмът води началото си от древността и неговия най-виден предствител е Зороастризмът. Дуализъмът е удобен, наистина. Всеки би желал да си обясни живота и заобикалящата го действителност като резултат от борбата на доброто и злото. Но дали той може да обясни всичко? Защо е отхвърлен в по-късните световни учения. Защо надделява монотеизма и единоначалието? Дали защото то е още по-просто и елементарно за разума? Или защото просто се е наложило в принципите на хората?

Виждате ли, колко много въпроси. Ако приемам някакъв вид дуализъм, той е единството и борбата на противоположностите. Е, позволено ми е и аз да използвам едно клише нали? Друг един допустим дуализъм е стремежа на хората да си обяснят света, ама ако може по-най-елементарния начин. Няма лесно обяснение на заобикалящия ни Юниверс. Никога не е имало, и ако някой си мисли, че се е доближил и на йота до универсалния отговор, жестоко се лъже. Не вярвам човешкия род да успее в това отношение. И той намя да успее защото приема наивно, че може да получи лесно отговори, без да се напъне.

Това измислих в световния ден на книгата и отивам весел да пия бира сс верни другари!

Айде, чао!

]


Re: Сътворението
от kristi на 22.04.2016 @ 15:04:33
(Профил | Изпрати бележка)
Питащите са категорията мислещи, които знаят, че нищо не знаят.
И аз вярвям в светлината!

Поздрави, Лео!


Re: Сътворението
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 22.04.2016 @ 15:30:40
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Кристи!

Живата материя се отличава с волята си, а мислещата с търсенията си. Остава да намерим мястото на съзерцаващата ...

]


Re: Сътворението
от kristi на 22.04.2016 @ 15:43:52
(Профил | Изпрати бележка)
Съзерцаващата е на два крака и с душа – камбана, която прозвънява и при най-малкото усещане за допир. Условно казано. ))

]


Re: Сътворението
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 22.04.2016 @ 17:43:40
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, въпреки, че съм срещал и четирикраки :D :D: D

]


Re: Сътворението
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 24.04.2016 @ 10:07:18
(Профил | Изпрати бележка)
Лео, много ми хареса тази твоя философска импресия!
Напоследък отдавам много почит на Черното и Тъмнината.
За първи път в живота си започнах да гледам на тях като на градивната динамика, която ме вади от блажената летаргия на Бялото и Светлината.
Когато съм в Светлото, съм статична, релаксираща и отдадена на едно странно блаженство.
Когато съм в Тъмното, то ме принуждава да действам, да търся начини за справяне, да мисля, да работя върху себе си! Преди дълбоко в себе си обвинявах Тъмното, сега съм му безкрайно благодарна.
Така или иначе, живеем в дуалистичен свят, в който монетата има 2 страни. Но тя (монетата) е една.
Накрая, ще ти кажа, че и аз вярвам в Светлината!
Поздравления за текста ти, човече :-)


Re: Сътворението
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 24.04.2016 @ 18:18:47
(Профил | Изпрати бележка)
Ако вярвам в светлината, то е по принуда. Така трябва да бъде. Иначе съм черноглед и песимист и мисля, че това е естественото човешко състояние. Не може и не трябва всичко да е светло, бяло, подредено и всевишно. Ще бъде много скучно, както и ти отбеляза. Трябва да има контра и противовес и го намирам в мъката и болката. Както и в липсата на изход и ... Абе, тоя свят си е една педерасия, както казва един приятел, в който намираме утеха да го живеем!

За дуализма вече се изказах, остарях за него и не му вярвам също. Гогато стане дума за дуализъм винаги се сещам за един добър стар филм на Сержо Леоне. "Добрият, лошият и злият". И тримата герои са престъпници, и тримата убиват, крадат и се домогват до незаслуженото богатство, както си е реда в един уестърн. Но и тримата имат различни характери и затова ги наричат добрия, лошия и злия. Инак във филма постоянно се шегуват, че на тоя свят има два вида хора. Например, единия стреля, другия копае. Или единия се забавлява с жени докато другия виси в килията на шерифа. Винаги, когато го гледам ме поразява иронията на автора, който добре ни е показал, че човек е един - престъпник по душа, обича да се противопоставя (Дуалност), за да бъде победител, а всъщност мошениците са няколко, в случая трима.

И докато двумерния човек не вижда яйцето, а само сечението му, когато пресича равнината на неговия свят, то ние, три,четиримерните люде не сме дорасли да видим всички други измерения, макар да подозираме за тях.

Поздрави!

]