Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 526
ХуЛитери: 2
Всичко: 528

Онлайн сега:
:: durak
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаШахматни етюди 7
раздел: Разкази
автор: ivliter

7.

В училището в което преподавам имаше двама кандидат майстори на спорта по шахмат. Случваше се в свободен час или в голямото междучасие те да наредят фигурите и да започнат оспорвани двубои. Беше ми интересно да наблюдавам играта им и да слушам коментарите. И не само на мене. Мнозина от колегите се скупчваха над главите им да гледат.
Понякога се осмелявах да седна срещу тях и аз, но рядко ми се отдаваше случай да премеря сили, защото бях слаб за нивото им и не им представляваше интерес да играят с мен. В много редки случаи достигах до някое реми, което си беше добро постижение.
Единият от тях, който беше ставал и градски първенец, реши да сформира отбор за предстоящите учителски състезания.
– Имаш ли нещо против да включа и тебе? – предложи ми той в едно от междучасията.
При този въпрос веднага си спомних безславното си представяне в училищния отбор преди години и поклатих отрицателно глава.
– Не ставам за тази работа.
– Защо? След двама ни ти си най-добрият.
– Започна ли да играя на състезание се притеснявам и губя.
– Какво като загубиш? Няма да свърши света с това. Трябват ми петима, за да направим отбор. Вече ангажирах и три от жените, за да сме в пълен състав. При тях изискването е да има три състезателки.
– После да не се сърдите, че съм ви провалил.
– Няма такова нещо. Ние ще играем на първа и втора дъска, а ти ще бъдеш на трета. Другите двама на четвърта и пета. Ние, като вземем нашите партии и някой от вас ако спечели, ще постигнем добро класиране. Може да стигнем и до зоналните игри.
– Има ли такъв шанс?
– Защо не? Да не мислиш, че другите, с които ще играем ще са гросмайстори? Повечето ще бъдат слаби и сигурно ще победиш мнозина.
Накрая ме убеди и аз се включих в отбора.
В градското състезание наистина постигнахме успех и се класирахме за зоналния учителски турнир, който щеше да се проведе в спортната база на град Тетевен.
Там ни потръгна добре, спечелихме първите няколко партии и станахме претенденти за първото място. Оставаше да се срещнем в пряк двубой с отбор, който също имаше шансове да спечели. В битката помежду ни щеше да се реши спорът за първото място.
Двубоят протичаше много оспорвано. Но този път нещата не вървяха както ни се искаше. Набързо загубихме партиите си на четвърта и пета дъска. Моята протичаше със съмнителна прогноза за успех. Преди да започнем играта, колегата ми каза:
– Ако ние спечелим на първа и втора дъска, ти дори и реми да направиш, заминаваме на републиканското първенство.
– Изпитвам голямо напрежение и неувереност – отвръщам аз.
– Такава е играта, всеки изпитва. Няма какво да се притесняваш, спокойно. Ще ги бием. Тези ги знам аз. От една Тетевенска махала са, да не мислиш, че са кой знае какво. В предишното състезание сме ги побеждавали.
– Дано и сега да се случи.
В крайна сметка стана така, че и тримата загубихме. Оказа се, че мъжете от махалата са и тримата кандидат майстори на спорта, че са много добре подготвени и ни отвяха от пътя си към републиканското първенство.
А нашият отбор и при мъжете и при жените трябваше да се задоволи с второто място, което само по себе си, за мене беше успех.
С това събрах кураж да се явя в още няколко предстоящи състезания.


Публикувано от anonimapokrifoff на 14.03.2015 @ 13:34:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ivliter

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 13:12:17 часа

добави твой текст
"Шахматни етюди 7" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Шахматни етюди 7
от angar на 16.03.2015 @ 09:56:26
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Шахматисти са били, но не стратези.
Трябвало е тебе да пуснат на първа дъска, и тогава те щеше да спечелят всичките си партии.
А и ти също щеше да спечелиш някоя от партиите си, тъй като и другите отбори вероятно са си правили същите сметки.
От опит го зная.


Re: Шахматни етюди 7
от ivliter на 16.03.2015 @ 15:52:38
(Профил | Изпрати бележка)
Има логика в това, което казвате. Не бях мислил за такава възможност.

]


Re: Шахматни етюди 7
от kasiana на 19.03.2015 @ 22:12:22
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах!!!
Поздрави!:)