Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 734
ХуЛитери: 5
Всичко: 739

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: ivliter
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтъпки по пясъка
раздел: Други ...
автор: iren5

Стъпки по пясъка
( писмо към любими за хора в Новогодишната нощ)
Чудя се от къде да започна...
Светлините на елхите светят, гърми се, шампанско и разни зари, бенгалски огън, батерии, светлини, музика, глъчка.
Хората се прегръщат. Изпращат „старата” и посрещат „новата” година с надежда, да е по-богата на добрина, топлина, светлина...
А аз искам да ви прошепна нещо. Знам, че няма да мога за това ви го пиша. То това което четете, не е нито точно писмо, нито разказ. Това са споделени мисли. Мисли, които се родиха в главата ми докато чистих и готвих за празника. И понеже с част от вас ще бъда на една трапеза вечерта с други – не, ви разказвам тук и сега колко много съм чистила. Не. Може би малко повече от предвиденото, но за това си имаше причина, която сега ще споделя с вас. Когато започнах да разтребвам ми се прииска да го направя ритуално. Човек обикновено чисти, за да е чисто, а на мен ми се прииска да почистя не толкова къщата, колкото главата си и мислите си. Да си направя моя равносметка за изминалата година. Да благодаря за разни моменти, в които с вас сме били заедно. Да почистя душата си, ако там някоя мисъл събира прах и е обградена от паяжини.
Почиства, разтребвам и от време на време ми се налага да изляза навън. А там чисто бяло, наваляло. Снегът хруска под ботушите и оставям стъпки... После силният вятър ги замита. Не знам точно защо, но направих някаква аналогия с пясъка на морския бряг. За това как вървим и оставяме стъпки. Стъпки, които после по-силна вълна залива, разрушава. Стъпки, които следващият, който върви след нас засипва. Стъпки, които вятърът замита сякаш никога не са били там. Но дали пясъкът ги забравя и не ги помни? Аз мисля, че пясъкът помни всяка една стъпка минала по него, особено тези, които си струва да помни. А човешката Душа сякаш и тя е пясък. Едни хора минават през нея и оставят дълбоки следи. Хубави, топли следи. Понякога сякаш времето ги заличава малко или пък силна ураганна вълна ги отмива. Не само отмива, а направо изорава пясъка. Образува се дупка, яма, рана... Тя също се променя. Става все по-плитка с времето. Къде от вятъра, къде от друга вълна. Та дори от нов пясък, образувал се от разрушение на скали и строшени мидички. Понякога даже идва някой и с нежни ръце я зарива, гали. Но всички минали през този пясъчен бряг – хора, вълни, бури, дъждове, урагани са причина той днес да е точно такъв. Защото пясъкът струва ми се има памет. И то много силна. Както струва ми се Душата има памет, по-силна от мозъка или разума. Тя е по–различна. Тя не помни всеки момент. Тези, които и се иска да запомни, тя дава на съхранение в „главната каса за съхранение на мигове”, където може да бръкне и да ги разгледа отново. Но всички мигове - и тези, които иска да запомни, и тези, които и се иска да забрави остават следи и я променят. И струва ми се, че е добре да си даваме сметка за това. Може би понякога забравяме?
Такива мисли се завъртяха в главата ми. Не вървят много с шампанско и фойерверки, нали? Но пък са мои. А понякога да споделиш мислите с някой е подарък. Понякога за този, който ги споделя. Друг път за този, с който са споделени. А понякога - и за двамата. Зависи от гледната точка. Не знам дали ги приемате като подарък, но за мен е подарък това, че има хора, с които искам да ги споделя.
Затова - благодаря и наздраве! А аз лично на себе си пожелавам – 2015 година да оставям само топли и приятни следи по вашия пясък... До който сте били така добри да ме допуснете.

Iren 31.12.2014


Публикувано от anonimapokrifoff на 01.01.2015 @ 17:11:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   iren5

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:22:49 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Стъпки по пясъка" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Стъпки по пясъка
от divcviat (divcviat@abv.bg) на 02.01.2015 @ 07:38:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,iren! за подарените мисли!Радвам се,че сме тук заедно и споделяме мисли,емоции,чувства които оставят следи!Честита Нова година!Бъди здрава и твори добрина! :)


Re: Стъпки по пясъка
от iren5 на 02.01.2015 @ 11:26:45
(Профил | Изпрати бележка)
Честита да ни е! Благодаря и аз че прочете! И нека наистина се опитаме да сме по-добри. Струва си!

]


Re: Стъпки по пясъка
от Rodenavlotos на 01.01.2015 @ 22:30:09
(Профил | Изпрати бележка)
Накара ме и мен да се замисля, мила Ирен. Не е ли странно, че хората са склонни да правят житейска равносметка около Новата година. А всъщност това е едно съвсем фиктивно ново начало. Някой в древни времена създал един календар - и ето ти Нова година. Преди това е нямало такава, нали? Дори и в съвременния свят, в различни държави, с различни култури, датите се различават. Календарът я е посочил. Защо тогава трябва да се размисляме толкова точно по това време? След като трябва да го правим по всяко. Всъщност, хората винаги търсят някаква отправна точка. Склонни са да започват нещо отначало. Ако щеш дори и диета за отслабване. Казва си човек - веднага след Новата година започвам диета. Но защо? Когато искаш нещо да постигнеш, трябва да се хване бика за рогата. Сега и веднага. Аз мисля, че не самата идваща нова година те е подтикнала към тази философия. Ти дълго преди това си била подготвена за нея. Но си я отпъждала в мислите си, защото си имала много други ангажименти. А сега си й дала зелена улица. Защото има някаква символика, едно ново начало. Ето тези пък мисли се пръкнаха в моята глава, когато прочетох твоето есе. Или както го наричаш ти. А брегът няма начин да запази нечии стъпки. Прекалено много ще натежи паметта му. Ето затова идва вълната и ги трие. За да дойде утре някой друг, който да остави своите. Брегът, както и гарите, са един миниатюрен модел на живота. С идващите и отиващи си хора през тях.
Честита, успешна, щастлива и много вдъхновена да ти е новата 2015-та година, Ирен!


Re: Стъпки по пясъка
от iren5 на 02.01.2015 @ 11:24:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Момиче на Лотоса! ЧНГ отново!
" Брегът, както и гарите, са един миниатюрен модел на живота. С идващите и отиващи си хора през тях. " - Добре си го казала. А в Живота никой не си отива напълно. Той е непрекъснат цикъл. Окледай се растение - ражда се , цъфти, ражда плод, семена и после... в земята и отново пониква. То не умира просто започва друг нов цикъл.

]


Re: Стъпки по пясъка
от Rodenavlotos на 02.01.2015 @ 13:37:17
(Профил | Изпрати бележка)
И аз на тази теория тайничко се надявам:)))

]


Re: Стъпки по пясъка
от nironi (nironi@mail.bg) на 01.01.2015 @ 19:56:42
(Профил | Изпрати бележка)
Добро чистене... Тъкмо бях поразтребил в себе си днес, благодаря :)


Re: Стъпки по пясъка
от iren5 на 02.01.2015 @ 11:08:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че намина! Важно е чистенето.

]