Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 804
ХуЛитери: 2
Всичко: 806

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПодаръкът
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Срещнах те преди Коледа. Елхите се въртяха като принцеси по витрините, окичени с човешките надежди и аз неусетно станах част от тяхната магия. За малко бях принцеса, светех цялата в слънчеви надежди, забравила, че празниците ще вършат в началото на януари и аз отново ще се превърна в обикновено момиче.
Миговете като капки ягодов сок попиха в душата ми и оставиха там аромата и сладостта на краткото щастие. Когато виелицата, снегът и мъглата задърпаха моето мъничко щастие, аз завих с шала на спомените откраднатите светулки от времето и си казах, че на Коледа се случват чудеса и ти пак ще се върнеш. Магията пак ще се случи и елхите по витрините отново ще бъдат принцеси.
Дните вървяха бавно-бавно, като най-мъничката мравка на света. Понякога отварях прозорците на душата си и повтарях цифрите на телефонния номер, който не можех да набера. Драконът на гордостта стоеше до него и го пазеше с цялата страст на своята драконовска душа. „Ти си като стрела в полет“, казваше ти. „Не позволявай нищо да спре полета ú.“ Продължавах битката с мъката, с твоята липса, с гордостта, със самотата. Вярвах, че пак ще дойде Коледа и ще получа най-прекрасния подарък – твоето звръщане.
Украсих елхата и душата с коледни надежди. Очаквах чудото, защото знаех, че всеки, който обича истински, заслужава няколко коледни мигове щастие. Дори на дракона на гордостта вързах коледна червена панделка. Стрелата летеше и вярата в твоето завръщане ú даваше такава сила, че нито вятърът, нито мъглата, студът и снегът можеха да забавят полета ú.
Годините минаваха. Първо спрях да украсявам елхата, после захвърлих надеждата и душата оставаше тъмна на Коледа. Накрая пуснах вярата да си търси късмета някъде другаде. Дори драконът на гордостта се умълча, легна пред душата ми като кученце. А стрелата – все още стоеше между небето и земята, но не летеше.
Тебе те нямаше. Аз минавах през Коледите като през бойно поле. Стисках онези светулки мигове като най-скъпите брилянти на света в тайната кутийка на спомените и отказвах да ги подаря на забравата. А тя ги искаше. Гледаше ги жадно и очакваше да окичи прекрасните си рамена с тях като празнично колие.
Наближаваше поредната Коледа. Гледах поканата за празничното парти и сълзите на душата ми попиваха в тъмния поглед, с който разстрелвах всяка дума, напечатана на блестящото парче картон. Трябваше да мразя всяка буква, с която спомените хвърляха снежни топки право в лицето ми. Трябваше да разкъсам на милион парченца спомена за краткото щастие преди години. Трябваше да насъскам дракона на гордостта срещу себе си. Трябваше да разкъса и мен до последното късче. Вместо това този предател сложи лапички на душата ми и я близна по соленото лице. Докъде стигнах? Тряснах вратата и излязох навън.
Подпрях се на автобусната спирка. Вятърът ме прегърна, мъглата легна като коледен шал на раменете ми, а тъмнината ме целуна тайно. Оставаха 15 минути до пристигането на автобуса. Сякаш за първи път започнах да виждам света около себе си. Две деца се държаха за ръце и вървяха внимателно, за да не разлеят малкия аквариум със златна рибка, която носеха. Пожелах си да се върнеш за малко, но после тръснах глава. Миналото е прах при прахта, пепел при пепелта. То не е нито живот, нито съдба. Нямах нужда от никого. Обърнах се. Възрастна жена носеше прозрачна торбичка – с три портокала и няколко сладки. Усмихваше се, стъпваше бавно, сигурно краката я боляха. Но срещу нея идваше баща, който носеше на раменете си малко синче, държащо букет-бонбон от розови цветя. Ясно бе за кого са. Колко много щастливи хора, които подаряваха аромата на своята светлина на всички останали!
Оранжевият автобус изръмжа, отвори подканящо врати, ала аз останах на мястото си. Усмихнах се на децата с рибката, на бащата с детето, на възрастната жена, на тъмнината, която продължаваше да гали косата ми и да скрива сълзите на душата ми. Останах при вятъра, който стоеше като кавалер и не пускаше ръката ми. Сама ли бях? Имах светлината на самотата си, топлината на болката си, красотата на обичта си, бронята на гордостта си.
Нямах теб. Нямах и Коледно чудо. Нямах подаръка, който чаках с години. И докога така? Не знаех къде си, с кого си, помниш ли, че някъде още ме има. Пенелопа е чакала своя Одисей. Някога. Аз не съм Пенелопа, а ти не си Одисей. Не съм длъжна да те дочакам, нямаш моралното задължение да се върнеш.
Скъсах пухкавия шал на мъглата, пуснах ръката на вятъра, отблъснах целувките на тъмнината. Извадих телефона и набрах онзи номер, който не трябваше да набирам. Драконът на гордостта ме прегърна, вместо да издере очите ми.
Непознат глас:
- Ало! Кого търсите?
- Ако не съм объркала някоя цифра, това трябва да е все още телефонният номер на Цветомир Леров. – гласът ми заглъхна и аз убеждавах себе си, че е от ревността на мъглата.
- Коя сте и за какво го търсите? Аз съм синът му. – представи се плътният глас.
Казах половината истина, надявайки се тротоарът да спре да танцува под краката ми, за да довърша разговора.
- Да, чувал съм вашето име – след кратка пауза продължи отсрещният глас. – За съжаление баща ми почина точно преди една година. Беше болен и не желаеше никой да знае. Животът е наистина кратък, затова ви желая хубава Коледа!
Вятърът отново посегна към ръката ми, тъмнината се приближи към устните ми, а мъглата наклони глава към косата ми, но драконът на гордостта прегърна душата ми и отлетя с нея към онзи слънчев остров, където чакаха скрити слънчевите светулки на моето кратко щастие - спасение.
И тази година нямаше да има коледно чудо, нито коледна елха, а още по-малко надежди. Ти няма как да се върнеш. Билети за обратния рейс от Там все още никой не знае къде се продават. Знаеш ли, би трябвало да те намразя за всички онези изминали черни Коледи, но аз ти прощавам. Защото все още имам онзи подарък, за който хиляди по света биха продали душата си. - Жива съм и знам какво е любов!


Публикувано от alfa_c на 21.12.2014 @ 09:40:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:24:24 часа

добави твой текст
"Подаръкът" | Вход | 15 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Подаръкът
от suleimo на 21.12.2014 @ 11:10:58
(Профил | Изпрати бележка)
О Ина...не знам какво да кажа, а всъщност толкова много!
Страхотен подарък е разказа ти! Намерих се някъде там.
"Жива съм и знам какво е любов"




Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2014 @ 11:19:48
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Това всъщност е най-ценният, най-големият и най-истинският подарък, който получаваме! Благодаря ти и аз! За всичко! Светли празници!

]


Re: Подаръкът
от wildberry на 21.12.2014 @ 19:15:31
(Профил | Изпрати бележка)
I remember you too, If you are looking for a special present, be careful you may find it! you got that?

]


Re: Подаръкът
от Kanegan на 21.12.2014 @ 17:03:12
(Профил | Изпрати бележка)
Красиво послание, което е плод на дълбоко изживяна любов!Сродните души идват и разтърсват живота, за да продължиш напред с ново мислене!Не всичко е мед и рози, но през скръб завърташ нов етап в еволюцията си!Харесах!Благодаря!!!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2014 @ 18:54:11
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Красиво е да си жив и да обичаш! Поздрави от мен и Светли празници! Благодаря за прочита!

]


Re: Подаръкът
от LATINKA-ZLATNA на 21.12.2014 @ 15:13:30
(Профил | Изпрати бележка)
"Жива съм и знам какво е любов!" - !!!

Чудеса се случват всеки ден! Вярвай, ina_krein


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2014 @ 18:54:53
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря, Латинка Златна! Хубави празници!

]


Re: Подаръкът
от Omaia на 21.12.2014 @ 15:11:47
(Профил | Изпрати бележка)
Чувствен разказ със страхотен финал, Ина!
А този "дракон на гордостта" ми е някак познат и симпатичен, въпреки последиците от съжителството с него. ;)


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2014 @ 18:55:44
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Да, драконът на гордостта много често ни спасява. Благодаря ти за прочита. Светли и топли празници!

]


Re: Подаръкът
от mariniki на 06.02.2015 @ 13:21:35
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
разплака ме... с превратностите и с тъжните неща
от живота... поздравявам те, ina_krein...
прекрасни са разказите ти..


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 04.03.2015 @ 17:06:01
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря, много мили думи ми казвате. Не искам да разплаквам, а просто да галя душите на хората, защото нежността е толкова малко в дните ни. Поздрави и светла, хубава, слънчева пролет за душата пожелавам!

]


Re: Подаръкът
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.12.2014 @ 14:18:31
(Профил | Изпрати бележка)
Животът е наистина кратък, затова ви желая хубава Коледа!...

Светли празници и за теб Ина!!!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2014 @ 18:56:28
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Светли празници и на теб! Много светлина в душата да има! Поздрави!

]


Re: Подаръкът
от mariq-desislava на 19.01.2015 @ 19:52:44
(Профил | Изпрати бележка)
А може би тъкмо очакването убива завръщането, кой знае.


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 04.03.2015 @ 17:08:36
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Не се бях замисляла над това. Може би е така. И все пак, ако не очакваме нищо, нали ще стоим все на един ъгъл и нищо няма да се случва? Поздрави отново!

]


Re: Подаръкът
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 10.01.2015 @ 18:28:56
(Профил | Изпрати бележка)
„Не позволявай нищо да спре полета ú.“
и кой знае, може пак да получиш и нов подарък ...


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.01.2015 @ 16:44:43
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Най-големият подарък за всички нас е да бъдем живи. И да не забравяме, че животът е прекалено кратък, затова си струва да бъде огряван от светлината на усмивките ни и обичта към нашите семейства.
Благодаря ти, че беше на гости при мен! Поздрави!

]


Re: Подаръкът
от Narwal на 08.01.2015 @ 19:30:49
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ! Поздравления и пак поздравления!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.01.2015 @ 16:49:10
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Наложи се да обяснявам на няколко приятели, че литературната героиня няма нищо общо с мен и да ги успокоявам. Може би се е получило, щом е докоснло душите като истина. Поздрави!:)

]


Re: Подаръкът
от mamontovo_dyrvo на 24.12.2014 @ 17:09:00
(Профил | Изпрати бележка)
Превратностите в живота поднесени с блестящ изказ! Замая ми се главата от прекрасни метафори и сравнениея и ...
Възхитен съм!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 29.12.2014 @ 16:19:54
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Много се радвам, че моята история ти е харесала. Хубаво е, когато Коледата носи светлина! Поздрав!

]


Re: Подаръкът
от IGeorgieva на 23.12.2014 @ 11:04:04
(Профил | Изпрати бележка)
Докосващ разказ! Красиво изпълнение!
Светли празници, Ина!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 24.12.2014 @ 16:21:55
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Светли празници! Да е пълна душата със светлина и любов!

]


Re: Подаръкът
от boliarkabg на 22.12.2014 @ 07:34:43
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
...на спирката, в снега по Коледа...Поздрави, зная какво е! Чудесно написано!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 22.12.2014 @ 11:08:53
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Радвам се, че малката разказана история те е докоснала. Поздрави и хубави празници!

]


Re: Подаръкът
от doktora на 21.12.2014 @ 21:10:53
(Профил | Изпрати бележка)
Мила...и аз съпреживях с теб! Светли празници, Ина Крейн!!! Да бъде!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 22.12.2014 @ 11:14:43
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Светли празници! Да има слънце в душите ни! Поздрави! Благодаря!

]


Re: Подаръкът
от gorestled на 21.12.2014 @ 13:30:12
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасен разказ, с прекрасно послание!
Весели празници, Ина!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2014 @ 18:57:20
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Весели и светли празници и на теб! Благодаря! Хубаво е все още да бъдем живи и да обичаме! Поздрави!

]


Re: Подаръкът
от somebody на 25.08.2015 @ 22:05:04
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно! С цялото си очакване, трепет и тъга, а свети!


Re: Подаръкът
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 25.08.2015 @ 23:00:40
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Наистина е много мило, че си на гости на моята страничка! Успех, усмивки, щастие желая!

]