Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 881
ХуЛитери: 2
Всичко: 883

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧерната магия на несъответствията
раздел: Други ...
автор: giro

В свят, където всичко девалвира, няма как – девалвират и знаците, с които го означаваме. Сега имам предвид думите.
Понеже ненаситно лапаме всичко като бърза закуска, нямаме време да се спрем върху него и да се насладим на стойността му – превърнали сме го в ерзац на нещото, което ни липсва. Тази изкуствена липса ни ръчка в задниците да искаме повече и повече, та дано я запълним. Но то е като да си утолиш жаждата със зелева чорба – голям кеф и свежест, ама колкото повече пиеш, по-жаден ставаш. А стойностите са си там – просто чакат скромно, като всички истински стойности, да се спрем до тях, да ги разпознаем и да им дадем път към себе си...
Отнесох се. За думите ми беше думата.

Отдавна не можем да изразим мислите и емоциите си без да използваме суперлативи. Но тъй като и суперлативите не са неизчерпаеми, започнахме да ги заместваме с абсурдности, в които вътрешното несъответствие на определението с определяемото шокира и насажда впечатление за велико преживяване. Например – „Те имат УЖАСНО голяма любов”. Б-р-р-р, ужас, братче, чукай на дърво и бягай! Бахти вампирите!
Имам една приятелка, умно момиче, за която всичко хубаво е уникално. „Ядох една уникална пържола”, „Пих едно уникално вино”, „Купих си едни уникални обувки”... Демек, никой, при никакви случаи не може втори път да опита от същата пържола, да пие това вино и да носи подобни обувки. Малко невероятно е, нали! „Ох, Киро, ти вечно се хващаш за думите, аз просто искам да изразя силните си впечатления!” Добре, бе, джанъм, хайде, опитай да го направиш без думата „уникален” – вероятно пържолата е била много хубава, виното много ти е харесало, а обувките са шик. Пък нека знаем – дори „уникалните” вина се произвеждат в серии. Нали някой първо трябва да ги опита преди да похарчи наследството си за една бутилка от тях.
Някой пък е „адски” готин, а недостижимата съседка, която цапа гащите ни нощем, е „дяволски” красива. Стойностите, които отвеждат към Рая толкова са ни писнали, че гледаме към Ада като към златна мина. Пък той асъл това е и като се радваме на извиращите от него жълтици, доказваме, а и осмисляме съществуването му.
Исках само да маркирам. Иначе примерите са неизчерпаеми, както неизчерпаема е една „безкрайна” любов. Вярно, за последната няма свидетели-очевидци, ама нейсе.

Цялата тази интродукция идва на акъла ми по друг повод, където вътрешното несъответствие също е превърнато в коз.
Страшни патриоти надойдоха! А май наистина са „страшни”. Покрай всичко останало, патриотизмът също загуби дефиницията си някъде измежду медийните, политическите и икономическите врътки на своите героични субекти. Сега обаче има някакви, като всички други – самодефинирали се патриоти в 240-бройната народна еманация.
Помня - защото бях много впечатлен, докато лятото си пътувах по магистралата до морето - покрай някакви избори, които съм проспал на плажа, на всеки километър бяха нацвъкани предизборно-агитационни билбордове. Бедният народ изглежда бе платил толкова пари за целта, че с тях едно малко градче у нас би построило цяла петилетка. Но не това е важното. От гигантската картинка миловидно ме гледаше един добродушен чичка в костюм. Той така се усмихваше на нас, пътуващите към синеморието електоратчици, сякаш ни казваше: „Къпете се, добри хора, не ми слушайте глупостите!”. Аз не исках бездруго да ги слушам, но пък без да искам ги прочетох – комиксът бе увенчан и с тях: „Ако загубим България, губим всичко!”
Олеле, майчице свята, е това е значи патриотизъм! Същото като любовта към личния ни живот: „Ако умра, губя всичко!”. Вярно - баш така си е. Но не виждам защо трябва да се казва, пък и да се прави капитал от него. Не е ли очевидно?! Или пък само билбордовите политически ангели на Истината имат право да я огласяват „урби ед орби”.
Но тук има и друг проблем - внушаването на страх. Политическата класа от памтивека знае, че страхът е най-големият предизборен таран и затова плашат людете – кой с каквото му дойде наум.
Ето и сега – понеже Ние, Новите, Истинските Патриоти, милеем за Отечеството, ви казваме: Има опасност за „загубим България”, това ще стане всеки момент, ако не ни въведете в парламента, иззад чийто олтар, както и иззад очите ви, ние ще ви спасим.
Мисля си обаче – как да загубим България, освен, ако Тунгуският метеорит не ни прати некой свой братовчед. Или пък не стане нещо друго, дошло пак от ония ширини...

Виж, България може да загуби нас българите. Този процес е отдавнашен - сега вече и доста напреднал. Уви, сякаш и необратим. Това явление, обаче, не е проблем на българите, а неин, на Българията. А знае се - за чужди проблеми нашият древен род по генетична предиспозиция не се вълнува...

Та може би ще поръчам едно евтинко билбордче, сиромах съм, и ще го боцна пред блока от името на клетото ни Отечество:
„Ако загубя българите, губя всичко!”...
В този комикс усмивки няма да има..., мен сигурно също.



Публикувано от aurora на 02.12.2014 @ 12:21:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:07:24 часа

добави твой текст
"Черната магия на несъответствията" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Черната магия на несъответствията
от IGeorgieva на 02.12.2014 @ 21:45:39
(Профил | Изпрати бележка)
"Мега як текст"! (да допълня горния списък с една любима тийнейджърска фраза)!
А що се отнася до процеса, който описваш, мисля, че е обратим толкова, колкото и глобалното затопляне.


Re: Черната магия на несъответствията
от giro на 03.12.2014 @ 07:08:47
(Профил | Изпрати бележка)
ммдаммм, ужасно е, но е факт!
благодаря за коментара!

]


Re: Черната магия на несъответствията
от zaltia на 02.12.2014 @ 21:11:23
(Профил | Изпрати бележка)
Преди да закрият, затворят, или ликвидират родилното отделение в едно малко градче в България - Павликени през 2010 г. статистиката е следната от 10 новородени- 7 ромчета, на 3 българчета. Сега сигурно щеше да е 8/2 Сметката е проста...към 2050г съотношението ни ще е 50/50 брато....както казват братята.
Добре си го написал, и както и преди време ти казах...темата е тежка за преглъщане...и "дълга песен" затова няма и много коментари.
Дано поне повече хора прочетат и се замислят....
Поздрави!!!


Re: Черната магия на несъответствията
от giro на 03.12.2014 @ 07:11:55
(Профил | Изпрати бележка)
ами ние правим, което е по силите ни - пишем, гневим се и пр., но - както започва друга моя статия: "където глупостта е стандарт, разумът е безумие" /гьоте/

]


Re: Черната магия на несъответствията
от Rodenavlotos на 02.12.2014 @ 13:13:02
(Профил | Изпрати бележка)
Допадна ми много, че с малко думи, си излял болката си от нещо, за което може да се изпише тонове мастило. Изцяло те подкрепям в тези думи. Поздрави!


Re: Черната магия на несъответствията
от giro на 02.12.2014 @ 15:57:36
(Профил | Изпрати бележка)
тенкю!

]


Re: Черната магия на несъответствията
от verysmallanimal на 27.12.2014 @ 14:00:23
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав за хубавия текст!


Re: Черната магия на несъответствията
от giro на 28.12.2014 @ 21:56:41
(Профил | Изпрати бележка)
поздрав от такъв автор е особен поздрав... благодаря!!!

]