Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 520
ХуЛитери: 0
Всичко: 520

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПоезията, поезията...
раздел: Други ...
автор: giro

Спомням си навремето, исках да стана художник. Дълго време мислех, че съм роден за това... По някоето време започнах като дърводелец. Загубих малки части от крайниците си, залисан с мисълта, че всъщност съм роден за бутиковия еквивалент на древната дървообработваща промишленост...
Сетне, хоп, станах чиновник със сан. Ех, Божке, ми то асъл това ми било амплоато, бе хора! Папки, бюра, трибуни, поклони... Закрачих и в редовете на планинското спасяване, а това възбуди ски-учителя и фотографа в мен. Върхове, скали, лавини, ойларипи... Бръмнах и сред какафонията на БГ винарството. Дегустации, теории, практики, алкохол в кръвта...
Накрая прописах, пък не се отказах и от другото, но за част от него не бива да говоря...

Един приятел, много стар и добър другар, честен, вика: Бай хуй, имаш проблем с идентификацията си!
Поизлапах няколко кила синтетика и, като шунтирах няколко синапси, на спокойствие се убедих, че е прав.
Обаче се чувствам добре, много добре. Защото съм жив. Това не е обективен, а субективен факт. Затова се развълнувах от старата реч на Чарли Чаплин, в която заявява, че е обикнал себе си.
Естествено, ако изобщо в някои от начинанията и превъплъщенията си съм стигнал някакво ниво, то това съвсем не е навсякъде. Голям праз! - правя го за себе си преди всичко. Ако все пак съм допринесъл за кефа и на хора около мен, това не е цел, а красив страничен ефект. И пак към рисуването. Там запомних една готина, всеприложима максима: всеки дефект - в ефект.

Поезията, поезията, поезията...
Колцина ентелегенти не са се изкушавали на нейния стадион? Колцина от тях, обаче, са влезнали на терена, а не са обикаляли, вечно загряващо, около него...? Хайде да сме честни, съотборници мои!
Като започнах да пиша, събрах около себе си вярна фен-група. Ох, ах, супер, невероятно, браво, как успя да го измислиш, евала... Ехааа, на терена съм значи, център-нападател и голмайстор!
Поразгледах се после аз и наоколо. Ей сега ще покажа на света моята поензия! Както казваше колегата Т.Акациев – „...средно два пъти на ден се отделя тя от мен.”
Ужас! Ми аз съм бил направо посредствен, бе, аqua nuda!
Срам не срам, първо започнах да дооправям с разни поетически джоджени, чубрици, босилеци, куркуми, кимиони и разни други ми ти подправки вече сътвореното от мен, белким не ме изгонят от мача. После разредих писането на римувани сантименти, накрая спрях да се мъча. А и със сантиментите май скъсах.
Рисувам чат-пат, но не се вра между шамарите. Снимам тук-там, но изглежда нямам въображение. В ПСС съм редови наряден член, който пъхти в края на колоната. В съвременните ски интернет туториълите вършат много по-добра работа от ски-тийчовете. Виното е вселена, където аз съм астероиден микрон, съвсем близо до черната дупка. В професията си, за дългите години там, осъзнах очевидното – санът е плакат на един филм без хепиенд...

Тук, в това литпространство, съм отскоро. Кой знае колко ще се задържа, но дойдох, поканен от хора с истински талант и постижения. Бързо разбрах нещо, на което - прегърнал недъгавия си гений, не съм обръщал внимание - да се пише е ужасно трудно. Най-вече, защото е ужасно отговорно. Най – напред към себе си. Как да е иначе – та нали искреността, съчетана с талант, би трябвало да покаже на света личната ни брюкселска дантела, от памтивека оплетена с едни и същи конци, но с различни, индивидуални фигури, произтичащи от уникалната ни, евентуално писателска ДНК!?
И така, това благородно занимание се явява изключително отговорно и към читателите. Не бива сякаш да им внушаваме, че всеки от нас, пък дори и от тях, може да ръси кичарии, само защото за изречени с патос и често пъти - с направо накуцваща стъпка.
Ако твърдя измислици, наругайте ме! Това отношение и тук има знаменити субекти.
Но, ако се радваме, че сме живи, ако обичаме себе си и се чувстваме добре, няма да се фрустрираме от критиката, както и да е казана тя, а ще обичаме и другите, защото все пак са ни обърнали внимание. Това, смятам скромно аз, е достатъчтно!
Ако не се харесва сътвореното от един автор, последният който има право на опровержение е самият той. А първият, който трябва да осъзнае това с любов, е пак самият автор.

Това е засега.
Благодаря за вниманието!

Всъщност, май не е само това...
Нейсе!


Публикувано от aurora на 17.10.2014 @ 14:09:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 01:47:12 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Поезията, поезията..." | Вход | 10 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Поезията, поезията...
от Rodenavlotos на 17.10.2014 @ 14:50:47
(Профил | Изпрати бележка)
И така, мили приятелю, ти си стигнал съвсем навреме, до едно заключение, в стил крилатата фраза, приписвана на мъдреца Сократ- "Аз знам, че нищо не знам". А до нея може да стигне човек само, ако задълбае в някаква област. Тогава, колкото по-надълбоко копае да види дъното й, толкова то повече се отдалечава от него. Но понеже ти си човек с всестранни интереси, копал си в доста дупки, съвсем нормално е да установиш, че никъде не стигаш дъното. Познато ми е това усещане. И аз бях така. Увличах се в едно, второ, трето...Навсякъде ми казваха- ти имаш талант, развивай го...Ама кой да се посвети само на едно? Като Кума Лиса, с нейните 1001 хитрини. Едно разбрах - че успява някой, който се труди много, независимо дори от скромността на таланта му, но се посвещава изцяло в някаква област. Иначе го чака едно такова мъдро и смирено разочарование. Отново ми достави голямо удоволствие написаното от теб. С този твой автобиографичен стил, а-ла Бранислав Нушич, с богатото си и щедро чувство за хумор, с развитото си въображение- кефиш много, повярвай ми! И никак не си за изхвърляне, поне като писател. За поетичните ти творения - не съм много запозната, не мога да говоря. Поздрави и вдъхновение!


Re: Поезията, поезията...
от giro на 17.10.2014 @ 15:28:01
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност, провокираха ме тука некви коментари на обидени и недооценени автори... опитвам се да всея мир, но миротворецът често пъти умира първи... Ха, да видим сега:))))))))))))))))))))
прегръдки, киро

]


Re: Поезията, поезията...
от Rodenavlotos на 17.10.2014 @ 15:53:19
(Профил | Изпрати бележка)
Бум! Чукчето пада. Той каза! :)))

]


Re: Поезията, поезията...
от apostola на 17.10.2014 @ 16:14:57
(Профил | Изпрати бележка)
Поезията май се оказа, като футбола!Всеки разбира от футбол!
Никой не се съобразява със съдията! А съдията раздава жълтите и червените картони! Поздрави от мен!

]


Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:41:24
(Профил | Изпрати бележка)
който не се съобразява със съдията, губи мача, но го разбира късно...
благодаря за отношението,
киро

]


Re: Поезията, поезията...
от mariq-desislava на 18.10.2014 @ 11:59:24
(Профил | Изпрати бележка)
Отхлупвам ти шапка за смелостта да го напишеш, а още повече затова, че си го мислиш.:) Моето скромно мнение е, че всеки от нас има талант - дали за рисуване, дали за музициране, дали за писане, просто е необходимо да го открие и да го развива в себе си, пък и може да е смесица от всички изкуства в едно, но тогава се получава малко шизофренично.:) Шегувам се.

Истината е, че никой от нас няма да остави следа, но ще остави нещо много по-важно - любов.


Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:42:32
(Профил | Изпрати бележка)
любовта е Следата...
благодаря ти!
киро

]


Re: Поезията, поезията...
от typa на 18.10.2014 @ 12:58:06
(Профил | Изпрати бележка)
Йо! Почти година не бях идвал тук и сега, тъкмо пак се хващам на хорото - Прасс! Ма то, неслучайно съм отсъствал, де. Човек, като няма какво ново да каже (или не намира време и вдъхновение за точните думи), по-добре да си мълчи и да си гледа счетоводството, нивата, бебето или каквото там трябва да си гледа:) Поезията, поезията... Музата, егото, крастата... Поздравления за откровените и непринудени размисли!


Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:44:05
(Профил | Изпрати бележка)
радвам се, че си се отбил, дори - намерил и добри думи...
благодаря
киро

]


Re: Поезията, поезията...
от angar на 18.10.2014 @ 14:17:47
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Да се пише е ужасно трудно. Защото е ужасно отговорно." (?!)

Е, ако беше така, аз едва ли щеше да пиша.
Но не е трудно. Няма нужда от къртовски труд.

"В поте пахущий, в поте пишущий?
Нам известно иное рвение:
Легкий огнь, над кудрями пляшущий.
Дуновение – вдохновение". (Марина Цветаева).

И не е ужасно отговнорно, нека не се надценяваме.
Никой не ни обръща внимание.


Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:45:57
(Профил | Изпрати бележка)
мммдаммм...
трудно е да се опровергае, но и не е нужно...

]


Re: Поезията, поезията...
от shrike на 18.10.2014 @ 14:26:39
(Профил | Изпрати бележка)
С Мария-Десислава. В любовта няма как да бъдем посредствени. И според мен, това е, което ще остане. И всичко, което правим с любов има своя собствена, особена красота и значимост.
Изкуството, в частност поезията, не са занаяти. Така че чиракуването няма особен смисъл. От критика винаги има смисъл, защото тя е един различен поглед и може да отвори пространства. Самозълъгването е начин на оцеляване. Мен лично не ме дразни, малко ми е смешно понякога и толкова. Но пък крие опсност от самозабравяне. Тези мисли и още много ми се ще да споделя след прочита на текста. Хубаво е да има такива текстове.



Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:47:48
(Профил | Изпрати бележка)
самозалъгването е най-разпространеният модус виденди,
защото егоизмът е най-дълбокото ни чувство...
благодаря за мнението,
киро

]


Re: Поезията, поезията...
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 18.10.2014 @ 14:50:16
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Прав си майсторе! Да ти е сладко виното.


Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:49:24
(Профил | Изпрати бележка)
ако виното е сладко, или винарят не разбира как се прави вино, или просто е пропуснал Великият В.Маринов - прочут естраден енолог:)))))))))))))))))
чест за мен, че си тук!
киро

]


Re: Поезията, поезията...
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 18.10.2014 @ 15:02:21
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Добър "страничен" ефект! :) Изкефи ме!


Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:49:50
(Профил | Изпрати бележка)
шапки долу!
благодаря ти, киро

]


Re: Поезията, поезията...
от anonimapokrifoff на 18.10.2014 @ 15:22:41
(Профил | Изпрати бележка)
Самоироничен интелигентен текст. Хареса ми!


Re: Поезията, поезията...
от giro на 19.10.2014 @ 12:50:55
(Профил | Изпрати бележка)
голямо благодаря за оказаната чест!
полиморфеният киро

]


Re: Поезията, поезията...
от daro на 20.10.2014 @ 14:55:39
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравление, Кире!

достойно, искрено... припомнящо едно от подменените ни

проявления, че сме обичани от Космичността и сме отговорни да

й отвърнем с простичкото - обичай себе си, заради Нея...Тя се

въплъти в човека, за да му каже - ти Си - обичай и другия като

себе си

...подмяната е тарикатски маскирана - уважавай се!...угоди си,

удовлетвори се, притежавай, трупай, лапай, преяждай и т.н.

бъди ненаситен ДНЕС, защото утре, няма...НЯМА

...и ако днес някой ти каже, че харесва дори "случаен"друг,

себето ти дудне - ахааа, значи не ме харесва - ето ти един

примитив! :)

...за да стигнем до потресаващия абсурд - тук в Пловдив -

образувано е дело срещу съсед, който си е разширил

прозореца...

обвинението е мотивирано - отнемане на слънчевата светлина!!!

това подигравка с човешката същност ли е - или кошмар!?

Хубав човек... винаги ми е драго да те срещам, Кире! :)

(.)


Re: Поезията, поезията...
от giro на 20.10.2014 @ 16:24:49
(Профил | Изпрати бележка)
винаги изпитвам особена радост като минеш, съратник си, да знаеш!
егоизмът е породил нуждата от съд, а съдът го затвърждава, подпечатвайки го със собствения си, държавно утвърден егоизъм...
"дали след време тука, под звездите
в прозореца ще има светлинаааа..."
бъди винаги на кеф, киро

]


Re: Поезията, поезията...
от yd (whereareyouhiding@iaminmyself.org) на 21.10.2014 @ 21:12:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
стил! харесва ми особено когато става въпрос за поезия и други:)


Re: Поезията, поезията...
от giro на 22.10.2014 @ 12:00:33
(Профил | Изпрати бележка)
сърдечно благодаря!

]