Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 873
ХуЛитери: 1
Всичко: 874

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТеория на относителността
раздел: Поезия
автор: Rodenavlotos

Извлачиха се –
волски каруци в калта,
на младостта ми годините.
Изтопуркаха –
конски каруци по калдъръм,
моите зрели години.
Сега, навлекли скафандър,
за справяне с безтегловността,
с триста хиляди км в секунда,
отлитат
последните
мои
житейски
години.


Публикувано от aurora на 09.10.2014 @ 09:32:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   Rodenavlotos

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:02:16 часа

добави твой текст
"Теория на относителността" | Вход | 6 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Теория на относителността
от Drugiyat на 09.10.2014 @ 10:33:28
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей приятелко,

поздравявам те за тази великолепна метафора на стадиите на човешкия живот.

И се радвам, че възприемайки живота от позициите на мъдростта, то за теб движението му не напомня на " затъналата в калта волска каруца, а на свободния полет на стрелата".

С пожелание за лек ден и добро настроение: Другият


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 10:45:18
(Профил | Изпрати бележка)
Щастлива съм, че все някой е усетил заложеното в тази метафора. А още повече, че е човек като теб, приятелю. Благодаря за чудесните пожелания! Усмихнат ден и леко перо!

]


Re: Теория на относителността
от apostola на 09.10.2014 @ 11:14:36
(Профил | Изпрати бележка)
Много сполучливо разглеждаш трите фази на човешкия живот, Светле!Безпогрешна метафора!Страхотна хрумка!Оценявам го!
Желая ти хубав творчески ден!Поздрави сърдечни!!!


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 11:52:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че оцени подобаващо, приятелю! Поздрави, усмихнат ден и много вдъхновение!

]


Re: Теория на относителността
от IGeorgieva на 09.10.2014 @ 12:21:37
(Профил | Изпрати бележка)
И като си помислиш, че като деца мечтаехме да станем космонавти!
Да...скоростта на времето в човешкия живот е ужасно променлива!
Поздрави, мила!:)))


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 13:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
:))) Точно така беше. А сега, сега съм на третата степен на космическата ракета на Времето:))) Поздрави и прегръдки!

]


Re: Теория на относителността
от Bockpece на 09.10.2014 @ 12:32:21
(Профил | Изпрати бележка)
тук има нещо сбъркано, което аз не мога да го проумея:

- младежките години на лирическия минават тежко и мудно, на всичкото отгоре и в кал
- зрелите му години са много по-бързи и жизнерадостни, като се има предвид сравнението им с конски каруци, та били те и по калдъръм
- скафандърът не средството, с което можеш да се справиш с безтегловността

и не на последно място, употребата на съкращението "км" в стихотворение е неуместна


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 13:41:26
(Профил | Изпрати бележка)
Който е искал да разбере, е разбрал. Поздрави и усмихнат ден.

]


Re: Теория на относителността
от missana на 09.10.2014 @ 15:08:24
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявам се, че вземам отношение към този коментар-недоразумение!

Понякога, Воскресе, трябва да търсим сбърканото преди всичко в себе си.
Но кой да се сети. Много си малка, за да учиш поет като Светла как се пише поезия. Не можеш да се мериш на малкото пръстче на крака й в поезията.
Това ти го казва някой, който внимателно е чел поезията на Родена в лотос и който е прекарал последните 40 години на ти с поезията. По-добре прегледай собствените си творби и ще имаш работа за много години напред!

С поздрав: Мисана

]


Re: Теория на относителността
от Bockpece на 09.10.2014 @ 15:16:24
(Профил | Изпрати бележка)
Не си извинен. Много обичаш да се бъркаш там, където не ти е работа. Едва ли Светла има нужда от твоята закрила.
Както виждаш, ми е отговорила по начин, който смята за достатъчен. Както виждаш, не й противореча.
И никого не уча как да пише, просто исках някои уточнения, които тя не ми даде. Нейна воля!
Колкото до моята поезия, не ти е работа да я намесваш тук. Ела и я дискутирай под моите текстове.

Без поздрави и без лиготии!

P.S. И не ме плаши с феновете си или с други простотии.

]


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 15:42:27
(Профил | Изпрати бележка)
Съжалявам, не исках да се получи така, Воскресе. Предполагам, че и Мисана ще се извини за тона си. Опитах се да дам, доколкото мога, в по-долния коментар отговор на твоето запитване. Поздрави!

]


Re: Теория на относителността
от missana на 09.10.2014 @ 21:56:06
(Профил | Изпрати бележка)
Не, аз няма да се извиня на Воскресе. От казаното от нея за мен, само се убеждавам в правотата си. И не виждам нищо обидно в това, че съм казал пред целия сайт, че в поетично отношение тя ти отстъпва Светла. Това е самата истина. Докато тя си послужи спрямо мен с клевета. За разлика от теб, Светла, аз ценя истината, а не дипломацията.

]


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 15:27:34
(Профил | Изпрати бележка)
Мисана, благодаря ти за рицарския жест, но както каза Воскресе, тя не ме е обиждала, не ме е нападала, само зададе уточняващи въпроси, на които в момента просто, поради заетост в работата, нямах възможност да отговоря. Не ми се иска в моя профил да се отправят взаимни нападки. Никой не е безгрешен, така че, аз приемам критики, ако имат основание. Искам тонът да е професионален и любезен. И свързан само с творчеството. Извинявай, но аз винаги така съм се държала с всички. Поздрави.

]


Re: Теория на относителността
от missana на 09.10.2014 @ 22:45:16
(Профил | Изпрати бележка)
Аз не съм обиждал Воскресе. Не е обида да кажеш публично, че един поет превъзхожда /по твое лично мнение друг/. Докато обратното, Воскресе каза клевета по мой адрес. Интересно, обаче, защо отправяш забележка единствено към мен, а не и към нея.
Както и да е. Щом в коментарното ти поле ми се налагат ограничения в свободата на коментиране, аз съм последният, който би търпял подобна цензура.

На добър час, Родена в лотос!

]


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 10.10.2014 @ 07:34:59
(Профил | Изпрати бележка)
Щом казваш "на добър час", аз не мога да те спра, приятелю. Никого никога не съм спирала да си отива от мен. Това е посегателство над свободата на свободен избор. Не мисля, че съм те обидила с нещо, за да заслужа такава заплаха. И няма за какво да се оправдавам. Тук, в моя профил, беше нарушен добрият тон. Воскресе написа своето мнение за стиха, без да ме обижда, че съм слаб поет. Просто коментира текста. Този, който наруши добрия тон, беше ти, като не опроверга мотивирано нейния коментар, а направи лични квалификации за качеството на нейната поезия изобщо. Което не беше редно. Ние не сме тук, за да правим преценка кой какви позиции заема в поетичното пространство. Това времето ще отсъди. Никой друг. Реакцията на Воскресе беше след твоята. Затова само към теб се обърнах да се прекратят тези нападки.
Колкото до това, че няма да коментираш оттук нататък моите стихове, само ще потвърдиш мнението на администраторите, че тук коментарите се правят на приятелския принцип- ти на мен, аз на теб. Ще ми е много обидно да науча, че досега си харесвал и коментирал стиховете ми само на този принцип, а не съвсем безпристрастно и обективно, защото наистина са ти харесали и са били добри.
А сега ти пожелавам хубав и ползотворен ден. Надявам се, че добрите приятелски чувства няма да бъдат накърнени. Иначе няма да стрували нищо.

]


Re: Теория на относителността
от voda на 09.10.2014 @ 20:32:44
(Профил | Изпрати бележка)
"Не съществува такова нещо като скрит смисъл на текст /стих/. Стихът е авторов, докато се премята в чекмеджетата му в ръкописен вид. Появи ли се веднъж в публичното пространство, се скъсва пъпната връв между текст и автор. Изниква единствено онова, което се нарича ИНТЕРПРЕТАЦИОННО ПРОСТРАНСТВО НА СТИХА. Стихът заживява сомостоятелен живот и всеки може да види в него каквото си поиска /дори авторът да си мисли, че не го е казвал/."

Това са твои думи, Мисана.
И тези упреци към Воскресе ми внушават, че, щом не мога да се меря с теб по сила на творчеството си, нямам право на искрено мнение...
Съжалявам!


]


Re: Теория на относителността
от missana на 09.10.2014 @ 22:04:30
(Профил | Изпрати бележка)
Излишно е да се намесваш, Елица, като защитница на Воскресе. Аз съм казал мнението си за нея /лично становище/, а то е че е по-слаб поет от Родена в лотос. Това не е обида, а комплимент за нея. Защото все пак я сравнявам със Светла. А за теб съм казвал, че си най-гениалната българска поетеса, с Моцартово и Шубертово звучене в поезията. Като си тръгнала да ме цитираш,
цитирай и това мое изказване, защото непоклатимо стоя зад мнението си.

]


Re: Теория на относителността
от voda на 09.10.2014 @ 22:09:30
(Профил | Изпрати бележка)
Това, което си казал за мен, е подигравка, Мисана.
А право на мнение има всеки, независимо дори дали е поет.
И не защитавам Воскресе, а заемам принципна позиция, като се опирам на собсвените ти думи.

]


Re: Теория на относителността
от missana на 09.10.2014 @ 22:48:11
(Профил | Изпрати бележка)
Подигравка е да наричаш мнението ми подигравка!
И ти правя жест, че ти отговарям в това коментарно поле - последният ми ко;ентар тук forever!

]


Re: Теория на относителността
от voda на 09.10.2014 @ 22:52:49
(Профил | Изпрати бележка)
...и няма начин да не е последен, щом нито публикувам, нито коментирам. :)

]


Re: Теория на относителността
от missana на 09.10.2014 @ 14:43:46
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявам се за късния и нарушил кавалерската етика коментар, на това толкова хубаво стихотворение.
Но мой много близък приятел, дошъл ми на гости от Ирландия, се нуждаеше от присъствието ми.

Този, изпълнен с дълбок смисъл, стих ми припомни, че напразно наричат теорията на Айнщайн - Теория на относителността. Докато всъщност правилното й наименование трябва да е - Теория на абсолютността! Защото тя се базира на постулата, че светлината минава покрай движещи се с различни скорости обекти /в това число и неподвижни/ с една и съща скорост "це"!
Всъщност това е и скоростта, с която се движи и самото Време - като челна вълна. Затова ако някой иска да узнае бъдещето, трябва да поглъща "бозони", движещи се със скоорсти по-големи от "це" - т.нар. тахиони.

Това обяснява, дори научно, ефектният финал на стиха!

Чудесно стихотворение, приятелко - научно и естетически аргументирано!

Поздравление и прегръдки по 4!


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 15:37:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за тези енциклопедични тълкувания на стиха, Мисана. Макар че той всъщност не е толкова претенциозен. Тази моя Теория на относителността, не е онази Теория на относителността на Айнщайн. Имах предвид тази представа за времето, в зависимост от напредването на възрастта, която създава впечатлението за различна скорост на протичането му, през различните житейски периоди. И ще използвам момента да отговоря на въпросите и на Воскресе. Може би човек след време едва си дава сметка за тази относителна скорост. Когато има база за сравнение. Аз специално, докато учех в гимназията, а после, докато следвах, имах чувството, че времето едва-едва се влачи. Мислех, че никога няма да се видя завършила. После времето започна да се изнизва доста по-незабележимо, докато сега, на 65, имам чувството, че буквално лети с трета космическа. :))) Някак сама ми се натрапи тази метафора. Не съм я търсила умишлено. Т.е. не става въпрос за теорията на Айнщайн.

]


Re: Теория на относителността
от missana на 09.10.2014 @ 22:08:03
(Профил | Изпрати бележка)
Да Светла! Забелязала си отдавна известната истина, която руснациге са изразили блестящо с думите: "Часы идут, дни бегут, годы летят!"

]


Re: Теория на относителността
от giro на 09.10.2014 @ 16:19:53
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох стихото, разбира се. Харесах го, разбира се, но не по другарски, а по естетически причини...
загледах се и в състоялия се спор... не ми хареса...
метафорите, смятам аз, могат да се схващат различно, а авторовото им тълкуване не е обвързващо...
"волски каруци в кал" за мен е метафора за бавен ход - твърде ясно е, за да греша
"топуркащи по калдъръма коне" е онзи вече ускорен тръс, с който уверено преминаваме през зрелостта..., не вярвам да има друг смисъл...
проблем с "безтегловността" и "скафандъра" не виждам, чини ми се, че тъй се чувства един човек, който иска да дава и може да го прави, но енергията и присъствието му в обществото са тлеещи, а сетне - и изтляващи... може и да съм прав, поне за себе си!

отнасям се крайно отрицателно, към това да сочим чуждите произведения като свидетелство за несъстоятелност на коментарите от страна на техния автор...
в случая, мисля, въпросите, повдигнати от Воскресе, не са лишени от смисъл, но първият отговор, даден от Родена в лотос е изчерпал възможните отговори... останалото е бла-бла с доста неприятен мирис...

поздрави на Поета /не обичам "поетеса" ха-ха/


Re: Теория на относителността
от Rodenavlotos на 09.10.2014 @ 17:10:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Миротворецо. Съвсем мъдро, мотивирано и по съдийски реши спора. :))) И аз не виждам в случая място за драми и кавги. Просто всеки трябва да се опитва да бъде максимално възпитан, дори и в критиките си. А рицарите да не вадят веднага словесните си мечове. В края на краищата, тези критики не са лични, а лирични:))) Ха-ха.
Благодаря и за това, че хареса, чисто естетически текста и откри всички не толкова добре прикрити послания:)) Обясни много точно. Поздрави и прегръдки!

]