Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 799
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 803

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐîäèíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: mitkoeapostolov

– Êúäå òàêà, ìîì÷å? – ïðîâèêíà ñå âúçðàñòíàòà æåíà îò äîëà è ïîîïðàâè çàáðàäêàòà ñè.
– Õîäèõìå íà ðàçõîäêà. Èìàì ãîñòåíèí îò Àìåðèêà – ìëàäèÿò ìúæ ïîñî÷è êðà÷åùèÿ äî íåãî ÷îâåê.
– Ààààà, äîêúäå ñòèãíàõòå? – ïîèíòåðåñóâà ñå æåíàòà è òðúãíà äà ñå èçêà÷âà ïî ïúòåêàòà íàãîðå êúì ïúòÿ. Áÿëàòà ù çàáðàäêà íà ÷åðâåíè ðîçè è õðèçàíòåìè èçïúêâàøå íà ôîíà íà æúëòåíèêàâàòà ïðúñò è ñèâèòå ñêàëè.
– Ãîðå äî Ïðåâàëà – îòâúðíà ìëàäèÿò ìúæ. – Äî âúðõà, îò êîéòî ñå âèæäàò Ìèëåâè ñêàëè è öÿëàòà ïëàíèíà íàîêîëî.
Àìåðèêàíåöúò ñòîåøå è ñå óñìèõâàøå íåëîâêî îòñòðàíè.
– Àààà! – îæèâåíî âúçêëèêíà æåíàòà è äîñòèãíà äâåòå ìîì÷åòà. Äúëãèÿò ù áåæîâ øëèôåð è ÷åðíèÿò ïàìó÷åí ïàíòàëîí êîíòðàñòèðàõà ñ òîïëîòî ñåïòåìâðèéñêî âðåìå. Ðàíèöàòà ù – ðú÷íî èçðàáîòåíà îò áÿëà è ÷åðâåíà âúëíà – áåøå ïðåìåòíàòà ïðåç ðàìåíåòå ñ ïîìîùòà íà áÿëî ïàìó÷íî âúæå. Äúíîòî îïúâàøå òåæåñòòà íàäîëó è èçäàâàøå, ÷å å ïúëíà. – À çàùî âúðâèòå ïî òîçè ïúò? Ìîæåõòå äà ìèíåòå ïî áèëîòî è äà ñëåçåòå íàïðàâî â Äðàãèíîâî.
– Íå áÿõìå ñèãóðíè êúäå ùå èçëåçåì, çàòîâà ñå âúðíàõìå ïî ñúùèÿ ìàðøðóò.
– Àêî äîéäåòå îòíîâî ïî òåçè ìåñòà, ìîæå äà ïðîäúëæèòå íàïðàâî îò âúðõà, áåç äà ñâèâàòå êúì ñåëîòî. Ùå äîñòèãíåòå åäíà õèæà, êúäåòî ñå ñúáèðàò äúðâàðèòå äà ÿäàò, äà ïèÿò è äà ñå âåñåëÿò.
Ãîëÿì êàìèîí ñ ðúæäÿñàëà è ïàÿíòîâà êàðîñåðèÿ, íàòîâàðåí ñ îòðÿçàíè äúáîâè äúíåðè, ãè íàêàðà äà ñå îòäðúïíàò âñòðàíè. Ñëåä íåãî ñå âäèãíà ïóøèëêà.
– Èçñÿêîõà ãîðàòà, åé! À íå ñàäÿò íîâè ôèäàíêè…
– Òàêà å, áàáî. Êàêâî äà ñå ïðàâè... À òè îòêúäå èäåø?
– Çà äðåíêè áÿõ öÿë äåí è ñåãà ñå ïðèáèðàì. Èñêàø ëè äà âè îòñèïÿ, àêî èìàø ïëèê÷å? – ïîïèòà æåíàòà ñúðäå÷íî. Áÿëîòî ù ñáðú÷êàíî ëèöå ñâåòíà, à âåñåëèòå ù ñèíè î÷è áëåñíàõà.
– Èñêàì, àìà ïëèê÷å íå íîñèì.
– Íèùî, íèùî. Äàé äà âúðâèì çàåäíî. Åäíà îò ïúðâèòå ïîñòðîéêè â ñåëîòî å ìîÿ. Òàì ùå âè ïðåñèïÿ äðåíêè.
Òðèìàòà òðúãíàõà ïî ïúòÿ íàäîëó. Çàëÿçâàùîòî ñëúíöå ãè ïðèìàìâàøå âñå ïî-íàïðåä è çàòîïëÿøå âåäðèòå ëèöà. Áëóæäàåùèòå èì ñåíêè òàíöóâàõà âîëíî â ïðàõòà.
– Òè îòêúäå ñè, ìîì÷å?
– Îò Ïàçàðäæèê.
– Àìè êàêâî ïðàâè òóê àìåðèêàí÷åòî?
– Íà ãîñòè å. Íà âðåìåòî ó÷åõìå çàåäíî.
– Íàèñòèíà?! Äúùåðÿòà æèâåå â Àíãëèÿ. Íÿìà ðàáîòà ïðè íàñ. Ñàìî áåäíîòèÿ è òåãëî. Çàòîâà òÿ è ìúæúò ù ðàáîòÿò òàì ïî øåñò ìåñåöà è ïîñëå ñå ïðèáèðàò çà Êîëåäà. Íÿìà êàê, òðÿáâà äà ñè ãëåäàò ñåìåéñòâîòî.
Æåíàòà íàìåñòè ïðåçðàìêèòå íà ðàìåíåòå ñè. Òðèòå ôèãóðè, ñëåäâàíè îò ãðîòåñêíèòå ñè ñåíêè, íàïðåäâàõà ïî êðèâîëè÷åùèÿ êîëàðñêè ïúò êàòî êóêëè îò ðàçëè÷íè ïîñòàíîâêè – ïðèâåäåíàòà íàïðåä îñàíêà íà æåíàòà ñ ðàíèöàòà, èçïðàâåíèÿò ïàçàðäæèêëèÿ ñ êðèâè êðàêà è íàáèòèÿò ñëàá àìåðèêàíåö.
Êîãàòî ñòèãíàõà äî ñåëîòî, æåíàòà âåäðî ïîäêàíè ñïúòíèöèòå ñè:
– Âëåçòå, âëåçòå, âòîðàòà âðàòà å ìîÿòà. Òóê ãëåäàì æèâîòíèòå, à æèâåÿ ïî-íàäîëó, êúì öåíòúðà.
 äâîðà ãè ïîñðåùíàõà åäíîñòàéíà òóõëåíà êúùóðêà è êèðïè÷åíà ïîñòðîéêà íà äâà åòàæà. Ïúðâèÿò åòàæ ñå èçäèãàøå ñ êðèâè ñòåíè îò ïîðàçìåñòåíè êàëíè òóõëè, à âòîðèÿò ñå øèðåøå áåç ïðåãðàäè, çà äà ìîæå äà ñå òðóïà è ñêëàäèðà ñåíîòî.
Æåíàòà ñâàëè ðàíèöàòà ñè íà òðåâàòà ïðåä ïîñòðîéêàòà è ïðîäúëæè:
– Ìîæå äà ñìå áåäíè, íî ñè èìàìå æèâîòèíêè. Äàâàò íè ìëÿêî, ñèðåíå, êàøêàâàë, à ïúê è ìåñî ïî Êîëåäà, êàòî ñå ïðèáåðå äúùåðÿòà. Ãëàäíè íå îñòàâàìå.
Òÿ îòâîðè äúðâåíàòà âðàòà íà ïðèçåìíèÿ åòàæ è ïîäêàíè ïàçàðäæèêëèÿòà:
– Âëåçòå äà ïîêàæåø òåëåòî íà àìåðèêàí÷åòî.
Ìëàäèÿò ìúæ ïðåâåäå äóìèòå ù íà àíãëèéñêè. Àìåðèêàíåöúò íàäçúðíà ëþáîïèòíî â îáîðà, íî äàëè îò ñèëíàòà ìèðèçìà èëè çàðàäè æèâîòèíñêèòå èçïðàæíåíèÿ ïî çåìÿòà, íå ïîíå÷è äà âëåçå.
Æåíàòà èçâàäè íàéëîíîâ ïëèê îòíÿêúäå è ãî èçìè ñ âîäà.
– Áÿõ ñëîæèëà êîðè÷êè îò ïúïåø çà òåëåòî – îáÿñíè òÿ. –  íåãî ùå òè îòñèïÿ.
Ìëàäèÿò ìúæ ñå ñúãëàñè. Æåíàòà ðàçãëåäà ïëèêà, ïîãëåäíà äâåòå æúëòè íàéëîíîâè òîðáè, êîèòî ëåæàõà èçâàäåíè ïðåä ðàíèöàòà, ïúëíè ñ äðåíêè, âçå åäíàòà îò òÿõ è ÿ ïîäàäå:
– Àáå ÿ âçåìàé öÿëàòà òîðáà! Êàêâî ùå îòñèïâàì?!
– Íå ìîãà, áàáî – îòâúðíà ñìóòåíî ïàçàðäæèêëèÿòà. – Íå ìè òðÿáâà òîëêîâà ìíîãî. Ïúê è òè öÿë äåí ñè áðàëà, à àç òàêà íàãîòîâî…
– Âçåìè ñè, ñèíêî. Ðàçäàé íà êîéòî èñêà. Çà çäðàâå îò Àéøå îò Äðàãèíîâî èì êàæè.
Àìåðèêàíåöúò íàáëþäàâàøå ó÷óäåíî.
– Äà òè îñòàâèì íÿêîé ëåâ? – íåëîâêî ïîïèòà ìëàäèÿò ìúæ.
– Îëåëååååå! – çàâàéêà ñå æåíàòà. – Ïàðè íå ùà. Âúðâåòå ñè äâàìàòà ñ ãîñòåíèíà ïî ïúòÿ è îñòàíåòå ñúñ çäðàâå!
– Áëàãîäàðÿ, áàáî! – ïîêëîíè ñå ïàçàðäæèêëèÿòà. Àìåðèêàíåöúò ñå óñìèõíà è ñå çäðàâèñà ñ æåíàòà.
Ìåêèòå ëú÷è íà ñåïòåìâðèéñêîòî ñëúíöå ìèëâàõà çà ïîñëåäíî ãîëîòî òåìå íà Ïðåâàëà è ñå ñáîãóâàõà ñ Ìèëåâè ñêàëè è ÷óêàðèòå íàä Âåëèíãðàä. Èñòîðèÿòà êðîòêî çàñïèâàøå â ïîëèòå íà Ðîäîïèòå, à èçãðÿâàùàòà ëóíà ïðåäâåùàâàøå îòâàðÿíåòî íà íîâà, áÿëà ñòðàíèöà îò óòðåøíèÿ äåí.

* * *

– Åé îòòàì ñúáåðè, ìîì÷å, åé îòòàì! – çàñìÿ ñå âèñîêèÿò âúçðàñòåí ìúæ è ïîñî÷è ñ ðúêà çàìúðñåíàòà òðåâà.
– Ìíîãî å òóê áîêëóêúò, íÿìàìå âðåìå äà ãî âçåìåì âñè÷êèÿ – îòâúðíà ïàçàðäæèêëèÿòà.
Àìåðèêàíåöúò âúðâåøå ïî øîñåòî è ñúáèðàøå îòïàäúöèòå îò òðåâàòà íà áàíêåòà ñ ùèïêàòà íà ïëàñòìàñîâàòà ïðú÷êà.
– À âèå çàùî ãî ñúáèðàòå òîçè áîêëóê?
– Ìàðàòîí ùå èìà îêîëî ÿçîâèðà. Äà èì å ÷èñòî íà õîðàòà äîêàòî áÿãàò.
– ×èñòåòå, ùîì ìîæåòå. Âèå ñòå ìëàäè. Àç ñúì îò Áàòàê. Ãîëÿìà áåäíîòèÿ å ïðè íàñ. Íÿìà êàêâî äà ÿäàò õîðàòà. Ìàíè, ìàíè…
– Íå å ëåñíî â òàçè äúðæàâà.
– Îò ìåí äà çíàåø, ìîì÷å – òóðöèòå ñúñèïàõà Áúëãàðèÿ! Òå íè ïðåâçåìàò.
–  ñëó÷àÿ íå òå ñà ðàçïèëåëè áîêëóêà ïîêðàé ÿçîâèðà.
– À òîÿ äðóãèÿò, äåòî ñúáèðà, êàêúâ å? – îáúðíà ñå âúçðàñòíèÿò ÷îâåê êúì àìåðèêàíåöà.
– Àìåðèêàíåö.
– Àìåðèêàíöèòå ñúñèïàõà ñâåòà, ìîì÷å, ñúñèïàõà ãî, äà çíàåø!
– Ìîæå, àìà òîçè òóêà ÷èñòè áîêëóêà, êîéòî ìåñòíèòå ñà èçõâúðëÿëè.
– Àáå òè íåùî ìàé ñå çàÿæäàø, à? – íàåæè ñå âúçðàñòíèÿò ÷îâåê, áåëèòå ìó ìóñòàöè ïîòðåïåðàõà è ïîæàð ñå ðàçïàëè â î÷èòå ìó. Ñ äâå ãîëåìè êðà÷êè òîé ñå îçîâà ïðåä ïàçàðäæèêëèÿòà è ðàçìàõà ïðúñò. – Íå ìå ãëåäàé, ÷å ñúì òàêúâ ïðîñò. Ìåíå íå ìîæåø èçëúãà. Òîçè íèêàêúâ àìåðèêàíåö íå å. Íàé-ìíîãî íÿêîé áúëãàðèí, êîéòî å ó÷èë â Àìåðèêà – ïðè òåçè äóìè äÿñíàòà ìó ðúêà ñå èçâèñè, ñòèñíàòà â þìðóê, à çúáèòå ìó ñå îáåëèõà.
– Ìèñëè êàêâîòî ñè èñêàø! Ìíîãî õîðà ñúì ñëóøàë äà ñå îïëàêâàò êàòî òåá, íî íèêîé íå æåëàå äà íàïðàâè íåùî. Çàùî íå âçåìåø òè äà èç÷èñòèø? Âñå ïàê âàøè ñà ãðàäúò è îêîëíîñòòà, çà âàñ è âàøèòå äåöà ùå å ïî-ïðèâåòëèâî.
– Êîé, àç?! – ó÷óäåíî âúçêëèêíà âúçðàñòíèÿò ÷îâåê. – Ñàìî àêî íÿêîé ìè äàäå õèëÿäà ëåâà.
Ìëàäèÿò ìúæ îòâîðè óñòà äà êàæå íåùî, íî ïðåãëúòíà äóìèòå ñè. Áóðåíîñíè îáëàöè áÿõà íàòåæàëè íà âåäðîòî ñåïòåìâðèéñêî íåáå è ïðèòèñêàõà Ðîäîïèòå íàäîëó êúì âîäèòå íà ÿçîâèð „Áàòàê”. Âúçðàñòíèÿò ÷îâåê ñâúðíà íÿêîëêî êðà÷êè íàçàä è ñå êà÷è íà ðàçíåáèòåíà êàìèîíåòêà. Çàä íåÿ ìúë÷àëèâî íàáëþäàâàõà ðúæäÿñàëèòå êîíòåéíåðè çà áîêëóê. Îêîëî òÿõ êàòî ñêúïîöåííè áèñåðè ñå ðåäÿõà êîôè÷êè îò êèñåëî ìëÿêî è íàéëîíîâè îïàêîâêè, áëåñíàëè îò åñåííèÿ äúæä.


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 07.10.2014 @ 08:37:53 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   mitkoeapostolov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 10:01:17 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ðîäèíà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ðîäèíà
îò LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) íà 07.10.2014 @ 12:09:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äà, äîêàðàë ñè ãî íà êîíòðàñò. Íÿêúäå ìåæäó òèÿ äâà îáðàçà ñìå ñå íàðåäèëè âñè÷êèòå â áåäíàòà òàòêîâèíà. Íåñúìíåíî àìåðèêàíöèòå ïðàâÿò ïîâå÷å áîêëóê îòêîëêîòî ïî÷èñòâàò, íî íàøèÿ ùå òðÿáâà íèå äà ñè ãî èçëèæåì, àêî èñêàìå äåöàòà íè äà ñå çàâúðíàò íÿêîãà îò ãóðáåò.

È åäèí ëèòåðàòóðåí ñúâåò, àêî ìîæå; èçïîëçâàé ïî-ìàëêî åïèòåòè è îïðåäåëåíèÿ. Íåêà ãîâîðÿò ñúùåñòâèòåëíèòå è ãëàãîëèòå.

Ïîçäðàâè!


Re: Ðîäèíà
îò mitkoeapostolov íà 07.10.2014 @ 19:09:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ çà ãðàäèâíàòà êðèòèêà. Çà âòîðè ïúò ÷óâàì òîçè ñúâåò, ÿâíî èìà çàùî. Ùå åêñïåðèìåíòèðàì â áúäåùèòå òâîðåíèÿ.

]