Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 887
ХуЛитери: 6
Всичко: 893

Онлайн сега:
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОще футболни размисли
раздел: Есета, пътеписи
автор: mitkoeapostolov

Свърши световното по футбол в Бразилия и докато текат началните стадии на лига Европа и шампионската лига, негово величество зрителят има малко време, за да осмисли последните развития в любимия спорт.
След няколко-седмична почивка отварям спортните всекидневници и съм залят от трансферни новини. Тъй като това е напълно нормално по това време на годината се опитвам да вникна в съдържанието на информацията и оставам поразен- всички качествени футболисти от световното първенство и изминалия клубен сезон, които не играят в отбори от топ 10 в световен мащаб са на път да сменят клубната си принадлежност в посока повече пари и слава. Интересно ми е дали ще постигнат целите, които си залагат като поставят личната изгода над отборния дух?

Да вземем за пример отборите, които направиха приятно впечатление от отминалия клубен сезон. Лично за мен блеснаха няколко надежди за бъдещето на футбола в Европа- Борусия Дортмунд в Германия, Саутхемптън в Англия и Атлетико Мадрид в Испания.

Стилът и философията, които Юрген Клоп налага в Дортмунд от няколко години са уникални. Разчита се на млади момчета, голяма част от които са излезнали от академията на клуба. Няма звезди- има отбор: много сходно с философията на германския национален отбор използвана за спечелването на световната титла. За съжаление, много от отличните изпълнители се помислиха за по-добри от съотборниците си и напуснаха в посока „по-големи“ отбори: агресивният Нури Шахин към Реал Мадрид, бързоногият Шинджи Кагава към Манчестър Юнайтед, безпощадният Роберт Левандовски и техничният Марио Гьотце към Байерн Мюнхен. По ирония на съдбата, до момента нито един от тях не е успял да достигне висотите на качеството и постоянството показани в Дортмунд.

Постиженията на Саутхемптън в Англия са още по-впечатляващи. Докато Дортмунд е традиционно добре подкрепян и финансиран отбор в Германия с огромен стадион, препълнен на всеки мач, Саутхемптън е малък провинциален отбор на Албиона, който не се радва на широка подкрепа, както в родината си, така и в чужбина. Светците, които бяха нарочени за изпадане успяха да завършат в първата половина на класирането. Рецептата за успех отново се базираше на група млади играчи успели да създадат колектив. За съжаление крайният резултат от успеха на отбора е същия. Още преди да завърши мондиала, големите „акули“ в Англия развързаха кесиите и прилапаха на готово вече изградените таланти. Ливърпул взе бързоногото крило Адам Лалана, опитния нападател Рики Ламбърт и солидния защитник Деян Ловрен. Манчестър Юнайтед привлече стената в отбраната Люк Шоу. Централният полузащитник Морган Щнайдерлин и нападателя Джей Родригез също поискаха да напуснат в посока по-големи отбори. За сега ръководството ги задържа. С нетърпение очаквам да видя дали тези играчи ще се реализират в новите си клубове или ще бъдат рапродадени обратно към по-малките отбори подобно на сагата с Анди Карол, който бе закупен от Ливърпул за рекордна сума и след това бе безславно продаден на Уест Хям. Или пък ще се повтори избора на боготвореният на Анфийлд Фернандо Торес, който пое в посока Челси на лов за повече пари и трофеи, само за да стане тъжен пример за провален талант?

Отборът на Атлетико Мадрид сътвори истински фурор в европейския футбол през изминалия сезон. С бюджет десетки пъти по-малък от този на градските галактически съперници Реал Мадрид и тики-така каталунците от Барселона, Атлетико успя да ги измести от пиедестала на испанския връх и бе на няколко минути от това да го стори и на европейския. Наградата? Голяма част от отбора бе разпродадена през лятната пауза. Звездата Диего Коста, непробиваемият Тибо Куртоа и Филипе Луиз напуснаха в посока Челси. Има и апетити от „големи“ клубове към останалите играчи. Отново излиза, че отбори, които влагат време и ресурси да изградят боеспособен състав могат да се надяват единствено на пари, които исторически не са довели никой от тях до повторен успех.

Една група от Европейски отбори консумира като паразит новосъздалите се таланти от всички първенства- Байерн Мюнхен, Челси, Манчестър Сити, Манчестър Юнайтед, Ливърпул, Реал Мадрид и Барселона (в миналото Милан, Интер и Ювентус се включваха в тази надпредвара, но поради сегашните си финансови ограничения са все по-тихи на трансферния пазар). Успехите на Манчестър Юнайтед от края на деветдесетте и Барселона до преди години, които се дължаха на добре изградени и поддържани детско-юношески школи бяха сред малкото свежи моменти на фона на вече скучните и предварително подредени Европейски първентства.

Аз лично съм любопитен да видя дали тези, които днес с лекота избират по-лесния път на парите и изградените фаворити ще са сред печелившите утре?


Публикувано от viatarna на 11.08.2014 @ 13:28:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   mitkoeapostolov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:14:41 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Още футболни размисли" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Още футболни размисли
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 12.08.2014 @ 11:43:10
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен анализ! Споделям.