Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 787
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 790

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: Elling
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÂåñà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: boliarkabg

Âèñîêà, ñòðîéíà, ÿêà ìîìà å Âåñà. ×åòèðèìà áðàòÿ ÿ çàêðèëÿò. Ðàñòè êðàé òÿõ, ñ òåõíèòå èãðè è ñòàíà ñèëíà è íåçàâèñèìà. Íèùî è íèêîé íå ìîæå äà é ñå îïðå. Åðãåíèòå ñòîÿò äàëå÷å îò íåÿ. Ñòðàõóâàò ñå îò îñòðèÿò é åçèê, ÿêàòà ðúêà è áðàòÿòà, ãîòîâè âñåêè ìèã äà ÿ çàùèòÿò. Ìîìèòå êðúæàò îêîëî Âåñà, ñëóøàò ÿ. Òÿ ñå ñìåå íàé-âèñîêî, òÿ ñå çàäÿâà íà õîðîòî. Ðàáîòà íå é ñå îïèðà, ìíîãî ðàáîòíà è ïúðãàâà. ×óäåõà ñå ìàéêà è áàùà êîé åðãåí ìîæå äà ÿ óêðîòè, äà é ñëîæè þëàðÿ. Òàêúâ íÿìà òúäÿâà.
Àìà òîé Ãîñïîä ñè çíàå ðàáîòàòà. Íà âñÿêîé ìó ñå íàìèðà êîëàÿ. Äîéäå â ñåëîòî íà ðàáîòà ìëàä ìúæ îò äàëåêî. Ãðàäèíàðèí õîäèë ïî íåìñêî, ìíîãî çíàåë, òà ÷îðáàäæè Íàäåëêî ãî ãëàâèë. Äà íàó÷è ìëàäèòå íà áàõ÷åâàíëúê. Çåìÿòà òóê å õóáàâà, âîäà äà èñêàø, àìà âñå íåùî íå ãè áèâà äà äîêàðàò áåðåêåò íà çåëåí÷óêà. Òà íà òîçè ãðàäèíàð Þðäàí ìó âèêàò. Ñèëåí, åäúð, ïîãëåäcj ìó îòäîëó-íàãîðå. Ìúë÷è, íå ïðèêàçâà ìíîãî, íå å õóáàâåö. Çàõâàíà ñå ÿêàòà çà ðàáîòà, âñå íà áàõ÷èòå ñåäè, ðàáîòè è äðóãèòå ó÷è, íàáëþäàâà ãè. Æèâåå ó ÷îðáàäæèÿòà.  íåäåëÿ õîäè íà õîðîòî. Ìîìèòå ãî îãëåäâàò, ñìåÿò ñå â øåïè, ñâåæäàò ïîãëåä çà÷åðâåíè, àé Þðäàí å âäèãíàë î÷è äà ãè ïîãëåäíå. Ñòðàõîâèòî ãëåäà òîç ãðàäèíàð è íå ñìåÿò ìíîãî äà ñå çàêà÷àò. Ñàìî Âåñà íå ñòðÿñêàò ÷åðíèòå ìó ìúòíè î÷è. Ãëåäà ãî îïåðåíî, âðúòâà ñå êîãà òîé ÿ ïîãëåäíå è íà âèñîê ãëàñ ïðåç ñìÿõ ãî îäóìâà. Íèùî íå êàçâà Þðäàí. Äúëáîêî äúðïà îò öèãàðàòà, âïèâà î÷è âúâ ôàñà è ïîñëå äúëãî ãî ìà÷êà â ïåïåëòà. Âñÿêà íåäåëÿ âñå åäíî è ñúùî. Áðàòÿòà íà Âåñà é ñòÿãàõà þçäèòå, çåð è òå ñà åðãåíè. Òúé íå áèâà äà ñå çàíàñÿ ñ Þðäàíà. Ãîëÿì ìúæ å òîé, íå å õëàïàê, òîêó-ùî ïîäèãíàë ñå åðãåíàø. „Óìíàòààà, óìíàòà, Âåñî”- äóìà íàé-ãîëåìèÿò áðàò.
Ìèíàâà ëÿòîòî, áàõ÷èòå ïúëíÿò ïëîä. Òî äîìàòè, ïèïåðè, ïàòëàäæàíè. ×îðáàäæè Íàäåëêî äîâîëåí õîäè êðàé ôèòàðèòå. Ãîëÿìà ïëàòà å îáåùàë íà Þðäàíà è ùå ñïàçè äóìàòà ñè. Ìúë÷àëèâèÿò ãðàäèíàðèí õóáàâà ðàáîòà âúðøè. Ïëîä òåæè íàâñÿêúäå.
Àâãóñò èäå è âñè÷êè òðúãâàò ïî êúðà çà ïîñëåäíî äà ïîÿò öàðåâè÷àêà îò Îñúìà. Òóé ùå ìó å òî. Çà ïîñëåäíî. Íàëÿ êî÷àíè, âå÷å ñëúíöåòî äà ãî æúëòåå. Âåñà ïî õëàäèíà îòèäå äà ïîëèâà. Âîäàòà òîïëà, ñèëíà, çàëèâà ïîòúíàëèòå â ìîêðàòà çåìÿ Âåñèíè êðàêà. Ñèëíèòå é ðúöå çàâúðòàò ìîòèêàòà, îïðàâÿò âàäàòà êðàé ñòðúêîâåòå. Íÿìà è ÷àñ íèâàòà ïîå äúõ è çàøóìÿ, íàïèëà ñå. Óìè Âåñà íîçåòå ñè, çàòåãíà çàáðàäêàòà, ìåòíà ìîòèêàòà íà ðàìî è çàáúðçà êúì ñåëîòî. Ñåíêè âå÷å çàèçíè÷àò èççàä õðàñòàëàêà, ïòè÷åòàòà ñàìî öúðêàò, íå ïåÿò. Âå÷åðòà ìÿòà òúìíà êúðïà, ïðèñòèãà. Îùå ìàëêî äà èçëåçå èç íèâèòå è ñåëîòî íå å äàëå÷. Ñèëíà å Âåñà, íî ðúêàòà êîÿòî ÿ ñãðàá÷è ïðåç êðúñòà å ïî-ÿêà. Ìèðèñ íà îñòúð òþòþí, çàïúõòÿíî ìúæêî äèøàíå. Âåñà ñå äúðïà, ìú÷è ñå äà èçâèå ìîòèêàòà, íàïúâà ÿêàòà ñè ñíàãà… Íàïðàçíî, ïîëÿãàò öàðåâè÷íè ñòåáëà, òîïëàòà ïðúñò ñå ðàçñòèëà, ïòèöà èçïèñêà íåéäå íàâèñîêî…

Ïðèáðà ñå è äóìà íå êàçà. Íå å ãëàäíà, íå ÿäå. Ëåãíà, îáúðíà ñå êúì ñòåíàòà è ñåäìèöà íå ðà÷è äà ñòàíå. Íà íèêîãî äóìà íå êàçâà, ëåæè è ìúë÷è. Íàé-ïîäèð íà ìàéêà ñè, íà êîãî äðóã, ïðîäóìà. Áðàòÿòà é ñêîêíàõà ñ èçâàäåíè íîæîâå è ïðàâî ïðè Þðäàíà.

×îðáàäæè Íàäåëêî óäúðæà íà äóìàòà ñè. Ãîëÿìà ïëàòà äàäå íà ãðàäèíàðèíà. Çàñòÿãà ñå Þðäàí, ùå òðúãâà êúì ñâîåòî ñåëî. Êîãàòî êàðóöàòà ìó çàòðîïîëÿ ïî ïúòÿ äî íåãî ñåäåøå Âåñà. Íå ñå îáúðíà êúì áàùèí äîì, êúì ìàéêà, áàùà, áðàòÿ è äðóæêè. Íå ïîãëåäíà Þðäàíà, äóìà íå ïðîäóìà. Äúëãèòå é ïðúñòè äî áÿëî ñòèñêàò ìàëêàòà áîõ÷à ñ äðåøêèòå. Çàêëåëà ñå å, ÷å òîçè ÷îâåê ùå îñòàíå çàâèíàãè òàì, â öàðåâè÷àêà, ïðè ìîìèíñêàòà é ÷åñò. Íÿìà äà áúäå â æèâîòà é, àêî äà áúäå áàùà íà äåöàòà é. Ãîðäîñòòà é òðúãíà ñ íåÿ ïî ïðàøíèÿ ïúò êúì Þðäàíîâîòî ñåëî. Îñòàíà â æèâîòà é äîêàòî ïîãðåáà ìúæà ñè. Öÿë åäèí ïðàçåí æèâîò.

Ìèëêà Ìàðêîâà


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 05.08.2014 @ 10:46:32 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   boliarkabg

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 19:15:31 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Âåñà" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (7 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Âåñà
îò suleimo (suleimo8@gmail.com) íà 05.08.2014 @ 11:34:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âúëíóâàùà èñòîðèÿ îòíîâî ñè ðàçêàçàëà!
Ñàìî íàêðàÿ íåùî íåäîðàçáðàõ. Òîçè â íèâàòà íå áåøå Þðäàí, íàëè!


Re: Âåñà
îò boliarkabg íà 05.08.2014 @ 11:59:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
:) ïðî÷åòè ãî ïàê! Òè êàê ìèñëèø, êîé áåøå è çàùî Âåñà òðúãíà ñ Þðäàí, à çà êàêâî áðàòÿòà é õîäèõà ïðè íåãî ñ èçâàäåíè íîæîâå?

]


Re: Âåñà
îò suleimo (suleimo8@gmail.com) íà 05.08.2014 @ 12:25:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àêî ñè ãî å õàðåñàëà, ìîæå äà ïîèçëúæå, ÷å ÷åñòà è Þðäàí å îòíåë â íèâàòà.
À òîé ïúê äà ñè çàòðàå, äà íå ïåòíè ÷åñòà íà ìîìè÷åòî è öÿë æèâîò ïîñëå äà è íàòÿêâà êàê ÿ ñïàñèë îò õîðñêèÿ ñðàì.
Ïàê âúâ ôèëì ñå âêàðàõ :)

]


Re: Âåñà
îò boliarkabg íà 05.08.2014 @ 12:27:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
çàòîâà ïèøè ðàçêàçè :)

]


Re: Âåñà
îò erka (elokolska@abv.bg) íà 05.08.2014 @ 14:51:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:) Îñòàíà â æèâîòà é äîêàòî ïîãðåáà ìúæà ñè.

...ïðàçåí îò òåæåñòè ãî âèäÿõ òîçè æèâîò, ùîì å ïðîñòèëà è îñòàâèëà íàñèëíèêà â öàðåâè÷àêà è å èìàëà äî ñåáå ñè
ìúæ è áàùà íà äåöàòà é...èçáðàí îò íåÿ...

Çàâëàäÿâàù ðàçêàç! :)
Ïîçäðàâè!


Re: Âåñà
îò boliarkabg íà 05.08.2014 @ 15:03:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
áëàãîäàðÿ òè erka , ÿâíî íå ñúì ðàçâèëà äîáðå ðàçêàçà, íå ñå ðàçáèðà,÷å âñúùíîñò Âåñà å îïîçîðåíà òàì,â öàðåâè÷àêà,íàñèëåíà å àò Þðäàí. Òîãàâà áðàòÿòà é ÿ îæåíâàò çà íåãî íàñèëà /ñëó÷àÿò å èñòèíñêè/, òÿ ìó ðîäè äâàìà ñèíà, èçãëåäà ãî ãîäèíà íà ëåãëî ñúñ ñ÷óïåí êðàê íà ñòàðè ãîäèíè, íî íèêîãà íå ìó ïðîñòè. Æèâååøå âñå åäíî ñ ÷óæä ÷îâåê. Áåøå ìè ñúñåäêà è îò óñòàòà é ñúì ÷óëà èñòîðèÿòà íà æèâîòà é. Ãðåøêàòà å ìîÿ â ðàçêàçà, ÷å íå ñúì èçÿñíèëà òî÷íî. Èçðå÷åíèÿòà ñà êúñè è ìíîãî ñòåãíàòè, ðàçêàçúò ñúùî è íå ñå å ïîëó÷èë.

]


Re: Âåñà
îò erka (elokolska@abv.bg) íà 05.08.2014 @ 15:18:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:)...ìîæå áè çàùîòî å ëèøåí îò âúòðåøíèÿ ñâÿò íà ãåðîèòå -
òåõíèòå åìîöèè, ÷óâñòâà, íà÷èíà ïî êîéòî âèæäàò äðóãèÿ...
Ñòåãíàòîòî ïîíÿêîãà ïðèëè÷à íà çàãëàâèå îò âåñòíèê, ïîä
êîåòî ñúäúðæàíèåòî å ñúâñåì äðóãî...


Îñòàíàõ ñ âïå÷àòëåíèåòî, ÷å òÿ ãî ïðåäèçâèêâà íà ñáèðêèòå è
ìîæå áè å áèëà ðàçî÷àðîâàíà ñàìî îò íà÷èíà, ïî êîéòî ñà ñå
ñëó÷èëè íåùàòà, âìåñòî ïî ïðèåòèÿ ðåä.

Äàíî ãëåäíàòà ìè òî÷êà äà ïîìîãíå :)

]