Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 795
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 798

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇâó÷íà òèøèíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: traveller

Ñèãóðíî ìíîçèíà ùå ìè ñå ïðèñìåÿò çà òîçè òåêñò.
Äà òè ëèïñâà íåäîèìúêúò, êîãàòî èìàø ïî÷òè âñè÷êî, ñè å íÿêàêâî ïàòîëîãè÷íî è èçâðàòåíî óñåùàíå, íî íÿêàê íå óñïÿâàì äà ñå ïðåáîðÿ ñ íåãî.

Îò äåòñòâîòî ñè ñúì çàïîìíèë ðàçíè èñòîðèè, çà ìîè îòäàâíà ïî÷èíàëè ðîäíèíè, êîèòî ñå ðàçêàçâàõà êàòî ôîëêëîð â ñåìåéñòâîòî. Åäíà îò òÿõ áåøå çà íÿêàêâà áàáà è ïðàäÿäî ìè Ìèõàèë, è âåðîÿòíî ùå ñå ñòîðè àáñóðäíà çà ñúâðåìåííèöèòå ìè.

Òîãàâà èç ñåëàòà å èìàëî ìàñëîáîéíè, êîèòî ïî ìîå âðåìå âå÷å íå ñúùåñòâóâàõà - áÿõà çàìåíåíè îò ñîöèàëèñòè÷åñêèòå ôàáðèêè, â êîèòî ñå ïúëíåõà îíåçè òúìíî çåëåíè áóòèëêè ñ öúôíàë ñëúí÷îãëåä íà åòèêåòà.
Òà íÿêúäå èç àâãóñòîâñêèòå èëè ñåïòåìâðèéñêèòå æåãè, ïðàäÿäî ìè ñå ïðèáèðàë îò ìàñëîáîéíàòà ñ êîáèëèöà, ñ äâà êîòåëà îëèî, êîãàòî áàáàòà ãî ñïðÿëà ñ äóìèòå: "Ìèêàèë÷î, áàëè, ÿ ìè íàâåäè(êîòåëà) äà ñè ïèéíà ìà`êó, äà ñè óêëúñòú óãàçèðåíåòå". Òóé â ïðåâîä ùå ðå÷å, ÷å áàáàòà èñêàëà äà ñè ïèéíå îëèî, çà äà ñè îìàæå îðãàíèçìà. Êàêúâ åçèê, à?

Àç ëè÷íî íèêîãà íå ìîæàõ äà ñè ïðåäñòàâÿ, êàê íÿêîé áè ìîãúë äà ïèå îëèî, íî òàçè çàáàâíà ñëó÷êà ìå íàêàðà äà ñå çàìèñëÿ, êîëêî áåäåí å áèë æèâîòúò íà õîðàòà â ãîäèíèòå íàçàä. Çèìàòà ñòîïÿâàò ñâèíñêàòà ìàñ è ïîñëå ñå çàïàñÿò ñ íÿêîëêîòî êîòåëà îëèî îò ñëúí÷îãëåäà, êîéòî ñà îòãëåäàëè íà íèâèòå ñè. Ìîæå áè ñå å ïðîäàâàëî îëèî, íî íå ñà èìàëè ïàðè äà ñè êóïÿò. Êîé çíàå.

Òîçè ãëàä çà ìàçíèíè áåøå äúëáîêî âêîðåíåí è â ìîèòå áàáè è äÿäîâöè. Âåðîÿòíî ñïîìåíúò çà ãëàäíèòå äåòñêè ãîäèíè å áèë òîëêîâà ñèëåí, ÷å äîðè â ñâîÿòà ñòàðîñò òå ïðîäúëæàâàõà äà ñå "îêëúñòÿâàò" ñ ùåäðè ïîðöèè ñëàíèíà, ïðúæêè è òëúñòè ìåñà. À êîãàòî ñå ñëó÷åøå äà íè èçïðàòÿò íà ó÷åíè÷åñêà áðèãàäà â îáøèðíèòå çåëåí÷óêîâè ãðàäèíè, äà áåðåì äîìàòè "çà âúòðåøíèÿ ïàçàð", äîêàòî áàáèòå ìè, òîãàâà îêîëî ïåòäåñåòãîäèøíè, áåðÿõà çåëåíè çà èçíîñ â Ñúâåòñêèÿ ñúþç, äîéäåøå ëè îáåäíî âðåìå, ñå ïðèñëàì÷âàõ äî èìïðîâèçèðàíàòà ïîëñêà "òðàïåçà".

Äåñåòèíàòà æåíè îò çâåíîòî ñÿäàõà â êðúã, ðàçñòèëàõà êúðïè è íàðåæäàõà ïî òÿõ ïðîñòè÷êèòå ñåëñêè ÿñòèÿ, êîèòî ñè áÿõà äîíåñëè â áîõ÷èòå - õëÿá è ñèðåíå, âàðåíè ÿéöà, íÿêîÿ ëþòèâà ëÿòíà ìàíäæà, íÿêîé ðåçåí ïóøåíî ñâèíñêî ìåñî...  ñïåöèàëíî äîíåñåíà êóïà ñå íàðÿçâàõà òîïëè äîìàòè, òîêó ùî îòêúñíàòè îò ïîëåòî è èçìèòè ñ âîäà îò òóáèòå, à ñåñòðàòà íà áàáà ìè ãè çàëèâàøå ñ òàêèâà èíäóñòðèàëíè êîëè÷åñòâà îëèî, ÷å àç êàòåãîðè÷íî îòêàçâàõ äà ñå âúçïîëçâàì îò íåéíàòà ñàëàòà. Ïðåäïî÷èòàõ äà ñè ãðèçà äîìàò, ïîñîëåí ñ ìàëêî ñîë. Íà îïèòèòå ìè çà âúçðàæåíèå, ïî ïîâîä êîëè÷åñòâàòà îëèî â ñàëàòàòà, íåèçìåííî ïîëó÷àâàõ åäèí è ñúù êàòåãîðè÷åí îòãîâîð - "òî êúò` íè è êëúñòó, íè è `óáàâó". Êàê äà îñïîðèø òàêúâ àðãóìåíò?

Äà òâúðäÿ, ÷å â îíåçè ãîäèíè ñúì òúðïÿë íÿêàêâè ëèøåíèÿ, ùå å èñòèíñêî êîùóíñòâî. Ñïîìåíàòèÿò â íà÷àëîòî "íåäîèìúê" âñúùíîñò å íå îñîáåíî ñïîëó÷ëèâ îïèò äà ñðàâíÿ òîãàâàøíèÿ íè áèò ñ äíåøíèÿ æèâîò íà õîðàòà, êîãàòî ïî ìåäèèòå ÷åòåì è ãëåäàìå çà "ìàñîâî óìèðàùè îò ãëàä" â Áúëãàðèÿ. À äî äåí äíåøåí íå ñà íè ïîêàçàëè ïîíå åäèí, ñòàíàë æåðòâà íà ãëàäíàòà ñìúðò.

Ñèãóðíî öÿëîòî ñúäúðæàíèå íà ñåëñêîòî íè ìàçå áè ìîãëî äà ñå ïîáåðå â äâå êîëè÷êè îò "Êàðôóð", êîèòî ñúâðåìåííèÿ ÷îâåê ïàçàðóâà çà ìåñåö. Íÿêîëêîòî ðàôòà ñ êîìïîòè, ëþòåíèöè, ïå÷åíè ÷óøêè, äîìàòè, ìåñî è ñëàíèíà îò ïðàñåòàòà è ãúñêèòå... Òîãàâà íÿìàøå îùå ôðèçåðè, òå ñå ïîÿâèõà ãîäèíè ïî-êúñíî. Âñè÷êî ñå ñúõðàíÿâàøå â áóðêàíè è áóòèëêè.

ßäåíåòî òîãàâà ñè áåøå öåíòúðà íà æèâîòà. Êàê äà îñèãóðèì ïðåõðàíàòà, âúãëèùàòà, íàôòàòà.  ìîåòî ñåìåéñòâî íÿìàøå èíòåëåêòóàëöè, àç ñúùî èçáÿãâàì äà ñå ñëàãàì â òàçè ãðóïà. Íÿêîëêî íàïèñàíè íåùà íå ìå ïðàâÿò èíòåëåêòóàëíî çíà÷èì.

Ïî äâåòå ñòúëáè íà áàáèíàòà êúùà ñúì ñòðîèë âñè÷êèòå ñè ïèñàòåëñêè ãúñåíèöè. Ñàìî äà ñå íàâåäà íà íÿêîÿ ñòðàíà, è âåäíàãà ìå ïîëàçâà íÿêîÿ.

Òîçè òåêñò å çà ñïîêîéñòâèåòî è ñìèðåíîñòòà. Çà òðúïíåùîòî åæåäíåâèå, çà âñåïðîíèêâàùàòà ìå òèøèíà è äåòñêîòî íåòúðïåíèå, êîèòî òîëêîâà ìíîãî ìè ëèïñâàò.
Òîçè òåêñò å çà èçãóáåíèÿ àç è íàìåðåíèòå ìè ñâåòîâå, êîèòî ëàçÿò îùå òàì, ïî îíåçè ãðàïàâè ñòúëáè êúì äîìà, â êîéòî õîðàòà áÿõà… õîðà.

Îáè÷àõ ìíîãî äà íåäîèìâàìå. Áàáèíîòî “Ñòîÿí÷î, àç íÿìàøå êàêâî, åäèí ëîïóø (ëàïàä) ñúì ñâàðèëà” áåøå êàòî òðèñòàòà ñüîìãè, êîèòî ñúì èçÿë ïî ïðèåìèòå â Ñîôèÿ, Ïðàãà, Ïàðèæ, Ôåíèêñ - Àðèçîíà. Òàì íèêúäå íå ñå ñåðâèðà ëàïàä ñ ïóøåíî ìåñî è ëþòè ÷óøêè çà ãàðíèòóðà.

Íî íàé-õóáàâîòî íà îíÿ ñåëñêè ñâÿò å òèøèíàòà. Âèå çíàåòå ëè êàê çâó÷è åäíà ñåëñêà òèøèíà, ðàçïîëîæåíà íà áàèð? Åäâà ëè. Òÿ çâó÷è ïî õèëÿäè ðàçëè÷íè íà÷èíè. Çâó÷è êàòî ëþáîâ, àêî ñè ñ ïðèÿòåëêàòà ñè, çâó÷è êàòî çàãàäú÷íîñò, àêî ÷åòåø ×åéñ èëè Ëúäëúì.
Íî âèíàãè çâó÷è. Åäèíñòâåíàòà òèøèíà, êîÿòî ìîæå äà îçâó÷è è íîùèòå, è äíèòå òè.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 02.08.2014 @ 14:35:14 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   traveller

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 18:46:13 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Çâó÷íà òèøèíà" | Âõîä | 7 êîìåíòàðà (7 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Çâó÷íà òèøèíà
îò divcviat íà 02.08.2014 @ 15:20:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èìà è äðóã çâóê.Íî òðÿáâà äà ñè òàì íîùåì çàòâàðÿø î÷è è âèæäàø áÿëà òèøèíà,ñëåä òîâà ñòàâà òîëêîâà òèõî,÷å ïî÷âàò äà òè ïèùÿò óøèòå,ñïÿò è öèêàäèòå.
"Åäèíñòâåíà ïî ðîäà ñè" -Çâó÷íà òèøèíà...

Ïîçäðàâåíëèÿ çà ñòèõà!Ðîñåí


Re: Çâó÷íà òèøèíà
îò divcviat íà 02.08.2014 @ 15:26:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñãðåøèë ñúì ïîçäðàâà.,íåâîëíî.
ÏÎÇÄÐÀÂËÅÍÈÅ çà òâîðáàòà!Ðîñåí


Re: Çâó÷íà òèøèíà
îò abonat íà 02.08.2014 @ 15:52:25
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâ òåêñò. Ïðåäðàçïîëàãà êúì ÷àøà õóáàâî âèíî, àêî ìîæå - îò äÿäîâîòî.


Re: Çâó÷íà òèøèíà
îò Solara íà 02.08.2014 @ 16:59:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çâó÷è ñ ãëàñ íà ùóð÷å. Ñïîìíÿì ñè... Íî íå ìè ëèïñâà. Âèíàãè ìîæåø äà ñå óñàìîòèø ïî õèëÿäè âúçìîæíè íà÷èíè, íà òèõî. Ìåí ìå ïëàøè ïîâå÷å íåäîèìúêúò íà õîðà. Äà ñè êàæåì ïðàâè÷êàòà, íàïðàâî ìå óæàñÿâà.
Íå å ñìåøåí òåêñòúò. Õóáàâ å. Ñàìî ñâåòîãëåäúò íè å ðàçëè÷åí.


Re: Çâó÷íà òèøèíà
îò zebaitel íà 03.08.2014 @ 08:08:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâ òåêñò!

Àêî ñè çàêúðìåí ñ òèøèíà, âèíàãè ìîæåø äà ÿ ÷óåø!

Âúïðîñúò å äàëè òè ìîæåø äà íàõðàíèø äðóãèòå ñ íåÿ!


Re: Çâó÷íà òèøèíà
îò verysmallanimal íà 03.08.2014 @ 11:53:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñúãëàñåí ñúì ñ âñÿêà äóìà â òîçè ìíîãî õóáàâ ðàçêàç, ïîçäðàâè!


Re: Çâó÷íà òèøèíà
îò ehnaton íà 09.03.2015 @ 14:08:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàèñòèíà, çàùî äà òè ñå ïðèñìèâàìå?
Íèìà èìà íåùî ïî-íîðìàëíî îò òîâà ïðåñèòåíèÿò ãðàäñêè ÷îâåê ñ ÷óâñòâî çà ñàìîòà è èçîëàöèÿ â ñòóäåíèíàòà íà ôîðìàëíèòå ñè îòíîøåíèÿ (à îùå ïîâå÷å åìèãðàíòúò, îòêúñíàò îò êîðåíèòå ñè) äà ñè ñïîìíÿ ñ óìèëåíèå çà èçãóáåíàòà ÷èñòîòà è íåïîäïðàâåíîñò íà íåäàëå÷íîòî ñè ìèíàëî, êîãàòî îñêúäèöàòà âñúùíîñò å ñáëèæàâàëà õîðàòà è ïðåâðúùàëà íàé-îáèêíîâåíèÿ õëÿá â ðàäîñò çà ñåòèâàòà è ñúðöåòî? Âÿðíî, ìàëêî å ñàíòèìåíòàëåí òåêñòà, íî îæåñòî÷åíèåòî (çàùîòî â ñúâðåìåííèÿ ãðàäñêè æèâîò îæåñòî÷åíèå äà èñêàø) âèíàãè âúâðè ðúêà çà ðúêà ñúñ ñàíòèìåíòàëíîñòòà, êîÿòî ñÿêàø êîíâóëñèâíî ñå îïèòâà äà ãî èçêóïè ïðåä ñúâåñòòà ñúñ ñâîèòå ñúëçëèâè ïðèñòúïè.
È âñå ïàê - ùî çà öåííîñòè òðÿáâà äà èìà ÷îâåê, çà äà ñå ïðèñìåå íà ïîäîáåí òåêñò? Ñïîðåä ìåí äîðè ìàëêî ñå ãî ïðåòóïàë, ìîæåøå äà ñå ðàçãúðíåø ïîâå÷å è äà íàïðàâèø ïî-èíòåðåñíè èçâîäè, íî è òàêà å èíòåðåñíî.