Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 844
ХуЛитери: 2
Всичко: 846

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта Курабийки
раздел: Хумор и сатира
автор: Mia2442

Не мога да меся тесто. Мисля, че тази дисциплина е дарба – нещо като свиркането с уста – или можеш, или не. Майка ми и баба ми месеха и дори разточваха кори за баница, но точно този талант мен ме е подминал. Или просто моят ген за тесто е мутирал. В малкото случаи, в които съм опитвала, резултатите бяха така плачевни и нищожни, щото граничеха с абсолютната нула.
При първия си опит сипах брашното в една тава, направих дупка в него и чукнах в езерцето две яйца. Получи се нещо толкова красиво – яйчено езеро сред бяла, вълшебна, брашнена планина, че сърце не ми даде да наруша това съвършенство. След три дни съзерцание, езерцето замириса и изхвърлих всичко. Толкова за поп-арта.

При втория си опит се престраших да разбъркам с ръце яйцата и брашното, но те така се разкашкаха, че прекарах следващия един час в танталови мъки да ги отлепям от пръстите си. Накрая успях да измия всичко от себе си и проклех липсващия ген за месене на тесто.

Ето защо, когато щерката заяви, че иска да прави курабийки, положих сизифовски усилия да я разубедя. Нямах причини да смятам, че е унаследила гена за месене на тесто от баща си.
- По-добре купи готово тесто!- вложих ноу-хау аз.

- А-ааа, не! Без лигавщини! Аз ще го омеся ръчно – храбро заяви тя.

- Но ние дори нямаме точилка! – изтъкнах подводния камък аз.

Това е горката истина – с точилката, която бях наследила от майка ми, бях подпряла бенджамина в хола и от години фикусът се виеше около нея - бившият съпруг се беше изнесъл и точилката вече не беше атрибут за посрещането му.

- Ще купя точилка! – парира удара щерката.

Хм, този разход определено ми се видя разточителен, при положение, че пакет курабийки струват два лева. Но никакви разумни доводи не могат да спрат един тийнейджър , обладан от патологично желание за месене.

- Пък и ние нямаме плот за разточване! – изиграх последния си коз аз.

Това е истина – в кухнята нямаше достатъчно място да се вихриш с точилка, а единствената друга възможност беше холската ми маса – от бяло, лакирано дърво, разтегателна и покрита с ръчно плетена покривка, наследство от баба ми.

- Все ще измисля нещо! – успокои ме щерката, което въобще не ме успокои. Вярно, Пипи Дългото Чорапче разточваше курабийките на пода, но това, съгласете се, не беше пример за подражание.

И в деня за курабийки със свито сърце тръгнах за работа. Там се залисах доволно и едва следобяд звъннах на щерката:

- Поканих една приятелка, която е виждала как се правят курабийки и работим двете, та пушек се вдига! – докладва щерката.

Това с пушека не исках да го възприемам буквално, но все пак:

- Нали знаеш телефона на пожарната?

- Споко! - беше лаконичният отговор.

Денят ми беше напрегнат и едва на влизане се сетих, че имаме ден за курабийки. Но и нямаше как да не се сетя - още в асансьора бе посипан бял прах, който идентифицирах като брашно.

Следващите редове, приятели, ще хвърлят в смут и най-смелите от вас, затова вземете по един валидол и оценете моето присъствие / на духа/.
Двете девойки се бяха разположили на дивана, пиеха бира /надявам се, безалкохолна/ и гледаха някаква суперкомедия на лаптопа. По пода имаше брашнени стъпки в изобилие, любимата ми лакирана холска маса бе цялата в брашно и тесто, а в хола се стелеше дим и мирис на прегоряло.

- Малко тънки станаха първите и прегоряха! – информира ме щерката.

- Добре, слепете ги две по две с конфитюр. – вложих творчество аз.

- Ох, не сега, мам, изморихме се, нека си догледаме филма – каза щерката и аз се отпуснах безпомощно.

Аха, значи те се били изморили – а чистенето е за чистачката, а? Седнах до тях и казах:

- Дайте малко бира и оркестърът да свири.

- Какво ти е мам, ние замисляме сладкарски цех да отворим?

- Хмх... - изгъргорих аз.

- Ех, колко са остарели някои...

Това, в нормални времена, би предизвикало буря от реакции, но сега само кимнах и казах „Наздраве!”

- Да, наздраве, а утре ще правим тирамису! – информираха ме двете девойки.

Как мислите, дали да не се изнеса на хотел - тирамису ми звучи доволно зловещо или поне като още много брашно по пода, сметана по полюлея и аларми на пожарни коли...


Публикувано от viatarna на 06.04.2014 @ 13:22:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Mia2442

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:38:06 часа

добави твой текст
" Курабийки" | Вход | 9 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Курабийки
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 28.04.2014 @ 21:17:39
(Профил | Изпрати бележка)
Хрус-хрусс..
май настъпих курабийка ;)


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 28.04.2014 @ 21:41:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
хахха, Звездичке, идвай да помагаш!:):):)
/ да чистиме, ти си помисли за хапване ли?;)/
:):):)

]


Re: Курабийки
от yd (whereareyouhiding@iaminmyself.org) на 08.04.2014 @ 00:30:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
Можеш го разказването, изсипано ти е отгоре, както си личи и във "Виртуален роман" - много мои приятели се накефиха да те прочетат на книга, Мия.

А пък за тестото не се притеснявай толкова. С удоволствие ще ти подам закваска от Ватиканския хляб, който няма нужда от такива умения:)


Re: Курабийки
от Marta на 08.04.2014 @ 00:54:44
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Хаха, имам си цяла забавна история с тоя новия "Ватикански хляб" - аз си го знаех хилендарски, ама нейсе - нови времена, нови моди. Значи един път в живота се правел, но през последната седмица пекох три - сигурно за щастие, да се затвърди тъй да се каже пожеланото - а най-вече, защото се натъкнах на десетина остри като подводни камъни "Не"-та щом се опитах да споделя закваската...Много са заети всички околовръст, само някои веем поли из пролетта и между другото печем хлябове:))
За доказателство и една снимка нямам, та не става за кулинарния блог, но се омете до троха.

]


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2014 @ 20:56:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Марте, не си вей полите, ами разкажи забавната история - хем и подводните камъни да обменим!;)Ама на разказ, както се полага!:):):)

]


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2014 @ 20:54:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Четох, четох аз за този Ватикански хляб - явно е измислен за такива с мутирал ген като мен!;) Нищо чудно за Великден да се развихря!:):):)
Благодаря ти, yd, коментарът ти / с готината препратка и за романа/ ми направи деня радостен и слънчев!:)
Дано скоро се видим на кафе и ...закваска!:):):)

]


Re: Курабийки
от Boryana на 07.04.2014 @ 20:27:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ахааа! Не стига, че готви детето, крои кулинарно-бизнес планове и пр., и пак недоволни...:Р
Ти си моята порция смях.:))))) Необходима, да знаеш!:)


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2014 @ 20:49:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Готви детето, ама да се чуди човек как за едни семпли курабийки са изцапани толкова съдове -сигурно всяко яйце е разбивано в отделен!:):):)
Хей, Бо, предлагаме и по-големи порции/ смях/, но на живо!;)
Прегръдкиииииииии!:)

]


Re: Курабийки
от suleimo на 06.04.2014 @ 15:16:49
(Профил | Изпрати бележка)
Споко, в тирамисуто няма брашно и не се пече.
И понеже е неделя, ден за месене, ша взема да се пребвам с едни козуначени кифлички с локум и орехчета ммммммм.....фантазия :)
Така действа творбата ти....развалящо талията...ама айде, веднъж се живее:)


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2014 @ 20:27:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, ДАНИ, вярно, че тирамисуто не нанасяло толкова щети - освен много разлято кафе и други - предимно финансови - жертви/ маскарпоне и т.н./;)
Ама ти пък с тези локумени кифлички така ме заинтригува - май не мислиш за МОЯТА талия!:):):) Но хайде -вярно е само веднъж - поздрави и усмивки!:)

]


Re: Курабийки
от Marta на 06.04.2014 @ 18:12:08
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Весела работа - направо в кухнята, т.е. хола на Пипи! Споменах ти за моя опит - сега вече ще ти покажа/докажа. Ще се радвам да ви залястовича;)()

http://dora-marta.blogspot.com/2012/04/blog-post.html Тъкмо преди две години сме ги майсторили с щерката!


Re: Курабийки
от yd (whereareyouhiding@iaminmyself.org) на 08.04.2014 @ 00:35:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
много ти е красив и уникален блогът, Марта, както и нещата, които пишеш - радвам се че те видях

]


Re: Курабийки
от Marta на 08.04.2014 @ 00:46:28
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Хей, и аз се радвам, че си прелетяла натам, птицо! :)

]


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2014 @ 20:34:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Уау - ама наистина сериозно производство - разгледах всички пилета, заедно с кокошката - това просто ме надскача, да не кажа надхвърква!:) Но виждам, че е било голям купон, Марте - поне така шеговото го описваш, че човек почва да се пита дали да не опита!:):):)
Ще видим сега по Велиден кой ще снесе по-готини лястовички!;)

]


Re: Курабийки
от yotovava на 06.04.2014 @ 19:03:32
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))))))))))))))
И аз не го умея тоя занаят, обаче да ти пратя сина ми, такова тесто меси, че хляб или пица, или курабийки - всичко отръки му иде.
Само дето след месенето и на мен ми иде да се изнеса на хотел :)))))))))


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2014 @ 20:39:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
хахаха, Валя, я разкажи, разкажи, че даже и покажи - тъй де, нека заедно посрещнем опасностите на великденското месене!:):):)

]


Re: Курабийки
от Markoni55 на 06.04.2014 @ 21:00:33
(Профил | Изпрати бележка)
и аз съм по простичките рецепти - семплите не са за мен!


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 09.04.2014 @ 20:41:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Абе, Слънчо, какви рецепти, какво месене - всичко го има в магазина, а и ние сме литературни дами, нали - аааамааа-ха!:):):0:)

]


Re: Курабийки
от Fyon (fyon@abv.bg) на 15.06.2014 @ 03:48:14
(Профил | Изпрати бележка) http://fyon2013.wordpress.com
Мноооого готино!!! Моите опити да правя сладкиши нанасят не по-малко поражения на околната среда, макар че вероятно съм по-скоро на твоята възраст (или дори по-голяма от теб), отколкото на възрастта на дъщеря ти.


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 15.06.2014 @ 19:25:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, и на теб ли ти липсва въпросният ген?;) Трябва да обменим сълзи, опит и рецепти!:):):)

]


Re: Курабийки
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 23.02.2017 @ 10:19:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ex, много ме кефна щерката ти. Къщовница от всякъде. И в предишни случки дето си писала, все се изявява като майстор на нещо. Откога търся такава оправия за жена. Не съм нахален, но ако ни запознаеш, може да я науча и аз на някои мъжки работи. Кажи й че съм на 25 и правя таратор.


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 26.02.2017 @ 20:01:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Да бе, майстор била - ела виж как аз й прибирам разпилените навсякъде неща!:):):)
Всъщност наистина е майстор - вече с гаджето й си правят буритос, такос и други труднопроизносими и смилаеми неща, така че ти с твоя таратор ще духаш супата!;)
хахах - закачка, приятелю!:)

]


Re: Курабийки
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 27.02.2017 @ 08:56:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ти ме отчая съвсем. Но все пак си мисля, че няма по-съвместима комбинация между курабийки и таратор.

]


Re: Курабийки
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 05.03.2017 @ 09:34:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хех, ще ме вкараш пак в кулинарна проза;) Мисли как ще изкупваш вината си - таратора си иска друга класика в жанра - хахахха!:)

]