Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 689
ХуЛитери: 1
Всичко: 690

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак да пишеш скучно
раздел: Хумор и сатира
автор: sradev

Учебник за Велики Писатели

Най-скучните книги са математическите. Това всеки е изпитал на собствен гръб още в началното училище. Автора, като математик, е прочел много такива книги и дори е написал няколко. Значи има опит в тази област.
Всяка книга започва с уводно изречение и завършва със заключение. Тези изречения са нещо като отваряща и затваряща скоба. Например Трактата на Витгенщайн започва с "всичко може да се каже с три думи" и завършва с "ако не можеш да кажеш - трай си". Между тях е няколко хиляди пъти по три думи. И все скучни. Но все пак разбираеми на пръв и втори поглед.
А една математическа книга би започнала с "Нека Х е псевдометрично Хаусдорфово пространство от Ньотерови пръстени" и завършила с "остана отворен проблем дали MZK е NP-пълна".
Всяка книга трябва да има Главен Герой, с който да се отъждествява читателя.
Очевидно главният герой е Х, но от следващата страница от него ще се пръкне У, който ще ни залъгва още 2-3 страници, докато някое фи не се намеси. На всяка страница читателите ще намират по няколко непознати думи, които в речниците и интернета са обяснени с други непознати думи.
Така на всяка страница главният герой се подменя, следователно и читателят трябва да се пренастрои. Най-лесно е, ако той/тя/то е шизофреник/чка и има по няколко личности - за всеки герой по една. Добре би било и автора да е шизофреник, за да може да се настрои на вълната на читателя.
Лесен трик е да се скрие главният герой зад друг. Наричайки книгата "дон Кихот" лесно подлъгвате читателя да се идентифицира с него, докато главният герой Санчо остане на заден план. Всяка строителка на семейният бюджет знае, че ролята на Санчо е далеч по-важна.
Оптимално е автора да избягва всички думи от "специален английски" и да употребява само някои от тях във формата на синоними от Академичният Речник. Понеже речника е малък (около милион думи), то най-добре е автора да си измисли подходящи нови думи. Никакви такива "пирана в гъбен сос" или "дайкири с лед". Всеки ще намери рецептите и дори може да си ги поръча в ресторант. За препоръчване е официалното име на рибата и гъбите или химическата формула на напитката.


Някои автори пък съвсем злобно подлъгват читателя с изречението "Пиковая дама означает тайную недоброжелательность." и завършва с "Тройка, семерка, туз! Тройка, семерка, дама!.." Иди и разбери какво е 3, 7, 1. Нито в речниците, нито в интернета нещо ще намериш. Е, това е висша математика. Питал съм десетки пушкинци и нито един не ми отговори.


Публикувано от alfa_c на 09.02.2014 @ 19:35:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
543 четения | оценка 5

показвания 37538
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Как да пишеш скучно" | Вход | 7 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как да пишеш скучно
от miglena на 09.02.2014 @ 20:17:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))) едно едно плюс друго едно е равно на трето едно е уравнение, от което не ми доскучава - една слънчевост плюс една лунност - едно денонощие, едно светло плюс едно тъмно - знака Ин-Ян, а квадрат плюс бе квадрат равно на це квадрат ... :)))


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 09.02.2014 @ 21:18:03
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
е, в реалната математика не е скучно, но в тежките книги... докато разчетеш една формула на половин страница и забравяш за какво става дума, а когато автора смага шантави означения и ... абе получих статията си за корекция и такива заврънкулки добавих, че със сугурност читателят трябва да си я измисля отново. Слава богу, няма никой да я чете.
А третият ти пример е на Питагоровата теорема - виж Питагоровото доказателство на английската страница на Википедията - то си е танцова композиция. Виж как излизат фигурите от местата си, за да се съчетаят на другата страна на уравнението.
Естествената математика е танц и музика, но говоря за математическите монографии, които са като стол за мъчение.
Поздрави и дерзай - при доказателството на една теорема на слепият Понтрягин се преминава през трансформация в 4-мерно пространство.

]


Re: Как да пишеш скучно
от miglena на 10.02.2014 @ 11:40:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))) гледах ... а дали видях и разбрах ... хихихи анимациите ми бяха като че най-разбираеми - едната ми приличаше на отваряне на писмо, а другата - на японските птичета от хартия

на танц ми заприлича размяната на буквичките при уравненията с квадратния корен на плюс или минус двете страни - две под корен, едно под небето :))) а нам все равно а нам все равно - е-то оборотное понимается

дааа, представям си стола за мъчение ... какво ли не би могло да е това ... или забавление ... ти правиш нещата с преминаване през и свързване на измеренията - а музиката е висша математика разбира се

За Понтрягин - попаднах на някакъв максимум принцип на проблем Bolzano с примери колко риба е оптимално да се лови ... и дали да се харчи или да се отвори влог с лихва ... все се започваше с фантастичното - да предположим че ... което си е като имало едно време ... и той си е поиграл с времето от нула до Т :)))

]


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 10.02.2014 @ 12:07:15
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
анимациите са основата на индийската математика, която Питагор е изучавал в Индия, а там висшата наука е танца.
Май че в интернета го няма - виждал съм го на книга. Понеже е руски то американците не го цитират. А пък аз не цитирам американци. Сега ще прехвърля цитатите към Гошо Гаргов и към Петър Попов лични разговори. Както казваше Фрейвалдс - "Все ми е едно - и английският и руският са ми чужди езици". Това трябва да е мотото на всяка малка нация.

Да, танца на математиката е описан от Миссана (частен случай) Няма да го преразказвам - по някое време той ще го напише.
Поздрави

]


Re: Как да пишеш скучно
от miglena на 10.02.2014 @ 12:16:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Нали казват, че Танцуващият Шива поддържа вселената с танца, така, че танцьор и танц са едно ... поздрави от запролетена София :)))))))

]


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 10.02.2014 @ 18:21:06
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
с други думи казано "Енергия в торба не седи"
Приемайки, че енергиите са основата на вселената и те са в непрекъснато движение имаме нещо като "валс от безкраен ред"

]


Re: Как да пишеш скучно
от miglena на 13.02.2014 @ 19:04:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))))) Тези три реда си ги слагам в безценното чекмедже !!!!!!! Славян, ти и математиката ти се превръщате в източника на върховното ми вдъхновение !!! Приемайки, че формулата на Айнщайн се отнася и за скоростта на движението на атомите и молекулите в тялото, завихрям с танца енергията около и в себе си хихиххии Мартичка пък ме разкри ... къде съм и какво съм тези дни виртуреално ... с едно филмче на Дизни за едно инзвънземно и едно хавайче

http://vbox7.com/play:bf06d21dcf

продължавам обаче да търся златното сечение между еуфоричното левитиране като емоция и усещане и изчистването на движенията и автоматизма ... това ми е валсирането от безкраен ред хехехехе още една олимпиада време живот и здраве и може да се случи :)))))))

помниш ли край езерцето как ме видя с дантелките :)))


]


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 13.02.2014 @ 20:45:37
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Помня, разбира се
Всеки път, когато поискаш можеш да се върнеш в онова момиченце.
Валс от безкраен ред е елегантно доказателство на следната теорема:
Има безкрайна дума, която не съдържа никоя своя крайна поддума повече от 2 пъти последователно.

идея на доказателството:
започваме от 01
до получената дума добавяме обратният и образ
повтаряме
и така по спирала се твори думата, която хем танцува, хем не се потретва никога.
(техническата част на доказателството се опира на обратна индукция ако някога се получи 3 пъти подред, то в предишната стъпка е имало дума, която е била 3 пъти подред)

Естествено в математиката има много хармония и хармонията я крепи.
така излиза това, което казваш - автоматизма гарантира конструирането на думата, доказателството - полета на духа. В съчетанието им е божествената хармония.
Поздрави

]


Re: Как да пишеш скучно
от miglena на 13.02.2014 @ 21:18:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
повтаряме по спирала със следващото число ли? 0110022003300440 и т.н. или ?!?!

По здрави все по здрави още по здрави на здрави :)))

]


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 13.02.2014 @ 22:43:24
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
01
0110
01101001
0110100110010110
до цялото написано добавяме дуалният му образ на следващата стъпка
това е от математическата лингвистика, т.е. думи
аб
абба
аббабааб
....

но това е външната форма на задачата (теоремата)
същественото е, че избягва потретване (повторение не може да се избегне) - думи от вида блаблабла няма чак до безкрайността, ако беше хаотично то с вероятност 1 е да има 3,4,5,... еднакви поддуми подред

Когато се сетих за тази теорема всъщност се сетих за една още по-силна:
всяка окръжност (елипса и подобни) преминава през крайно множество "различни" транцендентални числа (тук под еднакви се разбира малко по-широко пи, пи на квадрат, пи на трета... се броят за еднакви)

Добре, че се сетих за това. Следователно би трябвало всяко транцендентално число да бъде еквивалентно на една вселена.
Говорихме вече за това - кълбото е единица и вселената се състои от кълбета.
Поздрави!

]


Re: Как да пишеш скучно
от Rodenavlotos на 09.02.2014 @ 19:57:51
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, математиката ми беше любимият предмет и четях с огромно удоволствие и настървение книгите по математика. В тях има невероятно очарование. Ако питаш мен, най-скучните книги са химическите. Особено органичната химия. Това беше единствената материя от цялото гимназиално познание, което не можах да обикна. Беше нещо като омраза от пръв поглед. А математиката ми беше първата любов. Колкото и да е странно- тя ми беше фаворитката, а не литературата. Там бях, разбира се, Number One, но бях влюбена в математиката.
Така че, не позволявам да я обиждаш, наричайки я скучна. :)))


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 09.02.2014 @ 20:59:10
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Така е с училищната математика - там, при добри учители, е добра литература, а я виж примера, който дадох - повечето книги започват с "в тази книга всички понятия са дефинирани и не трябва да знаеш математика, за да я прочетеш, но предполагам, че си на ниво последен курс математика". Виж можеш ли да преглътнеш Black–Scholes шашмата която поддържа кризата.
Органичната химия е 3-мерна, а в даскалото (а може и в университета) я пробутват двумерно. Има молекули, които пренасят дълги молекули като ги усукват около себе си (опаковат, но тази дума не изразява точно действието). Проблема е езиков - пишем линейно и дори двумерни обекти разкъсваме, за да ги наречем с формула (виж цикличните молекули). Тримерно е судуки, но в задачките е двумерно. Повечето обекти описваме едномерно по навик от езика и така разкъсваме връзките.
Моля те, с математиката съм се срещал чат пат, но с математическата литература - много пъти, а за нея става дума.

]


Re: Как да пишеш скучно
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 10.02.2014 @ 13:41:20
(Профил | Изпрати бележка)
ако сложиш 5 между 3 и 7 ще се получи редица прости числа но не по Фибоначи, щото е в обратен ред!


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 10.02.2014 @ 16:40:33
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да, ама е туз

]


Re: Как да пишеш скучно
от rumpel (rumpel@abv.bg) на 11.02.2014 @ 06:41:31
(Профил | Изпрати бележка)
Доста интригуващ текст. Не знам защо, но и в математическите книги навремето намирах поезия. Иначе нямаше да мога да ги чета.


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 11.02.2014 @ 09:38:13
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
добрата математика си е поезия и музика и танц, но голяма част от книгите са нечетливи, учебниците са пълни с неточности и глупости, а матурите са така орязани, че вече са по-трудни (липсват раздели)...
Нейсе, не критикувам - такъв е реда и модата е такваз, а аз се опитвам да стигна до същественото, за да го изкажа в прости думи. Но това е трудна работа.

]


Re: Как да пишеш скучно
от Milvushina на 11.02.2014 @ 08:57:10
(Профил | Изпрати бележка)
"Най-скучните книги са математическите. Това всеки е изпитал на собствен гръб още в началното училище."

Култово!!


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 11.02.2014 @ 09:39:58
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Дразнеха ме тогава, дразнят ме и сега. Разликата е, че сега знам кое ме дразни, а то е едно и също - лъжата.
Поздрави

]


Re: Как да пишеш скучно
от Marta на 11.02.2014 @ 14:53:03
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Не всяка книга започва с водно изречение и завършва с приключение ;)

Е, трая си де!


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 11.02.2014 @ 17:52:43
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
дори в криминалните романи трябва да има приключение. Поне в главата на героят.
Ето ти едно:
Хм, каза си вербуваният - този не изглежда на арабин, рус и бледолик е, значи иска да мине от някое китайско разузнаване. Но него го интересуват френските банки, а руснаците там нямат капитали, държат ги в своята лондонска банка. Значи легендата му е, че е от Илирийското контраразузнаване. Представи се като агент на ЦРУ, и без малко да ме подлъже със своето незнание на испански. Те обикновено се представят за латиноси. Значи е изпратен от Украинската мафия. Те се интересуват от японски инвестиции. Интересно е дали знае кой го праща? Най-вероятно го е вербувал нигерийски мисионер в Индия. Личи си по присвиването на лявото око. Това е "ква-ква" техника за убеждаване. Все пак е изучавал Тай Чи в Полша - мазолът на ухото не го е туширал. А какво са им потрябвали на украинците японски пари? Най-вероятно искат да присъединят Донската Република към Малвинските острови. Ще търсят подкрепа от цар Киро.

Това го бива и за водно изречение.

]


Re: Как да пишеш скучно
от Mouse на 18.02.2014 @ 20:00:53
(Профил | Изпрати бележка)
Дари да пишеш скучно се иска някакъв вид "изкуство" :)


Re: Как да пишеш скучно
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 19.02.2014 @ 09:06:58
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
добре дошла Ани
права си - подобно е на забележката на Щеинхауз, че нова глупост не се измисля лесно. Но с педантизъм ще я дооправим, казвам си.
Поздрави

]