Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 559
ХуЛитери: 3
Всичко: 562

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: rhymefan

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКъща с градина
раздел: Приказки
автор: libra

на баща ми

Къщите всъщност бяха три с един голям двор, който опасваше постройките им и по дължина се разделяше на две части, наречени преден и заден двор.
Предният двор гледаше на изток, а задния, който в случая се явяваше западен, благодарение на разположението си беше огрян от слънце в по-голямата част от деня. По средата на западния двор имаше красиви смокинени дървета и в момента аз стоях точно под тях. Слънцето грееше тихо и ласкаво, а въздухът беше изпълнен с аромата на цъфналата до оградата акация. Тишината нарушаваха само две гугутки, които се викаха една друга нейде из побелелите от цветове клони на дървото. Спомням си как листенцата на акацията различни на брой и събрани в клонка ставаха да си гадаеш с тях на "обича ме", „не ме обича...обича ме, не ме обича и така докато последното листо ти даде отговор. Не се виждаха гълъби, врани или сойки и освен някое и друго подскачащо по земята врабче и двете гугутки нямаше други птици. До северната ограда на западния двор беше цъфнал и тъмно лилав люляк, но люляковото дърво беше още младо и цветът му оскъден, за да може ароматът му да се смеси с този на акацията и да направи въздухът да заблести в бледолилаво. Много обичам люляк и за това направих десетина крачки на изток и отидох в предния двор. Там вече люляковите дървета са много, една трета от оградата е опасана с тях и нежните им цветчета носят аромата на пролет, на прах, на слънце и на детство. Аз съм си дете, де, винаги съм била, въпреки че в рамките на шегата някой би могъл да каже, че колкото повече стават годините ни толкова повече деца ставаме. По цялата дължина на оградата, пръснати като малки светулчици сред зеленината, навред са цъфнали виолетки, а над тях нежно лилави ириси, като пазители са разперили прозрачни цветове и разпръскват дискретно едва доловим аромат, като че ли се страхуват да не натрапят присъствието си на изящните виолетки. Разхождам се бавно и си мисля, че съм уцелила хубаво време, слънчево е и е Великден, а когато Великден се падне през май е особено красиво, тогава цъфтят и момините сълзи заедно с белите кремове, а те са много, и ароматът им е толкова силен, че се разнася из целия двор. Жалко че не виждам никой, всички хора някъде са изчезнали и само многоцветните лалета кимат главици сякаш се радват, че аз съм там. На земята до пейката в потъналата в зеленина градина виждам шарените обелки от черупките на великденските яйца, които като че ли току-що две деца със смях са захвърлили, след като са проверили чие яйце е по-здраво. Минавам покрай люлката завързана по средата на двора, въжетата и се полюшват като от лек ветрец и тихо поскърцват, но тихото, много тихо и едва забележимото разместване на въздуха, което ги кара да се движат не е вятър и аз не знам какво е, и си мисля, дали не съм аз тази която е събудила този свят, мисля си докато отивам към северния край на двора, където има зидана пещ, в която могат да се пекат козунаци. Докосвам сивите и стени и усещам топлата грапава повърхност, а наблизо е разперил клони огромен вишнап, просветва със слънчеви зайчета по тъмнозелените си листа и сякаш говори нещо. Заслушвам се, гугутките сигурно са се намерили вече, тишината властва и само едва доловимото шумолене на листата на дървото разказва за тъгата на това красиво място. И сърцето ми се свива от тази тъга - никъде не видях хора, няма ги хората и няма кой да ми каже, че трябва по-често да наминавам от там. И аз да обещая скоро пак да дойда. Поглеждам на запад, слънцето отдавна е преполовило небесната сфера, време е да си тръгвам, за това отивам отново до западния двор при смокинените дървета, вдъхвам аромата на акацията и се опитвам да го запомня, примижала срещу медните лъчи на отиващото си слънце. След това затварям очи, потъвам в тъмното зад клепачите ми, пътувам, после ги отварям, за да се върна тук, където живея сега.


Публикувано от valka на 18.01.2014 @ 09:15:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   libra

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 13:12:57 часа

добави твой текст
"Къща с градина" | Вход | 12 коментара (25 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Къща с градина
от Milvushina на 18.01.2014 @ 17:23:46
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласна съм с Роза1!

Носталгията е едно такова сладко-горчиво чувство като несподелената любов.

Като затвориш очи и видиш акациите, те са толкова близо, измамно близо. Още съвсем маааалко и ще ги докоснеш с ръката си! Но когато отвориш очи, знаеш, че малкото е твърде много и всеки път ще бъде все повече.

Поздрави!!




Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 17:40:30
(Профил | Изпрати бележка)
така стоят нещата с къщите с градини :) ..поздрави и аз и благодаря :)

]


Re: Къща с градина
от angar на 18.01.2014 @ 17:11:39
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Много е хубаво, Либра!
Но дали разделът му е за в приказки?
Приказките са със щастлив край.
А твоята приказка е красива, но краят й е тъжен, и с годините все по-тъжен ще става.


Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 17:37:21
(Профил | Изпрати бележка)
прав си, май не е за този раздел, колебаех се аз между приказки и есета/пътеписи и понеже все пак има елемент на приказност реших че ще е в приказки, от друга страна в известен смисъл това си е един пътепис :) е, явно съм кликнала все пак на приказки и така си остана текста в този раздел, съжалявам :)

]


Re: Къща с градина
от Hulia на 18.01.2014 @ 16:00:27
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
С помъдряло от обич сърце е писано тук - с аромат на акация, на пречистена тъга и щастливо детство...:)))


Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 17:30:48
(Профил | Изпрати бележка)
с обич е писано, да, и с аромат на акация, на пречистена тъга и щастливо детство :) ..благодаря ти, Hulia :)

]


Re: Къща с градина
от Marta на 18.01.2014 @ 13:58:49
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Постоях с теб в градината...Напомни ми една друга такава, вече без хора. Няма ги хората, вдивачили са се със смокините, дюлите, сливите, мушмулите и ирисите вече не цъфтят. Тъгата тук е с лек лилав аромат .
Много хубаво посвещение, Либра.


Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 17:24:15
(Профил | Изпрати бележка)
радвам се, че постоя с мен и ти благодаря, мартичко, хората ги няма там, те и къщите може даже да ги няма, но хората, те са завинаги в сърцата ни :)

]


Re: Къща с градина
от miglena на 18.01.2014 @ 13:18:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
толкова измерения лъхат от това произведение, Илонка !!!! Ароматът на райска градина ... любимото дете в прегръдката на татко - винаги сме си деца на родителите ... безвременност сред повтарящите се ежегодно празнични ритуали на прераждане на природата и на нас с нея ... осъзнаване на делничността, която ни е отредена може би точно от мечтите на родителите ... пътуване през времепространствата ... живеем и техните животи ...



Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 17:20:45
(Профил | Изпрати бележка)
нещо като любимото дете с татко, нещо като пътуване през време-пространствата...благодаря ти, мигленка :)

]


Re: Къща с градина
от roza1 на 18.01.2014 @ 12:23:11
(Профил | Изпрати бележка)
Усетих всички аромати....и тъгата, също. Спомените ни са като фотографии, много рядко пожълтяват от годините, но същността им не се променя. Поздрави!


Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 17:16:44
(Профил | Изпрати бележка)
значи съм успяла да предам с думи и аромата и тъгата..благодаря ти, Ани :)

]


Re: Къща с градина
от doktora на 18.01.2014 @ 10:38:33
(Профил | Изпрати бележка)
С умиление прочетох, либра, радвам ти се!
Завръщане в Итака, но някак си, в по идиличен контекст...


Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 17:13:28
(Профил | Изпрати бележка)
татко си отиде на днешната дата 18 януари преди вече много години, този текст го написах с обич за него, благодаря ти, че го съпреживя с мен, док, и аз се радвам, че ми се радваш :)

]


Re: Къща с градина
от secret_rose на 18.01.2014 @ 18:32:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Истинска наслада е този топъл и сърдечен разказ...


Re: Къща с градина
от libra на 18.01.2014 @ 18:49:07
(Профил | Изпрати бележка)
една разходка из едно място, което вече не съществува...радвам се, че ти хареса..благодаря ти :)

]


Re: Къща с градина
от mariq-desislava на 18.01.2014 @ 20:13:50
(Профил | Изпрати бележка)
Това е поезия.:)


Re: Къща с градина
от libra на 19.01.2014 @ 16:03:47
(Профил | Изпрати бележка)
накара ме да се усмихна :)..благодаря ти :)

]


Re: Къща с градина
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 19.01.2014 @ 20:14:40
(Профил | Изпрати бележка)
Колко тъжно
"хората и няма",
трогна ме...


Re: Къща с градина
от libra на 19.01.2014 @ 21:41:23
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря за коментара, има и такива дни :)
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=9546


]


Re: Къща с градина
от mariniki на 21.01.2014 @ 18:53:54
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
толкова мило, топло и тъжно... върна ме при люляците
и салкъмите в моето детство... при бащината къща..
разплака ме..


Re: Къща с градина
от libra на 22.01.2014 @ 19:48:40
(Профил | Изпрати бележка)
определено моето творчество разплаква :)))) и при други читатели съм забелязала разплакващ ефект :)) и да се чудиш що така като съм толкова весел човек :)


]


Re: Къща с градина
от daro на 22.01.2014 @ 15:45:25
(Профил | Изпрати бележка)
Либра, мислила ли си след като затвориш очи, когато "потънеш в тъмното зад клепачите..."си, когато пътуваш натам, когато оставаш там... когато няма да се завърнеш тук... като какво искаш да разцъфнеш отново? Или като ухание, слънчева ласка... като какъв присъствен знак искаш да останеш до баща си?

Може би го живееш сега...

Развълнувах се... така, както от текстовете Стефка(sia), но теб не те познавам - това е странно... и много хубаво... и честна дума!

...и се радвам за теб :)

(.)


Re: Къща с градина
от libra на 22.01.2014 @ 20:04:54
(Профил | Изпрати бележка)
ами в текста от една страна има приказен елемент, но пък от друга си е съвсем реален, представи си една прозрачна либра, която се разхожда натам-насам и разглежда, тоест аз съм си аз :)
и аз се радвам, че се радваш:) и благодаря :)

]