Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 707
ХуЛитери: 4
Всичко: 711

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБягство
раздел: Поезия
автор: missana

Каква поезия щом няма вече влак,
със който да напуснеш пустотата...
море
разрошено от грейналия мрак
и от случайно променилия се
вятър
...И сън след сън отместваш камък ти
в реалността със глухи коридори -
дано да стигнеш онзи скрит тунел
във изхода, на който
си
затворен!


Публикувано от viatarna на 13.12.2013 @ 00:20:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   missana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 16:37:45 часа

добави твой текст
"Бягство" | Вход | 11 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бягство
от mariposasenelalma на 13.12.2013 @ 01:04:59
(Профил | Изпрати бележка)
Веднъж да съм първа! Страхотен израз е "...пустотата...море
разрошено от грейналия мрак! и от случайно променилия се вятър.."
Вярно, животът е пустиня с няколко оазиса, за кой повече, за кой по-малко.И е страшничко, когато няма "влак" и си затворен в
"изхода"... но точно тогава има ПОЕЗИЯ! Ти го доказваш!
"Грейналия мрак" и" случайно променилия се вятър" са нещата,
заради които си струва да си жив.
Ще цитирам една испанска поговорка или каквото там е.
" Не оставяй да избягат от тебе нещата, с които те благославя
животът! Когато ги има - оцени ги, наслади им се... защото нищо
не е вечно!"
А безизходицата също е... един вид изход!
Стихът ти е великолепна поезия!
И още нещо - на небето няма черна дъска, на която да е написано
какъв ще е всеки наш ден и какво ни очаква, няма предначертано.
Всичко е каквото си го направим и всъщност е.. в главите ни.
Сърдечен топъл приятелски поздрав!
Ведро да ти е - нищо, че е петък - 13-ти!


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 01:39:54
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря, Ваня! Ти ме прочете, оцени и коментира първа в петък 13-и!
Ако това не е истински късмет за мен - здраве му кажи. Защото трудно е да си представя някой друг, който да е така добронамерен към мен и същевременно толкова начетен, за да напише майсторски коментар, като твоя. Отбелязала си точно онези места в текста ми, които и аз изтъквам пред себе си . И ми отправяш едно наистина хубаво пожелание. Нека ти се връща и на теб, но в по-голяма мяра!

Твой: ММ

]


Re: Бягство
от voda на 13.12.2013 @ 06:41:16
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък, за съжаление, не съм от начетените, но тези твои класификации, Мисана, по отношение на това - кой е по- и най-,което ти е в стила, все по-малко ме притесняват и ще си кажа думата.

Моите коментари се опират изключително на текста и не ми трябват никакви философски теории, за да го оценя.

И така, Лирическият БЯГА. Това е казано в самото заглавие.
От какво? - от пустотата... Ако имаше влак, лесно, но няма.
Затова той отмества камък по камък от "реалността със глухи коридори", за да стигне до тунела, в който е затворен.

Явно, образите Путота, Глухи коридори и Тунел са символи на нещо, което ограничава, потиска лирическия. И той иска да избяга на СВОБОДА, да живее по свой начин.

Посланието според мен е, че човек трябва да се бори за идеалите си. Защото, както е казал народът., "Господ дава, но в кошара не вкарва.

Извинявай, Мисана, ако прочитът ми е "профанизиран", но мен така са ме учили и така обичам да се вглеждам в творбите.

Весел и усмихнат уикенд - за теб!








Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 11:45:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти voda! Радвам се, че прочете и коментира. Както винаги си прекалено аналитична в подхода си към един конкретен текст. Не зная това беда ли е или щастие за Поезията. В конкретният случай, ще отговоря сравнително просто на, по същество, единственият ти въпрос: От какво бяга лирическият? Ами ти сама си предпоставила отговора, с казаното от теб за свободата. Интересно е, че сама не си си отговорила. Лирическият бяга от Затвор. Ти можеш като малко дете да продължиш да питаш - какъв е този Затвор и т.н. до безкрайност. И все пак, отговорът и на този въпрос е предпоставен в текста. Затворът - това е "реалността с глухи коридори". За едни тя е Избавление, а за други - Затвор! Толкова е просто. Всеки усеща нещата различно. Или отричаш правото на свободен избор?
...И лирическият се бори за идеалите си. Повярвай ми! Дори се бори повече от много други. Но засега, въпреки борбата си, е на етапа, отразен в текста му.

Желая ти повече калифорнийско слънце, защото въпреки привидната ти жизнерадостност, с едно ъгълче на чувствителността си усещам, че си по-мрачен човек и от лирическият!

Твой: Мисана

]


Re: Бягство
от Meiia на 13.12.2013 @ 11:27:49
(Профил | Изпрати бележка)
Плъзгаш се по бръснача на въпроса
къде е поезията в нас - в пустотата и самотата ни или отвъд нея.
А може би е точно на душевния хребет, който си описал и нарисувал.
Прозира яснота философска, поетическа, душевна, което е белег за верния път, този отвъд влаковете на живота ни.


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 11:50:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Мея!
Толкова хубаво си казала всичко. С този си коментар, особено ценен, маркираш основният въпрос - кой е източникът на поезията. И по-важно - отговаряш на този въпрос. А с отговора ти, мисля, че съм съгласен.
Чудесно разсъждение, което имах нуждата да прочета.

Желая ти един щастлив петък 13-и!

Твой: Мисана

]


Re: Бягство
от roza1 на 13.12.2013 @ 12:11:09
(Профил | Изпрати бележка)
Оказва се, че точно липсата на влак е повод за поезия и бягство.
:)



Поздрави!


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 12:58:30
(Профил | Изпрати бележка)
Е, това вече ме разби. Цар си на истините облечени в парадокс! Напоследък почувствах острата ти липса. Но сега статуквото в мен е възстановено!

Един усмихнат и хубав ден от мен, с придружаващ го весел уикенд + въздушна целувка, вместо коледна надбавка към пенсията!

Твой: Мисана

]


Re: Бягство
от Rodenavlotos на 13.12.2013 @ 15:48:31
(Профил | Изпрати бележка)
Това стихотворение, по горчивата нотка, с която е написано, ми напомни за Дядо Славейковото- "Не пей ми се. И защо ли да пея..."

И тук, както при него, лирически герой не вижда изход, притиснат от "реалността с глухи коридори", вкаран в задънен изход. Обикновено хората, на границата между живота и отвъдното, виждат тунел, в края на който блести ослепителна светлина. Това е гаранция, че има Отвъден свят, че душата ще продължи да следва своя вечен път. Но, когато изходът ти е затворен, когато няма влак, с който да напуснеш тунела, на какво да се надяваш? И лиричският герой е изпаднал в дълбоко униние и покруса. Няма какво повече да го вдъхновява, за да пише своите стихове, особено, когато зад гърба му е останал живият живот, с "морето, разрошено от грейналия мрак и от случайно променилия се вятър".


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 18:50:27
(Профил | Изпрати бележка)
Жалко, че не поставих заглавието "Успешно бягство". Това беше моя грешка. Сега, този текст се възприема като силно песимистичен. А всъщност той е изцяло оптимистичен. Лирическият /както би се изразила voda/, най-накрая осъзнава, че е стоял през цялото време в изхода. Следователно остава да приложи само принципа на свободната воля. Би могъл да играе и на ези-тура - да излезе от тунела, или да остане в него.

Много ти благодаря за съдържателния ти коментар, а също и за високата ти оценка за текст!

Твой: Мисана

]


Re: Бягство
от PetarPJ на 13.12.2013 @ 15:53:04
(Профил | Изпрати бележка) http://jourebanov.blogspot.de/
В този ред на мисли за безизходица, смятам, че в стиха ти е закодирана една простичка истина.
Когато човек е в безизходица, използва фантазията, за да избяга в нея от реалността.
А именно фантазията е утроба на всяко изкуство.

Много ми хареса стиха ти и изразите!

Поздрави на теб :)


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 18:53:50
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря много за този хубав коментар! Много ми допадна мисълта, че:

"фантазията е утроба на всяко изкуство".

Това е чистата истина, но поетично казана.

Поздрав и на теб!

]


Re: Бягство
от rumpel (rumpel@abv.bg) на 13.12.2013 @ 16:16:28
(Профил | Изпрати бележка)
Не ми се правят обстойни анализи, защото много ми хареса като постройка и внушение. Поздрав!


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 18:51:46
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Руми! Трогнат съм, че хареса.

Хубав уикенд от мен! : Мисана

]


Re: Бягство
от shrike на 13.12.2013 @ 19:56:14
(Профил | Изпрати бележка)
Многоизмерната реалност ни дава шанса да вярваме в илюзията. Всички коридори са глухи. И питам откъде е светлината...


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 21:03:03
(Профил | Изпрати бележка)
Брагодаря ти, shrike, за високата оценка и за този стойностен коментар!
Наистина, откъде е светлината? В един текст на друг поет /blackjack12/, публикуван неотдавна в сайта, ми се мярна следното изречение:

"лъчите светлина са изсъхналите есенни листа на небитието".

Та си рекох - да не би все пак тази светлина да си идва от небитието!

П.С. Много ти благодаря, че се отби. Мислех, че си свръхзаета по твоите направления, затова не съм се обаждал, но тези дни ще наваксам!

]


Re: Бягство
от shrike на 13.12.2013 @ 23:06:17
(Профил | Изпрати бележка)
Аз все си мисля, че ние носим светлината. Тиха светлина. Жива.

Но и blackjack12 сигурно е прав. Тази е друга светлина все пак.

П.С. Дните изтичат бързо. В бълнуване. Направлението е тъй криволичещо, че почти се изгубвам.

]


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 23:53:20
(Профил | Изпрати бележка)
Написала си отново превъзходен текст! А творчеството е по-важно от всичко останало. Защото е повторение на космогонния сценарий на Създателя! Горе главата! Идва зазоряване!

Твой: Мисана

]


Re: Бягство
от Drugiyat на 13.12.2013 @ 21:06:07
(Профил | Изпрати бележка)
Много поетичен текст, в който прозират два скрити нюанса на твоята душевност - нежност и оптимизъм.

От образа - "море разрошено от грейналия мрак и от случайно променилия се вятър" - струи неотразимо една децентно изразена нежност и очакване на нещо светло.

Поздрави: Другият


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 21:29:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Другият! За оценката и за коментара ти. Ние сравнително отскоро комуникираме, но получих явното усещане, че отлично взаимно улавяме скритото и стойностното в текстовете си. Ето и сега, ти единствен отбелязваш оптимизма в "море разрошено от грейналия мрак и от случайно променилия се вятър". Преди теб Алма отбеляза поетичния заряд в този пасаж, но само ти долови заложеният в него оптимизъм.
И най-парадоксално, целият текст привидно сочи към някакъв песимизъм /това е силно подвеждащо/, а всъщност от него струи живителен оптимизъм. Той може да бъде съзрян единствено визуално. Ти стори точно това и силно ме развълнува. Наистина съм ти много признателен, както впрочем и за последния ти - много силен текст, който имах честта да прочета.

Искрено твой: Мисана

]


Re: Бягство
от Breeze на 13.12.2013 @ 22:16:15
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги има изход! А щом си го сътворил в поезия- значи си го открил! Поздравления!


Re: Бягство
от missana на 13.12.2013 @ 22:42:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти Брийз /какво невероятно хубаво и нежно име само, като вятър в ухото ми или в основата на шията ми. Име по-хубаво от Бризеида на Омир/! За мен твоята оценка и коментар са особено ценни. Особено след като първа забеляза моето "Страх":

"Страхувам се от прилива на сладководните реки,
които мъкнат тиня към океана..."

А и след твоите чисто ясновидски попадения, съм превзет отвсякъде.
За мен най-важен е финесът в една личност. От онова, което долавям, при теб той е аристократичен и вроден, при това до неимоверност. Затова съм щастлив, че общуваме, макар и само на коментарното поле.

И ти желая да те споходят през почивните дни най хубавите и мистични мисли, подобно бриз, инспириран от името ти!

Твой признателен: Мисана

]


Re: Бягство
от Breeze на 15.12.2013 @ 17:54:08
(Профил | Изпрати бележка)
Помня... беше през август, скоро след като се регистрирах тук. Един от първите ми коментари. Твоите стихове са изключително силни и въздействащи, Мисана! Не спирай да ни радваш!

]


Re: Бягство
от missana на 15.12.2013 @ 21:12:58
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Брийз, за толкова хубавите думи! Имам още достатъчен резерв от текстове, които смятам за допустими. Ще се радвам, ако се окажат допустими и за теб. А може би през това време ще получа вдъхновение от Небето, за да понапиша и още нещо. Така, че засега не възнамерявам да спирам да публикувам.

И аз очаквам нови текстове от теб!
Лека вечер: Мисана

]


Re: Бягство
от KMiddleforest на 13.12.2013 @ 23:59:35
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Бягство
от missana на 14.12.2013 @ 00:12:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че дойде, прочете и одобри!

С поздрав: Мисана

]