Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 839
ХуЛитери: 3
Всичко: 842

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрафиня Аламбра ( деветнадесета част )
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Слънцето беше притихнало върху раменете на замъка Аламбра. Блещукаше като перла в червена раковина. В небето, като разцъфнал ирис, малки облачета - тичинки се надбягваха.
Сред аромата на рози и азалии, потънали в мистичния танц на фонтаните, Елена и Давид закусваха. Въздухът ухаеше на свежест и пълнеше гърдите им с нови сили.
- Давид, трябва да ти кажа нещо - графинята наруши тази енигматична тишина.
- За теб всичко мила моя - наведе се и я целуна нежно.
- Знаеш, че сме в близки отношения с Негово Величество. По време на твоето отсъствие водихме дълги разговори. Карл Пети склони да ти прости всички грешки, ще те направи адмирал на флота и ще ни венчае...
- Но, какво е условието?
- Ако победиш Хайредин Барбароса.
Капитан Калдерон тъкмо поднасяше една хапка към устата си и тя така остана отворена за един кратък миг.
- Ти знаеш ли какво ми каза току-що?!
- Давид, аз вярвам в теб! Ти си пират, един от най-добрите морски капитани. Кой друг би могъл да излезе срещу него? Сигурна съм, че ще го победиш!
- Да не мислиш, че е лесно да бъде разгромен Червенобрадия?!
- Убиха брат му, ще се справите и него.
- Вече съм го срещал очи в очи. В тях има повече светкавици, отколкото в небето по време на буря. Буйните му вежди са като градоносни облаци.
Капитанът стана от стола и започна да крачи напред-назад около масата.
- За мен ти си най-добрия. Ще потопиш корабите му и ще станеш адмирал на испанската флота.
- Ти знаеш ли, че ме изпращаш на сигурна смърт?! Това ли искаш, кажи ми!
Двамата впериха погледи един в друг, изпълнени с обич и копнеж, но и неистов страх от раздяла.
- Давид, знаеш, че те обичам. Никой друг не може да заеме твоето място в сърцето ми. Ако загинеш, не бих могла да живея без теб. Ако след смъртта душата отива в други светове, където и да си, искам да съм с теб. Но аз зная, че ще победиш този разбойник.
- Неговите кораби са от хиляден екипаж. Много от пленниците му попадат на скамейките за гребци по галерите. Други ги продават като роби в Алжир и Тунис.
- Карл Пети ще ти даде най-бързите кораби.
- При последната битка с него испанците згубиха поне двадесет кораба и три-четири хиляди души. Чувала си разказите за крепостта Пенон, как я разруши камък по камък.
- Сюлейман Първи го назначи за адмирал на своя флот. Разгромиш ли го ти ще си герой. Ще спечелиш най-великата битка в своя живот.
- Скъпа моя, ти си светлината в моя ден! Ако ме обичаш така, както казваш, аз вече съм я спечелил. Нищо не може да те откъсне от сърцето и душата ми. Но щом толкова настояваш и е важно за теб - ще го направя. Ще изляза срещу Хайредин Барбароса и Бог да ни помага!
Капитан Калдерон хвана графинята за ръка и мълчаливо я поведе по алеята.
Вече беше започнал да изрича молитва в съзнанието си. Знаеше, че тази битка не е неговата. Барбароса беше на върха на своята мощ. Всеки капитан, притежаващ собствен кораб, се присъединяваше към флота му. Давид знаеше, че само един залп от Хайрединовите гюлета е достатъчен да разчисти палубата. Мислите му се блъскаха една в друга като вълни в скалист непристъпен бряг. Какво уникално същество е човек! Притежава сила да обича, да съгражда и сила да руши. Любов и омраза бушуват в душата човешка. За едни опрощаващи, за други греховни. Искаше му се всички трудности и препятствия да превърне в свои съюзници.


Публикувано от aurora на 04.11.2013 @ 08:15:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:48:42 часа

добави твой текст
"Графиня Аламбра ( деветнадесета част )" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от Markoni55 на 20.11.2013 @ 18:53:34
(Профил | Изпрати бележка)
Какво уникално същество е човек! Притежава сила да обича, да съгражда и сила да руши. Любов и омраза бушуват в душата човешка. За едни опрощаващи, за други греховни

Да, уникално същество е човек. Може да убива от любов. Бях ги позапуснала твоите приказни тайнства, ама си наваксах. Днес го ударих пред просото. Полага ми се да се поглезя и да посетя приятели. Беше удоволствие.


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 20.11.2013 @ 19:29:57
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря мила Ваня!
топла прегръдка от мен ()

]


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от missana на 04.11.2013 @ 13:03:31
(Профил | Изпрати бележка)
Красиво поднесен и замислящ текст! Една цялостна психология на общуването и на мисълта за Предстоящото, което може фатално да размести пластовете на битието, да промени най-важното за нас в съдбовен план. Но пък ни кара тотално да преосмислим себе си и времето, в което сме потопени.

Много талантливо написана миниатюра.
Поздравление, Катерина!


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 04.11.2013 @ 19:20:27
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря сърдечно! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от Hulia на 04.11.2013 @ 17:16:13
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Чета, Кет, увлекателно е...


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 04.11.2013 @ 19:20:56
(Профил | Изпрати бележка)
Радост е за мен Ули!!!
Благодаря ! ()

]


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от kasiana на 05.11.2013 @ 08:21:33
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо заплиташ интригите в романа си, Кати!!!!!

Сърдечни поздрави!:)


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 05.11.2013 @ 12:17:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря сърдечно мила Каси!!! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от florans (florans_x@mail.bg) на 07.11.2013 @ 18:37:39
(Профил | Изпрати бележка)
Увлекателно разказваш, Кате! И държиш вниманието на читателя!
А природните картини са с екзотична красота!
Продължавай да ваеш образите си така!


Re: Графиня Аламбра ( деветнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 07.11.2013 @ 19:19:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за подкрепата и топлите думи Фло!!!
Сърдечни поздрави! :)

]