Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 979
ХуЛитери: 5
Всичко: 984

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: p12a28n
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСофийски небивОлици 3
раздел: Хумор и сатира
автор: Zvon

(Повод за написване на текста е публикацията от сайта Стара София)

През април 1936 в София гостува световният шампион по шах Александър Алехин. За това събитие е споменато и в Новата загадка). В чест на знаменития гост на стадион "Юнак" са изиграни няколко партии с живи фигури.

На снимката (виж тук) е показана първата от тях - възстановка на знаменитата партия-шедьовър Боголюбов-Алехин, играна през 1922 г. на турнира в Хастингс. Струва ми се, че заснетата позиция е след 47-я виртуозен ход на черните - Алехин играе Де2!.

В шахматните игри с живи фигури с радост се включва трупата на Народния театър. Актьорът Сава Огнянов се превъплащава като черен офицер, а колегата му Кръстьо Сарафов се отличава с блестящото си изпълнение на бял топ. Бялата и черната царица се играят от Златина Недева и Олга Кирчева. Помага и Лейбгвардейският на Н.В. конен полк. На снимката в гръб се вижда неговият командир - подполковник Матей Златоустов. На поле f7 пък е неговата кобила Гвендолин, държана от ординареца му редник Лалю Татаров, родом от Подгумер. Ролите на пешките се изпълняват от войници от полка.

Любопитен момент настъпва в третата за деня партия - блиц битката между Аршавир Таниелян (с белите фигури) и Георги Гешев - многократен републикански шампион по шах и брат на известния началник на полицията Никола Гешев. В мителшпила позицията на черните е за предпочитане. 27-ят им ход е Кс6-е5. За да го отиграе, фелдфебел Таушанов повежда за юздата жребеца Кабиюк. И точно в този момент, от казармите на Лейбгвардейския на Н.В. конен полк призивно прозвучава тръбния сигнал "сбор за храна". Ноздрите на Кабиюк се издуват, долавяйки аромата на гъстия обеден боб. Той не издържа на тази съблазан, своеволно, стремително се втурва към казармата, повличайки след себе опитващия се да го задържи за юздата фелдфебел Таушанов. Конят преминава през шахматната дъска без да спазва Г-образното правило за движение. Няколко пешки са стъпкани, актрисата Златина Недева е съборена от трона и пада в несвяст (свестява се в болницата на Червения кръст, за радост без трамви). Настъпва паника. Шахматният спектакъл е прекратен. Партията Таниелян-Гешев е отложена. Доиграна е вечерта в гостоприемната механа "Дивите петли" и завършва реми на 56-я ход. Там отново блесва талантът на Алехин. В импровизиран сеанс на четири маси, той с лекота успява да надпие Таниелян и Гешев, както и присъединили се посетители: банков чиновник от Земеделска банка, учител по латински от Първа мъжка гимназия, трима словослагатели от Държавната печатница, търговец-ангросист, ватман от трамвай двойка "Арсенала - Централна гара", както и трима студенти-семинаристи.


Публикувано от Administrator на 24.10.2013 @ 16:31:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Zvon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 10:18:55 часа

добави твой текст
"Софийски небивОлици 3" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Софийски небивОлици 3
от feia на 22.11.2013 @ 14:00:04
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с интерес! Благодаря! :)