Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 582
ХуЛитери: 2
Всичко: 584

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: snejenbor

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрафиня Аламбра ( петнадесета част )
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Докато Давид пътешестваше по нови земи Елена придружаваше кралското семейство при всичките им пътувания. Беше станала любимка на краля. Прекарваха часове в разговори както за политика, така и за любовта и смисъла на живота.
Въпреки, че знаеше за множеството му похождения Графинята го допускаше близо до себе си. Кралят дори вече имаше извънбрачна дъщеря от фламандска благородничка. Детето се казваше Маргарита Пармска и живееше при баба си Маргарита Австрийска. Но независимо от своите любовни приключения Карл Пети показваше много нежност и обич към кралицата. Семейното им щастие бе укрепено с раждането на децата им Филип и Мария.
Негово Величество възложи на архитекта Педро Мачука да построи модерен дворец до Аламбра, за да се наслаждава всеки ден на невероятната красота на перлата на Гранада. А Графиня де ла Барка се радваше на постоянното присъствие и благоразположение на краля и кралицата.
Елена наблюдаваше хармонията в техните отношения. Виждаше в кралица Изабела силна и волева жена, открояваща се със своята красота и интелигентност. Изпитваше все по-приятелски чувства и към двамата.
Графиня Аламбра посещаваше и папа Климент Седми. Той беше нейният духовен учител и приятел. Споделяше му своите мисли и тревоги. Дългото отсъствие на Капитан Калдерон все повече я караше да се замисля за тяхното общо бъдеще, имаха ли те изобщо такова.
При едно от своите посещения сподели тези тревоги с папата.
- Какво очаквате от такава връзка скъпа Елена? Целият живот е игра на шах мила моя. Местене на пешките на подходящи позиции за помощ на едните и атакуване на другите. Използвайте близостта си до краля. Властта е най- мощното оръжие скъпа Графиньо.
- Май това да съм първа дама в двора на Негово Величество не ми е достатъчно Ваше Светейшество. Всъщност аз имам всичко- богатство, титла, само власт като че ли ми липсва- не зная.
- Какво ще правите с Капитана?
- Все още не съм си изяснила този въпрос. Знам само, че прекалено много го обичам. Ако човек има сродна душа на този свят то той е моята. Но какво ще правя с него наистина - да се усамотим в Аламбра или на някой френски остров? Близостта до краля ще ми даде власт и влияние, и Вие към това се стремите. Видяхте, че Карл става все по- могъщ и се съюзихте с Франсоа. Сега като е пораженец френския крал пак отивате при Карл Пети.
- Скъпа приятелко, имам нужда от Вашата помощ! Права сте, вероятно моята профренска политика доведе до изгонването на Медичите от Флоренция. Искам да възстановя величието на тази фамилия. Можете ли да ми уредите среща с Негово Величество?
- Решили ли сте каква сделка ще предложите на Карл Пети?
- Не, все още обмислям варианти.
- Разчитайте на мен Ваше Светейшество!
Изминаха седмици от срещата на Елена с Климент Седми, Графинята все още премисляше как да уговори краля, за да помогне на папата.
При следващото си посещение при кралското семейство Елена де ла Барка се радваше на Мария и Филип, те бяха две малки пухкави съкровища. Предизвикваха у нея безкрайно умиление и нежност. Като че ли обичта към децата беше най-голямата и най-дълбоката. Мислеше си, че би обичала своите деца до болка. Съществуваше ли такава любов - безкрайна, безкористна, себеотдаваща ... Майчинският инстинкт у нея се пробуждаше. Дали като майка би могла да избира - семейното щастие или властта...Двете заедно дали бяха съвместими.
Графиня Аламбра придружи краля на разходка в градината, времето беше слънчево и приятно, а Карл Пети в добро настроение.
- Ваше Величество, как мислите да укрепите позициите си след нападенията на Франсоа Първи?
- А Вие какво предлагате Графиньо, да подам приятелска ръка на Франция?
- Би могло да се уреди според мен, но аз имам по-добра идея.
- Да чуем Вашето предложение скъпа.
- Папа Климент Седми ще Ви признае за император на Свещената Римска Империя, Вие ще освободите Катерина Медичи. Нямате нужда от младата херцогиня, та тя е още дете Ваше Величество. И Вие имате деца, помислете за тях.
- Предлагате да върна Флоренция на Медичите ли ?!
- Ако омъжите Маргарита Пармска за Алесандро Медичи ще уредите извънбрачната си дъщеря и ще държите Медичите в ръцете си. Ще направите сина на Лоренцо Медичи херцог на Флоренция и той ще бъде Ваш слуга навеки- усмихна се Елена и седна на една пейка.
- Трябва да обмисля Вашето предложение скъпа Графиньо. Хенри Осми назначи Мария Тюдор за председател на съвета на Уелс при нейните десет години. Защо и аз да не осигуря добро бъдеще на дъщеря си. Вие мила моя сте не само красива като цвете, но и имате ум на владетел.
Кралят се наведе и нежно целуна ръката на Елена.
- Ще изпратя писмо на Негово Светейшество. Ще ми бъде длъжник до края на живота си, няма да го изпусна от поглед. Сега май аз съм Ви длъжник - усмихна се кралят и подаде ръка на графинята. Двамата тръгнаха по алеята към двореца.
- Имате ли новини от Вашия Капитан ?
- Надявам се скоро да се върне в Испания Ваше Величество.
- Не се ли страхувате, че може нещо да се случи в онези непознати земи и да не се върне?
- Вие не харесвате папа Климент , но той ме научи да не се страхувам. Не мислите ли, че човек сам кове съдбата си? Страхуваме се да не изгубим богатството си, положението си, Вие държавата, властта. Но запитвали ли сте се страхуваме ли се да не изгубим душите си?
- Скъпа Елена, живота ни учи да губим и да печелим. Във всяка победа има загуба и във всяка загуба има победа. Ето това ни прави по-силни. Вашият Давид има безценно съкровище във Ваше лице!


Публикувано от viatarna на 29.06.2013 @ 21:09:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.6
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 22279
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Графиня Аламбра ( петнадесета част )" | Вход | 12 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от sineva на 29.06.2013 @ 21:21:51
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че прочетох, Кати!
И отново се възхищавам на умението ти да извайваш образи, и то на исторически личности, за което трябва не само литературни умения, а и познания.
А творбата ти грабва от началото, до края се чете с голям интерес.
Поздрав, мила! :)
И хубава вечер! :)


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.06.2013 @ 16:01:58
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря мила Веси! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от suleimo на 30.06.2013 @ 07:38:08
(Профил | Изпрати бележка)
Време беше Кате!
Аплодисменти!


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.06.2013 @ 16:01:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че ме посети ! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от zebaitel на 30.06.2013 @ 09:04:58
(Профил | Изпрати бележка)
...животът ни учи да губим и да печелим...

Винаги съм харесвала разказаното за великите личности от наша гледна точка!
Здравей, Кате!


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.06.2013 @ 16:02:26
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си тук! :) Благодаря!

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от Kanegan на 30.06.2013 @ 16:29:25
(Профил | Изпрати бележка)
Но запитвали ли сте се страхуваме ли се да не изгубим душите си? ...

...избор за вечни времена...

...в една творба няма ли драматизъм, няма магия...

Поздрав!:)


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.06.2013 @ 17:10:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!!! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от kasiana на 01.07.2013 @ 18:53:11
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за майсторството!!!!!



Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 01.07.2013 @ 20:07:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Каси! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 03.07.2013 @ 21:03:44
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Хареса ми, Кате!
Поздрави!
Б.


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 03.07.2013 @ 23:29:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от mariniki на 05.07.2013 @ 21:08:31
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
поздравявам те, мила Катерина...
от душа и сърце... с възхищение...


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 05.07.2013 @ 22:01:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря много !!!
с обич ()

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от florans (florans_x@mail.bg) на 06.07.2013 @ 07:23:02
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво четиво - в лабиринтите на миналите времена, човешките съдби и души...

Поздрави!


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 06.07.2013 @ 09:33:24
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно Благодаря мила Фло! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от LATINKA-ZLATNA на 07.07.2013 @ 18:59:11
(Профил | Изпрати бележка)
Увлекателно разказваш, катерина!
:))


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 07.07.2013 @ 20:01:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Златно Цвете! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от doktora на 12.07.2013 @ 11:10:37
(Профил | Изпрати бележка)
...когато имам време, Катии...чета чувствените ти разкази с онова удоволствие и радост, когато бях дете...един приказен свят е в теб...и ти ни го даряваш!.

И чест имею, Графиньо! ()


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 12.07.2013 @ 11:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
Радост е за мен Док! :)))
Благодаря!

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от Hulia на 12.07.2013 @ 18:26:35
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Харесах, Кет, макар и да съм пропуснала някои части:)))


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 12.07.2013 @ 23:43:58
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Радост е за мен Ули:)

]


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от Milvushina на 25.07.2013 @ 16:35:37
(Профил | Изпрати бележка)
Най-сетне успях да наваксам с последните глави. :о)

Добре, но.... чакаме включване обратно от болницата! Какво стана с д-р Иванов?


Re: Графиня Аламбра ( петнадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 26.07.2013 @ 07:20:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря много! Чакаме да излезе от комата...:)

]