Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 586
ХуЛитери: 1
Всичко: 587

Онлайн сега:
:: snejenbor

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазширяване
раздел: Други ...
автор: iszaard

На Erka

Много мъдри хора са живели на този свят. Много истини са казали. Всеки ден се препъваме в тях и това е точната дума – спъваме се.
Когато твърдя, че всеки Учител се е изгубил в своята претенция да научи другите (защото е факт, независимо дали ни харесва или не и колко съвършен ни се ще да бъде човекът, на чиято мъдрост се уповаваме), имам предвид следното:
Човешкият ум е склонен да синтезира, защото синтезът улеснява възприемането. Най-предпочитани са готовите истини, затова всички се стичат при мъдреците. Макар помощта на последните да е наистина безценна, тя има един малък, но съществен недостатък. Трябва ученикът да се откаже от нея, да преодолее учителя си, за да постигне същността. Иначе остава като подпрян на патерици, вместо да полети. Иначе никога няма да се превърне в истински мъдрец, нещото, заради което всъщност е избрал учителя си.
Когато на света са идвали големи мъдреци, пророци, месии, те несъмнено са дали готови истини и затова са разпознавани като Учители. Но да си представим за миг, че в огромното си желание да дадат една истина, те са я скрили много добре от останалите. Защо? Защото нейната „готовост”, ограничаването и в думи, представлява силно изкушение тя да бъде възприета буквално, формално, без да се търси изживяване, асимилиране, преобразуване, т.е. без да се премине по пътя към мъдростта, който е самата и същина, без този път тя е една фикция.
Всеки мъдрец е една икона, на която се покланяме. Но е казано да не си правим идоли. Оказва се обаче, че точно така постъпваме и няма как да избегнем този резултат, ако не отречем мъдреца, който ни е посочил пътя към мъдростта. Докато не го отречем, гледаме него, а не онова, което ни е показал – пръстта му, а не луната.
Когато един Учител ни посочи истината, ние запомняме него, а не истината, която толкова е искал да узнаем. Тъжно е, но в крайна сметка се получава точно това.
От две хиляди години светът почита Христос, но колко от нас станаха Христос?! Трябва ли да вярваме, че Исус е искал точно него да почитаме? Ако е така, ще излезе че се е провъзгласил за земен цар, което е безкрайно далеч от истината. Защото ние хората, с нашите църкви, които се роят в някаква геометрична прогресия, все в неговото име, не постигаме нищо друго, освен да се крием зад този образ, зад тази икона, т.е. превръщаме се в идолопоклонници.
Тогава как може да бъде изнесена една истина, без нейното изнасяне да поднася подобно изкушение? Какво прави Бог, Абсолюта? Той е навсякъде и никъде. Ние сме тези, които му даваме имена и образи, за да си го обясним. Отново синтезираме. Защото имената са всъщност качества, които приписваме на иначе неназовимото. Всеки образ изключва останалите. Той е единица мярка, отделен свят. А отделността, както ни е добре известно, представя едно отграничаване и ограничаване на Цялото.
Не е моя идеята, че най-дълбоките Учители на човечеството нямат имена. Не знаем кога са живели. Те са успели да изчезнат в Абсолюта, да се разширят до Нищо. Колкото по-силно чувстваме призрачността, безплътността седяща зад една философска идея, липсата на всякакво земно лице, образ, от чиято уста са излезли дадени думи, толкова по-задълбочено вникваме в самите думи, а и отвъд тях, защото друго просто не ни остава.
В стремежа си да се докоснем, при това и от любопитство, до скрития, на когото дължим една мъдрост, ние действително навлизаме в Скритото. Иначе оставаме отвън.
Изчезването, разтварянето в Нищото е следствие от един процес на разширяване към Безкрайността. Колкото по-голям обем на съзнанието има едно същество, колкото по-ясно изживява живота на другите, толкова повече се скрива, за да изчезне, за да се разтвори, за да се превърне в Абсолют. Някои посочват като път към това саможертвата, отказа от его и са съвсем прави, но е добре да се има предвид, че не става въпрос за смаляване до един атом, например, а за разливане в другостта, без разлика дали става въпрос за човеци, животни, растения, скали, звезди, планети, антиматерия и всичко, за което се сетим или не се сетим, т.е. за всичко, което вече сме назовали и за онова, което още не сме.
Претенцията на Учителите, в смисъла на воля и намерение да се изнесе Истина, което в същността си е един прекрасен стремеж, в никой случай не може да се приравнява с обичайната човешка надменност и самомнение, макар коренът да е един и същ. Тук става въпрос за количествена, а не за качествена разлика, имаща точно отношение към обясненото необходимо разширение на съзнанието. Само излизайки извън себе си, за да живее в другите и за другите, човек започва да преодолява егоизма си и точно в това се крие нещото, което толкова желаем – Спасение, Безсмъртие. Защото как може да бъде преходно, как може да изчезне едно същество, което живее чрез всичко останало, чиято душа обема цялото Мироздание?! Всеки дъх, всяка пулсация е негов живот. Макар да е изчезнало като отделност, то е придобило най-истинския живот – Вечността.


Публикувано от alfa_c на 02.06.2013 @ 21:45:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   iszaard

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 22691
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Разширяване" | Вход | 5 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Разширяване
от erka (elokolska@abv.bg) на 02.06.2013 @ 22:13:04
(Профил | Изпрати бележка)
:) ...обездуми ме...

...мисля, че ти си ме разбрала правилно, но не съм сигурна,
че аз съм разбрала посланието ти, до самата му същност...,
:))) но пък, точно това, ми дава материал за размисъл и
още търсения ;)

Благодаря, iszaard ! :)


Re: Разширяване
от Iszaard на 02.06.2013 @ 22:19:22
(Профил | Изпрати бележка)
Е, хе... :)) Какво бързо примирие, направо ще запея песни за Водолея :)))) Демек де, за новия свят, в който вече живеем, Ерка...

]


Re: Разширяване
от erka (elokolska@abv.bg) на 02.06.2013 @ 22:29:09
(Профил | Изпрати бележка)
:))))) ...примирия има след война, а аз мисля, че не воюваме, а споделяме, нали това е идеята на новата епоха - споделеността -
ако аз и ти имаме по една ябълка и си ги разменим, пак ще имаме
по една ябълко, но ако си разменим идеите, всеки ще има
ПО ДВЕ ИДЕИ !!!!!

Направи вечерта ми, запомяща се! Благодаря!

]


Re: Разширяване
от Iszaard на 02.06.2013 @ 22:43:01
(Профил | Изпрати бележка)
И аз благодаря. Някои неща са прекалено лесни, други - невъзможни. Но, не ми обръщай вимание, бръщолевя си -не бях баба знахарка, ами баба хижарка. Ще се радвам да прочетеш нещо от моята "Приказка в квадрат" - има тук нещо и от нея :)

]


Re: Разширяване
от erka (elokolska@abv.bg) на 02.06.2013 @ 23:26:04
(Профил | Изпрати бележка)
...с добра воля всичко е възможно, въпрос на време е,
та нали и подводницата на Немо е била само фантастика
и стъпването на Луната, но все пак са се случили... :)

Ще потърся Приказката :)

Спокойна нощ! :)

]


Re: Разширяване
от zebaitel на 03.06.2013 @ 07:21:11
(Профил | Изпрати бележка)
Макар да е изчезнало като отделност, то е придобило най-истинския живот – Вечността.

Интересни текстове пишеш, Исзаарт! Признавам, че винаги ме е дразнил назидателния тон в някои учения, в които се казва какво да правим и какво не и определено смятам, като теб, че не това е искал от нас, обикновениете онзи, който е изрекъл думите! И че виждаме пръста му, който сочи, а не луната, както ти казваш!
Хубав ден!


Re: Разширяване
от Iszaard на 03.06.2013 @ 09:04:46
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита и коментара. За мен обикновени същества няма - всички сме необикновени. Забелязвам и до днес, че пак поради свойство на ума, отделяме и картотекираме дори самите себе си :) И затова Учителите, успели да изчезнат в Истината са най-дълбоки.

]


Re: Разширяване
от mariq-desislava на 03.06.2013 @ 14:27:11
(Профил | Изпрати бележка)
Много полезно четиво - ошушква градени с години заблуди. Благодаря ти, че формулира терзанията ми в тази насока.:)


Re: Разширяване
от Iszaard на 03.06.2013 @ 14:44:01
(Профил | Изпрати бележка)
Охо :) И аз през последните месеци минах (минавам) през едни доста солидни терзания. То иначе откъде ще ми хрумне да дълбая чак пък в този аспект. Тъжното е, че след 20 г. отново се убедих,че всяка "обща работа" е калпава работа. Например розенкройцерската философия е нещо великолепно, но на практика се получават съвсем други неща...
Мерси, че прочете.

]


Re: Разширяване
от Uroboros на 04.06.2013 @ 21:54:18
(Профил | Изпрати бележка)
Някой беше казал :По-добре е да се служи на идея, а не на човек.


Re: Разширяване
от Iszaard на 05.06.2013 @ 10:43:27
(Профил | Изпрати бележка)
За да са служи на идея, тя първо трябва добре да се познава. А повечето хора за съжаление ги мързи да мислят :)

]


Re: Разширяване
от Kanegan на 05.06.2013 @ 10:06:07
(Профил | Изпрати бележка)
" ...най-истинския живот – Вечността."
Това е!!!


Re: Разширяване
от Iszaard на 05.06.2013 @ 10:45:52
(Профил | Изпрати бележка)
Тук, струва ми се, и философите -материалисти биха се съгласили, че същество, отдало живота си на другите, на общността, живее и след физическата си смърт. Много примери потвърждават това и е радостно всяко едно обединение в мисленето, а търсенето му не означава непременно обърканост. Благодаря, че прочете.

]