Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 398
ХуЛитери: 7
Всичко: 405

Онлайн сега:
:: Markoni55
:: AlexanderKoz
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Albatros
:: mariq-desislava
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБатко
раздел: Разкази
автор: samotnik

Все още не вали. Кани се от изгрев слънце, но някак се колебае. То пък и един изгрев – забулен в ниски облаци, ветровит, без слънце. Само от тъмно стана светло.
Вятърът се пързаля по земята, леко, без усилие. Не е силен, но за сметка на това влиза навсякъде. Пъха се под яката, навира се под полите на якето, ама не е палав, а злобен. Драска и щипе, където докопа.
Нослето на момиченцето вече е зачервено, черните въгленчета в очичките му са се насълзили, ама не защото е тъжно, а защото вятърът влиза в тях и някак си го карат да плаче. Никак не му се плаче, защото отива на детската градина. Много му харесва там, има си приятелки, две от горното село и три от долното. Е, тя Цвети ще ходи в града да живее, ама чак пролетта и още са приятелки.
Чака търпеливо, защото мама каза, че е още малка за да ходи сама до градината.
Коремчето му къркори и то се усмихва, защото звукът му се струва забавен. Още отдавна мама му каза, че закуската в детската градина е по-вкусна и затова там ще закусва. Ами да, мама знае всичко - кифли, рогчета, а понякога дори милинки им дават. Най-много много обича милинките, едни такива хем соленички, хем сладки. Вкъщи мама не приготвя закуска, защото е много заета. Важно е да си зает. Когато порасне и тя ще е заета. Е, дават им мляко, хич не е хубаво, ама го изпива докрай всеки път, защото е послушна. Госпожата много я харесва и винаги я хвали. И то я обича, ама не колкото мама, де. Мама обича най-много. И батко. Него също много го обича. Понякога, ако не може да си изяде цялата закуска госпожата му я завива в салфетка за да си я занесе в къщи. Даже по някой път и буркан с обяд му дава да занесе на мама. Така му казва – буркан с обяд. Обаче закуската в салфетката е за батко.
Вдига очи и гледа как мама загръща батко с шал и му говори:
- Да внимавате, мама, все по края на пътя да вървите, че някои карат като луди, да не ви ударят. И се дръжте за ръце, да не се пуснете.
Тя все така говори, всяка сутрин.
Вижда, че вятърът е влизал и в нейните очи, защото и те са насълзени. В очите на мама често влиза вятър, ама понякога и прах. Или малко боклуче, когато се насълзяват повече.
Ръцете и шарят около врата на батко и подпъхват краищата на шала в якето.
Така трябва, за да не изстиваш, когато духа вятър. Батко и каза така и тя го запомни. Той знае, защото и той е бил малък един път. Ама не помни дали е ходил в същата градина. Той знае много неща, дори приказки знае. Докато вървят надолу към градината, той и разказва разни интересни неща. Понякога не го разбира, но пък и е приятно да го слуша. Пътят до градината е дълъг - от горното село, чак до долното. Веднъж чу мама да казва, че бил два километра и половина. Какво ли е два километра и половина?
Сега е студено и понякога вали дъжд, обаче през лятото е приятно, защото покрай пътя има ниви и по тях понякога крачат щъркели. Батко и не обръща внимание на щъркелите, само я стиска за ръката и така вървят по пътя. Е, по края му, нали мама все това им повтаря – да вървят все по края, защото някои карат като луди. Ами ако са луди могат ли да карат кола? Ще пита батко, докато вървят. Той знае всичко и ще и каже, докато я води до градината. Тя е още малка да ходи сама и батко и я води. Много е горда с батко си, никое друго момиченце няма батко, който да го води до градината чак от горното село.
Русо кичурче коса, стиснато от вятъра, се завърта покрай лицето и, измъкнало се е изпод връзките на шапката. Момиченцето го връща на мястото му с тънко пръстче и отново си слага ръкавиците.
Мама вече е приготвила батко и всеки момент ще тръгнат.
- Яни – пита той, - къде си?
Ръката му шари из въздуха наоколо, търсейки нейната.
- Тук – отговаря Яна и протяга ръчичка към неговата.
Усеща как пръстите му се свиват през дебелата вълна около нейните и вече са готови да тръгват. Само батко да си вземе белия бастун.
Готово.
Прави крачка напред и батко и тръгва след нея, за да я заведе до градината.
Зад тях вятърът влиза в очите на мама.


Публикувано от valka на 15.05.2013 @ 20:02:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   samotnik

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 18:26:49 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Батко" | Вход | 9 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Батко
от anonimapokrifoff на 15.05.2013 @ 21:48:45
(Профил | Изпрати бележка)
И в моите очи влезе вятърът.


Re: Батко
от samotnik на 15.05.2013 @ 22:48:33
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога, само понякога, когато ги виждам да вървят покрай пътя - малко русо момиченце, с розова раничка на гърба, което държи слепия си батко за ръка - и в моите очи влиза по някое боклуче. Ама не казвай на никого.

А щъркелите по нивите са заети със свои работи.

]


Re: Батко
от Solara на 15.05.2013 @ 22:04:06
(Профил | Изпрати бележка)
Батко.....Щастливка! :)


Re: Батко
от samotnik на 15.05.2013 @ 22:51:45
(Профил | Изпрати бележка)
Все още, да, навярно е щастлива. Навярно батко и ще се грижи за нея, докато може да я държи за ръката...

]


Re: Батко
от zebaitel на 16.05.2013 @ 08:57:44
(Профил | Изпрати бележка)
Най-горещата ми молба като дете беше да ми купят батко!!!/бяха ми казали, че децата се купуват, като скъпи подаръци, а ние нямаме достатъчно пари и аз упорито събирах стотинки/
И на мен ми влезе боклуче в окото.


Re: Батко
от samotnik на 16.05.2013 @ 16:29:16
(Профил | Изпрати бележка)
Деца-подаръци... Какво ли трябва да се случи най-накрая за да разбера колко безценни са моите...

]


Re: Батко
от mariq-desislava на 16.05.2013 @ 09:32:19
(Профил | Изпрати бележка)
Еее, за "Избрано" си е това разчувстващо нещо.:) И аз си имам батко, с 11 години по-голям от мен и ако той не се беше разболял като малък и мен нямаше да ме има, не съм била изобщо в проект, но неведоми са пътищата човешки.


Re: Батко
от samotnik на 16.05.2013 @ 16:32:10
(Профил | Изпрати бележка)
Е, чак за "Избрано"... Вече имам наум няколко неща, които да коригирам, за да звучи по-добре, но... нали не може да се коригират мнения. А батковците, те... абе, те са голяма работа :-)

]


Re: Батко
от secret_rose на 19.05.2013 @ 09:42:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Разплакваш бе човек...


Re: Батко
от samotnik на 19.05.2013 @ 13:04:50
(Профил | Изпрати бележка)
:-(

]


Re: Батко
от Markoni55 на 21.05.2013 @ 17:54:05
(Профил | Изпрати бележка)
Ех този вятър, не спря! поздрави! Много е хващащо за гърлото.


Re: Батко
от Markoni55 на 21.05.2013 @ 17:54:10
(Профил | Изпрати бележка)
Ех този вятър, не спря! поздрави! Много е хващащо за гърлото.


Re: Батко
от samotnik на 21.05.2013 @ 22:33:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Ако ги видиш на живо съвсем ще те стегне гърлото...

]


Re: Батко
от shtura_maimunka на 16.06.2013 @ 00:04:44
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
!!!


Re: Батко
от samotnik на 17.06.2013 @ 13:37:04
(Профил | Изпрати бележка)
:-)

]


Re: Батко
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 14.04.2016 @ 07:42:47
(Профил | Изпрати бележка)
Така е с белите бастуни... засядат като греда в очите и вятърът никога не спира......
Ако онези изкушения, за които си писахме, имат форма на сълзичка...?
Благодаря за която!


Re: Батко
от samotnik на 14.04.2016 @ 14:23:28
(Профил | Изпрати бележка)
Аз благодаря.

]