Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 817
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 820

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: AGRESIVE

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçêóñòâîòî íà êîçóíàêà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: YOLANTA

Âåäðà ñâåòëà ñóòðèí ñå ïðîçÿâà îòâúí. ×àñúò å äåâåò è ïîëîâèíà, äåíÿò å ñúáîòà – ëþáèìèÿò ìè äåí. È äåí íà ïîðåäíèÿ ìè êóëèíàðåí òðèóìô.
Ïîäãîòâÿì ïñèõè÷åñêè ìîÿòà ïîëîâèíêà, ÷å ùå èçïåêà êîçóíàöèòå, ùå áîÿäèñàìå ÿéöàòà è ÷àê òîãàâà ùå ïîòåãëèì çà âèëàòà, êúäåòî âå÷å ñà ñå ñúáðàëè âñè÷êè îñòàíàëè ðîäíèíè. Ùå ñå ïðåäñòàâÿ äîñòîéíî, ñ äîìàøåí êîçóíàê, à íå ñ íÿêàêúâ äóíàïðåí îò ìàãàçèíà.
Çàòâàðÿì ñå â êóõíÿòà – ñâåòëàòà, ïðèÿòíàòà, ëþáèìàòà ìè êóõíÿ - è çàïî÷âàì äà ñâåùåíîäåéñòâàì. Êàòî íà÷àëî òðÿáâà äà äîêàðàì ïîäõîäÿùàòà òåìïåðàòóðà. Ëþáèìèÿò âñå îùå ñå ìîòàå íàïðåä-íàçàä ìåæäó õîëà è êóõíÿòà, íåïðåêúíàòî îòâàðÿ è çàòâàðÿ âðàòàòà. Îòâðåìå-íàâðåìå çàáðàâÿ äà ÿ çàòâîðè è òîãàâà ñå íàëàãà äà âèêíà, çà äà ìó íàïîìíÿ. Ïèñâà ìè è ðåøàâàì äà ïîñòàâÿ áåëåæêà íà âðàòàòà: „Îòâàðÿé ÁÚÐÇÎ, âëèçàé ÁÚÐÇÎ è çàòâàðÿé ÁÚÐÇÎ!”, íî ïîñëå ñúîáðàçÿâàì, ÷å òîé íÿìà äà èçäúðæè äà ÿ ïðî÷åòå äî êðàÿ è ñúêðàùàâàì òåêñòà äî åäíî ïðîñòî: „ÍÅ ÂËÈÇÀÉ!!!”.
Âúïðåêè âñè÷êî òîé ñå å âìúêíàë îòíîâî ñëåä òðè ìèíóòè. Çà íåãî íàäïèñè íÿìà. Ïîãëåæäà ìå âåùî è çàÿâÿâà: „Íÿìà äà òè ñòàíàò êîçóíàöèòå. Ìàéêà ìè ñòàâà ðàíî äà çàìåñè, äî äåâåò âå÷å ñà âòàñàëè.” Íå ñõâàùàì âðúçêàòà ìåæäó ðàííîòî ñòàâàíå è ñïîëó÷ëèâèòå êîçóíàöè, çàòîâà èçðúìæàâàì „àõà” è òîé òàêòè÷íî ìëúêâà. Ñåãà òúðñè íåùî â õëàäèëíèêà. Àç ñúì îòâîðèëà ëàïòîïà è, äîêàòî ñå âàðÿò ÿéöàòà, ðîâÿ â èíòåðíåò çà èäåàëíàòà ðåöåïòà. „...Ïåò ÿéöà ïëþñ äâà æúëòúêà, åäíà ÷àøà çàõàð, ðîì...” Èçîõêâàì, ÷å íÿìàì ðîì, òîé ïîêàçâà ãëàâà îò õëàäèëíèêà è êàçâà: „Íÿìàø ïðîáëåì, ãîòîâî!” Ðàçòàïÿ ìè ñå ñúðöåòî – ãîòîâ å äà ñëåçå äî ìàãàçèíà, äåòî å ïðåä âõîäà íè, áåç ïàçàðëúê è óâåùàâàíå! Òîé îáà÷å âàäè åäíî øèøå âîäêà îò øêàôà, ïîñëå áúðêà ïðè ïîäïðàâêèòå ìè, ðîâè, ïàäàò êóòèéêè, íàêðàÿ èçâàæäà ôëàêîí÷å ñ ðîìîâà åñåíöèÿ, ñìåñâà ÿ ñ âîäêàòà è, òúðæåñòâóâàùî ãðåéíàë, ìè ïîäàâà øèøåòî: „Ãîòîâî. Ðîì!” Çàïî÷âàì äà ãëåäàì ëîøî, íî ñå ñåùàì êàêâî ÷åòîõ â íÿêàêâà ñòàòèÿ - ïîíåæå êîçóíàêúò å îáðåäåí õëÿá, òðÿáâàëî äà ñå ìåñè ñ äîáðî íàñòðîåíèå è ÷èñòè ìèñëè. Äàëè ñ òÿõ âòàñâà ïî-äîáðå èëè å çà äîáðî õðàíîñìèëàíå – íå çíàì. Âñå åäíî, ùå ïî÷àêà ëþáèìèÿò, äîêàòî ãî îìåñÿ... Òîé ïðåç òîâà âðåìå ñè å ñèïàë åäíà ÷àøêà îò ñâîåòî ïðîèçâåäåíèå, çà äà ãî îïèòà è ñå å èçíåñúë.
Îòíîâî ñúì ñïîêîéíà, äóøàòà ìè å ÷èñòà, â óìà ìè ñå ãîíÿò ñàìî ñâåòëè ìèñëè, âðåìå å äà èçêëþ÷à êîòëîíà, íà êîéòî ñå êèïðè òåíäæåðàòà ñ ÿéöàòà è äà ñå çàåìà ñ ïîäãîòîâêàòà çà ìåñåíåòî... Âêëþ÷âàì åäèí ìàëúê êàëîðèôåð. Ñïîðåä èäåÿòà ìè òîé òðÿáâà äà ïîääúðæà òåìïåðàòóðàòà äîáðà çà êà÷åñòâåíîòî âòàñâàíå íà òåñòîòî. Ïîäðåæäàì íà ìàñàòà ïðîäóêòèòå, ñëúí÷åâèòå ëú÷è çàêà÷ëèâî ñå ãàëÿò ïî òÿõ, ùå ìèíà è áåç ðîì, ÿéöàòà ñà ñâàðåíè, ñëåä ìàëêî ùå âèêíà äåöàòà äà ãè áîÿäèñàò, ãîòîâà ñúì äà çàïî÷íà ... Âðàòàòà ñå îòâàðÿ è ëþáèìèÿò öúôòè íà ïðàãà ñ ïðàçíà ÷àøêà: „Àáå òîâà ìíîãî äîáðî ñòàíà, ùå ñè ñèïÿ îùå ìàëêî.” Çàáèâàì ïîãëåä â íåãî è òîé óñëóæëèâî ïðåäëàãà: „Äà òè êàïíà è íà òåáå, àêî èñêàø...?” Èçíàñÿ ñå áåç äà äî÷àêà îòãîâîð.
Ïîñòèëàì âåñòíèöè âúðõó ïëîòà, ïúëíÿ áóðêàíèòå ñ ãîðåùà âîäà, ïóñêàì áîè÷êèòå â òÿõ è ïðåäïàçëèâî îòêðåõâàì âðàòàòà, çà äà âèêíà äâåòå ïîìîùíè÷êè. Ñëåä ìàëêî òå ñå âúðòÿò â êóõíÿòà ïî ïèæàìè. Êàòåãîðè÷íî ãè îòïðàùàì äà ñå ïðåîáëåêàò è èì çàáðàíÿâàì äà ïèïàò ÿéöàòà, àêî íå ñà ñå ñðåñàëè. È äà äåéñòâàò áúðçî ñ âðàòàòà! Ïåò ìèíóòè ïî-êúñíî âñè÷êî å âèäèìî íàðåä, àç ñúì ïî÷òè ùàñòëèâà – äåíÿò ïîòè÷à êàêòî ñúì ãî ïëàíèðàëà, äåâîéêèòå òâîð÷åñêè ñà ñå óìúë÷àëè, â êóõíÿòà å ãîðåùî, àç ìåñÿ, ìåñÿ, ìåñÿ, ïðåñòèëêàòà ìè å ðîçîâà è èçãëåæäàì êàòî îò ðåêëàìà, ñëúíöåòî îáåùàâà ïðåêðàñåí äåí. Îáà÷å íå – ñêîðî ñòàâà ÿñíî, ÷å íå ñúì ïðåöåíèëà äîáðå, áðàøíîòî ñâúðøâà, à òåñòîòî å ïîëåïíàëî ïî ïðúñòèòå ìè íà îãðîìíè áóöè.  ðúöåòå ïðèëè÷àì íà Íåùîòî îò Ôàíòàñòè÷íàòà ÷åòâîðêà. Âåäðèÿò ìè âúïðîñ êîé ùå ñëåçå çà áðàøíî óâèñâà áåç îòãîâîð. È äâåòå èçãëåæäàò ñúñðåäîòî÷åíè è äîñòà ãëóõè. ßñíî å, ÷å òðÿáâà äà èçáåðà ïîäõîäà ñ ïîñî÷âàíå. Ñëåäâà ãíåâåí ïàçàðëúê è êàêàòà çàòðúøâà âðàòàòà íà êóõíÿòà. Òðóäíî èì å íà òèéíåéäæúðèòå...
Ìèíàâàò äåñåò ìèíóòè. Êðàéíî âðåìå å åêñïåäèöèÿòà äî ìàãàçèíà äà çàïî÷íå. Íàäíè÷àì â äåòñêàòà ñòàÿ, çà äà ïðîâåðÿ äîêúäå å ñòèãíàëî îáëè÷àíåòî. Ïî ëåãëîòî ñà ðàçõâúðëÿíè äðåõè, à êàêàòà ñ íåùàñòåí ïîãëåä ñòúð÷è íàñðåä õàîñà. Çíàì, çíàì, íÿìà êàêâî äà îáëå÷å. Íî íÿìàì âðåìå çà óòåõà. Ñëåä òðåòîòî ñêðúöâàíå ñúñ çúáè, íàõëóçâà ñ ìðà÷åí ïîãëåä åäíà òåíèñêà. Âåðîÿòíî ñâåòúò ùå ñâúðøè ñëåä ìàëêî. Ñëåäâà îùå äåñåò ìèíóòè ãðèì è å ãîðå-äîëó ãîòîâà äà ñëåçå äåâåò åòàæà ñ àñàíñüîðà è äà ïðåñå÷å óëèöàòà, çà äà êóïè áðàøíîòî. Ìåæäóâðåìåííî â êóõíÿòà å ñòàíàëî ìàëêî ïðîèçøåñòâèå – ÷àñò îò áîÿäèñàíèòå ÿéöà ñå òúðêàëÿò ïî çåìÿòà ñ íà÷óïåíè ÷åóïêè, à â î÷èòå íà ìàëêàòà èìà ñúëçè. Ïðåãðúùàì ÿ è òÿ ñå ðàçðèäàâà àðòèñòè÷íî íà ðàìîòî ìè.  òàêèâà ìîìåíòè ìàëêî ïðåèãðàâà, íî äðàìàòà å â êðúâòà é. Ñêîðî ñúëçèòå ñà ïðåñúõíàëè è òÿ îòíîâî ñå çàåìà ñ áîÿäèñâàíå. Å, êúäåòî äâàäåñåò ÿéöà, òàì è åäèíàäåñåò, íÿìà äà ñå ÿäîñâàì ñåãà. È áåç òîâà íå å ïîëåçíî ïðåêàëÿâàíåòî ñ áåëòúê. Ñúñ ñ÷óïåíèòå ùå íàïðàâÿ ÿé÷åíà ñàëàòà ñ ìàéîíåçà çà áàðáåêþòî äîâå÷åðà. Äåíÿò å ïðåêðàñåí.
Ñëåä êàòî áðàøíîòî ïðèñòèãà, ñå ðàçðàçÿâà íîâà áóðÿ – îêàçâà ñå, ÷å íàé-êðàñèâîòî ÿéöå íà êàêàòà å â ìåëåòî. Òðàãåäèÿòà å ïúëíà, íî ìàëêàòà òîçè ïúò ðàçâèâà äðóãà ëèíèÿ íà ïîâåäåíèå – ïîíåæå ñúëçèòå íå âúðâÿò ïðåä êàêà é, òÿ èçâèñÿâà ãëàñ êîëêîòî ìîæå. Èìàì ãëàñîâèòè äåöà, äà ñà ìè æèâè è çäðàâè. Ñëóøàì ðàçïðàâèÿòà ñ åäíî óõî, çàùîòî öÿëîòî ìè ñúùåñòâî å çàåòî äà çàìåñâà ïîçèòèâíè ìèñëè è ëþáîâ â êîçóíàêà. Âðàòàòà ñå îòâàðÿ øèðîêî è íà ïðàãà çàñòàâà ëþáèìèÿò, ìîåòî ñëúíöå, ìîÿò æèâîò. Ñ âåëè÷àéøå íåäîóìåíèå ïèòà: „Êàêâî ñå ñëó÷âà òóêà?!”. È òðèòå êðåñâàìå â åäèí ãëàñ: „Çàòâàðÿé!”, òîé èç÷åçâà è ãîâîðè íåùî íàçèäàòåëíî çàä çàòâîðåíàòà âðàòà. Íå ðàçáèðàìå è äóìà îò òîâà, êîåòî êàçâà.
Êîçóíàêúò å çàìåñåí, äóõîâåòå ñà óñïîêîåíè, àç ñúì îìèðîòâîðåíà è ìè å áåçóìíî ãîðåùî. Îò ìåí òå÷å âîäà è ñè êàçâàì, ÷å âñúùíîñò òîâà å ìíîãî äîáúð ñàóíà-åôåêò, íÿìàì íèùî ïðîòèâ äà ñè ïîñåäÿ îùå, ñòèãà äà ñúì ñèãóðíà, ÷å ïîñëå ùå óñïåÿ äà âëÿçà â ëþáèìàòà ñè ðîêëÿ îò ìèíàëîòî ëÿòî. Àáå âàæíîòî å ÷îâåê äà óñïÿâà äà èçâëå÷å íàé-äîáðîòî îò âñÿêà ñèòóàöèÿ. Äà ñè íàïðàâè ëèìîíàäà îò ëèìîíà, äåòî êàçâàò... Âðúòâàì åäíà ñòåïåí ïîâå÷å íà êàëîðèôåðà – ïîíå äà ïðîáâàì è äúíêèòå, êîèòî ñà ìè îò ïî-ìèíàëîòî ëÿòî...
Ìèíàëè ñà äâà ÷àñà, ìîìè÷åòàòà îòäàâíà ñà èçëúñêàëè ÿéöàòà è òå ãðåÿò ïúñòðè è ïîäðåäåíè â ïàíåð÷å ñðåä ÿðêîçåëåíà èçêóñòâåíà òðåâà. Ìèëà âåëèêäåíñêà êàðòèíêà! Àç âå÷å ïðåç òðè ìèíóòè ïîãëåæäàì êúì çàâèòîòî òåñòî. Ãóáÿ òúðïåíèå. Âòàñâà ëè, íå âòàñâà ëè... Äîñòà å íàðàñíàëî, êúðïàòà ñå å èçäóëà êàòî òðàêèéñêà ìîãèëà, íî íà ìåí ìè ñå âèæäà ìàëêî... Ðåøàâàì äà ãî îñòàâÿ íà ñïîêîéñòâèå. Ñåãà å ìîìåíòúò äà èçïèÿ åäíî êàôå. Äîêàòî ÷àêàì êàôå-ìàøèíàòà äà çàãðåå, ìè õðóìâà ãåíèàëíà èäåÿ: äà ñëîæà òàâàòà ñ òåñòîòî âúâ ôóðíàòà è äà âêëþ÷à íà íàé-ñëàáàòà ñòåïåí. Åé òàêà – äà ñè ïîääúðæà âúòðå åäíà ïîñòîÿííà òåìïåðàòóðà è òåñòîòî ìè äà áóõíå, äà áóõíå, äà áóõíå... Ïëàíúò å ïðîñòè÷úê – ïåò ìèíóòè âêëþ÷åíà, äåñåò èçêëþ÷åíà è âòàñâàíåòî å ãàðàíòèðàíî. Âèæäàì ñå âîäåùà íà êóëèíàðíî ïðåäàâàíå „Ìàëêè õèòðèíêè íà ïðåâúçõîäíàòà êóõíÿ”. Äîñòàòú÷íî êðåàòèâíà ñúì, ìîãà äà èçìèñëÿ îùå äåñåòèíà íà ïúðâî âðåìå. Âêëþ÷âàì ôóðíàòà, ïúõàì òàâàòà âúòðå è ñè ïðàâÿ êàôå. Ïîñëå ïðàâÿ è îùå åäíî – çà ëþáèìèÿ. Îòíàñÿì ìó êàôåòî, à òîé ìè áëàãîäàðè ñäúðæàíî. ßâíî å îùå îáèäåí çàðàäè òîâà, ÷å íå ãî äîïóñíàõìå â îëòàðà îäåâå. Ïîëàãàì óñèëèÿ äà ñòîïÿ ëåäîâåòå. Íåóñïåøíî. Ñòîè êàòî èñòóêàí – äîñòîåí çà âúçõèùåíèå. Ñåùàì ñå çà åäèí âèö è íàñòîÿâàì âåäíàãà äà ìó ãî êàæà. Äîêàòî ãî îìèëîñòèâÿâàì, â óìà ìè ñâåòâà ôîéåðâåðê – ÔÓÐÍÀÒÀ! Èçëèòàì ïî ñðåäàòà íà âèöà. Ìèíàëè ñà ïîâå÷å îò ïåòíàäåñåò ìèíóòè, òåñòîòî å ëåêî çàïå÷åíî. Èçãëåæäà êàòî èãëó îò æúëò ñíÿã. Êóëèíàðíàòà ìè ðóáðèêà ñå ñðóòâà ñ òðÿñúê. Èçòðúãâàì òàâàòà îò îãíåíàòà ïàñò è ñè èçãàðÿì ïàëåöà, äîêàòî îáðúùàì òåñòîòî íà ìàñàòà. Èçãîðåíîòî ìå çàáîëÿâà, èçîõêâàì âèñîêî, èçïóñêàì òàâàòà, òÿ ïàäà íà ïëî÷êèòå ñ òðÿñúê, âúðòè ñå è äðúí÷è, ëþáèìèÿò òóòàêñè ñå ïîÿâÿâà îò íåáèòèåòî ïðåä âðàòàòà, íî íå îòâàðÿ - õëîïà è êðåùè: „Êàêâî ñòàâà âúòðå!!!” Ñâåòêàâè÷íî ñúáèðàì ïî çåìÿòà ïàð÷åíöàòà ðàçëåòÿëî ñå òåñòî, äà íå âçåìå äà íàõëóå è äà ñå îêàæà ïàê Äîìàêèíÿòà ñ êàøêàâàëåíèòå ïðúñòè, è ñ íåâèíåí òîí çàÿâÿâàì: „À, íèùî, íèùî, ïàäíà òàâàòà, àìà òÿ å ïðàçíà.” Íàñòàâíè÷åñêîòî ìó ìúðìîðåíå çàòèõâà â ïîñîêà õîëà – çàïàçåíà ìàðêà ìó å.
Ñèòóàöèÿòà å îâëàäÿíà, àç ìåñÿ ãîðåùîòî òåñòî è ñå êîëåáàÿ äàëè ïîñòúïâàì ñïîðåä êóëèíàðíèòå ïðàâèëà. Ïî ãúðáà ìè ñå ñòè÷à âàäè÷êà. Õì, èíòåðåñíî, íà ïèïàíå ãîðåùîòî å êàòî ìíîãî ëåäåíî... Ñòàâà äà ñå ìåñè è òàêà. Ãîâîðÿ ìó íà óì íà òåñòîòî, óìîëÿâàì ãî äà íå ñå å ïðåöàêàëî âúïðåêè ãàôà. Òî èçãëåæäà ìíîãîîáåùàâàùî, ïî÷òè ãî âèæäàì êàê ìè íàìèãà. Ðàçìåñâàì ãî è ãî çàâèâàì äà âòàñà âòîðè ïúò. Êàêâîòî ñòàíå, òàêîâà. Êàôåòî ìè âå÷å å èçñòèíàëî.
Ïðåç òîâà âðåìå ñëúíöåòî ïðåäàòåëñêè ñå ñêðèâà. Íåáåòî ñå ïúëíè ñ äúæäîâíè îáëàöè.  êóõíÿòà å ãîðåùî. ×àñúò å îêîëî òðè. Èç àíòðåòî îòíîâî ñå ðàçíàñÿ ìúðìîðåíå. Äîïðåäè äåñåòèíà ãîäèíè ìíîãî ìó ñå âïå÷àòëÿâàõ, ñåãà ïðîñòî ÷àêàì äà èçïëþå êàìú÷åòî. Ìàëêî å äîñàäíî, íî ñå ñâèêâà. Ìúðìîðåíåòî å â ïîñîêà: „Îòèäå íè öåëèÿò äåí!” è ñ ïîäòåêñò „Íà ìàìà äåíÿò èçãëåæäà äðóãîÿ÷å.” Îò îïèò çíàì, ÷å òîâà å óâåðòþðà. Ñêîðî ñòàâà ÿñíî çàùî âñúùíîñò ñòðàäà ëþáèìèÿò – äî÷óâàì ïîñëåäíîòî èçðå÷åíèå: „Ñåãà â äúæäà ùå øîôèðàì, à?” Äðåáîëèÿ. Ìèñëÿ, ÷å ïî òîâà âðåìå íà äåíÿ áè òðÿáâàëî ïðîñòî äà å ãëàäåí. Êàòî ñå íàõðàíè, íÿìà äà å òîëêîâà êèñåë, ïîíå ñå íàäÿâàì. Ïðåäëàãàì äà ìó ïðåòîïëÿ îáÿä. Òîé ìè îòãîâàðÿ ñ äîñòîéíñòâî, êàòî îò ñúëçëèâ ôèëì: „Àìè àêî èìà...” Ñëåäâà êðàòúê êîìåíòàð îò äâåòå ñòðàíè íà âðàòàòà. È îáÿäúò êðàñèâî öúôòè â òàáëà, êîÿòî îòíàñÿì â õîëà. Ïî ïðèíöèï íå ðàçðåøàâàì äà ñå ÿäå òàì, íî äíåñ å èçêëþ÷åíèå è î÷àêâàì òîé äà ãî îöåíè. Äàæå íå èçãëåæäà äà å çàáåëÿçàë êîëêî ñúì äîáðà. Ñ ìèëà ãàäíÿðñêà óñìèâêà âìåòâàì, ÷å áèõ ìó ïðåäëîæèëà è îò íåãîâèÿ „ðîì”, íî òúé êàòî ùå øîôèðà ñêîðî... Òîé ìúë÷è. Ãàðàíöèÿ, ÷å êàòî ìó ìèíå ëþáîâòà ïðåç ñòîìàõà, ùå ìó ñå ïîÿâÿò ïî-âåäðè ìèñëè.
Íàâúí çàïî÷âà êðîòêî äà âàëè. Ïðèÿòíî å, âúïðåêè íåóìîðíèÿ êàëîðèôåð. Ðåøàâàì äà ñè íàïðàâÿ âòîðî êàôå è äà íå ÷àêàì ïîâå÷å âòàñâàíåòî. Êàòî ãî ãëåäàì – ìàé íå å ìðúäíàëî. Íàé-äîáðå äà ñå çàõâàùàì ñ ïå÷åíå. Äàëè ñúì ñâàëèëà êèëîãðàì äíåñ?
 ãîðåùàòà êóõíÿ öàðè ïîêîé, àç â óíåñ ïðàâÿ êðúãëè è ïðîäúëãîâàòè êîçóíàöè îò òðè,÷åòèðè, ïåò ïëèòêè, áúðêàì ãëàçóðè, ïðàâÿ ïëúíêè è óêðàñè îò ëîêóì, ñòàôèäè è îðåõè – òîâà å ëþáèìàòà ìè ÷àñò. Ïúëíÿ ÷åòèðè òàâè÷êè. Îòíîâî ñå çàìèñëÿì çà êóëèíàðíà ðóáðèêà, âåäíàãà ñúì ãîòîâà ñ èìåòî: „Äà ãîòâèì êðàñîòà”. Òîçè ïúò ìîæå äà ìè ñå ïîëó÷è.
Ôóðíàòà å íà íèñêà òåìïåðàòóðà – òîâà å âúçëîâ ìîìåíò! Ñúâñåì ìàëêî âðåìå ìå äåëè îò çà÷åðâåíèòå, ïðåêðàñíèòå, áóõíàëèòå êîçóíàöè ñúñ çëàòèñòàòà êîðè÷êà, óõàåùè íà âàíèëèÿ è ëèìîí, êàêâî êàòî íÿìà ðîì, ùåäðî ïîñèïàíè ñúñ çàõàð, òîïëè, äúõàâè è ñëàäêè... Ùå ñå ïîÿâÿ íà âèëàòà êàòî áîãèíÿ – â åäíàòà ðúêà ñ ïàíåð÷åòî ñ êðàñèâèòå ÿéöà, à â äðóãàòà ñ ãîëÿì ïóõêàâ êîçóíàê. Ùå èì âçåìà àêúëà!
Îòêúì ôóðíàòà çàìèðèñâà ïîäîçðèòåëíî. Ïúðâèÿò êîçóíàê å çàïî÷íàë äà ÷åðíåå îòãîðå. Æúëòúêúò, êîéòî ñúì íàìàçàëà â òúðñåíå íà ðîçîâååù åôåêò, ñå å ïðåâúðíàë â ÷åðíà ëà÷åíà ïîâúðõíîñò. Çàõàðòà ïóøè è ìè çàëþòÿâà íà î÷èòå. Çàìèæàâàì îò äèìà è áúðçî ñìåíÿì òàâèòå. Íà äåñåòàòà ìèíóòà ñå ñåùàì, ÷å ñúì çàáðàâèëà äà íàìàæà âòîðèÿ êîçóíàê ñ ÿéöå è äà ãî ïîðúñÿ ñúñ çàõàð. Å, íèùî äå, íàëè èìà îùå äâå òàâè. Òîçè ùå îñòàíå çà âêúùè.
Ðåøàâàì äà ïðîáâàì îò íåãî, òàêà è òàêà íå å ïðåäñòàâèòåëåí. Âêóñúò îò ïúðâàòà õàïêà ìè å ñòðàííî íåîáè÷àåí, íî âåðîÿòíî å îò òîâà, ÷å êîçóíàêúò å îùå ãîðåù. Ñëåä âòîðàòà õàïêà îáà÷å ñå çàòâúðæäàâà ñúìíåíèåòî ìè. Êîçóíàêúò å ñëàäêî-ñîëåí. Äîñòà ñîëåí âñúùíîñò. Èäå ìè äà ìåòíà òàâàòà ïðåç ïðîçîðåöà è äà èçðåâà, íî âìåñòî òîâà ñå õâúðëÿì êúì ïëèêà ñ áîêëóêà, èçðàâÿì îïàêîâêàòà íà áðàøíîòî è ðàçáèðàì – êàêàòà â áúðçèíàòà å êóïèëà ãîòîâî áðàøíî-ìèêñ çà çà õëÿá çà äîìàøíè õëåáîïåêàðíè, à òî å ñúñ ñîë... Àìè çàùîòî êàòî íå é å äåí ñ òàÿ ñêàïàíà òåíèñêà... Äúðæà ñå çà ãëàâàòà è çà ìîìåíò çàáðàâÿì çà ïå÷êàòà. Ïîñëå ìàõâàì ñ ðúêà – êàðàé, òî êàêâî ëè íå ñå ñëó÷è äíåñ, à êàòî ñå çàìèñëÿ – ñîëåíîòî íå ñå çàáåëÿçâà êîé-çíàå êîëêî, ñàìî ïúðâèòå íÿêîëêî õàïêè, äîêàòî ñâèêíåø ñ âêóñà. Ïîñëå äàæå å âêóñíî. Ìàëêî êàòî êèòàéñêà ðåöåïòà å. Àêî èìà ïàð÷åíöà ïèëåøêî è íÿêàêâè çåëåí÷óöè, âìåñòî ñòàôèäèòå, áèõ ìîãëà äà ãî íàðåêà „Ïèëå â ñëàäêî-ñîëåíî òåñòî”... Òîêó-âèæ ñúì ñïå÷åëèëà íàãðàäà â íÿêîå æåíñêî ñïèñàíèå. Ïðèìåðíî ãåâãèð èëè ãîòâàðñêà êíèãà „Äèâå÷îâà êóõíÿ”. Èçêëþ÷èòåëíî ïîëåçíè ïîäàðúöè.
À ñåãà ìîæå äà îïèòàì äà íàðåæà êîçóíàêà íà ôèëèè è äà ãî ïîðúñÿ äîïúëíèòåëíî ñúñ çàõàð. Ïîñëå äà ãè ïîäðåäÿ ïàê åäíà âúðõó äðóãà, äà ãè îïàêîâàì â íàéëîíîâî ôîëèî, çà äà ñå çàäóøàò è âåðîÿòíî çàõàðòà ùå ñå ðàçòîïè, ùå ïîïèå â êîçóíàêà è ñîëåíèÿò âêóñ ùå èç÷åçíå. Ëèìîíàäà, ëèìîíàäà îò ëèìîíà...
Òðåòèÿò êîçóíàê, êàêòî è âòîðèÿò, çàãàðÿò îòãîðå, íåèçâåñòíî çàùî.  êóõíÿòà å ïúëíî ñ äèì îò ïðåãîðÿëàòà çàõàð. Íåäîóìÿâàì è ñå ÷óâñòâàì îáúðêàíà - íàëè ôóðíàòà ìè å íà íèñêà òåìïåðàòóðà è ïåêà ñïîðåä äàäåíèòå â ðåöåïòàòà ìèíóòè... Ìàé òðÿáâà äà ñïðà äà çàñè÷àì ïî ÷àñîâíèê è äà çàïî÷íà äà íàáëþäàâàì êàêâî ñòàâà â ïå÷êàòà. È áåç äðóãî ìè îñòàíà ïîñëåäíàòà òàâà, âúïðîñúò å íà æèâîò è ñìúðò. Êëÿêàì ïðåä ôóðíàòà, ðåøåíà äîðè äà íå ìèãàì, àêî ñå íàëàãà. Êîçóíàêúò âúòðå ÷åðâåíåå ðàçâåñåëåí. Íÿìà äà ãî èçïóñíà. Òîé ùå îñìèñëè äåíÿ ìè.
...Ìîãà äà ñå çàêúëíà, ÷å îò íåæíîçàïå÷åí, êîçóíàêúò çà åäèí ìèã ñòàíà ÷åðåí! ×åñòíà äóìà! Ñåùàì ñå, ÷å åäíî âðåìå áàáà ñëàãàøå âúðõó òàâèòå âåñòíèê, çà äà íå çàãîðè òîâà, êîåòî ïå÷å. Ïúõàì âåñòíèê è ñëåä ìàëêî, îñâåí íà ïðåãîðÿëî òåñòî è êàðàìåëèçèðàíà èçãîðÿëà çàõàð, çàìèðèñâà è íà çàïàëåíà âåñòíèêàðñêà õàðòèÿ. Âðàòàòà ñå îòâàðÿ ðåøèòåëíî, ëþáèìèÿò å íà ïðàãà, äúðæè òàáëàòà ñ ïðàçíèòå ÷èíèè, ìàõà àðòèñòè÷íî ñ äðóãàòà ðúêà, çà äà ïîä÷åðòàå äèìíàòà îáñòàíîâêà è çàäàâà ëþáèìàòà ñè êàòåãîðè÷íà êîíñòàòàöèÿ-âúïðîñ: „Êàêâî ñòàâà òóêà!” Àç ñúì èçâàäèëà ïîñëåäíàòà òàâà, êîçóíàêúò å êàòî âúãëåí, à òîâà äåòî ëþòè â î÷èòå ìè, íå å îò äèìà.
Ëþáèìèÿò ìè, ìîåòî ñëúíöå, ìîÿò æèâîò, ñå ïîäñìèâà, åé òàêà, êàêòî ñè äúðæè ïîäíîñà ñ ïðàçíèòå ÷èíèè: „Å, êàêâî, íàëè òè êàçàõ îùå ñóòðèíòà, ÷å íÿìà äà òè ñå ïîëó÷àò. Òè äà íå ñè èçíåíàäàíà? Ùå ìèíåì ïðåç ìàãàçèíà íà òðúãâàíå. Êàêâî òè ïóêà, íàëè èìà øàðåíè ÿéöà. Àéäå ïðèãîòâÿéòå ñå, ÷å íå ìè ñå êàðà íà ôàðîâå.” Òîâà å íàé-ìèëîòî óñïîêîåíèå, êîåòî ìîæå äà èçâàäè îò ñåáå ñè è àç ñúì ãîòîâà äà ìó ñå õâúðëÿ íà âðàòà è äà ãî ðàçöåëóâàì. Ñëúíöåòî ìè, âúçäóõúò ìè, ìîÿò æèâîò. Âìåñòî òîâà ïîäñìúð÷àì (îò ëþòèâèÿ äèì) è ãî ïèòàì: „Èñêàø ëè ìàëêî ðîì?”


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 06.05.2013 @ 07:17:59 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   YOLANTA

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 10:31:39 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èçêóñòâîòî íà êîçóíàêà" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (5 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçêóñòâîòî íà êîçóíàêà
îò rumpel (rumpel@abv.bg) íà 06.05.2013 @ 11:50:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðî÷åòîõ ñ óäîâîëñòâèå ðàçêàçà, çàùîòî å íàïèñàí ñ ìíîãî ÷óâñòâî çà õóìîð è åñòåòèêà, áåç äà ñà ïðååêñïîíèðàíè íåùàòà îò æèâîòà. Ïîçäðàâëåíèÿ!


Re: Èçêóñòâîòî íà êîçóíàêà
îò YOLANTA íà 06.05.2013 @ 19:30:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ çà õóáàâèòå äóìè. Ðàäâàì ñå, ÷å ïðî÷åòå è õàðåñà! Ïîçäðàâè è íà òåá!

]


Re: Èçêóñòâîòî íà êîçóíàêà
îò zebaitel íà 06.05.2013 @ 20:04:49
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îõ, íàïðàâî ñå èçïðèùèõ îò íàïðåæåíèå! Ãîëÿìî òúðïåíèå è îãðîìíî êîëè÷åñòâî ïîëîæèòåëíà åíåðãèÿ ïðèòåæàâàò è ãåðîèíÿòà è àâòîðêàòà!!! Ïîçäðàâëåíèÿ çà ÷åòâîðíàòà/ñïîðåä áðîÿ íà êîçóíàöèòå/ ïîðöèÿ ñìÿõ!!!


Re: Èçêóñòâîòî íà êîçóíàêà
îò YOLANTA íà 06.05.2013 @ 21:38:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:))) Ðàäâàì ñå, ÷å ñúì äîïðèíåñëà çà äîáðîòî òè íàñòðîåíèå. Ïîçäðàâè è ìíîãî óñìèâêè!

]