Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 746
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 749

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒúðãîâöèòå
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: malkiatprintz

Ïîãëåäúò ìó áëóæäàåøå ïî èêîíèòå íà ñòåëàæèòå â ïîëóòúìíî ïîìåùåíèå íà öúðêîâíèÿ ìàãàçèí â õðàìà, ïî ïðîâåñåíèòå ëúñêàâè êàíäèëà, ñâåùíèöèòå è äðóãàòà öúðêîâíà óòâàð ñ ïîñòàâåíè ïî íåÿ öåíè, õâúðëÿøå îêî íà çàãëàâèÿòà ïî ãúðáîâåòå íà êíèãèòå.
– Êàêâî ùå æåëàåòå? – êðîòêî ïîïèòà ìëàäèÿò ïðîäàâà÷.
Ìúæúò ñå èçâúðíà è ãî îãëåäà. Ñ ïðèëåæíî âúðçàíà íà îïàøêà êîñà, âñå îùå êúñà è ìåêà áðàäà îôîðìåíà íà ñêðîìíî êàòèíàð÷å è ÷åðíî, ñïðåòíàòî ðàñî ìëàäåæúò èçãëåæäàøå êàòî ñòóäåíò â ñåìèíàðèÿòà, à ìîæå áè âå÷å áåøå ïîñëóøíèê èëè ìîæå áè êëèñàð. Âñå îáúðêâàøå ðàçëè÷íèòå ÷èíîâå è äëúæíîñòè, ïúê è íå óñïÿâàøå äà ñå îðèåíòèðà äîáðå â öúðêîâíèòå ïðàâèëà.
– Àìè... òúðñÿ Áèáëèÿ – óñìèõíà ñå è ïúõíà ðúöå â äæîáîâåòå íà äúíêèòå ñè.
– Öÿëàòà Áèáëèÿ èëè ñàìî Íîâèÿ çàâåò? – ïîâäèãíà âåæäè ìîì÷åòî çàä ùàíäà è ñèíèòå ìó î÷è ñÿêàø ãðåéíàõà.
– Öÿëàòà.
– Èìàìå ðàçëè÷íè èçäàíèÿ – ïðîòåãíà ñå êúì åäíà îò ïîëèöèòå, ñìúêíà äâå îáåìèñòè êíèãè è ãè ïîñòàâè íà ñòúêëåíèÿ ïëîò. – Åäíàòà å íà Ñèíîäàëíîòî èçäàòåëñòâî, äðóãàòà ñúùî å îòïå÷àòàíà ñ áëàãîñëîâèÿòà íà Ñâåòèÿ Ñèíîä. Íÿìàò ðàçëèêà, îñâåí âúíøíî.
Ïîñåòèòåëÿò âçå åäíàòà, óñåòè òåæåñòòà â ðúêàòà ñè, ïðåëèñòè ÿ íàïîñîêè, ïîñïðÿ ñå òóê-òàì, âçðÿ ñå â ñèòíÿ òåêñò ïðåç ñóìðàêà, âçå äðóãàòà è ñúùî çàïî÷íà äà ÿ ðàçãðúùà. Çíàåøå âñè÷êî, êîåòî å íàïèñàíî âúòðå, íî ùåøå äà ìó áúäå çàáàâíî äà ïðî÷åòå îòíîâî íÿêîè ïàñàæè.
– Èìàòå ëè ïî-ìàëêè ïî ðàçìåð? Íåùî, êîåòî äà å ïî-óäîáíî çà íîñåíå... äæîáåí ôîðìàò?
– Êàê òàêà äæîáåí ôîðìàò? – èçâúðíà ñå ïîñëóøíèêúò.
Ìúæúò ïîâäèãíà ðàìåíå.
– Ïðîñòî èñêàì äà ÿ íîñÿ ñ ìåí, çà äà ìîãà äà ÿ ÷åòà, êîãàòî èìàì âðåìå ïðåç äåíÿ, êîãàòî ñúì íàâúí...
– Íî òîâà å Áèáëèÿ, Ñâåòîòî ïèñàíèå! Íå ìîæåòå åé òàêà äà ãî ìúêíåòå êàòî òåôòåð!
Êàìáàíêàòà íà âðàòàòà çàä òÿõ èçäðúíêà è â êàíàñêèÿòà âëåçå ñúñóõðåíà áàáà.
– Íÿìà äðóã íà÷èí – ïðîäúëæè ìúæúò. – Òåçè ñà íåóäîáíè çà íîñåíå, äàæå è â ÷àíòà ùå òåæàò...
– Òàêà èëè èíà÷å íÿìà äæîáíè èçäàíèÿ – îòñå÷å ìëàäåæúò.
– Íî... àç ñúì âèæäàë? Áÿõà åäíè òàêèâà, ìàëêè, ñèíè...
– Àõà, ñèíèòå! – çàâúðòÿ ñå ïîñëóøíèêúò è î÷èòå ìó ïîìúòíÿõà. – Ñèãóðíî íÿêîÿ îò îíåçè, íà åâàíãåëèñòèòå? Òîâà íå ñà Áèáëèè, à èçâðàùåíèÿ!
– Íå ñà ëè âñå Ñëîâîòî Áîæèå?
– Êàêâî Áîæèå ñëîâî! – ìàõíà ïîñëóøíèêúò è ïîâèøè ãëàñ. – Ñëîâîòî Áîæèå å åäèíñòâåíî â Ïðàâîñëàâèåòî, îòòàì íàòàòúê âñè÷êî å äÿâîëñêà ðàáîòà. Ïðåèíà÷èëè ñà âñè÷êî êàêòî èì å èçãîäíî! Àêî èñêàòå îò òÿõ, íÿìàòå ðàáîòà òóê.
– Íî íàëè ñìèñúëúò å ñúùèÿò? – çàèíàòè ñå ìúæúò.
– Ñìèñúëúò? Êîé âè äàâà ïðàâî äà ðåøàâàòå êàêúâ å ñìèñúëúò? Êîé ìîæå äà êàæå êàêúâ å ñìèñúëúò îñâåí ñàìèÿò Áîã? Íèå ñìå ðàáè è îò íàñ ñå èñêà ñàìî äà ÷åòåì èñòèííîòî Ñëîâî è äà ìó ñå ïîêëàíÿìå.
– Àç ïúê ñè ìèñëåõ, ÷å Ãîñïîä å äàë íà õîðàòà ñâîáîäíà âîëÿ – ÿäîñà ñå ìúæúò. – À çàùî ðåøèõòå, ÷å çà òîëêîâà âåêîâå Ñëîâîòî èçîáùî ñå å çàïàçèëî íÿêúäå òàêîâà, êàêâîòî å áèëî äàäåíî?
– Ñêâåðíîñëîâåö! – èçñúñêà ìîì÷åòî â ðàñîòî. – Íå èñêàì äà âè ñëóøàì.
– Äîáðå, íå ìîãàò ëè äà ñå íàìåðÿò íÿêúäå Ïðàâîñëàâíè Áèáëèè ñ ïî-ìàëúê ôîðìàò?
– Ñëåäâàùèÿò!
– Èñêàì ìàëêî òàìÿí äà ïðåêàäÿ âêúùè... çà çäðàâå – ïðèñòúïè ñòàðàòà æåíà, êîÿòî òúðïåëèâî áå ñëóøàëà ïðåïèðíÿòà, ïðèäàâàéêè ñè ðàçñåÿí âèä. – Àó-ó-ó... àìà è òî ïîñêúïíàëî...
– Òàêà å – ïîâäèãíà ðàìåíå ïðîäàâà÷úò. – Âñè÷êî ïîñêúïâà.
– Ïðåêàäåòå çà ñëàâà Áîæèÿ, ãîñïîæî, à çäðàâåòî ñè å çäðàâå, ùå äîéäå – ïîäâèêíà ìúæúò, îòâîðè âðàòàòà íà ìàãàçèíà è ïðåêîñè ïðèòâîðà íà õðàìà, áåç äà ñå îãëåæäà.
Êîãàòî èçëåçå íàâúí, ïîå äúëáîêî âúçäóõ è òèõî ñå ðàçñìÿ. Íÿêîãà áåøå èçãîíèë òúðãîâöèòå, íî íå áåøå èçõâúðëèë êóïóâà÷èòå. Ìîæåøå, íî òå ñè èñêàõà ñâîåòî. Ïîèçïúíà òåíèñêàòà ñè è òðúãíà ïðåç ïëîùàäà. Êàçà ñè, ÷å íÿìà äà èì íàëèâà àêúë íà ñèëà. È áåç òîâà íå áÿõà ïðîóìÿëè íèùî îò äóìèòå ìó, à çà òîëêîâà âðåìå è ìàëêîòî, êîåòî ñÿêàø áÿõà ðàçáðàëè, ãî áÿõà çàáúðêàëè â åäíà ãîëÿìà, áåçñìèñëåíà êàøà, âñÿêà ãðóïà ïî ñâîåìó. Íå èì òðÿáâàøå íèòî íà òåçè, íèòî íà íÿêîé îò äðóãèòå. Ñâúðíà ïî áëèçêàòà óëèöà è èç÷åçíà â ñåíêèòå íà äúðâåòàòà.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Àâòîðñêè ðàçêàçè íà Ôèëèï Äàí÷åâ
http://malkiatprintz.blogspot.com


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 19.04.2013 @ 09:36:38 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   malkiatprintz

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 15:41:19 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òúðãîâöèòå" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òúðãîâöèòå
îò YOLANTA íà 19.04.2013 @ 15:42:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òàêà å, òàêà å... Âñè÷êè ñà çàåòè äà áúäàò ïðàâè, à Èñòèíàòà å ñàìî åäíà... :) Ïîçäðàâè.


Re: Òúðãîâöèòå
îò malkiatprintz íà 20.04.2013 @ 03:22:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://malkiatprintz.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ òè, Éîëàíòà :) È èçîáùî íå ãè èíòåðåñóâà êîå å èñòèíàòà...

]


Re: Òúðãîâöèòå
îò suleimo íà 19.04.2013 @ 23:32:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå òúðãîâöè ôèë, òúðãàøè ñà ñòàíàëè.
Ìàãàçèíà â êîéòî ðàáîòÿ ñå íàìèðà òî÷íî ñðóùó ñãðàäàòà íà öúðêîâíîòî äóõîâåíñòâî. Íà òàêèâà íåùà ñúì ñå íàãëåäàëà., ÷àê íå ìè ñå êîìåíòèðà.
Ïîçäðàâëåíèÿ çà ïîðåäíèÿ õóáàâ ðàçêàç :)


Re: Òúðãîâöèòå
îò malkiatprintz íà 20.04.2013 @ 05:05:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://malkiatprintz.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ, Äàíè. Ïîäîáíè íåùà ìîãàò äà áúäàò âèäÿíè íà ìíîãî ìåñòà...

]


Re: Òúðãîâöèòå
îò mariq-desislava íà 26.04.2013 @ 08:20:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîâà ãî ÷åòîõ îùå îíçè äåí è ìè ñòàíà èíòåðåñíî êàê óæ íàãëåä îáèêíîâåíà ñëó÷êà ïðèäîáèâà âñåëåíñêè ñìèñúë. À êîé çíàå - Òîé ìîæå íàèñòèíà äà ñè áðîäè èçìåæäó íàñ è äà íè ñå ÷óäè íà èçêðèâåíèòå ïðåäñòàâè çà Íåãî.:)


Re: Òúðãîâöèòå
îò malkiatprintz íà 26.04.2013 @ 19:14:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://malkiatprintz.blogspot.com/
Ìîæå è òàêà äà å, Ìàðèÿ-Äåñèñëàâà, çíàå ëè ÷îâåê :) Íå ìîæåì äà çíàåì êîÿ ñëó÷êà è êîå íàøå äåéñòâèå èìàò èëè íÿìàò âñåëåíñêè ñìèñúë - ìîæå äîðè íèêîãà äà íå ãî ðàçáåðåì, íî èìåííî çàòîâà å äîáðå äà ñìå ïî-âíèìàòåëíè åäèí êúì äðóã...

]


Re: Òúðãîâöèòå
îò agripina íà 30.04.2013 @ 10:26:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç! Ïîçäðàâè!


Re: Òúðãîâöèòå
îò malkiatprintz íà 30.04.2013 @ 22:57:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://malkiatprintz.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ òè, Àãðèïèíà :):):)

]