Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 434
ХуЛитери: 3
Всичко: 437

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГората на новородените
раздел: Есета, пътеписи
автор: marinlazarov

Пътувам... Често пътувам по българските пътища. От град на град с едно кулинарно шоу. Шоу, почти на колела - „Пъстра трапеза на гости на моя град”. По покана за празника на някоя община.
Понякога е събор или християнски обичай, но какъвто и да е повода, спазва се традицията. Не само за празнуване, не само до събиране на много хора, семейства, приятели, роднини в този ден, където могат да се видят и повеселят и да опитат от професионалната кухня. По-скоро тези колела ми приличат на едно апостолско вървене по трудните пътеки за опазване на традиционния бит. На българското.
Замисляли ли сте се колко далеч е традицията от ежедневието ни и си мислим, че това което вършим е истинския живот? Той е истински със своя забързан бяг, с начина ни на мислене и философия, но... Едно от любимите ми но. Защото не ние следваме традицията, нито начина на живот на предците ни, а тя е в нас, но не заема достойното си място. Само от празник на празник в ястията, които се слагат на масата, някои обреди и обичаи. Тогава си спомняме за богатството на музиката и мистерията на българските гласове, за завладяващите танци, предавани от поколение на поколение.
Пътувам и си мисля, кое е свързващото между нас? Толкова много градове, хора, пътища, а всеки път когато пристигнем в малък град се учудвам на запазените патриархални взаимоотношения. Сякаш никога не е имала техническа революция, сякаш времето е спряло и живота върви със всичките му придобивки и улеснения.
Пътуваме през дълги пътища. Гледам през прозореца нагоре. Обичам да гледам небето и бягащите облаци по него. И клоните на дърветата, които искат да ги спрат, а не могат. Защото нямат крила да литнат нагоре и да разкажат своята история. Имат ли своя история? Или единствено са дошли с целта да ни следват по пътя? Безкрайни безименни дървета около българските пътища. Понякога с часове няма друга кола, защото пътя е второкласен и единственото, което е с нас са безкрайните гори.
Колко много гори има в България! Колко много места, в които не е стъпвал човешки крак. Може би някога, но много отдавна някой лесничей в ежегодната си обиколка. Гори, в които никой не знае какво се случва, нито дали има живот.

Пътувам и мисля за проекта на един много далечен приятел – Гората на новородените. Ако всеки засади по едно дърво за раждането на дъщеря или син, в определено място в страната, ще израсте след години цяла Гора на новородените. И всеки може да ходи до дървото на своето дете и дори да се грижи за него. Мисля си. С това ще станем ли по-добри? Ще се грижим ли за чуждите дървета като за свои? Това не е ли едно прехвърляне на човешките задължения в обществото - да се грижим за всички, независимо дали е наш приятел, роднина или само познат? Дали дърветата в тази гора ще растат с любовта, с която са засадени? И колко от посадилите ги там ще могат да дойдат да ги видят? Къде ще бъде тази гора? На всеки път, по който тръгва човек в началото на живота си и не знае до къде ще стигне или ще бъде определено място, което да обединява всички различия на хората, в един народ, наречен българи?
Не знам. Но знам, че искам по пътя да има Гора на новородените. На хора, които с това ще дадат част от своя дух и топлина. От традицията, която се е предавала в поколенията. Не е само трапезата около християнския празник и семейството събрано на масата. Не. Тя е навсякъде около нас. Като безкрайните гори по пътя на живота. Като Гората на новородените.
Искам да видя тази гора. И търся място за нея. За сега е само в мислите ми и постепенно набъбва в сърцето ми и иска да излезе навън. Защото е надежда и вяра за доброто в нас. Иска ми се света да бъде по-добро място за живеене и можем да го направим, започвайки от себе си.
Да направим заедно тази Гора на новородените? Да започнем с една нова традиция? Пътищата ни в живота са безкрайни, безкрайни са и нашите възможности, но горите имат определен срок. Да посадиш поне едно дърво през живота си?... Да му дадеш име и да се радваш на любовта, с която то ти отвръща.


Публикувано от alfa_c на 30.03.2013 @ 08:45:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   marinlazarov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 17:06:31 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Гората на новородените" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гората на новородените
от kasiana на 30.03.2013 @ 13:28:13
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно!!!

Някога, когато всяка фамилия е имала общ дом, при раждането на всяко дете е засаждано дърво.

Представям си я тази красива ГОРА НА НОВОРОДЕНИТЕ - с благоуханни български билки и птичи песни !!!

Подкрепям идеята Ви, marinlazarov!!!

Сърдечни поздрави:)))


Re: Гората на новородените
от marinlazarov (marinangel.bg@gmail.com) на 30.03.2013 @ 14:10:25
(Профил | Изпрати бележка) http://marin-angel.livejournal.com
Пенке, баба ми и дядо ми, когато съм се родил, са посадили череша и са я нарекли Мариновата череша. Когато бях 4-5 годишен дядо ми построи (на 2-3 метра над земята), на самата череша, малка къщичка с прозорец и вратичка. През лятото спях в нея. Баба ми спеше (в Казанлък имаше невероятни нощи) под черешата, за да ме пази от (през ноща) случайно падане. На тази Маринова череша аз се запознах с един СЛАВЕЙ, който ме будеше с песните си всяко боже утро. Благодаря ти, Пенке, за добрите думи към идеята ми! Дано ние, българите, успеем (заедно) да посадим (не само на българската земя юнашка) Гора на НовоРодените!!! Марин

]