Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 786
ХуЛитери: 4
Всичко: 790

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрафиня Аламбра ( дванадесета част )
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Балната зала на замъка Алкасар беше обляна от безброй светлини от множеството полилеи.
Минаваше полунощ, а танците тъкмо бяха започнали.
Графиня де ла Барка, Баронеса дел Маресме и Графиня де Аларкон отпиваха от омайните андалуски вина в единия край на залата и споделяха впечатления от сватбата на техни Височества.
- Замъка е като омагьосана приказка. Чували ли сте историята за Баните на Доня Мария де Падиля? - подхвърли Силвен.
- Любовницата на Педро Първи Кастилски?! - попита Елеонор. - След като се влюбил в Мария, Педро убил мъжа й. Не разбирам защо е трябвало да се полива с горещо олио?!
- Да наистина. Защо си е причинила такава болка и обезобразяване? Жестоко е.
- Аз днес се разходих из градините на двореца, великолепни са- разказваше Елена.
- Има много палми и портокалови дръвчета, изящни каменни фонтани. Има Градина на Меркурий, Градина на Принца. В центъра на Градината на Троя фонтанът има формата на чаша, невероятно изящество.
В това време кралят се приближи и покани Графиня де ла Барка на танц.
Музикантите свиреха брилянтно , мелодията галеше въздуха и сетивата. Танцуващите двойки плуваха по мраморния под.
- Ще построя още един дворец до Аламбра , за да се радвам на красотата Ви всеки ден, скъпа Елена- прошепна Карл Пети.
- Кралете не искат ли други неща Ваше Величество? -закачливо се усмихна Графинята. - Чувала съм, че Франсоа Първи възложил на Леонардо да Винчи да изработи механичен лъв, който да се движи и от гърдите му да излизат лилии.
- Покойният Леонардо не можа да изпълни поръчката. Но пък му подарил някаква картина " Мона Лиза" , от която Франсоа толкова бил възхитен, че заповядал да я поставят в банята му- и двамата се разсмяха.
- Тогава по-добре си поръчайте нови картини при Тициан- усмихна се Елена и се завъртя във вихъра на танца.
Баронеса Силвен държеше чашата на Елена, обърна се с гръб към залата и изсипа нещо във виното. Елеонор танцуваше с Фердинанд Първи, брата на Карл. Съпругата му Анна Ягелонина явно не обичаше много танците, само строго наблюдаваше отстрани празнуващите. Сватбата на техни Височества бе събитието на годината, а и нали Карл отстъпи на брат си властта над Австрия- политиката е на първо място.
Елена все още трепереше, когато поиска чашата си от Силвен, да отпие глътка за успокоение. Близостта на Краля я караше да се тресе от вълнение. Тя не го обичаше, но се ласкаеше от вниманието му и се надяваше да стане негова любимка.
- Елена, прилоша ми - докато изрече това, Баронеса дел Маресме се свлече на земята.
Графинята и гостите, които бяха наблизо се наведоха над нея.
- Силвен, скъпа Силвен, какво има? - пошляпваше я по бузите Елена и й даде да отпие от виното.
- Донесете бързо вода!
Един лакей подаде кана вода, намокриха й лицето, отвори очи, но като видя почти празната чаша в ръцете на Елена погледна изплашено. Закашля се, искаше да каже нещо, но като че ли езикът й не можеше да помръдне.
Занесоха я в нейната спалня и изпратиха да повикат придворния лекар. Тя не помръдваше, гледаше обезумяла от уплаха. Елена и Елеонор стояха от двете й страни и сменяха мокри кърпи на челото й. Говореха й, но тя не помръдваше и не издаваше звук, кашляше, задушаваше се и почти спираше дишането й, когато дойде докторът.
Дамите излязоха от стаята. След известно време лекарят излезе и се запъти към тях.
- Направих й промивка. Погълнала е отрова, която парализира мускулите. Сега трябва да си почива. Ще се оправи. Само имам едно притеснение- много е уплашена, възможно е да изгуби разсъдъка си.
Елена изпусна кърпата, която държеше. Та тя й даде да пие вино, от чашата, която бе оставила на самата Силвен. Не, не искаше дори да си го помисли. Нима една от най- добрите й приятелки е искала да я отрови.
Графиня де ла Барка седна отпуснато в едно от креслата и не можеше да повярва на случващото се. Дали Баронеса дел Маресме не е влюбена в Капитан Калдерон? Не е възможно, сигурно си въобразява...


Публикувано от Administrator на 17.03.2013 @ 18:15:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:53:03 часа

добави твой текст
"Графиня Аламбра ( дванадесета част )" | Вход | 8 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от suleimo на 18.03.2013 @ 06:38:49
(Профил | Изпрати бележка)
Свърши голямото чакане :)
Заслужаваше си!


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 18.03.2013 @ 15:27:52
(Профил | Изпрати бележка)
И скоро продължаваме :)
Благодаря!

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от sineva на 18.03.2013 @ 12:10:14
(Профил | Изпрати бележка)
Удоволствие си ми, Кати! ПРЕКРАСНО Е!!! Хубав ден, мила! :)


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 18.03.2013 @ 15:28:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ! Хубав ден ! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от kasiana на 19.03.2013 @ 01:30:33
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!!!!!

Вълнуващо повествование!!!!!

Сърдечни поздрави, Кати:)))))



Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 19.03.2013 @ 14:19:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Кас ! Топъл привет и от мен! :)))

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от Caniko на 19.03.2013 @ 17:19:28
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Ех, тези прицове и баронеси ...
Позрдравления, Катя! - майстоеки ни водиш из лабиринта на дворцовите интриги.
:-)))


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 19.03.2013 @ 18:22:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря много ! :)))

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от doktora на 19.03.2013 @ 18:48:26
(Профил | Изпрати бележка)
...наистина, увлекателно ни водиш по тези романтични, и не толкова, даже опасни пътечки, Катии!
Права е Цанико, удоволствие е да те чете човек.:))

До следващият бал...чакам Марконито да го обяви, че да закъснея хехехеех

И хубава вечер, мила колега!


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 19.03.2013 @ 18:53:43
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Док ! Винаги удряш приятелско рамо :)

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от Druid на 21.03.2013 @ 14:18:06
(Профил | Изпрати бележка)
Проследих с удоволствие всички части. Увлекателно повествование, добре водено от авторката!!!
Умело вплитане на художествената тъкан на творбата с историческите събития!!!

Поздрави, Катерина!!!


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.03.2013 @ 17:40:38
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря сърдечно! От разказвач като теб за мен значи много!

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от kasiana на 21.03.2013 @ 19:36:48
(Профил | Изпрати бележка)
!!!

Аз съм само един добър читател...

Поздрави!!!

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.03.2013 @ 19:41:35
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечни Благодарности ! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от secret_rose на 21.03.2013 @ 17:46:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много увлекателно разказваш, Кате, лее се разказа...
А тази Доня Мария де Падиля силно ме впечатли. Има ли такава история, която споменаваш тук, или е само част от разказа ти?


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.03.2013 @ 18:00:50
(Профил | Изпрати бележка)
Да, действително има. Повечето исторически събития са действителни. И розата на Аламбра , и сватбата на краля :)
Старая се да не е "сапунка ", а интересна любовна история :)
Сърдечно ти Благодаря Меги!!!

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от secret_rose на 21.03.2013 @ 18:23:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хубаво се получава, имаш много приятен стил на писане. Ще взема да почета за тази доня, заинтригува ме. Или ти разкажи повече... Погледнах сега из нета - наистина се е заляла с вряло олио и се е обезобразила, затова сега се почита като символ на непорочността... Много ми напомня една Будистка монахиня - Рьонен...

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.03.2013 @ 18:34:24
(Профил | Изпрати бележка)
Ще се постарая :) Благодаря!

]


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 24.03.2013 @ 15:28:52
(Профил | Изпрати бележка)
Живо, увлекателно четиво, поздрави, Кати!:)


Re: Графиня Аламбра ( дванадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 24.03.2013 @ 18:19:30
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Влади! Радвам се, че си тук :)

]