Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 535
ÕóËèòåðè: 8
Âñè÷êî: 543

Îíëàéí ñåãà:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: Elling
:: VladKo
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà - 5
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

- Øåôà êàçà äà òå âçåìåì ñ íàñ.
- Êúäå ùå õîäèì?
- Íà ïëàæ.

Âåíöèñëàâ Ðóñåâ ñåäåøå íà ïëàñòìàñîâèÿ ñòîë è áàðàáàíåøå ñ ïðúñòè ïî ìàñàòà. Íå ìîæåøå äà îòêàæå íà Çëàòàíîâ, âúïðåêè, ÷å áåøå çàòðóïàí ñ ðàáîòà.
- Äîáðå, îòèâàéòå â êîëàòà, åé ñåãà ùå äîéäà.
Èç÷àêà äâàìàòà äà ñå îòäàëå÷àò è ñå îáàäè ïî òåëåôîíà çà äà ïðåäóïðåäè, ÷å îòèâà íà îãëåä è íÿìà äà ñå âúðíå äî êðàÿ íà äåíÿ.

***

Ïðúñòèòå íà Áîðÿíà òðàêàõà óâåðåíî ïî êëàâèàòóðàòà, äîêàòî îáÿñíÿâàøå.
- Ùå èçïîëçâàì åäíà ñïåöèàëèçèðàíà ëèíãâèñòè÷íà ïðîãðàìà, êîÿòî èìàìå. Íå å íàé-ìîäåðíîòî, íî âúðøè ðàáîòà. Èçïîëçâà àëãîðèòúì, êîéòî âúçñòàíîâÿâà ïðåäïîëàãàåìèòå ìåñòà íà èçãóáåíè ïèêñåëè. Òàêà ïî-ëåñíî ðàç÷èòàìå ïîõàáåíè ñèìâîëè. Å, èìà ïî-íàäåæäíè íà÷èíè, íî â òîçè ñëó÷àé òàêà å íàé-áúðçî.
Äîêàòî ãîâîðåøå, ñíèìêàòà íà ìîíèòîðà èçáëåäíÿ è íÿêîëêî êîíòðàñòíè ÷åðâåíè ëèíèè ñå ïîÿâèõà íà ìÿñòîòî íà ÷åðòèòå îò êàìúêà.
- Åòî, âèæäàø ëè, ñòàâà... Èçáðàëà ñúì ÷åðâåíî, çàùîòî íå ìîæå äà ñå îáúðêà ñ îñòàòú÷åí öâÿò – ÷åðâåíîòî ðÿäêî å áèëî èçïîëçâàíî çà íàäïèñè â äðåâíîñòòà. Èìàëî å îïðåäåëåíî ñèìâîëè÷íî çíà÷åíèå, êàêòî ìîæåø äà ñå äîñåòèø.
- Äà, êðúâòà... ñìúðòòà
- È æèâîòà, âèíàãè ñà ñâúðçàíè.
- ßñíî. Êàêâî ïèøå?
- Å, ÷àêàé äå, îùå íèùî íå ñå âèæäà. Íå ñå ðàçïîçíàâàò ñèìâîëè, íå âèæäàø ëè?
- Íå çíàì êàêâî âèæäàì – âäèãíà âåæäè Ïåòúð.
- Îõ – âúçäúõíà òÿ, - ïðåäñòàâè ñè, ÷å â ïðîãðàìàòà ñà âúâåäåíè ïîçíàòè ñèìâîëè, êîèòî ñå íàïàñâàò êúì òåçè îò ñíèìêàòà, àêî ñå îòêðèå ñúîòâåòñòâèå.
- Ðàçáèðàì... Ñåãà íå ñå îòêðèâà.
- Íå, íî òîâà íèùî íå çíà÷è. Òðÿáâà äà ñìå ñèãóðíè êàê å îðèåíòèðàí òåêñòà, îñâåí òîâà òîçè å ïðåêàëåíî çàêðèò îò ïðúñòòà... ×àêàé ìàëêî...
Áîðÿíà ñå íàäâåñè íàä ìîíèòîðà è ñå âçðÿ â ÷åðâåíèòå ëèíèè. Òðè îò òÿõ îáðàçóâàõà ðàâíîñòðàíåí òðèúãúëíèê, ñ òî÷êà â ñðåäàòà.
- Òîâà òóê... – ïîñî÷è. – Òîâà íåñúìíåíî å ðàçïîçíàò ñèìâîë. Õì... à îñòàíàëèòå...
- Êàêâî?
- Íå ñúì ñèãóðíà, íî ìè íàïîìíÿ íåùî ïîçíàòî, ñðåùàëà ñúì ãî íÿêúäå.
- Íå ìîæåø ëè äà ñå ñåòèø?
- Íå ìå ïðèïèðàé, äå! Íå ñúì ñïåöèàëèñò ïî äðåâíà ïèñìåíîñò... ëèíãâèñòèêàòà íå ìè å ñèëà...
- Èçâèíÿâàé... – çàïî÷íà Ïåòúð.
- Íî çíàì êîé å – âäèãíà ãëàâà Áîðÿíà è ìó ñå óñìèõíà.

***

- Çàùî ùå ìó å íà äÿäî äà äÿëêà ÷åðòè â êàìúêà? Âúçìîæíî ëè å äà ñà áèëè âå÷å òàì?
- Åäâà ëè, ïîãëåäíè, ðúáîâåòå ñà ïðåêàëåíî îñòðè, ïîíå òåçè, êîèòî ìîãàò äà ñå âèäÿò òóê. Îñâåí òîâà íàäïèñúò å ïîâúðõíîñòåí, äÿäî òè íå å ðàçáèðàë ìíîãî îò êàìåíîäåëñòâî. Ïúê è âñå îùå íå çíàåì äàëè èçîáùî èìàò íÿêàêúâ ñìèñúë, èëè ñà ïðîñòî íÿêàêâà íåãîâà ìàðêèðîâêà.
- Íå âÿðâàì... òîëêîâà ãîäèíè å ïàçåë íåùî îòäîëó, êàòî ñè å íàïðàâèë òðóäà äà ïîäñèãóðè ñïåöèàëíà íèøà, íà äúíîòî íà êîÿòî å áàðåëåôà íà Õåðîñ. Íå èçãëåæäà êàòî íåùî, êîåòî å íàïðàâèë ïðèáúðçàíî...
Òåëåôîíúò íà Áîðÿíà èççâúíÿ.
- Àëî? Ïðîôåñîðå?
Çàñëóøà ñå çà ìîìåíò, ïîñëå êàçà.
- Ìîìåíò, èñêàì äà ìèíà íà âèñîêîãîâîðèòåë... - ïîñòàâè òåëåôîíà íà ìàñàòà è äîáàâè – Ãîòîâî, ñåãà è äâàìàòà âè ÷óâàìå.
- Çäðàâåéòå, ïðîôåñîðå – ïîçäðàâè Ïåòúð.
- Çäðàâåéòå, âèå ñòå ÷îâåêúò, êîéòî å ñíèìàë íàäïèñèòå, ðàçáèðàì? – ãëàñúò áåøå ïëúòåí è äúëáîê, ñ ïðåìåðåíè ïàóçè, â êîèòî ñå äîëàâÿøå äúëãîãîäèøíàòà ïðàêòèêà íà ïðåïîäàâàòåë.
- Äà, àç ñúì.
- Äà íå ãóáèì âðåìå, êúäå íàïðàâèõòå ñíèìêèòå?
-  äâîðà íà êúùàòà íà... – Ïåòúð ñå ñåòè, ÷å êàòî åäèíñòâåí íàñëåäíèê ñåãà èìîòà áåøå íåãîâ – íà êúùàòà ìè. Íà åäíî îò ñòúïàëàòà.
- Òîâà å äîáðå, äà... Çíàåòå ëè êàê ñå å ïîÿâèë òàì?
- Ïðåäïîëàãàì, ÷å äÿäî ìè ãî å íàïðàâèë, íî íå çíàì ñ êàêâà öåë. Îòêðèõ ãî åäâà ïðåäè äâà äíè – îòâúðíà òîé. - Òîåñò, òîãàâà íàïðàâèõ ñíèìêèòå, à Áîðÿíà ãî ðàçëè÷è îò òÿõ.
- Äîêòîð Êàçàêîâà?
- Äà?
- Èçâåñòíî âè å, ïðåäïîëàãàì, ÷å òîçè íàäïèñ íÿìà àíàëîã.
- Äà, çàòîâà ñå îáúðíàõ êúì âàñ, íî âñå ïàê ìè íàïîìíÿ íåùî...
- Äîêòîð Êàçàêîâà, òðÿáâà äà ïðèçíàÿ, ÷å âèå áÿõòå ñðåä ëþáèìèòå ìè ñòóäåíòè, íî ñúì, â èçâåñòíà ñòåïåí, ðàçî÷àðîâàí îò âàøåòî íåæåëàíèå äà ñè ñïîìíèòå íåùà, êîéòî ñúì âè ïðåïîäàâàë...
- Íå ðàçáèðàì... – âúïðåêè òúìíèÿ òåí, Ïåòúð ÿñíî âèäÿ êàê Áîðÿíà ñå èç÷åðâè.
- Õà-õà-õà – çàñìÿ ñå ìåêî ïðîôåñîðúò, - íå ñå áåçïîêîé, Áîðÿíà, åäâà ëè íà íÿêîé îò äðóãèòå ìè ñòóäåíòè òîâà âúîáùå áè ìó íàïîìíèëî íåùî.
- Ðàçáðàõòå ëè êàêâî å? – îòïóñíà ñå Áîðÿíà îòíîâî.
- Äà, ñ ãîëÿìà äîçà ñèãóðíîñò ìîãà äà ïîòâúðäÿ, ÷å òîâà å òðàêèéñêî ïèñìî, çàïèñàíî ñ Ëèíåàð Á.
- Àìà ðàçáèðà ñå! – àõíà Áîðÿíà – Êàê íå ñå ñåòèõ, òîâà å Ëèíåàðíî ïèñìî!
- Òðàêèéñêî? Íî íàëè òðàêèòå íå ñà èìàëè ïèñìåíîñò? – ïîíå äîòîëêîâà Ïåòúð ïîìíåøå óðîöèòå ïî èñòîðèÿ.
- Îáùà çàáëóäà – îòâúðíà ïðîôåñîðúò. – Îùå Åâðèïèä ñâèäåòåëñòâà çà òðàêèéñêà ïèñìåíîñò, íî è íå ñàìî òîé, ðàçáèðà ñå. Àëêèäàìàíò ñúùî ïèøå, ÷å Îðôåé å äîíåñúë íà õîðàòà áóêâèòå, à òîé êàêòî áåç ñúìíåíèå çíàåì, å áèë òðàêèåö. Èìàëè ñà, ìàêàð è äà íå å äîáðå îïîçíàòà, ïîðàäè èçêëþ÷èòåëíî ðåäêèòå ñëó÷àè, â êîèòî ñìå ñå íàòúêâàëè íà íåÿ. Òðè, àêî òðÿáâà äà áúäåì òî÷íè. Âèå èìàòå ÷åòâúðòèÿ, êîåòî ãî ïðàâè òîëêîâà íåîáèêíîâåí.
- Îùå ïî-íåîáèêíîâåíî å îòêúäå ïúê äÿäî áè çíàåë çà òîâà... – ïðîìúðìîðè Ïåòúð.
- Äà, òîâà å íåùî, êîåòî ìåí ñúùî ìå èíòåðåñóâà.
- Óñïÿõòå ëè äà ðàç÷åòåòå çíàöèòå, ïðîôåñîðå? – íàìåñè ñå Áîðÿíà.
- Óâè, Áîðÿíà, äîñåãà íÿìà äîñòàòú÷íî ñâèäåòåëñòâà, çà äà áúäàò ðàç÷åòåíè. Ïîíå íå åäíîçíà÷íî. Òâúðäå ìàëêî ñå çíàå çà åçèêà èì, à êàêòî âå÷å êàçàõ, çàïèñèòå ìó ñà èçêëþ÷èòåëíî ðåäêè.  ñëó÷àÿ ñòàâà âúïðîñ çà çàïèñ íà òðàêèéñêè åçèê ïîñðåäñòâîì Ëèíåàðíî ñðè÷êîâî ïèñìî, ïðèãîäåíî çà ôîíåòè÷íàòà ñòðóêòóðà íà äðåâíîãðúöêèÿ åçèê.
- Íî, ïðîôåñîðå, îòêúäå ìîæåì äà ñìå ñèãóðíè, ÷å ñòàâà âúïðîñ èìåííî çà òðàêèéñêà ïèñìåíîñò, à íå çà äðåâíîãðúöêà?
- Êàêòî âåðîÿòíî ïîìíèòå îò ëåêöèèòå ìè – çàïî÷íà ïðîôåñîðúò êàòî íàïðàâè òî÷íî ïðåìåðåíà ïàóçà ïðåäè äà ïðîäúëæè, – Ëèíåàð Á å óñïåøíî ðàç÷åòåí îùå â ðàííèòå ïåòäåñåò íà ìèíàëèÿ âåê îò Âåíòðèêñ è ×àäóèê.  ïîäîáåí ñëó÷àé ðàç÷èòàíåòî äîðè íà òîçè ôðàãìåíò íå áè áèëî ïðîáëåì, êàêòî è ïðèíàäëåæíîñòòà íà çàïèñàíèÿò åçèê.
- Ðàçáèðàì – îòâúðíà Áîðÿíà, - íÿìà ñúâïàäåíèå ìåæäó äðåâíîãðúöêàòà ôîíåòèêà è ñèìâîëèòå...
- Èìåííî.
- À ðàç÷èòàíåòî íà òðàêèéñêèÿò åçèê? – ïîïèòà Ïåòúð.
- Ðàçáèðà ñå, èìà îïèòè, êîèòî ïðåäïîëàãàò äîñòîâåðíîñò è àç, êîëêîòî è íåñêðîìíî äà çâó÷è, ñúì àâòîð íà åäèí îò òÿõ. Àêî òðÿáâà äà ñúì òî÷åí, íà ìíîãî ìåñòà ñå ñðåùàò íàäïèñè, êîèòî ìîãàò äà áúäàò îòíåñåíè êúì òðàêèòå, íî ñàìî òðè, àç ëè÷íî ñìÿòàì çà äîñòàòú÷íî ïúëíè, çà äà áúäàò êâàëèôèöèðàíè êàòî òàêèâà – Ñèòîâñêèÿ, Åçåðîâñêèÿ è Êüîëìåíñêèÿ.
- À òîçè?
- Òîçè å... íåàâòåíòè÷åí. Àêî íå òå ïîçíàâàõ, Áîðÿíà, íå áèõ ñå çàíèìàâàë âúîáùå ñ íåãî, êàòî ðàçáèðàì ïðîèçõîäà ìó.
- Ðàçáèðàì âè...
- Íåêà íå ïðèáúðçâàìå. Èíòåðåñíîòî â ñëó÷àÿ å, ÷å åäèí íåóê – ïðîñòåòå ìè, Ïåòúð – ÷îâåê å èçäúëáàë íàäïèñ, íåñúìíåíî òðàêèéñêè, êîéòî íÿìà êàê äà çíàå, îñâåí àêî íå ãî å êîïèðàë îòíÿêúäå. Èçïîëçâàíåòî íà Ëèíåàðíî ïèñìî ïðàâè òîçè ôàêò îùå ïî-èíòåðåñåí.
Ïåòúð âäèãíà ãëàâà è áåçìúëâíî ïîãëåäíà Áîðÿíà. Î÷èòå è èñêðÿõà.
- Çà ñúæàëåíèå íàäïèñúò å íåïúëåí è íå äîáðå ðàçëè÷èì. Äîêòîð Êàçàêîâà, ìîãà ëè äà âè ïîìîëÿ çà íåùî?
- Ðàçáèðà ñå, ïðîôåñîðå.
- Ìîëÿ âè, ïðèäðóæåòå Ïåòúð è ñâàëåòå öåëèÿ íàäïèñ. Óáåäåí ñúì, ÷å ñëåä òîâà ùå ìîæåì äà ðàáîòèì ïî-äîáðå. Îñòàâåòå íà ìåí äà ñå ïîãðèæà çà ðàçêîïêèòå, âàøåòî îòñúñòâèå íÿìà äà èì ñå îòðàçè, îáåùàâàì âè. Ñèãóðåí ñúì, ÷å íÿìàòå íèùî ïðîòèâ äîêòîð Ìèõàéëîâ äà ïîåìå íåùàòà âúâ âàøå îòñúñòâèå, ùå óðåäÿ äî ñóòðèíòà äà å íà ìÿñòî.
- Äà... äîáðå... – îòâúðíà íåóâåðåíî Áîðÿíà. – Ñàìî îùå åäíî íåùî, òîçè òðèúãúëíèê, ïúðâîíà÷àëíî ãî ñâúðçàõ ñ „äåëòà”, íî îò òîâà, êîåòî êàçâàòå ðàçáèðàì, ÷å ãðåøà.
- Äà, ïðàâèëíî, íîðìàëíî å äà ñå çàáëóäèòå, äîêàòî òúðñèòå åëèíèñòè÷åí åêâèâàëåíò.  òîçè ñëó÷àé ìèñëÿ, ÷å ñå êàñàå çà íåùî ïî-ðàçëè÷íî. Ðàçáèðàòå ëè, ðàâíîñòðàííèÿò òðèúãúëíèê, ñ èçïðàâåí âðúõ, ñå ñâúðçâà ñ ïëîäîðîäèåòî è Êàáèðñêèòå ìèñòåðèè. Íàäÿâàì ñå ðàçáèðàòå êîëêî âàæíî å äà ñâàëèì öåëèÿ íàäïèñ.
Áîðÿíà áåøå õâàíàëà óñòàòà ñè ñ ðúêà, ñ øèðîêî ðàçòâîðåíè î÷è.
- Êàáèðèòå?... – ïðîìúëâè. – Âúçìîæíî ëè å?
- Òîâà, ìèëî äåòå, ïðåäñòîè òåïúðâà äà îòêðèåì.

***

Ñàìîëåòúò îò Ëîíäîí äîêîñíà ïèñòàòà íà ëåòèùå Áóðãàñ è ðÿçêî íàìàëè ñêîðîñòòà.
Äâàéñåòèíà ìèíóòè ïî-êúñíî, âúðâîëèöàòà ëåòóâàùè ñå áëúñêàõà åäèí ïðåç äðóã çà äà ãðàáíàò êóôàðèòå ñè îò òðàíñïîðòíàòà ëåíòà, èçíåðâåíè îò ëèïñàòà íà âåíòèëàöèÿ â ëåòèùåòî.
Ìúæúò â áåëèÿ ëåíåí êîñòþì êóïè ïàêåò÷å ìîêðè êúðïè÷êè è èçáúðñà ñòàðàòåëíî ðúöåòå ñè è äðúæêàòà íà îáåìèñòèÿ ñàê, êîéòî ñâàëè îò ëåíòàòà. Ñëåä òîâà ãî ïîñòàâè íà ðàìî è èçëåçå â íåïîíîñèìàòà æåãà.

***

Êîëàòà óìåëî ëàâèðàøå ìåæäó ïîòîêà ëåòóâàùè, êîéòî ñå íàñî÷âàøå êúì ìîðåòî â êðàÿ íà âñÿêà ñåäìèöà. Ñëåä íÿêîëêî äíè ïîòîöèòå ùÿõà äà ñå îáúðíàò îáðàòíî. Ïðèëèâ è îòëèâ. Êîé êàçà, ÷å ×åðíî Ìîðå íÿìàëî ïðèëèâè è îòëèâè.
Ïåòúð îáè÷àøå äà øîôèðà, îòäàâàøå ìó ñå è íå ìó îìðúçâàøå. Ôèðìàòà, îò êîÿòî íàå êîëàòà ìó äàäå âúçìîæíîñò äà èçáèðà è òîé ñå ñïðÿ íà íîâè÷êî ÁÌ òðåòà ñåðèÿ, òúìíî ñèíüî è ìíîãî, ìíîãî ïúðãàâî.
- Êàæè ìè çà òèÿ íàäïèñè?
Áîðÿíà ñåäåøå íà ïðåäíàòà ñåäàëêà è ãëåäàøå óìèñëåíî íàïðåä. Óñïÿ äà ñìåíè äðåõèòå ñè íàáúðçî è âìåñòî êúñèòå ïàíòàëîíè êàêè è ïîòíèê áåç ðúêàâè, íîñåøå èçáåëåëè äæèíñè è ôëàíåëêà ñ íàäïèñ íà àíãëèéñêè „Åäèí ïðèÿòåë õîäè äî Ëîíäîí è åäèíñòâåíîòî, êîåòî ìè äîíåñå å òàÿ ñêàïàíà ôëàíåëêà”. Íà çàäíàòà ñåäàëêà áå ìåòíàëà ìàëúê ñàê ñ íàé-íåîáõîäèìîòî, êîåòî âêëþ÷âàøå è ëàïòîïà è, ÷ðåç êîéòî ùÿõà äà ïðàòÿò íîâèòå ñíèìêè íà ïðîôåñîð Íèêîëîâ.
- Êîè òî÷íî?
- Îíåçè, äåòî ïðîôåñîðúò êàçà, ÷å ïðèçíàâàë.
- Ñèòîâñêèÿ, Êüîëìåíñêèÿ è Åçåðîâñêèÿ.
- Äà.
Òÿ âúçäúõíà ëåêî. Èçãëåæäàøå îòíåñåíà.
- Ñèòîâñêèÿò å íàðå÷åí òàêà, çàðàäè ìÿñòîòî êúäåòî å îòêðèò – â ïåùåðà äî ðîäîïñêîòî ñåëî Ñèòîâî, ïðåç 1924ã. Èìà ïîíå ÷åòèðè õèïîòåçè çà ïðîèçõîäà ìó, äîðè òúðñÿò âðúçêà ñ êåëòñêèòå ðóíè, íî íàé-âåðîÿòíàòà å òðàêèéñêàòà. Äúëúã å êúì òðè ìåòðà è âèñîê òðèéñåòèíà ñàíòèìåòðà. Ïðàâåíè ñà ìíîãî îïèòè äà áúäå ðàç÷åòåí, íî äîñåãà íÿìà íèùî, êîåòî äà íå å îáîðåíî.
- Áåñèòå áÿõà æèâåëè â Ðîäîïèòå, íàëè òàêà?
- Äà, òî÷íî, íî íå ìîæå äà ñå ïðåäïîëîæè äàëè òî÷íî òå ñà ãî ïèñàëè, ìíîãî å òðóäíî äà ñå äàòèðà. Äîñåãà ñå ñìÿòà, ÷å òðàêèòå ñà áèëè áåçïèñìåíí íàðîä, äî íà÷àëîòî íà íîâàòà åðà, êîãàòî çàïî÷âà àêòèâíàòà ðîìàíèçàöèÿ. Òî÷íî çàòîâà ïðîôåñîðúò êàçà, ÷å âÿðâà ñàìî íà òðè íàäïèñà.
- À äðóãèòå?
- Åçåðîâñêèÿ å âúðõó ïðúñòåí, èçïîëçâàí ïðè ïîãðåáàëåí ðèòóàë. Òàì å íàìåðåí.
- Äî ñåëî Åçåðîâî, ïðåäïîëàãàì.
- Äà... À Êüîëìåíñêèÿ å îòêðèò â ïîãðåáàëíà ìîãèëà. Äî ñåëî Êüîëìåí – óñìèõíà ñå êúì íåãî òÿ. - Èíòåðåñíîòî ïðè íåãî å, ÷å å îáúðíàò íàâúòðå, òîåñò å ïðåäíàçíà÷åí çà ÷åòåíå îò ïîãðåáàíèÿ. Òîé, âïðî÷åì, å áèë êðåìèðàí.
- Òðóäíî ùå ìó å äà ÷åòå òàêà – óñìèõíà ñå Ïåòúð.
- Äà – óõèëè ñå â îòãîâîð Áîðÿíà – íî íå è àêî äóõúò ìó å áåçñìúðòåí è íÿìà äðóãè çàáàâëåíèÿ.
- Ñèãóðíî å ñàìîòíî... â ãðîáíèöà.
- Áððð...íå èñêàì äà ñè ïðåäñòàâÿì äîðè - öÿëà âå÷íîñò, äà ÷åòåø ñàìî åäíî è ñúùî – Ïåòúð óâåðåíî èçïðåâàðè äâå êîëè åäíîâðåìåííî, êàòî ñå ïëúçíà â ñâîáîäíîòî ìÿñòî òîêó ïðåä ïðåä êîëàòà îò íàñðåùíîòî ïëàòíî - Áîðå, îíçè Äÿäîâñêèÿ íàäïèñ...
- Êîé?
- Îíçè áå, êîéòî îòèâàìå äà ñíèìàìå – íà äÿäî ìè.
- Àààà... Äÿäîâñêè, õè-õè... õàðåñà ìè, êàêâî çà íåãî?
- Çàùî òîëêîâà çàèíòðèãóâà ïðîôåñîðà?
Áîðÿíà ñâè ðàìåíå.
- Çàùîòî èçãëåæäà èñòèíñêè è ÿâíî èìà ìÿñòî, îòêúäåòî äÿäî òè ãî å êîïèðàë.
- Õàéäå ñåãà, íå ìå ïðàâè íà ãëóïàê, äîòîëêîâà ñå ñåùàì. Íå å ñàìî òîâà.
- Õì... Ñèãóðíî ñà Êàáèðèòå.
- Êîè ñà òå?
- Ìèñòåðèèòå íà Êàáèðèòå. Òîâà å ìèñòè÷íî ó÷åíèå, ñúñ ñèëíî âëèÿíèå â äðåâíîñòòà, ìàêàð è ñâåäåíèÿòà çà íåãî äà ñà èçêëþ÷èòåëíî îñêúäíè. Âñè÷êî ñå å ïàçåëî â äúëáîêà òàéíà.
- Çàùî å âàæíî? – ïîïèòà Ïåòúð áåç äà ìåñòè ïîãëåä îò ïúòÿ.
- Çàùîòî äîñåãà íå ñà íàìèðàíè ñâåòèëèùà ó íàñ, îñâåí åäíî ïðåäïîëàãàåìî äî Âàðíà. Åäèíñòâåííî åïèãðàôñêè ñâåäåíèÿ ñî÷àò, ÷å â ðåçèäåíöèÿòà íà Ñåâò III ñà áèëè ïî÷èòàíè Êàáèðèòå. Àêî èìà òàêèâà, òîâà áè îçíà÷àâàëî, ÷å òåðèòîðèÿòà íà äíåøíà Áúëãàðèÿ å èìàëà ìíîãî ïî-âèñîêî çíà÷åíèå â äðåâíèÿ ñâÿò. Ðàçáèðàø ëè, ìèñòåðèèòå ñà áèëè ñúáèðàòåë íà äðåâíàòà ôèëîñîôèÿ, îáåäèíÿâàëè ñà òåîëîãè÷íè ïðèíöèïè è ïðàêòèêè. Öåíòúð íà äóõîâíè ó÷åíèÿ, êîèòî ñà îêàçâàëè âúçäåéñòâèå âúðõó àðèñòîêðàöèÿòà. Ñàìî ïîñâåòåíè ñà ìîæåëè äà ñå äîêîñíàò äî çíàíèåòî, çàêëþ÷åíî â òÿõ. Èìàò òðàêî-ïåëàñãèéêñè ïðîèçõîä, äîêîëêîòî ñå ñåùàì. Èçâåñòíè ñà íÿêîëêî èìåíà, çà êîèòî ñå ïðåäïîëàãà, ÷å ñà àäåïòè – Îðôåé, íàïðèìåð, Çàëìîêñèñ ñúùî.
- Êàêâî áè ïðåäñòàâëÿâàëî òàêîâà ñâåòèëèùå? Â ñìèñúë, àêî å íÿêàêúâ õðàì íå òðÿáâà ëè äà å îòêðèò îòäàâíà?
- Íå å çàäúëæèòåëíî. Ìîæå äà å ðàçðóøåí áåç ñëåäà è òîé ñëó÷àéíî äà ñå å íàòúêíàë íà ìÿñòîòî.
- Äà, ìîæå... Èìàëè ëè ñà ñúêðîâèùà?
Áîðÿíà îáúðíà ãëàâà êúì íåãî è êàçà òèõî:
- Èìà ëè ñà, Ïåøå, íàé-öåííîòî îò âñè÷êî – çíàíèåòî è ìúäðîñòòà. Äîáðå ùå å äà ãî íàìåðèø, íå ìèñëèø ëè?
Ïåòúð íå îòãîâîðè, ñàìî ñòèñíà ïî-ñèëíî âîëàíà è íàñòúïè ãàçòà.


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 06.02.2013 @ 19:24:47 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 16:13:23 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èçãóáåíà èñòèíà - 5" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 5
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 07.02.2013 @ 18:43:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àäìèðàöèè!!!Çà ïîçíàíèÿòà è èíòåðåñíàòà èñòîðèÿ! Ïî òîçè íà÷èí ñå ïîâäèãà è äðåâíèÿ áúëãàðñêè äóõ:)
Ñëåäÿ ñ èíòåðåñ :)
Ïîçäðàâè!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 5
îò samotnik íà 07.02.2013 @ 18:52:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àìè, ïîçíàíèÿ... òîé ïðîôåñîðúò å åðóäèò, àç ñàìî ðàçêàçâàì :-)

Îïèòâàì äà å èíòåðåñíî è óâëåêàòåëíî, íî íå çíàì äàëè ñå ïîëó÷àâà ñ òèÿ èñòîðè÷åñêè ôàêòè... è òðîìàâè äèàëîçè ;-)

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 5
îò PLACEBO (placebo@abv.bg) íà 12.04.2016 @ 04:19:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñàìî ùå êàæà:
Íàèñòèíà íÿìà íèùî ñëó÷àéíî!!!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 5
îò samotnik íà 12.04.2016 @ 17:09:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå ñúì ñèãóðåí â òîâà, ÷åñòíî êàçàíî, âúïðåêè, ÷å óáåäåíî ñè ãî ïîâòàðÿì.

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 5
îò PLACEBO (placebo@abv.bg) íà 12.04.2016 @ 22:46:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âúçìîæíî å äà ïîëó÷èø ïî-ñèëíè äîêàçàòåëñòâà :-)

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 5
îò samotnik íà 13.04.2016 @ 09:49:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîâà çâó÷è ñòðàøíî :-) Ïðîâèäåíèåòî äà òè äîêàçâà, ÷å íèùî íå å ñëó÷àéíî å ïëàøåùî.

]