Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 590
ХуЛитери: 4
Всичко: 594

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: Heel
:: osi4kata

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
раздел: Разкази
автор: Narwal

Мъртвото вълнение край Родос леко разлюляваше застаналите на кея седем галери на рицарите хоспиталиери. През ноември Средиземно море започва да става негостоприемно. Вятър започва да свисти, вълна да се вдига. Корабоплаването започва постепенно да замира до началото на пролетта, когато отново с издути платна корабите поемат своя път към богатствата на изтока и се завръщат натъпкани със стоки, неистово търсени на пазара в европейските градове.
Но остров Родос беше тяхната междинна спирка, която им даваше приют, за да попълнят запасите си, да си отпочинат екипажите и отново с пълна сила да продължат своята борба за оцеляване в огромната синя пустиня.
Филибер дe Найлак се беше отпуснал на своя удобен стол на верандата на рицарския замък и беше вперил поглед някъде ... на север. Незнайно защо мислите му бяха с онзи млад владетел на малкото парче българска земя, който със своята храброст и изобретателност бе надхитрил Сюлейман Челеби и бе заминал да подготви своя народ за нови битки с чеждоверския нашественик. А западните владетели вместо да подадат ръка на своите братя на Балканите се бяха свили в черупките си и не смееха да предприемат нищо, само и само да раздразнят честолюбивия османски падишах. „Защо не заминах с него?”, мислеше си Флилибер. „Там е нашата кауза. В борбата за името Христово, а е тук за стоим и да пазим морето.” Но Филибер грешеше. Родос трябваше да бъде пазен и то твърдо и храбро. Средиземно море се превръщаше постепенно в кърваво бойно поле между западната и ислямската цивилизации. Търговията по море донесла толкова просперитет на италианските република, на Франция и Испания можеше всеки момент да бъде подчинена на осменския ятаган. И Родос беше една от крепостите, които трябваше брани това да не стане. Великият магистър изобщо не подозираше, че раздялата му с царя на българите не само не е окончателно, но е и твърде кратка, защото в пристанището на Родос .... влезе един кораб с красиви бели платна, но с османски отличителни знаци по борда.
Тежки забързани стъпки отекнаха по стъпалата на двореца на великия магистър. Беше началникът на портовата стража.
- Османска бригантина, Ваше превъзходителство! – Иска разрешение да застане на кея.
Филибер се стресна от унеса, в който беше изпаднал. Рязко се изправи крака и грабна далекогледа. Бригантината изглеждаше красива, добре оборудвана и добре управлявана. По нея не се виждаше никаква подготовка за предстоящи враждебни действия. Само на мачтата и бе издигнат флаг, с който капитанът молеше разрешение да влезе в пристанището и да застане на кея. Филибер отпусна ръце и се замисли. „Какво ли може да означава това?!” Любопитството му обаче надделя.
- Дайте разрешение на кораба да застане на кея! – заповяда той – В същото време обаче вдигнете по тревога бреговата охрана. Нека бъдат готови. На осменците доверие не можем да имаме.
Началникът се поклони чинно и изпълни заповедта като добър войник. Корабът леко изманеврира и залепна на кея в пристанището на острова. След това обаче отново великият магистър беше обезпокоен.
- Някаква жена, желае да се срещне с Вас, Ексленц – каза той и отново се поклони – изглежда да е от благороден произход.
Сега вече любопитството на Филибер де Найлак пламна. Пръстите му нервно започнаха да танцуват по лицето му и да разрошват късата му къдрава брадичка.
- Поканете я! – заповяда великият магистър.
След малко на верандата се появи жена на около 50 години в традиционно османско облекло, но с открито лице, стройна фигура и пронизващ поглед. Направи лек реверанс и на перфектен френски заяви:
- Аз съм Кера Тамара, жена на покойния султан Мурад І, дъщеря на покойния български цар Иван-Александър. Желая на Ваше превъзходителство здраве и дълъг живот.
Филибер де Найлак се стъписа още повече. Като просветен човек той беше чувал за саможертвата на българската царкиня Кера Тамара приела да стане жена на османския султан, за да спаси народа си от поробване, но запазила християнската си вяра. Не можеше да повярва обаче, че той ще срещне тази българка, още повече, че само преди три години срещна нейния племенник цар Константин ІІ Асен.
- Приветствувам Ваше Височество с добре дошла в Родос! – отговори рицарят - Все пак искренно ме вълнува въпроса за целта на това посещение.
- Преди всичко бих Ви помолила Екселенц, моето посещение да бъде запазено в тайна, а неговата цел е следната....


Публикувано от viatarna на 01.02.2013 @ 15:48:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Narwal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 26125
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част " | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от suleimo на 09.01.2015 @ 16:25:59
(Профил | Изпрати бележка)
Изненадкаааа :)
И то много приятна! Любопитно ми е как Кера Тамара се е измъкнала из под зоркити мюсюлмански порядки!
Много финно водиш сюжета!


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 09.01.2015 @ 16:47:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, мила красавице! Ще разбереш как се е измъкнала като прочетеш следаващата глава. Поздрави и благодарности! :)

]


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от kasiana на 01.02.2013 @ 16:16:33
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо продължение!!!!!
Неочакван обрат, който предполага интересно развитие на интригата!!!!!

Чакам с нетърпение продължението!!!!!

Сърдечни поздрави!!!::)))

Каси


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 01.02.2013 @ 17:09:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Прекрасна си! Желая ти хубава вечер и приятен уикенд!

]


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от LATINKA-ZLATNA на 01.02.2013 @ 17:43:22
(Профил | Изпрати бележка)
!

Чакам продължението...


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 01.02.2013 @ 19:24:46
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Златна! Много си мила! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Milvushina на 01.02.2013 @ 19:13:16
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да не се зарадвам на Кера Тамара.

Само че преди да мога да кажа повече, ще трябва да се върна назад към Рицаря, затова няма да е днес. :)


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 01.02.2013 @ 19:25:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 03.02.2013 @ 17:32:08
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Капитане! Радвам се, че продължи тази история . Сюлейман има една единствена спечелена битка на страната на Франсоа Първи и не знам какво му е великолепното. Особено като знаем какво е вършил по нашите земи. Сигурно е съжалил, че не е бил на страната на Хабсбургите ,но алчността е лош водач ;)
Поздрави!


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 03.02.2013 @ 17:47:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Кати! Много ми е полезна твоята подкрепа. Желая ти хубава вечер!

]


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Hulia на 05.02.2013 @ 16:22:26
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Радвам се, че продължаваш, Капитане!:))) Увлекателно е...


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 05.02.2013 @ 17:02:17
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ули! Прекрасна си!

]


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от mariniki на 14.02.2013 @ 19:13:33
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
вълнуващ обрат... и повишен интерес
към твоя разказ, много ми харесва...много..
поздравления, Капитане...


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 14.02.2013 @ 19:33:09
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Маги! Прекрасна си!

]


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Omaia на 17.03.2014 @ 16:25:52
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми, най-вече заради разказваческите ти умения и царственото българско присъствие.


Re: Рицарят от Родос (Кера Тамара) - шеста част
от Narwal на 19.03.2014 @ 13:37:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Omaia! Много се радвам, че те "виждам" и желая да ти напомня, че сезонът във Варна наближава. Очаквам да те видя на живо.:) Поздрави!

]