Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 668
ХуЛитери: 2
Всичко: 670

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМеждугалактическо
раздел: Разкази
автор: ambrouse

Високопланинското село Стойка бе известно единствено с факта, че там, преди сто и двайсет години, се е родил професор Тодор Калчев, с когото, разбира се, местните се гордееха. Но „професорско” или не, селото вероятно щеше да си остане бяло петно на историческата карта, ако през една мъглива ноемврийска утрин не се бе случило събитие, шокирало целия свят. И така…
Слънцето се бе показало над планинския хребет и обливаше с бледа жълтеникава светлина заснежените покриви на къщурките, от чийто комини се точеха криволичещи нишки черен дим. Във въздуха се носеше приятна миризма на влажна почва и изгорели дърва. Повечето от петдесет и тримата жители на селото все още не бяха излезли да си вършат дворската работа, но имаше и такива, които вече се трудеха усърдно. Не че по това време на годината имаше кой знае какво за вършене - почвата по тези места не бе особено плодородна, а пък и домашните животни не бяха много. Някъде към седем и трийсет небето просветна и се чу приглушен тътен, след това над северния край на селото се появи трептящо тъмно петно с формата на гевгир с къса дръжка. Даже и дупчици имаше въпросният гевгир, дупчици, от които струеше бледа зеленикава светлина. Неколцина от селяните със сравнително добър слух чуха тътена и излязоха навън да видят какво става. Нито един не се осъмни в извънземния произход на реещия се над селото обект. Някои се стреснаха и побягнаха, където им видят очите, други възклицаваха възторжено, вперили сияещи очи в обекта. Имаше и един чепат дядо, който само изсумтя скептично и се захвана да запари ярма за прасетата си. Но истинският екшън тепърва предстоеше.
От гевгира се отделиха десетина по-малки обекта, които веднага се стрелнаха към велчовата нива, през която преминаваше пенлив планински поток. В това време местните вече говореха развълнувано по мобилните си телефони – някои с роднините си, други с операторите на 112, а имаше и такива, които успяха да се свържат с две от националните телевизии, откъдето обещаха, ако получат снимки, веднага да изпратят телевизионни екипи в селото. Съмняваха се господата журналисти, но този път без основание. Както и да е.
Обектите, които накацаха около потока, бяха дълги около три метра, високи около метър и приличаха на паяци, с тази разлика, че имаха дванайсет крайника и телата им лъщяха като селския казан за ракия, когато беше нов, което наведе селяните, струпали се на групички в края на велчовата нива, на мисълта, че това са роботи. Въпросните роботи като че ли нямаха враждебни намерения, което поуспокои селяните, които и без това не се бяха разтревожили особено за живота си.
Роботите наистина нямаха враждебни намерения, а и нямаше как да имат, защото бяха програмирани единствено да работят. И те работеха – светкавично, прецизно и качествено. За секунди разтовариха контейнера, който долетя от „гевгира”, после изградиха система от улеи, която отведе водата от потока в нещо приличащо на огромен бидон за зеле. Впоследствие към бидона бяха прикачени стотици приставки и той заприлича смачкан до неузнаваемост автомобил. Десетина минути по–късно до потока, който вече църцореше едвам – едвам между камъните, се появиха два огромни цилиндъра – единия син, другия червен. После най–чевръстият робот изтича до главната и единствена улица на селото и монтира десетина пожарни крана, които свърза с червения цилиндър, посредством тънки маркучи. Роботите се посуетиха още минута – две, правейки явно някакви настройки, след което си биха камшика и се прибраха в “гевгира”, а той от своя страна примигна три пъти със зеленикавите си лампички и изчезна.
Селяните се спогледаха озадачено. Кметът се почеса по темето, погледна часовника си и обяви:
– Каквото и да беше това, свърши точно за петдесет и три минути.
– А сега къде ще перем летоска? – попита осемдесетгодишната баба Райна.
– Ами да, откраднаха ни водата – измънка Стамен, който се славеше с чепатия си характер.
Кметът, който си падаше малко техничар, каза:
– Водата не може да изчезне току така.
– Кви бяха всъщност тия? – попита внукът на баба Райна Чочко.
– Я да огледаме съоръженията по–отблизо – предложи кметът.
– Само да не гръмне нещо! – проплака с треперлив глас една възрастна жена.
– Това сме го учили в училище – каза Чочко и посочи знакът „О2”, щампован върху червения цилиндър.
– Кислород! – възкликна кметът.
– А на синия има „H” – водород – провикна се някой.
Кметът сбърчи чело.
– Значи тези машинарии разлагат водата на кислород и водород.
– А къде ще перем? – измънка баба Райна.
– Драги съселяни, това е дар от извънземните за нашето село – обяви гордо кметът.
– За какво ни са кислород и водород?
– Аз проверих онези неща на главната – провикна се запъхтян младеж. – Никакви пожарни кранове не са това. Натиснеш ли едно копче, от тях изскача маска. Слагаш маската на лицето и дишаш чист кислород. Безплатно.
– Па ние тук кислород си имаме.
– Ами водородът? Водородът е гориво. – каза кметът.
Стамен се изсмя жлъчно и отвърна:
– Да, ще трябва да пенсионираме магаретата и да караме каруците на водород.
Избухна бурен смях.
– А летоска къде ще перем…
***
Нещо глождеше отвътре Ибу – пилот на „гевгира” и служител на малка строителна фирма, подизпълнител на „Главгалактстрой”. Неговият екип си беше свършил работата, но Ибу чувстваше, че нещо не е наред; беше почти сигурен, че е станала някаква грешка. Дванадесетте му пръста затанцуваха по сензорната клавиатура и „гевгирът” отново се насочи към селото. Секунди по- късно към Стойка полетяха десетки хиляди нанодатчици, а след минута Ибу вече разполагаше с огромни количества информация. Изводите бяха притеснителни.
Ибу се свърза с шефа си, за да сподели с него тревогите си.
– Шефе, мисля, че сме объркали селото.
– Монтирахте ли оборудването?
– Монтирахме, обаче…
– Щом сме си свършили работата, значи ще ни платят.
– Да, ама…
– Какво ама?
– Датчиците показват, че в селото живеят само петдесет и двама хуманоиди, че нивата на кислород са доста високи и че използваните там машини и превозни средства не могат да се задвижват с водородно гориво.
– И?
– Те нямат нужда от нашата технология. Освен това им затриваме водата. Системата за насочване сигурно е объркала Стойка с друго село, а именно – 100 –IK- A, което се намира в друга галактика.
– Ибу, не си натоварвай малката зелена главица с такива глупости. Всичко е точно.
– Ама …
– Няма ама. Ние сме обикновени подизпълнители, освен това служителите, дето работят по Програмата на Междупланетарния съюз за подпомагане на изостаналите планети, съвсем не са вчерашни. Знаят си те работата, освен това повечето от тях са с два мозъка…
– И със седем стомаха.
– Шт! Да не съм чул тъпи намеци повече! Абе момче, средства трябва да се усвояват!
– Но това е идиотско!
– Напротив. Всеки детайл от проекта е обмислен старателно.
– Стига бе.
– Я си помисли какво щеше да стане, ако трябваше да работиш в някой голям град. Тяхната армия щеше да се опита да те плени. А знаеш ли колко струва един прост робот–монтажник, а? Да не говорим пък за кораба…
– Гевгира.
– Какво?
– Така го наричат онези от селото. Защото прилича на уред, който те използват. Взех си един оригинален, върши чудесна работа.
– Например?
– Преди малко с негова помощ отцедих водата от консервираните червеи, които съм принуден да набивам всеки ден.
– Не се оплаквай.
– Не се оплаквам.
– Прибирай се, но се приготви малко по–късно, след около шейсет и три години, пак да ходиш на тази планета.
– Какво ще правя?
– По Програмата за озеленяване на пустинните райони. Вече съм ти пратил документацията.


Публикувано от alfa_c на 18.01.2013 @ 19:25:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ambrouse

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 22:01:11 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Междугалактическо" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Междугалактическо
от kasiana на 18.01.2013 @ 22:08:02
(Профил | Изпрати бележка)
Да, определено е за "Хумор и сатира" !!!!!:)))))

Много актуално и свежо звучи!!!
Поздрави!!!


Re: Междугалактическо
от zebaitel на 18.01.2013 @ 21:08:14
(Профил | Изпрати бележка)
ха-ха, много готин разказ! С удоволствие прочетох!

– Не се оплаквай.
– Не се оплаквам. ..

Да, наистина щеше да е по-добре в "Хумор и сатира", но който иска и тук ще го прочете! Привет, Амброуз!


Re: Междугалактическо
от lordly (lordly@mail.bg) на 18.01.2013 @ 19:51:03
(Профил | Изпрати бележка)
В "Хумор и сатира" щеще да стои по-добре, но нейсе! Поздравления!