Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 753
ХуЛитери: 0
Всичко: 753

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИсусов венец
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Няма защо да ме заплашвате, господин следовател, и да играете ролята на лошото ченге – тя никак не Ви отива. И аз съм гледал филми... Ще Ви разкажа всичко не защото съм длъжен да го направя, а защото имам нужда някой да ме изслуша. А кой друг да бъде освен Вас? Професията Ви задължава. Със сигурност ще ме разпитва и психиатър. Но с него ще съм предпазлив и няма да му позволя да се рови в мозъка ми – лекарите с тази специалност не са съвсем наред и са безнадеждно опорочени в стремежа си да открият ненормалното, да натъпчат жалкия пациент с химия и да го превърнат в ходещ зеленчук. Интуицията ми подсказва, че Вие сте различен: срещате се непрекъснато с престъпници, но не се опитвате на всяка цена да ги изкарате и луди. Всъщност подобна представа за Вас ми помага да говоря свободно...
Казвате, че изглеждам по-възрастен. Прав сте. Винаги съм бил едър – още от дете, но едва снощи разбрах, че силата ми може да убива. Нямам жизнен опит: макар и вече на 17, не са ми напълно ясни човешките характери – може би затова не познавам достатъчно и себе си. Чел съм много малко художествена литература: толкова, колкото ми налага училището, и за да поддържам някаква прилична обща култура. Другите казват, че съм гений,но според мен съм съвсем обикновен човек. Просто моята територия е математиката – малко хора се влюбват в чистата и съвършено красива логика на числата. Не си мислете, че тя е равна и спокойна – толкова страст се крие в нея, колкото не съм срещал в поезията и романите. Не, не сте прав, че страстта не може да е хармонична: всичко е възможно във Вселената, абсолютно всичко е възможно. Дори да се съживят мъртвите – ако не тук, на Земята, то някъде... Някъде, където са валидни съвсем други закони, непонятни за човешкото ни съзнание...
Да, така е: моите преподаватели наистина твърдят, че мога да вляза във всеки от най-престижните университети на света. Когато погледна задачата, дори нямам време за разсъждения – веднага виждам пътя към отговора. Аз съм самотен играч, господин следовател, и с усилие си налагам да участвам в националния отбор – правя го само от преклонение и благодарност към учителя, който откри таланта ми и на когото дължа всичко. На него и на тази, която ме отгледа – баба ми.
Откакто се помня, съм живял само с нея. Допреди три месеца, когато си отиде. Беше майка на баща ми. Знаех, че той е в затвора. Баба ми беше казала, че е направил нещо много лошо и го прибрали веднага след смъртта на майка ми – тогава съм бил на три... Никога не ме заведе на свиждане. И аз не съм пожелавал. Известно ми беше, че някъде имам някакъв баща престъпник. Толкова. Не съм разпитвал никого за него, винаги съм имал необяснима вътрешна съпротива да задам въпроса каква е вината му. Сега вече мога да определя това нежелание – страх от истината.
Различен съм от връстниците си. Даже не говоря като тях.Така е, защото не поддържам социални контакти, нямам приятели. Общувал съм най-вече с баба и сигурно съм приел нейния маниер на изразяване. Тя беше детска учителка и в градината бях в нейната група... Истината е, че не ме вълнуват проблемите на съучениците ми, не се и опитвам да проумея ненаситната им алчност за дрехи, техника и купони... Не, невинаги е било така. Някога, в трети клас, имах приятел – Митко. Една вечер дойде у нас, но баба пак беше пила и ѝ пролича, макар да ни направи кекс и да се опитваше да се държи, сякаш е като другите баби. На следващата сутрин целият клас ми се подиграваше, че тя е алкохоличка. Тогава разбрах: всеки може да те предаде, ако го допуснеш до себе си.

Продължението на разказа може да прочетете в сборника "Сонет 130" на Издателство "Жанет 45"


Публикувано от alfa_c на 28.12.2012 @ 17:03:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:01:11 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Исусов венец" | Вход | 18 коментара (39 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Исусов венец
от mariniki на 28.12.2012 @ 17:59:21
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
разтърстващо...
за Бога... разкъса ми се душата..
как се коментира това...
аз не мога..


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 29.12.2012 @ 10:55:46
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си много чувствителен читател.

]


Re: Исусов венец
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.12.2012 @ 19:15:33
(Профил | Изпрати бележка)
Майсторска работа, браво!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 29.12.2012 @ 10:56:42
(Профил | Изпрати бележка)
Ще се радвам да си прав.

]


Re: Исусов венец
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 28.12.2012 @ 21:56:25
(Профил | Изпрати бележка)
много силен разказ! Винаги те чета с усоволствие!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 29.12.2012 @ 10:57:10
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че ме четеш!

]


Re: Исусов венец
от Danielita на 29.12.2012 @ 05:56:24
(Профил | Изпрати бележка)
Много силен разказ, напълно издържан литературно, математически и психологически! Освен това много актуален, като се имат предвид трагичните събития от преди 2 седмици в Кънектикът, САЩ.
Поздравления и весели празници! Дани


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 29.12.2012 @ 10:58:21
(Профил | Изпрати бележка)
Да, непрекъснато се случват ужасии. Весели празници и за теб!

]


Re: Исусов венец
от Milvushina на 29.12.2012 @ 19:56:41
(Профил | Изпрати бележка)
Твоите разкази и на Зеб винаги ги чета по два пъти. По една и съща причина. Първо - за сюжета и второ - за смисъла.

Един особено специален разказ за мен.

Едва ли е нужно да ти казвам, че проявявам особен интерес и много се вълнувам от нещата, за които става дума към края: "за безсънните нощи на силно кафе в търсене на отговори, които не могат да бъдат намерени". Тях не е редно да ги коментирам. Достатъчно е казано.

За домашното насилие. За вината. И за изкуплението. И тях не е редно да ги коментирам. За тях не е казано достатъчно и никога няма да бъде.

Мога да коментирам единствено разказа в първо лице, единствено число. Предизвикателство в него е авторът да излезе от кръга на собствения си език и да добие изказа този на чужд за него образ. Мисля, че точно така би се изразявал един виден математик от калибъра и с маниера на Перелман. Мога само да аплодирам.

П.П. Ако мога да си позволя една забележка, без да бъде критика, като виден математик, учил два семестъра висша математика в универститета и късан два пъти. Неразрешените задачи в математиката са може би над сто сборно във всички клонове. Героят всъщност визира седемте, за чието разрешаване MCI са обявили медал и парична награда от 1 млн долара. Същите, които вече са 6, както стана дума. :)

Поздрави и хубави празчни дни!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 30.12.2012 @ 14:35:15
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми е ценен този коментар, особено забележката - веднага ще нанеса поправката. Благодаря ти!

]


Re: Исусов венец
от Milvushina на 30.12.2012 @ 23:37:17
(Профил | Изпрати бележка)
Моля за извинение! В бързината съм обърнала реда на инициалите - CMI, а не MCI. Идва от Clay Mathematics Institute.

Въобще изложих се, но добре, че видях какво съм написала като прочетох отговора ти.


]


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 31.12.2012 @ 13:07:02
(Профил | Изпрати бележка)
Изобщо не си се изложила - каза ми нещо, което не знаех.

]


Re: Исусов венец
от Boryana на 29.12.2012 @ 21:39:45
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги ме изумяваш с умението си да се напъхаш в чуждата кожа до степен и по начин, които ме карат да забравя чий разказ чета. Тук четох изповед. Потресаваща. Как го правиш, Ано? Свалям шапка.


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 30.12.2012 @ 14:36:11
(Профил | Изпрати бележка)
Веднага си сложи шапката - все пак е зима. Радвам се, че прочете.

]


Re: Исусов венец
от mamontovo_dyrvo на 01.01.2013 @ 05:19:49
(Профил | Изпрати бележка)
Едни са силни в математиката. Други в писането. аз Съм силен в четенето и тук си намерих нещо много силно. И го прочетох с удоволствие!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 02.01.2013 @ 11:06:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти.

]


Re: Исусов венец
от secret_rose на 02.01.2013 @ 22:33:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Понякога се чудя от къде познаваш всяка болка на тая земя...

Да не споменавам, че го нямах този сукулент "Исусов венец" и вече го поръчах, както преди време опитах една чудна гозба, научена от твой разказ. (:
Така пишеш, че прочетеното го осъществяваме после. Голяма, тежка отговорност е... @--;--


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 02.01.2013 @ 23:10:17
(Профил | Изпрати бележка)
За цветята и манджите няма лошо, но да пази Бог от случките.

]


Re: Исусов венец
от kasiana на 02.01.2013 @ 23:18:36
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуваща изповед на една разтерзана душа с аналитичен ум!!!!!
Поздрави!!!!!

Честита Нова 2013-та!!!!!

Мир, светлина, здраве, любов и дълъг живот за теб и близките ти, Аноним!!!!!

Каси


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 02.01.2013 @ 23:22:15
(Профил | Изпрати бележка)
Здраве и щастие за теб и семейството ти!

]


Re: Исусов венец
от sia на 04.01.2013 @ 17:24:40
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, дълго време не съм чела и коментирала. Все едно,
така е дошло...
Потърсих творби на любими автори и първо попаднах на теб.
Ако историята е истинска, момчето ще бъде оправдано - поради
неизбежна отбрана. Законът позволява такава и спрямо друго лице.
Но това не важно - има такива ужасни истории в живота ни, наистина.
А ти имаш очите и дарбата, или там каквото е, да ги виждаш и да ги
предаваш така, че човек не може почнал, да не стигне края...

Дано си добре, здрава и хубава да е новата година!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 05.01.2013 @ 10:40:15
(Профил | Изпрати бележка)
Да е успешна и за теб!

]


Re: Исусов венец
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 04.01.2013 @ 17:51:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Винаги като погледна това си цвете, ще си спомням и твоя разказ - много е добър - браво!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 05.01.2013 @ 10:40:54
(Профил | Изпрати бележка)
А, не - мисли си за нещо хубаво.

]


Re: Исусов венец
от galenaGV на 05.01.2013 @ 19:10:41
(Профил | Изпрати бележка)
"Тогава разбрах: всеки може да те предаде, ако го допуснеш до себе си."
Великолепен монолог!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 05.01.2013 @ 20:34:25
(Профил | Изпрати бележка)
За мен е чест, че го хареса!

]


Re: Исусов венец
от Markoni55 на 05.01.2013 @ 21:58:40
(Профил | Изпрати бележка)
видях разказът ти още преди нова година, но предчувствах че ще е тежък и реших да го отложа. Е, днес набрах смелост щото не ми даваше мира любопитството. Много достоверно разказваш, толкова че предизвикваш визуална представа. Силно. Трудно се коментира това, не се наемам, но те поздравявам.


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 06.01.2013 @ 12:12:12
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за прочита!

]


Re: Исусов венец
от yotovava на 06.01.2013 @ 13:50:15
(Профил | Изпрати бележка)
да се възприемеш за възмездие е най-страшната присъда.
Поздрав, Аноним.


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 06.01.2013 @ 14:25:43
(Профил | Изпрати бележка)
Вероятно си права.

]


Re: Исусов венец
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 06.01.2013 @ 14:46:31
(Профил | Изпрати бележка)
Тук може да се каже и много, и да се помълчи. Аз ще замълча ...
За много години здрави и вдъхновени ! Като чета твоите разкази стигам до извода, че моженето не му е нужно вдъхновение.
Поздрави!


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 06.01.2013 @ 15:47:42
(Профил | Изпрати бележка)
Че без вдъхновение накъде?

]


Re: Исусов венец
от ASTERI на 08.01.2013 @ 10:16:34
(Профил | Изпрати бележка)
Опитах се да отделя най-силният момент на този разказ и неможах! Целият е като токов удар! Поздравления!
( чак сега си поех дъх)


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 08.01.2013 @ 13:08:54
(Профил | Изпрати бележка)
Дишай, както се казва в една реклама. :)

]


Re: Исусов венец
от malkiatprintz на 16.01.2013 @ 04:24:22
(Профил | Изпрати бележка) http://malkiatprintz.blogspot.com/
За сюжета няма какво да се коментира - темата е безкрайно тъжна. А за стила - поздравления! Майсторски си успял да създадеш вътрешното усещане на героя.


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 16.01.2013 @ 14:46:57
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Исусов венец
от nikoi (boo@abv.bg) на 27.02.2013 @ 10:26:52
(Профил | Изпрати бележка)
признавам си, че се разревах като дете


Re: Исусов венец
от anonimapokrifoff на 27.02.2013 @ 10:38:24
(Профил | Изпрати бележка)
Ами ти си дете още.

]