Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 872
ХуЛитери: 1
Всичко: 873

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСапрофити 2
раздел: Разкази
автор: YouNeedLobotomy

- Ти си жалък. Ти си най-отвратителното нещо. Повръща ми се от теб.
Ани плюеше буквите в отвращение. Не можеше да говори членорзаделно от яд.
- Защото съм искрен поне със себе си. Единственото положително качество, което притежаваше, беше че е богата. Всичи тук знаем, че беше тъпа кучка. Вече завещанието е написано, затова не мога да схвана защо позата продължава - отговори й Джон. Всички останали седяха в неловко мълчание.
От една страна Джон беше прав. Основното положително свойство на баба беше наследството й. От друга страна, какъв беше смисълът да накърняваме паметта й? Така или иначе беше мъртва.
- Жената правеше всичко за нас.
- Единственото, което правеше, е че ни пращаше пари. И единствената причина да го прави беше за да може да се държи надменно.
- Как е забогатяла? - Тери ме попита тихо.
- Омъжила се е за някакъв богаташ. Била е много красива като млада. Нека се махаме от тук. Не искам да присъствам на това.
***
Не искам да звуча цинично, но цинизмът ми ме кара да обичам баба поне малко. Може би най-доброто, което може да направи един родител за децата си, е да им даде пари и да не им се бърка повече. Може би и тя го е виждала така.
А и за нея е било крайно неудобно след като сина й и дъщеря й умряха. Беше загубила половината си живот в неуспешен брак и досадно чакане да погребе богатия си мъж, за да се освободи с парите му. А сега се очакваше да загуби останалото в гледане на внуци. Тя обичаше да си играе на жертвоготовна, но имаше още толкова много роли, които обичаше. Може би просто е пресметнала, че няма на какво толкова да ни научи.

Имението беше огромна сграда, заобиколена от гора.
Архитектурата не беше впечатляваща. Приличаше на голяма къща. Стените бяха олющени. Миришеше на отминала епоха. Ако роднините ми не бяха тук, мястото дори щеше да е романтично.
Това беше най-много петия път, в който идвах през живота си.
Представих си как аз и Тери живеем на такова място. Може би цялата му мистичност би ме накарала да изглеждам силен.
- Дали ще е твърде грубо, ако сутринта си остана в стаята?
Прекрасно! Трябва да сдържа радостта си. Колкото по-малко ме вижда пред роднините ми, толкова по-добре ще се чувствам.
- Не искам да обидя никого, но знам какво си мислят. И не мога да ги спра да си го мислят, но ако не съм около тях, няма да ме натоварват толкова.
- Естествено! Няма никакъв проблем. Ще ти донеса закуската тук. Но какво мислиш, че си мислят? – попитах.
Прехапа долната си устна.
- Че те използвам.
- Можеш ли да ги обвиняваш за това? - може би да оставя темата би било мъдро, но устата ми се оказа по-бърза от разсъдъка.
- Не. Навярно и аз бих го мислела, ако не знаех какво е в главата ми.
- Какво е в главата ти? - забели очи притъпено, все едно отговорът на въпроса беше ясен. Наистина ли вярваше, че съм толкова тъп да мисля, че ме обича?
- Черепна кутия. Може ли да не отивам при тях утре?
- Разбира се. Няма проблеми.
Завивките бяха толкова тежки, че ни смачкваха. И аз я гушках под тях докато заспахме. Беше прекрасно.

***
- БРАТЧЕДЕ! - Ани тропаше на вратата.
Тери ме погледна сънено и преглътна. Сънена изглеждаше като играчка. Беше толкова сладка.
- Какво има?
- Излез. Трябва да говорим.
Облякох се набързо, а Ани се разтропа, за да ме забърза още повече.
- Не е нужно да се контиш. Запозната съм, че не си красавец.
Отворих вратата.
- Какво има? - Ани погледна към леглото. Тери се правеше на заспала.
- Не тук. Това засяга само семейството.
Заведеме зад някакъв ъгъл.
- Днес дойде някаква жена. Каза, че адвокатът се е свързал с нея да го чака в имението. Възможно е да ни е роднина. Прилича на баба.
- Още един човек?
- По-притеснително е от това. Единственият човек от нашето семейство, с когото се свърза адвокатът, е Джон. Възможно е да не сме споменати изобщо.
Още не можех да се уплаша. Но знаех, че ще дойде. Страхът лазеше бавно по невроните ми, за да ме стегне в хватката си.
***
Тери:

Тиха музика изпълваше съзнанието ми. Беше от онези редки моменти на полусън. Мислех си, че никога няма да успея да ги изпитам пак, но сега го изпитвах. И не исках да свършва. Контролирах всяка мисъл и чувства в съзнанието си. И всичко беше в мир.
- Артър?
СПЯ ЛИ!? МОГА ДА СЕ ЗАКЪЛНА, ЧЕ СЪМ ДОСТАТЪЧНО БУДНА, ЗА ДА НЕ ХАЛЮЦИНИРАМ?!
Изправих се.
- Артър? Как, как си тук? - това е кошмар. Ще се събудя след секунди. - Жив ли си? - посегнах да го пипна, но той се дръпна и се усмихна.
-Нещо такова.


Публикувано от aurora на 13.11.2012 @ 14:49:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   YouNeedLobotomy

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:01:36 часа

добави твой текст
"Сапрофити 2" | Вход | 6 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сапрофити 2
от Markoni55 на 13.11.2012 @ 15:19:39
(Профил | Изпрати бележка)
ама че работа? човек като ги почне такива интересни неща, трябва да ги публикува по последователно и на по малки интервали. как ще устискам според теб до следващата част? моля, имай го предвид.поздрави


Re: Сапрофити 2
от Kanegan на 13.11.2012 @ 15:46:07
(Профил | Изпрати бележка)
...колко интересно разказче...
Харесах,има динамика, смяна на реалности в съзнанието на лирическите герои...многоизмерни преживявания...Поздрави!


Re: Сапрофити 2
от Milvushina на 13.11.2012 @ 20:19:30
(Профил | Изпрати бележка)
Добре!! Чакам нататък :)


Re: Сапрофити 2
от osi4kata на 14.11.2012 @ 00:50:17
(Профил | Изпрати бележка)
чудничко! Моля те, пускай по-дълги части :)). Не си мисли, че ти се подмазвам, хич ме няма в тая област! Текстът е добър и за ужасТ на педантите, почти без грешки :)). Продължавай, не се щади! Ще идвам редовно да те чета.


Re: Сапрофити 2
от Solara на 14.11.2012 @ 03:03:37
(Профил | Изпрати бележка)
Привет! Липсваше...


Re: Сапрофити 2
от agripina на 14.11.2012 @ 09:17:17
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми, Поздрави!