Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 455
ХуЛитери: 5
Всичко: 460

Онлайн сега:
:: mamasha
:: Mitko19
:: Icy
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПовелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
раздел: Романи
автор: kasiana

(фентъзи)

         Дàвиде очакваше утрешния ден с нетърпение. Няколко месеца бе работил върху генеалогията на семейство Магнум заради биографията на капитана на AURORA, която Имеона Раева пишеше.

         Детективът-камериер бе приел тази задача от шефа си по-скоро като приключение. И то наистина протече като вълнуващо преживяване, защото корените на родословното дърво на Алекс Магнум се оказаха впечатляващи! Баща му, Николо, бе филиз от Алцековите българи и по-точно – потомък на Булгаро де Булгари Златоустия – велик правист и глосар - тълкувател на римското право от дванайсти век, чийто труд „Де Регулис Юрис” е образец на метод, мисъл и стил…В пътешествието сред стотиците документи, съхранявани в различни институции, изненада бе и откритието коя е съпругата на този правнук на Златоустия Булгари. Във венчалното свидетелство от петнайсти век, тя бе записана с името Биляна де Лихнида.

         Дàвиде бе срещал някъде тази фамилия. Знаеше, че Лихнида в древността бе название на град Охрид…Но детективът чувстваше, че има още някаква загадка около това име. Мина доста време, преди в паметта му да просветне откъде в нея бе запечатана моминската фамилия на пра-родителката на Алекс Магнум. „Ами да – едва не извика той – това е от твърдението на О‛Конел – английски посланик в Париж през петнайсти век, открил, че вицеадмиралът от испанския флот, участвал и ръководил четири презокеански експедиции – Алонсо де Охеда – и Дрàхан да Лихнида са имена на едно и също лице…Значеше ли това, че Биляна да Лихнида, по мъж Булгари, е сестра, или най- малко – родственица на великия мореплавател” – запита се детективът?

         В небето над Венеция, като в шоу на велик магьосник, метеоритният поток Персеиди, достигнал своя максимум, валеше с най-красивия звезден дъжд…Имеона бе излязла на палубата и съзерцаваше тази светлинна феерия, блещукаща в индигото на Вселената…

         Пред девойката се плъзна сянка и тя се обърна да види чия е.
         До нея застана Питър Соларис. Той копнееше да каже на Имеона нежните думи, които напираха в душата му, но вместо тях, подхвърли поредната закачка:

         - Мечтателен Калистен…

         Девойката му се усмихна, но не каза нищо, и продължи да рее поглед в звездния необят. Отдавна бе отгатнала чувствата на Питър и Алекс, които те питаеха към нея, но не смееха да ги въплътят в думи…Тя не искаше да застава между двамата приятели. Особено сега, когато предстоеше да се впуснат в мисия, която вероятно криеше низ от опасности. Алекс Магнум бе ù казал, че сама трябва да реши дали да се присъедини към екипажа на AURORA, или не в предстоящата задача, която бе заминал да получи лично от командира на европейските военноморски сили…А щом трябваше сама да избира, това бе сигнал, че мисията щеше да е опасна…

         „Значи трябва да се върна в скита на Еспора преди яхтата-подводница да потегли незнайно накъде, – реши Имеона – защото предусещам, че в онова далечно време, в планината, чието име нося, ме очаква изненада…”

         Тя пожела лека нощ на Питър и тръгна към каютата си.
         Когато бе вече в нея, към палубата се отправиха Дàвиде и баща ù, които разпалено разговаряха на китайски… Но тя не ги видя, нито чу, защото се подготвяше за астрално излитане…
         На вратата бе включила сигнална светлинка, предупреждаваща никой да не я безпокои.

Следва


Публикувано от alfa_c на 13.10.2012 @ 10:16:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 10:00:20 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от secret_rose на 14.10.2012 @ 10:02:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Интересно ми е, да ме убиеш не мога да пиша фантастика и всяка глава ме изненадва и радва :)


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от kasiana на 14.10.2012 @ 10:46:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Меги:)))))

Писах "фентъзи" заради астралните излитания и др. подобни, но в романа има много реални случки и герои, които обаче аз виждам от свой си ъгъл на зрението...

В тази глава - Булгаро де Булгари е действително съществувала личност... От Алцековите българи, поселили се в земите на днешна Италия, има много известни личности - дори папа... Да не забравяме и...Борджиите...

Сърдечни поздрави:)))))

Каси

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 13.10.2012 @ 22:07:46
(Профил | Изпрати бележка)
феерия, блещукаща в индигото на вселената...!!!

Каси, ти си поет фантаст:)))

Поздрави!


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от kasiana на 14.10.2012 @ 02:10:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Влади:)))))

Опитвам се ненатрапчиво да съчетавам от време на време поезия и проза...Дано да успявам...

Сърдечни поздрави:)))))

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 13.10.2012 @ 15:31:41
(Профил | Изпрати бележка)
Много вълнуващо разказваш Каси:)!
Следя с нетърпение и интерес тази история :)
Сърдечни поздрави мила :)))


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от kasiana на 14.10.2012 @ 02:13:59
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Кати:)))))
Впуснах се в това романно приключение, което отдавна се канех да предприема...И дано успея да го доведа до успешен край...

Сърдечни поздрави:)))))

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от doktora на 13.10.2012 @ 12:11:54
(Профил | Изпрати бележка)
Бравооо!!!

Док
от първия ред в Театъра ...."))


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от kasiana на 14.10.2012 @ 02:15:44
(Профил | Изпрати бележка)
Доки, благодаря ти, виртуални приятелю:)))))

Сърдечни поздрави:)))

Каси

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от Narwal на 13.10.2012 @ 11:49:41
(Профил | Изпрати бележка)
"Булгаро де Булгари" !!! Става още по-красиво! Поздравления!


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от kasiana на 14.10.2012 @ 02:21:56
(Профил | Изпрати бележка)
Това е действително съществувала личност, с впечатляваща биография...От клона на Алцековите българи в Италия сме имали много издигнати българи и българки - папа, кардинали, медици, художници...Да не забравяме Борджиите и Наполеон...

Благодаря за отзива, Капитане:)))

Сърдечни поздрави:)))

Каси

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от ATROPA на 13.10.2012 @ 11:19:08
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления!!
Какво друго мога да кажа, освен да си пожелая, което зависи от теб да продължавам да се потапям в този вълшебен разказ, като в извор с чудодейна вода.


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 20-та глава)
от kasiana на 14.10.2012 @ 02:26:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за хубавите думи, ATROPA:)))

Дано чудодейната вода продължи да бълбука и да пее в мен, за да успея да доразкажа това, което е в мислите и душата ми...

Сърдечни поздрави:)))))

Каси

]