Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 2
Всичко: 853

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДруги времена
раздел: Романи
автор: puntina

Увод:

Носеше се като странна песен, предавана през вековете. Подобно на притча или приказка. Понякога я рецитираха в стихотворна форма. Друг път пък й придаваха необяснимо значение. Майките я пееха като приспивна песен на децата си, а някои баби я разказваха като приказка на внуците си. Всички я знаеха, бяха чували за нея, но никой не беше сигурен дали това предание е истина или измслица—както бяха повечето приказки за джуджета.
Имаше нещо съмнително и потайно в тези разкази. Беше като частица от пъзел, която липсваше. Сякаш някой се беше погрижил тя да бъде загубена или оставена в забвение. Да потъне в забрава. Защо?! Никой не знаеше. Но мнозина вярваха, че това има някакъв скрит смисъл и търсеха отговорите й далеч в книжата на вековете, съхранени на едно място— Архивите на Акаша*.


" Безликият се усмихна на Многоликата. Бяха направили грешка. Тази Вселена се дублира и придоби други очертания. До нея имаше важен ключ за достигане.
- Как ще стигат до нас, Многолике Господарке?- запита Безликият.
- Много просто, Безлики Господарю. Та нали ключът е в тях. Гените ще бъдат предавани.
- Вие сте гениална..."


Приглушена светлина осветяваше прозорче на малка, схлупена къща - с леко потънал покрив от изминалите години и дъждовете, които бяха валяли. Макар и малка, тя притежаваше три помещения.
Есенният вятър завихри вихрушка, която бутна резето на входната врата. Беше развалено, затова тя изскърца и се разтвори. Дребен силует на жена изтича и се протегна, за да я затвори като изрече слова на някакъв странен език. След това фигурата се придвижи и седна на земята –вероятно там, където беше седяла минути преди това. В осветената от една дребна свещ стая, се носеше странна миризма на опияти. По стените й бяха окачени различни низове от билки, растения и треви. Жената се премести плавно, сви устни и духна свещта. Сега светлината, която открояваше очертанията на предметите в стаята, идваше от бледната лунна светлина, подаваща се от време на време зад облаците. За момент настъпи тишина, само в полумрака нещо проблесна— някаква вещ, наподобяваща формата на кутия.
Очертаният от луната силует се протегна, като с бърз, леко потреперващ жест, наметна дрехите си и излезна навън. Подпря резето с някакъв предмет, подобен на гега, като го прихвана от двете страни, за да не може да пада. След това наметна качулката си и се отправи към улицата. Часът беше около 22:00, а от небето се изсипваше проливен дъжд. Тя наведе главата си, за да се предпази от дъждовните капки и с бърза крачка се устреми към завоя на пряка. След като сви по нея, пред погледа й се издигна къща с двор— не по-различна от нейната— с високи, сводести прозорци и решетка. А отгоре се виждаше светещ прозорец.
- Тук е!- каза сякаш на себе си жената. След това се отправи към портала. Наведе се и позвъни на звънеца. Дребен иконом се обади от другата страна.
- Халвама! Отвори ми.- с нежен глас като на малко момиченце, прозвуча гласът на посетителката.
- Арания?! Отварям. - отвърна икономът, след това се чу звук като жужене, входа се отвори и тя пристъпи навътре като след себе си остави само мракът и звукът от плющенето на дъжда.

Въвеждайки я вътре, добре възпитаният иконом й помогна да свали мокрото наметало от плещите си, като я увери, че вече всичко е наред, за да може дамата да се почувства сигурна. Тя му благодари вежливо, след това се отправи към стълбището, което се намираше в дъното на всекидневната. Изкачи до болка познатите й стъпала и с въздишка се придвижи към малката стаичка, намираща се в дъното на коридора. Почука на вратата. Въпреки че често прекарваше свободното си време тук, доброто й възпитание не й позволяваше да нахълта вътре без разрешение. Последва положителен отговор и врата се открехна. Светлината освети женска фигура на име Иларра Мариос Иванович, която в очакване на своя гост, седеше на прага.
-Привет, Арания! – поздрави я тя с мекият си, ласкателски глас.
- Привет! - запъхтяна я поздрави Арания.
- Какво има, Аня? Защо си се разбързала толкова?! – Лара нервно потропна с крак. Беше от онези хора, които не можеха да прикрият недоволството и интереса си. А дългото чакане на отговор, често я изнервяше. Арания знаеше това, затова направи кратка пауза, колкото да събере мислите в глава си, а след това развълнувано добави:
- Открих я! Този път е истинската.
- Не думай!- върху лицето на Лара се изписа удивление. След това леко присви очите си и подхвърли с лек укор:- Ти и предния път я беше открила, а то какво стана...
- Повярвай ми! Наистина е тя! Този път е тя... Пробвах го вече. Всичко се получава. Всичко е така, както мислехме.
- Нима?! – с известно раздразнение отвърна Лара, подхождайки все така недоверчиво към казаното.
Загадъчна усмивка за секунда се прокрадна по лицето на Аня. Този тайнствен израз на лицето й се появяваше винаги, когато беше сигурна, че не греши.
- Чуваш ли какво ти казвам, Лара... Онова, което търсехме толкова време... Всичко е вярно. Не ни е хрумвало по-рано, но... просто е трябвало да го изменим. Прествяш ли си? След толкова години търсене... Мисля, че този път успяхме...
Лара замлъкна. Само леко поклати глава. Прибра ръцете си зад торса, като ги сключи в пръстите и с няколко крачки се отправи към дюшека, на който спеше. Настанявайки се удобно, в очите й се прочете небивал интерес, затова запази възраженията си за по-късно и заслуша внимателно. Арания се приближи към нея, също седна. Чак сега Лара забеляза издутината под блузата й, която се намираше в областта на корема й. Арания бръкна в пазвата си и от там извади предмет, обвит в мех. Щом разгърна кожите, пред очите на Иларра се откри книга с дървени корици. Тя протегна дланите си напред и Арания внимателно подаде предмета в ръцете й. Лара се надвеси и внимателно зачете гравираното на дървените корици. То представляваше кръг с няколко символа в него, преплетени в едно, които приличаха на пентаграм. Не успя да сдържи чувствата си и направи крива физиономия. Беше й ясно, че изображенията бяха древни символи. С ръцете й се разтрепераха от вълнение, затова положи внимателно предмета в коленете си и разгърна внимателно кориците. Речта изписана в страниците се преплете, появи се светлина, която избухна и освети лицето й. Пред погледа й се прожектираха образ и сцени с тъмно създание, без очертания, без образ и форма, което отвори дребните си отвори, сякаш, за да я погълне. Лара се изплаши и с вик изпусна ценното знание на земята. След това се хвана за гърдите, стремейки си де поттисне забързаните удари на сърцето си.
-Казах ти! – добави с надсмешна Аня като се наведе и вдигна вещта от земята.
- Какво е това?! Това някаква шега ли е?- прониза я с изпитателен поглед Лара.
-Не, съвсем реално е. – присви раменте си Аня. В отговор Лара потропна нервно с крак и добави разсеяно:
-Тогава какво чакаме?
- Одобрението ти, Лара, одобрението ти... – засмя се с бисерния си глас Аня, след това плясна с ръце и образът й се разпръсна като капки и изчезна в пространството.
- Винаги така правиш...- въздъхна Иларра, полагайки ръка на главата си. – От както се научи да пречупваш реалността на този свят, все ми въртиш номера. А аз глупачката всеки път ти се връзвам. – каза го сякаш на себе си, тъй като в стаята очевидно нямаше никого.
Тежък звън на часовник изгърмя в ушите й. Стрелката се беше преместила на кръгъл час и махалото беше задвижило пружините му. Тя отвори рязко очите си. Беше сън и току-що се беше събудила .
-Сън. Само сън... Спокойно, Лара... Спокойно... Ах, тази Аня! – каза си сънено Иларра, опитвайки се да успокои себе си. А след това загрижено каза: – Кога ли ще спре да го прави! Не винаги сънищата са удобно място за предаване на информация.



____________________________________________________________________
*Бел; Архивите на Акаша- според поверието място, което съществува в незримото за човек, представлява нещо като библиотека и в нея е събрано цялото знание за света.


Публикувано от viatarna на 07.10.2012 @ 18:47:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   puntina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 23712
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Други времена" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Други времена
от kasiana на 07.10.2012 @ 19:33:17
(Профил | Изпрати бележка)
Интригуващо начало!!!!!

Очаквам продължението!

Сърдечни поздрави:)))))


Re: Други времена
от puntina (puntina@abv.bg) на 08.10.2012 @ 01:39:20
(Профил | Изпрати бележка) http://puntina.weebly.com
Благодаря! Радвам се, че Ви е харесало.

]


Re: Други времена
от puntina (puntina@abv.bg) на 07.10.2012 @ 18:53:31
(Профил | Изпрати бележка) http://puntina.weebly.com
Има малки промени в текста, но се надявам и този замисъл да ви допадне.

Поздрави,
Puntina