Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 785
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 786

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÚãúëúò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: lepidopteria

Úãúëúò ìúë÷åøå, ïîòúíàë â òúìíèíà. Òîé áåøå ñïåöèàëåí, çàùîòî ñúáèðàøå â ñåáå ñè âñè÷êî îíîâà, êîåòî ñå ñâúðøâàøå ñúñ ñòåíèòå è ïîäà. Úãúëúò áåøå òåõíèÿò öåíòúð, äîïèðíà òî÷êà è êîìóíèêàöèÿ. Ïî ïðèíöèï
òîé æèâååøå íà ãðàíèöàòà ìåæäó ïåñèìèçìà è îïòèìèçìà – âèíàãè áåøå ìàëêî çàòúìíåí, íî è âèíàãè óñòðåìåí êúì ñâåòëèíàòà, íà êîÿòî ñòåíèòå è ïîäà ñå ðàäâàõà.
Äíåñ Úãúëúò áåøå òúæåí. Íîâèòå íàåìàòåëè íà ñòàÿòà ñëîæèõà ïðåä íåãî ãîëÿì øêàô è äî ãúíêèòå ìó èçîáùî íå äîñòèãàøå ñâåòëèíà. Òîé ñå ïðîòÿãàøå ïî äúëæèíèòå íà ïîäà, ïî ñòåíèòå, ñòèãàøå äîðè òàâàíà, íî ñâåòëèíàòà îñòàâàøå äàëå÷å îò íåãî.
ßäîñâàøå ñå Úãúëúò. Ìíîãî ñå ÿäîñâàøå è òàéíî ñå íàäÿâàøå íàñúáðàëàòà ñå â íåãî òúìà äà èçáëèêíå è äà èçãîíè íàòðàïåíèòå ìó ìåáåëè. Íî äîðè ñòåíèòå è ïîäà íå óñåùàõà ñìóùåíèåòî, êîåòî ñå êðèåøå â äóøàòà íà Úãúëà. Òúìàòà ÿ îáçåìàøå, íå, âå÷å ÿ áåøå ïðåâçåëà è òîé ïîòúâàøå â îñòðèòå ñè ãúíêè èçïúëíåí ñ íåÿ. À äåíÿò ïðèëèâàøå – øóìåí, ìíîãîöâåòåí, ñâåòúë. Òîé ñúùåñòâóâàøå ñïîðåä ñîáñòâåíèòå ñè çàêîíè è ïîòðåáíîñòè, êîèòî ñåãà íå áÿõà ÷àñò îò æèâîòà íà Úãúëà. Æèâîò, èçïúëíåí ñ ìðàê è íàäåæäà. Âñúùíîñò èìåííî íàäåæäàòà áåøå òàçè, êîÿòî êàðàøå Úãúëà äà ïîääúðæà ñâîÿòà âàæíà ðîëÿ – òîé áåçîòêàçíî ïðîäúëæàâàøå äà áúäå îáùîòî, êîåòî ñâúðçâàøå ñòåíèòå è ïîäà. Âúðøåøå ñ óäîâîëñòâèå òàçè ñè ðàáîòà, çàùîòî îò íåÿ íàó÷àâàøå çà ñëó÷âàùîòî ñå îòãîðå, îò ñâåòëàòà ñòðàíà íà ñòàÿòà.
Âðåìåòî ëåòåøå. Úãúëúò ïðîäúëæàâàøå òúìíîòî ñè ñúùåñòâóâàíå ñ íåïðèìèðèìîñò. Çà äà îñòàíå âåðåí íà îòãîâîðíàòà ñè äëúæíîñò, òîé áå çàïî÷íàë äà ãëåäà ôèëîñîôñêè íà âñè÷êî îíîâà, êîåòî ìó ñå áå ñëó÷èëî. Ñãóøåí ìåæäó áðúòâåæèòå íà ñòåíèòå è ïîäà, òîé îñúçíàâàøå, ÷å òðÿáâà äà âÿðâà, äîðè êîãàòî íå ìîæå äà ñå áîðè è òðÿáâà äà âÿðâà îùå ïîâå÷å, êîãàòî ìó ïðå÷àò äà ñå áîðè. È òîé âÿðâàøå. Ñ öÿëàòà ñè äóøà è ñ öÿëîòî ñúðöå, ñúñ ñúçíàíèåòî è ñ áîëêàòà ñè âÿðâàøå, ÷å âñå íÿêîãà îòíîâî ùå âèäè ñâåòëèíàòà. Íî âÿðâàéêè, ìðàçåøå øêàôà. Øåïíåøå îòêúì ãúðáà ìó êëåòâè è ðóãàòíè, îáèæäàøå ãî, ãîíåøå ãî. Íî øêàôúò íå ïîìðúäâàøå îò ìÿñòîòî ñè è íå îòãîâàðÿøå íà Úãúëà. È êîãàòî èçïàäíåøå â ñúñòîÿíèå íà ïúëåí áÿñ è ÿä, Úãúëúò ñå èçïúëâàøå ñ íåèìîâåðíàòà ÷åðíèëêà íà ìðàêà, áëúñêàøå ñå ñàì â ñåáå ñè è ñå îïèòâàøå äà èçêðèâè ãúíêèòå ñè, íî òå îñòàâàõà ïðàâè è ïðîòåãíàòè ïî äúëæèíèòå íà ñòåíèòå è ïîäà.
Åäèí äåí, âêîï÷åí âúâ âÿðàòà ñè è ïîáåñíÿë îò çàòâîðíè÷åñêîòî ñè ïîëîæåíèå, Úãúëúò ñå ïðîòåãíà íàãîðå. È... ÷óäî! Âúðõó äúðâåíàòà ïëîñêîñò íà øêàôà ñå áåøå ïîÿâèëà öåïíàòèíà. Úãúëúò ñå èçïúëíè ñ ðàäîñò. Íå ìíîãî ãîëÿìà, çàùîòî òîé èëè ÿ áåøå çàáðàâèë, èëè ïðîñòî íèêîãà íå ñå áåøå íàó÷èë êàê äà áúäå ìíîãî ùàñòëèâ, íî âñå ïàê ðàäîñò. Áåøå ìó õðóìíàëî, ÷å òîé, êàêòî ñâåòëèíàòà, à êàêòî ìåäæóâïðî÷åì è ìðàêà, ñà ïî-ãîëåìè îò íÿêàêúâ ñè øêàô. Ìèñëåøå ñè: "Àêî ïðèåìåì, ÷å ñâåòëèíàòà å âå÷íà, òî çíà÷è è ìðàêúò å âå÷åí. Íî ìðàêúò ñúùåñòâóâà ñàìî â ðàçðåç ñúñ ñâåòëèíàòà. Ñâåòëèíàòà å íàâñÿêúäå è êîãàòî ñå ñëó÷è íåùî äà çàñòàíå íà ïúòÿ é, òî ñúçäàâà ìðàê ñëåä ñåáå ñè... íî, êàòî ñå çàìèñëÿ ìàëêî ïîâå÷å è êàòî èìàì ïðåäâèä òîâà, êîåòî òîêó-ùî âèäÿõ, îêàçâà ñå, ÷å íèå Âå÷íèòå íàäæèâÿâàìå Ïðåõîíèòå, ïðè÷èíÿâàùè ìðàê, ïðå÷êè. Òîãàâà, ëîãè÷íî å – çàêëþ÷è Úãúëúò – àç è ñâåòëèíàòà äà íàäæèâååì ïðîêëåòèÿ øêàô è ìðàêà, êîéòî òîé ïîðàæäà..."
Òåçè ìèñëè êàðàõà Úãúëúò äà ñå ÷óâñòâà äîáðå è äà âÿðâà îùå ïî-ñèëíî â ñâîåòî âñåâå÷èå è â íàáëèæàâàùèÿ êðàé íà àãîíèÿòà â ìðàêà.
Âðåìåòî íå ñïèðàøå ñâîÿ õîä, à ïðîöåïúò íà ãúðáà íà øêàôà ñòàâàøå âñå ïî-ãîëÿì è ãðîçåí. Ïðèñúñòâèåòî ìó ñå èçïúëâàøå ñ ïîñêúðöâàíèÿ, ïðèëè÷íè íà âúçäèøêèòå íà ãðîõíàë ñòàðåö. Åäèí äåí îòêúì ëèöåòî ìó ñå ÷ó òðÿñúê. Ñòåíèòå çàøóøíàõà ïîìåæäó ñè, ÷å åäíàòà âðàòà íà øêàôà ñå áèëà îòêúðòèëà è ïàäíàëà. Ãðîçíîòî è ìîíîòîííîòî èì øóøóêàíå ïðè÷èíèõà áîëêà íà øêàôà è òîé ñ ïîñëåäíè ñèëè ñå îáúðíà êúì íàé-ãîëåìèÿ ñè ñúäíèê:
- Úãëå, ñ ãîäèíè ìúë÷àõ, êîãàòî òè ìå íàðàíÿâàøå, òúðïÿõ ïðèñìåõà è îáèäèòå òè áåç è äóìà äà îòðîíÿ, äíåñ èñêàì äà ñå ñáîãóâàìå. Ìîåòî âðåìå âå÷å å äîøëî. Òè íå ìè áåøå ïðèÿòåë, íèòî àç íà òåá áÿõ ïðèÿòåë, íî âðúçêàòà, êîÿòî èìàõìå, áåøå ìíîãî ñèëíà. Àç èñêàõ èëè íå ïàçåõ ëèöåòî òè îò ïàðåùèòå ëú÷è íà ñëúíöåòî è òå çàïàçèõ âñå òàêà áÿë, êàêòî áåøå, êîãàòî çà ïúðâè ïúò òå âèäÿõ. Òè ïàçåøå ãúðáà ìè îò íåãî êàòî ãî îáãðúùàøå ñ õëàäíàòà ñè òúìíèíà. Íèå ñè áÿõìå ïîëåçíè. Êîãàòî ìàéñòîðèòå ìå ìàõíàò îòòóê, òè ùå âèäèø òîâà, êîåòî ñåãà òè ñå ñòðóâàò áðúòâåæè. Ñáîãóâàì ñå ñ òåá è òè áëàãîäàðÿ! – ñêúðöàíåòî íà ñòàðèÿ øêàô ñå çàìåíè îò ñòúïêèòå íà ìàéñòîðèòå. Òå ãî óäðÿõà, ÷óïåõà, õâúðëÿõà ïàð÷åòà îò íåãî âðúç ïîäà. Ñêîðî ñêúðöàíåòî ñïðÿ. Ãîëåìèÿò øêàô ñå áåøå ïðåâúðíàë â êóï÷èíà äúðâåñèíà, êîÿòî âå÷å èçíàñÿõà îò ñòàÿòà.
Ñâåòëèíàòà ñå øèðíà ïî äúëæèíèòå íà Úãúëà, òîëêîâà ñâåòëà, ÷å ÷àê ãî ñëåïÿâàøå. Ìèñëèòå ìó ñå ìÿòàõà îò öâÿò íà öâÿò è ãî ðàäâàõà ñ ïúñòðîòàòà ñè. Ñòàÿòà áåøå îñòàíàëà ïóñòà, íî ñâåòëèíàòà ñòèãàøå äî íåãî è òîé é ñå ëþáóâàøå. Äà, íàèñòèíà øêàôà ãî áå ïðåäïàçèë îò ðóøàùàòà é ñèëà. Äà, òîé íàèñòèíà ñåäåøå êàòî ñâåòëî ïåòíî âúðõó ñòåíàòà, íî è òîëêîâà ìíîãî ìó áå îòêðàäíàë òîçè øêàô, ÷å òàçè ïîñëåäíà ìèñúë äîðè íå ïðèòåñíè Úãúëà. Òîé áåøå ñïå÷åëèë áèòêàòà íà æèâîòà ñè è áåøå ðàçáðàë íåùî ìíîãî âàæíî – âÿðàòà è òúðïåíèåòî ãî áÿõà äîâåëè äî òîçè ùàñòëèâ ìîìåíò. È òîé ìó ñå ðàäâàøå ñ öÿëîòî ñè ñúùåñòâî.
Âðåìåòî ñå íèæåøå íåóñåòíî. Ñêîðî ñòåíèòå ïîäîáíî íà øêàôà ñúùî çàïî÷íàõà äà ñêúðöàò. Ïðàâèòå èì ÷åðòè ñå ïîîãúíàõà. Ëåïåæúò èì çàïî÷íà äà ñå íàïóêâà. Ôèíèòå ëèíèè ñòàâàõà âñå ïî-äåáåëè è ñêîðî ñå çàïðåâðúùàõà â äóïêè. Äóïêèòå ïîçâîëèõà íà òóõëèòå äà ñå ðîíÿò, à ñêúðöàíåòî ñòàâàøå âñå ïî-ïðèòåñíèòåëíî... Òîãàâà Úãúëúò ðàçáðà, ÷å å ïðîïóñíàë íåùî îùå ïî-âàæíî îò òúðïåíèåòî è âÿðàòà. Òîâà áåøå íåèçáåæíîñòòà. "Çíà÷è – ïîìèñëè ñè Úãúëúò, îòäàâíà èçêðèâèë ëèíèèòå ñè, - âå÷íà å ñàìî ñâåòëèíàòà..." È òèõî ïîãëåäíà êúì íåÿ. Ïîå ñè äúëáîêî âúçäóõ è ðóõíà çàòèñíàò ïîä îñòàòúöèòå íà ñòàðàòà êúùà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 13.09.2012 @ 15:48:51 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   lepidopteria

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 17:02:30 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Úãúëúò" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Úãúëúò
îò agripina íà 19.10.2012 @ 13:29:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç, ôèëîñîôñêè ðàçìèñëè, çàìèñëèõ ñå å êîå ïðåõîäíî è êîå íå, êàêòî êàçâàò èêîíîìèñòèòå - äúëãîòðàéíè ìàòåðèàëíè àêòèâè. Ïîçäðàâè!


Re: Úãúëúò
îò boliarkabg íà 14.09.2012 @ 08:49:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
èíòåðåñíî è ôèëîñîôñêî. Ïîçäðàâè!


Re: Úãúëúò
îò lepidopteria íà 14.09.2012 @ 11:57:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ çà ïðîÿâåíèÿ èíòåðåñ!

]