Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 741
ХуЛитери: 4
Всичко: 745

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pinkmousy
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАмма, глава 2
раздел: Романи
автор: secret_rose

Болу, Турция, 7 години по-рано.


Той вършеше всичко, което тя някога обичаше. Ставаше в ранни зори, разтваряше прозорците широко, вдъхваше аромата на борове и гледаше дълго скалите отсреща; пускаше мъглата в стаята и дори се научи да пие кафе – черно, силно и чисто. Бе купил тази къща година след като я загуби и едва се бе отърсил от болката и страданието. Тя искаше дом. Не просто дом, искаше жив дом. Месеци му отне да го открие. Намираше се в самото сърце на гората, в най-непроходимите и пространства – малка дървена барака, обточена с жив трънлив плет с който се бори дни наред и накрая се отказа. Колкото повече сечеше, толкова по израстваше. Изсече дъски и скова малка крива стълба нагоре към клонака на един превит див орех, подпря я с подпори и въжета, скова площадка и хвърли на пода и няколко големи възглавници. Изви заслон от клони, покри го с брезент и овеси отвътре две вълнени пашмини – многофункционални кюрдски шалове, които успешно служеха за постелка, завивка, завеса или покривка и седна да подиша онова, което тя наричаше Доа. На снимката в рамка, закрепена несигурно върху импровизираната стена косата и бе красиво вдигната с един такъв шал, а забодената отстрани пеперудена фиба трепкаше с крилца дори през разстоянието на времето, обектива и фикса, уловил широката и усмивка. Болеше го само като я гледаше. Болеше го неистово и едва успяваше да задуши желанието да протегне треперещи пръсти, да разкъса парчето хартия там, където ленената риза оголваше рамото и и да я стисне за тънката шия до задушаване. Мери. Мери, Мери... Мери. От Мерием. Измисли го сама, след края на третата им екскурзия до Европа. Бяха заровили глави под кривата зидана мивка в кухнята на наетата къщичка на брега в едно рибарско селце в Южна Италия, гледаха как ръждивия кран капе и мокри грапавата циментова настилка, спуска се на вадичка към центъра на стаята и образува локва, в която постоянно мокреха чорапите си. Мери се смееше с глас, търкаляше се по гръб като коте и повтаряше, че вече не иска да бъде туркиня. После изписваше с големи тебеширени букви по зида отвън „Мери” и го караше да повтаря новото и име до премаляване, бутайки в устата му с лепкави пръсти сочни смокини и грозде. От летуването в Италия му остана един прокъсан хамак. Пискюлите бяха изпоцапани с разноцветен лак за нокти, платнището бе протрито от ползване и имаше дупчици, прогорени с цигара във формата на маргаритка. Завърза го за два борови ствола под къщичката на дървото и метна отгоре му вестници със стара дата. „Нюз”, "Кориере де ла сера", „Хюрриет”. Последният бе от заранта, когато тя го напусна. На първа страница имаше черно-бяла снимка на криза, стиснала за гърлото известен турски артист, изживяващ банкрут след пореден развод. Импулсивно бръкна в джоба си за пакета цигари. Навик. Беше ги отказал когато напусна света.
Мери беше от Люлебургас. Китно Тракийско градче с повече златарски ателиета и фабрики за брашно и олио от където и да било другаде в Турция. Никнеха като трева за седмица – две, разноцветни и изпъстрени с реклами между широките слънчогледови ниви и едва успяваше да запамети имената им за да отчете пред нея заинтересованост. Мери не обичаше родния си край но говореше за градчето пламенно и с носталгия, пред която всеки би свел поглед. Казваше, че е помакиня, от Селяник. Гордееше се с българския си произход и изтъкваше няколкото заучени помашки думи чието значение не знаеше. На 18 бе избягала с един помак и когато я срещна бе щастливо омъжена вече два месеца. Изглеждаше главозамайващо. По фините и рамене се спускаха портокалови букли, които наричаше масури, заиграваха щом се разсмее и разкриваха пищната и бяла гръд, оскъдно покрита с дантелка или ивичка потник, оставен там само за благоприличие. Смееше се и казваше: „Искам всички да ме гледат! Аз съм красива и се нуждая от мъжки и женски погледи.” После смотаваше накратко, че съпругът е извън града за седмица и до зори обикаляше с него крайградските капанчета и ресторанти, палеше автомобила му и поемаше към призрачния Сароз, скрит в диплите на Кешанските гъсти гори или завързваше на главата си пъстър шал и го молеше да я отведе надалеч от тук, някъде отвъд Истанбул, където да може да се почувства турист. И той изпълняваше. Изпълняваше безмълвно, влюбен в дивата и красота и изкусителната лудост в очите и. Скоро след запознанството си с нея напусна работа. Премести се да живее в Гелиболу защото тя харесваше брега на Мраморно море и живееше в очакване, броеше дните до заминаването на съпруга и чертаеше планове за нови и нови пътешествия. Когато тя каза „Европа”, не се замисли за миг – изтегли спестяванията си, целуна ръка на стария си баща и я качи на самолет за Париж, мъкнейки тежкия и сак, който на връщане се превърна в три луксозни куфара с цвят на лаванта, както смеейки се отбелязваше Мери. След година посетиха Чехия и се наложи да плати нечувана сума за завесите на един старинен замък, които Мери смъкна и уви около себе си, показвайки какво са носели някогашните чешки кралици. В сумрака на една от залите, между колоните с инкрустации под възмутения поглед на един мустакат руски екскурзовод Мери смъкна роклята си от пердета, стъпка я демонстративно и се изправи в своята восъчна голота на ръба на една ниска тераса, изтръгвайки сърцето му от гърдите от страх, когато просто се прекатури в невидимото. Намери я лежаща на тревата между два алени розови храста, рецитирайки Ромео и Жулиета на група смаяни китайци с обърнати шапки. Тогава, изпълнен с ревност и вина и за двама им, бе паднал на колене и бе я молил да си тръгват, бе я вдигнал на ръце и признавайки, че е напълно луда, се бе врекъл в доживотна любов, която по-късно в хотелския им апартамент подписа със сърцето си и подпечата с малък розов диамант, скрит в килийка от старо злато, направен като че ли точно за финия и безименен пръст. Тя прие. Обеща най-церемониално да напусне съпруга си помак и да се омъжи за него, веднага, щом на следващата година се върнат от Венеция. И когато на връщане от Италия стъпиха на летище Atatürk International в Истанбул и Мери му каза простичко „Сбогом”, скачайки в първото жълто такси, нещо в него се преобърна. Загина. Стопи се. Не намери нито сили, нито желание да опита да я спре, умолява или задържи. Погледа му се плъзна по редицата фериботи, застинали на котва между двата материка, спусна се надолу към душата му, прескочи бурята и литна към върховете на Болу, където някога, като дете, един възрастен каменар му бе казал, че истинската любов диша извън женското сърце. „Малък си още, няма да разбереш. Но ще пораснеш и ще видиш как за мъжът е неизбежно да достигне Любовта, преминавайки през неизброимите земни любови.”
Заваля. Тук дъждът беше различен, имаше дъх на гнили листа, на смърт и на живот едновременно, и имаше цвят – слънчев, тих и спокоен. Сякаш целият свят се изливаше над него, поемайки страховито от далечните облаци и преди да се спусне до зелената му гора хърса и силата му отлитаха и по листата падаше само утеха.

Следва...


Публикувано от alfa_c на 13.08.2012 @ 21:48:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:05:22 часа

добави твой текст
"Амма, глава 2" | Вход | 11 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 14.08.2012 @ 10:11:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
По стар навик :)) да покажа местата, за които пиша.

Болу:

https://www.google.com/search?q=bolu+turkey&hl=bg&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=3sQoUOa7G9K5hAfSjoGQCA&ved=0CF8QsAQ&biw=1267&bih=548


Re: Амма, глава 2
от boliarkabg на 16.08.2012 @ 08:36:00
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Меги, екзотика, източна философия, романтика и какво ли още не, твоят тайнствен и красив живот, пълен с трънчета в крачетата...благодаря ти!


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 16.08.2012 @ 12:36:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Амма, глава 2
от zebaitel на 14.08.2012 @ 23:18:20
(Профил | Изпрати бележка)
...и по листата падаше само утеха! Красота! Чакам с нетърпение следващата част!


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 14.08.2012 @ 23:39:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Зеб :)
Скоро..

]


Re: Амма, глава 2
от zaltia на 14.08.2012 @ 19:45:30
(Профил | Изпрати бележка)
Приказка е Меги...
Благодаря ти!


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 14.08.2012 @ 20:40:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз ти благодаря, Краси...

]


Re: Амма, глава 2
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 14.08.2012 @ 12:50:24
(Профил | Изпрати бележка)
Караш ме да се замисля-какви неща правим ,сами не знаем защо...
А може би знаем ...
Сърдечни поздрави Меги:)))


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 14.08.2012 @ 13:53:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Какви ли неща не правим... Лошото е, че не можем иначе...
Благодаря, Кате @--;--

]


Re: Амма, глава 2
от mamontovo_dyrvo на 14.08.2012 @ 03:27:33
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво...


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 14.08.2012 @ 09:40:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Мерси :)

]


Re: Амма, глава 2
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 13.08.2012 @ 23:38:53
(Профил | Изпрати бележка)
и аз много харесах!


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 14.08.2012 @ 09:40:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Женя..

]


Re: Амма, глава 2
от anonimapokrifoff на 13.08.2012 @ 22:53:41
(Профил | Изпрати бележка)
Много изящен стил, браво!


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 13.08.2012 @ 23:03:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...

(5 дни :р
тук от утре пак е слънчево)

]


Re: Амма, глава 2
от kasiana на 13.08.2012 @ 22:54:50
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавам да чета с нарастващ интерес!!!

Поздрави, Меги:)))))


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 13.08.2012 @ 23:02:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Каси...

]


Re: Амма, глава 2
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 13.08.2012 @ 22:40:53
(Профил | Изпрати бележка)
Стил, фраза, всичко...:)


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 13.08.2012 @ 23:02:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Дано. И ти благодаря...

]


Re: Амма, глава 2
от jezabel на 13.08.2012 @ 22:02:19
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
С удоволствие чета, Меги. :)


Re: Амма, глава 2
от secret_rose на 13.08.2012 @ 23:01:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не знам, да си призная ли, че пиша с удоволствие... :))
Ти си психолог, а моето май е болестно състояние - обожавам писането. Дано става и за четене, наистина.

@--;--

]