Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 842
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 847

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: rosi45
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÍàâîäíåíèåòî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: marsi

Îñòàíàõà ëè….
Îñòàíà ìè åäíà êðàâè÷êà, êàòî â îíàÿ ïðèêàçêà… “Äèé, âîëå, äèé”, âñè÷êî ïîìåòå – è õàìáàðèòå, è õðàíèöàòà è êîí÷åòî ñå óäàâè, ãîðêîòî… Ïúê êàêâî êîí÷å áåøå… Íàåñåí ùÿõ äà ãî ãîäÿâàì, íàëè è òî å … æèâîòåö äà âèäè… Êàêâè ðîæáè ùåøå äà èçäîêàðà… Áîã äàë, áîã âçåë…
Âèêàõ íà æåíàòà, íå íè òðÿáâà íóé ìåðèëî, íå å çà íàøàòà ëúæèöà, íèå ê’âî ãðàäñêè õîðà ñìå, à ìà òÿ, íåéñå, íå! Òàòêîâèòå íèâè, òàòêîâàòà êúùà… Ùå ñååì, ùå ñè íàãëåäàìå, ïúê è íà äåöàòà ùå äàäåì… Äåöàòà. Êàòî ïèëöè ïî ãðàäñêèòå ñòîáîðè… Äîáðè ñà ìè ìîì÷åòàòà, è ñíàõèòå ãè áèâà, ãëåäàò ãè, íàñ… È íàñ ãëåäàõà, êúäå òîðòà ùå äîíåñàò îò îíàÿ ìè òè íåâåðîÿòíàòà - „Íåäåëÿ” ÿ íàðè÷àëè (å, íèå ÿ äîÿæäàõìå âúâ âòîðíèê), êúäå îíóé, äåòî òè ñòîïëÿëî ñúðöåòî â ÷àøà, ïúê è ïðèÿòåëè ùå òè íàìåðè... È òîêó äîìúêíàò íÿêîÿ ìèùóðèÿ, ïóùèíèÿ… Êîìïþòðè èì âèêàëè, ëàïòîïè. „Ìíîãî å ìîäåðíî, ïúê è óäîáíî, òàòå, òàêà ùå ñå âèæäàìå âñÿêà âå÷åð” – êàçàõà. Ïðèòðÿáâàëî íè, àìà íåéñå, äà ñå âúðòè êîëåëîòî.
Ìèëà çàìèíà â Àíãëèÿ. Áàáà é âñå îïÿâàøå: „Âíó÷åòî ùå ãëàäóâà ïî ÷óæäî” - „Òàì äà ãëàäóâàì, íå òóêà” – ðå÷å è çàìèíà. Ïóñòà Ðîäèíà, äåòî äåöàòà ñè ïî ñòðàíñòâî çàòî÷è… Åõ, èçïëàêàõìå ñè î÷èòå ïî íåÿ… Çàòîâà ëè ÿ ãëåäàõìå îò åäíàòà øóøêà – áàùà é è ìàéêà é ïî ðàáîòà – ïðîôåñèè äà ãðàäÿò, íèå ñ Ìàøà – ðîäèòåëè. Ïî åäíî âðåìå é âèêàøå ìàáî. Äåäè çà ðàçõîäêà, äåäè çà ïîäàðúê, äåäè çà êàøëèöè è òåìïåðàòóðè… Âñè÷êèòå ìè òè ðåêëàìè ñúì èççàïîìíèë – êîå çà ãðèï, êîå çà íàñòèíêà, êîå çà íå çíàì ñè êàêâî.
Ïîñëå è íà äðóãèÿ ñèí, âíóêà, è òîé ùóðàêúò ìó ñ ùóðàê, íà Áàòìàí ëè íå ñå ïðàâè, ïðåç òåðàñàòà ëè íå ñêà÷à… Íàðêîòèöè ëè íå îïèòâà… Ïîðàñíà, àêúë íå èäâàë â ãëàâàòà, àìà ïðè íåãî êàòî ÷å ëè äîéäå, ïåòà ãîäèíà ñòóäåíò å. Âèêàì ìó: “Ñëîæè ÿ áå, äÿäî, ñëîæè ÿ íàé-ïîñëå òàÿ òî÷êà ñëåä èíæà, äà ñúì æèâ, åäíà ðàêèÿ â êðú÷ìàòà äà ïî÷åðïÿ çà òâîå çäðàâå”. Ïúê òîé: „Òè íà óìíèòå â äåëàòà íå ñå ìåñè, àêî ÿ ñëîæà, è ùå ìè èçêàðàò áàãàæà îò îáùåæèòèåòî.”
Áîæå, áîæå, ìèñëåõ, ùî å áèëî, âèäÿë ñúì ãî…. Àìà çà òàêîâà ñòðàøíî, òóé, íå áÿõ è ïîìèñëÿë. Òî íå å çà îïèñâàíå, òî è çà ãëåäàíå íå áåøå…
Ñ Ìàøà íÿêàê ñè ñå ñïðàâÿõìå. Êúùàòà – ïúëíà ñ ðàáîòà, ñååø, ïëåâèø, êëîòó÷èø… Ïîñëå èäâà âðåìå äà îáåðåø è òóé, äåòî ñè ÷àêàë, â áóðêàíè äà çàòâîðèø. Ñíàõàòà âèêà, ÷å áèëî äîïîòîïíà ðàáîòà, ñåãà âñè÷êè íîðìàëíè õîðà ôðèçåðè èìàëè, êåô òè çåëåí÷óöè ñè çàìðàçèø, êåô òè ïðàñåòî ðàçôàñîâàø. Íå ñúì ðàçáèðàë àç, òÿ íå ðàçáèðà ìèëàòà, äðóãî å äà îòâîðèø êå÷åòî ñúñ ñëàíèíêàòà, äðóãî å äà òè ïîäëþòè â î÷èòå äèìà íà êàçàíà… Ôðèçåð. È çà ãàðäåðîá íå ñòàâà, ñàìî ñå áëúñêàõìå â íåãî ñ æåíàòà. È íà òóðøèèòå èì íàìåðèõà öàêàòà. Íÿêàêúâ ñè äîêòîð ñ îïåëòå÷åíî èìå ñúçäàë ãîòîâè ñìåñêè – íÿìà ñîë÷èöà, íÿìà îöåò, íÿìà ïðåòàêàíå – ðåæåø, îáúðêâàø è õàéäå â óñòàòà. Ìè òÿ Ìàøà, êàêâî ùå ïðàâè èíà÷å ïî öÿë äåí?! Òî çèìíèíàòà ñè å íåéíà ãðèæà. Øåòàíåòî ÿ óñïîêîÿâà. Àç, êàòî ìè îòåñíåå êåïåòî, âúðæà êîí÷åòî çà êîëàíà è åé â áàëêàíà. Õóáàâ, øèðîê, çåìåí… Äà òè å äðàãî äà ñå äîñåãíåø äî ëèñòî, äà òå å æàë øèøàðêà äà îòêúñíåø. Òèõî, ñïîêîéíî… Âèêàì ñè – òóêà ùå å… Òàêàâà ñúì ñè ÿ èñêàë ñúäáàòà!
Âðåìåòî ëåòè, ëåòè… Ðàáîòèõ, ïðàâèõ, íà÷àëñòâîòî íå ÿäîñâàõ… Êàòî ñå îáúðíà íàçàä – íèùî! À òóêà, åäíî ëèñòî äà ïàäíå, äèðÿ ùå îñòàâè… Êîí÷åòî âñå ñè èãðàåøå – òàçè øóìêà äà çàêà÷è, îíàÿ äà îïèòà… Êàðàõ ìó ñå… Êàòî ñè èìàø îò âñè÷êî, íå çÿíîñâàé çà ãëàäíèòå…
Îòèäå ñè ìëàäî! Ïîìåòå ãî íàâîäíåíèåòî, ãîðêîòî. Âèíîâåí ëè ñúì, ñèãóð âèíà ãîëÿìà ùå èìàì, ùîòî ãî âúðçàõ… Àëà óñåùàõ, ÷å íîùåì ñúðöåòî ìó òåãëè áàèðà, îòòàòúê Æèâêîâîòî äåðå, ïðè êîáèëèòå íà áàé Ñòàìåí… Àìà è òîé, ïåðãèøèíúò ìó ñ ïåðãèø… Äà íå äàâà ïàðè íà âåòåðèíàðÿ çà ðàçïëîä, ïóñíàë õóáàâèöèòå íà ëèâàäåòî, âñå ùå ñå èçëúæå íå÷èå äîáè÷å, âñå ùå ãè õàðåñà… Óñåòèõ ãî îùå îíÿ äåí, êàòî ìèíàâàõ ïîêðàé Ìàãëèøêà ïîëÿíà, îòäàëå÷ ãè ïîäóøè. Àç ãî òèðÿ íàïðåä ïî ïúòÿ, äà ñå ïðèáåðåì ïî îâðåìå… Ïúê òî âñå â íèñêîòî ãëåäà. È î÷èòå ìó åäíè… ùå èçñêî÷àò, íîçäðèòå ðàçøèðèëî – ìèðèøå ëè, ìèðèøå. Åäâàì ìó îñòèñêàõ þçäèòå. Òðè äíè êó÷åòî ëà êàòî íà ïîæàð, ïúê íå áåøå ïúëíîëóíèå. Äà ñïèì íå ñìîãíàõìå, æåíàòà âèêà – „íÿêîé îáèêàëÿ”. Îáèêàëÿ òè çåð â ãëàâàòà, êîí÷åòî å íåñïîêîéíî, íàäóøèëî å îíèÿ ìè òè è íå ìó èäå ñúí. Åõ, òî è àç äà áÿõ íà íåãîâèòå, ïúê ñ òîÿ àêúë, òðóäíî ùåøå äà ìå îáÿçäèø.
Ñàìî ñè ãî ïîìèñëèõ, äå, òÿ Ìàøà ìè ñè å äîáðà, ëîøà äóìà íå ìè å ïðîäóìàëà âå÷å 46 ãîäèíè. Âçåõìå ñå íàáúðçî, ùåøå äà õîäè íà ñïåöèàëèçàöèÿ â Óíãàðèÿ è, íàëè çíàåø, òîãàâà íå ìîæå çàåäíî, àêî íå ñìå ïîä âåí÷èëî, êàêâî òè âåí÷èëî, â ãðàæäàíñêîòî…
Ìíîãî ñòðàõ áðàõìå. Ìîÿò áàùà áåøå îò Íèêîëàïåòêîâèñòêî êîëÿíî, êîëàöè ñà íàðè÷àëè è íåãî, è äÿäî. Òðóäíè ãîäèíè… Òàòêî ìè ðàçêàçâàøå êàê êàò ñëàíèíà âðúç êàò ñèðåíå ðåäÿëè, äà íå èì ãî âçåìàò, è ïàê íå âèíàãè ìèíàâàëî. Òàêà è íå ñòèãíàë ïî-íàãîðå îò 7-ìî îòäåëåíèå, íà íàðîäîîòñòúïíèöèòå íå èì ðàçðåøàâàëè äà ó÷àò. Óìðÿ îò ñèëèêîçà. Êàòî ñúì ñå ðîäèë, ãî ïåíñèîíèðàëè ïî áîëåñò îò ìèíèòå. Âñå ïîâòàðÿøå: ”Òè ìè ñè äàðåí”… Áàÿ æèâîòåö èçêàðà ïîñëå. Ñàìî çà íàñ ñ áðàò ìè ìèñëåøå - äà ó÷èì, äà ñòàíåì õîðà… Å, ñòàíàõìå. Áðàò ìè å ó÷åí, äîêòîð íÿêàêúâ, íà ñòóäåíòè ïðåïîäàâà. Êàòî èäåø äà ãî ïîñåòèø, êàáèíåòúò ìó – ïî÷òè îâàëåí, ñåêðåòàðêàòà ïúðâî ïèòà, ïîñëå òå ïóñêà, à è òîé, âñå áúðçà, êàæåø ëè ìó íåùî íàâúïðåêè è âåäíàãà ãî ïîâèêâàò íà ñúâåùàíèå. Ïî ïðàçíèöèòå ñè ðàçìåíÿìå ïîäàðúöè ñ êóðèåðñêè ñëóæáè è âèíàãè îñòàâÿìå öåíèòå. Äà íå ñå ìèíå êîìàé íÿêîé, ÷å äðóãèÿò å ïîõàð÷èë ïî-ìàëêî. Àïàðòàìåíòè, êîëè… Àç ìîÿòà ÿ ñìåíÿõ ïðåç äâå ãîäèíè, ùîòî ñúì ñóåâåðåí, òðèòî å íå÷åòíî, íîñè íåùàñòèå.
È êàêâî?! Áðàòîâùèíàòà ñè çàáðàâèõìå, åé! Îâúë÷àõìå ñå, çà åäíà ïóñòà ïîêúùíèíà ñå èçïîëúãàõìå, çà èìîòè, äåòî ãè îòíåñå… À, ñåãà äà âèäèì, êàêâî ùå èìà äà ìè âçåìà.… Æåíàòà ðå÷å: „Òàêà å, êàòî ñòå äâàìà… âèæ ìåíå, òàòå å çíàåë êîëêî ÷åëÿä ìó òðÿáâà.” “Äà ìúë÷èø, ÷å êàòî òå ïåðíà, òåáå äâàìàòà òè ñèíà ðàçëè÷íî ìèëè ëè ñà òè? Ùî íå îñòàíà ñàìî ñ åäíîòî äåòå, ïúê äðóãîòî íå àáîðòèðà, êàòî ñíàõàòà… Íÿìàëè ñîöèàëåí ñòàòóñ, äà ñå ãðèæàò çà äâå. Ñîöèàëåí ñòàòóñ… Âå÷å íà íåäîèìúêà òàêà ìó âèêàò. Èëè íà ìíîãîèìúêà?!
Êàòî çàáó÷à îò âèñîêîòî, êîëåíè÷èõìå ïðåä èêîíàòà íà Ïðåñâåòà Áîãîðîäè÷êà, çàêðèëíè÷êà íàøà, è ñå ìîëåõìå. Ìàøà ïëà÷å: „...Ìîëè ñå, ìúæî, ñ ìåíå”. È àç ñå ìîëèõ, íå çíàì ìîëèòâè, àìà ñå ìîëèõ, ìîëèõ ñå äà íè îòìèíå ñòðàøíîòî. Ìîëèõ ñå, æåíî, è çà òåáå ìíîãî ñå ìîëèõ, àìà íå íè îòìèíà… Òî÷íî íà íàñ ñå ñëó÷è. Íà ìåíå è íà òåáå.
È íà òåáå ïîâå÷å… Æèëåòêàòà òè âèñè îùå íà ñòîëà, ÷àêà òå äà ñè ÿ îáëå÷åø. Òîïëî òè áèëî. Íà, ñåãà òîïëî ëè òè å, êàæè äå, êàæè, ùå ìè îïÿâàø ëè çà øèøåòî ïîä ëåãëîòî è çà Ãåðãèí, äåòî âñå ïî îáîðà ñìå ñå ìóøèëè, äà ÿ ïèåì íàÿ „ïóêíèöà”. Ùå ìè îáðúùàø ëè íîùåì ãúðáà, äà ìè ñå ñúðäèø… À, àéäå, àé íàïðàâè ãî, âñè÷êî ùå èçäúðæà è íà âñè÷êî ùå îáåùàÿ… Ñàìî íàìåòíè òîÿ åëåê, öÿëà ïðîëåò ãî ïëåòå, äà ìó ñå íå âèäè… Îáëå÷è ãî è ìè ñå íàâèêàé, ÷ó ëè, âèêàé äå, âèêàé, ïóñòèòå òå âçåëè è òåáå, è îíèÿ ïðîñêóáàíèòå îòçàä, äåòî âñå ãè êúòêàøå... êúòà… êúòà…ìàìèíèòå… Ïî òðè ïúòè íà äåí ãè îõîæäàøå, äà âèäèø äîáðå ëè ñà. Å, âèêàé ãè ñåãà, äîëó ïî äåðåòî ãè äèðè… äàëè ñà äîáðå. Èëè çàïåé, çàïåé ìè, Ìàøåíêà, êàêòî ñàìî òè ìîæåø äà ïååø, êîãàòî òè ñå ïëà÷å, îò æèâîòî ëè, îò ìåíå ëè, çàïåé îíàÿ, ñåâåðíÿøêàòà. Çàïåé, ñëàâåé÷åòî ìè, îòðîíè ÿ òàÿ õóáàâà ïåñåí.
Åõ, ñ åäíàòà êðàâè÷êà ñè îñòàíàõìå. Äðóãèòå, êàòî ãè ïîâëà÷è ðåêàòà, áàðàáàð ñ íàâåñà. Ìó÷àõà äîáè÷åòàòà æàëîâèòî è êàòî õîðà ìå ãëåäàõà â î÷èòå. Âèæäàë ëè ñè êðàâà äà ïëà÷å?! Ïëà÷àò, ïóùèíèòå, ïëà÷àò è æàëíî òå ãëåäàò, íàâúòðå, ñÿêàø ñúðöåòî òè èñêàò äà ñòèãíàò ñ æàëîñòèâèÿ ñè ïîãëåä, õàáåð äà îñòàâÿò, äà ãè ïîìíÿ. Êàê íÿìà, ìèëè÷êèòå, òîëêîç ñóòðèíè ñúì ãè ïðîâîæäàë äî ïîðòèòå è íà âñÿêà çàðú÷âàõ äà âíèìàâà è äà ñå âúðíå. Òîé, ïúäàðèíúò íè, ìàëêî ëåêîâàò – êúäå êðàâà çàãóáè, êúäå ñå íàïèå, ïúê çàñïè ïî ïîëÿíèòå, õîäè ãî òúðñè ïî òúìíî… Ñëóøàõà äîáè÷åòàòà, âñÿêà âå÷åð ñè ñå ïðèáèðàõà. ×óÿ ëè ïîòúðêâàíåòî ïî äóâàðà è çíàì, òå ñà. Ìàøà ùå ñêî÷è, ùå èì îòâîðè ïîðòèòå, ùå èì òóðè ïî íÿêîÿ êëåòâà… Òÿ ñè å òàêàâà, è ïî ìåíå êîìàé âñå êëåòîñâàøå, âñå îïóñòÿë è áÿõ… Íà ìàéòàï ëè, íàèñòèíà… òàêà ñè òðåíèðàëà ãðúäíèÿ êîø, êàçà ñèíúò, äà äèøà ïî-ëåêî. À îíåç ìè òè áîæè äóøèöè ùå âëÿçàò êðîòêî â õàðìàíà, ùå ïîäóøàò ÿñëèòå è æàäíî ùå çàáëèæàò ñîëåíèòå áóöè. Ïîñëå ùå ïèÿò âîäà. È êàòî ãè çàõâàíà ñ äîèëîòî, ëåêè÷êî ùå ïîëþøâàò îïàøêè, õåì äà ìå äèáðèùèñàò, õåì ïúê íå ÷àê òîëêîâà, ÷å äà èì ðàçìàõàì ñîïàòà…

***
Ñòúìâàøå ñå. Ñòàíà è íåñèãóðíî, è òåæêî çàïðèñòúïâà. Ãðàáíà ïúòüîì æèëåòêàòà íà æåíà ñè è ÿ ïðåìåòíà ïðåç ðàìî. Ïîñëå ñå îòïðàâè êúì îñòàíêèòå îò íàâåñà, êúäåòî, îöåëåëè ñëåä ñòðàøíîòî, ëåæàõà åäíî êó÷å è åäíî äîáè÷å – ñåìåéñòâîòî ìó.



Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 09.08.2012 @ 13:16:09 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   marsi

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 12:45:16 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Íàâîäíåíèåòî" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Íàâîäíåíèåòî
îò LinaTod íà 19.08.2012 @ 13:52:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâî, ìíîãî åìîöèîíàëíî! Ùîì ìîæå äà äîêîñíå, äà ðàçïëà÷å, äîáðî å! :)


Re: Íàâîäíåíèåòî
îò marsi íà 19.08.2012 @ 20:16:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè! Ïîçäðàâè!

]


Re: Íàâîäíåíèåòî
îò zebaitel íà 18.08.2012 @ 13:07:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
...åäíî êó÷å è åäíî äîáè÷å – ñåìåéñòâîòî ìó. ..Ìàëêî ñè ïîïëàêàõ, Ìàðñè, ñëåä òâîÿòà èñòîðèÿ!!! Íå çíàì êàêâî äðóãî äà êàæà.


Re: Íàâîäíåíèåòî
îò marsi íà 18.11.2012 @ 21:47:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìîæå äà çâó÷è ñòðàííî, íî è àç ïëàêàõ, êàòî ãî ïèñàõ!

]


Re: Íàâîäíåíèåòî
îò RonnieSlowhand íà 28.09.2012 @ 12:34:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Ìíîãî äîáðî òîâà. È òîâà ãî êàçâàì êàòî âîéíñòâàù ãðàäñêè ÷îâåê, êîéòî íå îáè÷à ðàçêàçè çà ñåëîòî. Íî òîâà ìå õâàíà.


Re: Íàâîäíåíèåòî
îò marsi íà 18.11.2012 @ 21:47:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè! Ïîçäðàâè!

]