Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 453
ХуЛитери: 5
Всичко: 458

Онлайн сега:
:: Albatros
:: Markoni55
:: LeoBedrosian
:: malovo3
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМъж на 50
раздел: Пародии
автор: aivia

(по Жена на 50 от Albatros)

Мъжът на петдесет. Какво по-просто
от туй да кажеш: - Вижда се мъжа!
И сетне като гледаш - има троскот,
преди където имаше коса.

На петдесет той проверява листа,
изписан с имената на жени.
Той знае – вече нещичко му липсва.
Едва ли нещо младо ще плени.

Като елен водач на стадо самки
гордее се със своите рога,
на петдесет се хваща и за сламки,
съгласен на каква да е жена.

И оживял във женски революции
захвърлил е стрелите и лъка.
Той – смътно помнещ нощните полюции,
със страх си спомня огъня в кръвта.


На тази възраст на мъжа му стига
да има кой чорба да му свари,
да легне с някоя дебела книга,
да подарява на внуците пари.

На петдесет е твърде стара кримка,
момченцата го слагат с своя джоб.
Жени, не си правете с него снимка!
Сварете му чорба със лук и боб.


Той мрънка, боледува и се мръщи,
сред наборите има мъртъвци.
Проскубан вълк върви край празна къща,
събира присмех само и молци.

Когато мина някой ден оттатък
порталите със адския обков,
ще бъда там, защото съм жената,
която би могла да е любов.


Публикувано от alfa_c на 04.08.2012 @ 14:49:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Пародии

» Материали от
   aivia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 19:52:08 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Мъж на 50" | Вход | 9 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мъж на 50
от libra на 04.08.2012 @ 20:42:30
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))
а всъщност нямат никакво значение годините или визията, ако въпросния мъж има красива душа.. за мен поне нямат
поздрав за стиха!поезия е :)


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 20:55:23
(Профил | Изпрати бележка)
Така е. Важно е какво има в душата на всеки независимо от пола и възрастта. И благодаря, че си го оценила като поезия, въпреки че не си съгласна с изложената гледна точка. И аз не ги мисля тия глупости за мъжа на 50, които съм писала, нито пък за жената на 50, които прочетох :)

]


Re: Мъж на 50
от secret_rose на 04.08.2012 @ 20:17:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Боже... подведох се и влязох тук...
Много... злобен стих.


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 20:48:18
(Профил | Изпрати бележка)
Не си се подвела, злобен е. А прочете ли оригиналът едновременно с пародията? Лирическият аз в пародията е такъв идиот, че и аз не мога да го понасям :)

]


Re: Мъж на 50
от secret_rose на 04.08.2012 @ 20:56:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не бях... Сега го прочетох...
Извинявай.

]


Re: Мъж на 50
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.08.2012 @ 19:49:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ето ме, аз съм мъжът на 50!

Лирическата ти би могла да бъде всичко друго, но не и любов.

Слаб, некадърно написан текст...



Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 20:44:49
(Профил | Изпрати бележка)
:)
Това е пародия, двата текста прочетени заедно са забавни. Не е слаб текстът, а е кофти позицията на лирическия аз, която е унизителна за всеки мъж. Ефектът не е случаен. В жена на 50 намерих сексизъм и мачизъм, затова провокирах с това.
Не мисля, че има възраст, в която човекът спира да е човек.
Това е само шегичка... е с малко зъбки, но... не се отнася за нито един реален мъж на тази възраст.

]


Re: Мъж на 50
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.08.2012 @ 21:34:35
(Профил | Изпрати бележка)
Текстът, поднесен в "стихотворна" форма е слаб, независимо от позицията на лирическия. Ето защо:

1. Инверсията /преди където/ е смислово и стилистично неточна - първа строфа.
2. Ритъмът в четвъртия стих на петата строфа е напълно унищожен.
3. /момченцата го слагат "с" своя джоб/ - кавичките са мои! - без думи.
4. Вълци и кучета, докато още ходят, могат да събират бълхи и други външни паразити, но не и молци - молците са складови неприятели и вредят по складирани храни или вълна...
5. /Когато мина някой ден оттатък
порталите със адския обков,
ще бъда там, защото съм жената/
Може би все пак трябва да е /мине/ вместо /мина/ - ако става дума за лирическия, след като се предполага, че лирическата вече ще е там.
6. Далеч от представата за поезия са римни двойки като жена-коса, листа-липсва, рога-жена, лъка-кръвта, оттатък-жената...
А колкото до "шегичката ти" - след като има зъбки, би трябвало да помисли и за тяхната хигиена..

]


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 22:16:31
(Профил | Изпрати бележка)
Приемам критиката и я намирам за правилна. А сега влез в оригинала и виж каква част от недостатъците, на които си обърнал внимание са мое дело :) ... и каква работа има пчелата майка в слънчогледовата пита.... и каквото ти хрумне друго.

]


Re: Мъж на 50
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.08.2012 @ 22:53:48
(Профил | Изпрати бележка)
Видях оригинала, както го наричаш, тонът и внушенията са далеч по-премерени, при това авторът там е издигнал лирическата на свой пиедестал, така както го усеща и разбира. Оригиналът не е обиден за жената на 50, напротив, личи авторовото възхищение и преклонение към героинята. Да, пчелата майка не събира мед от слънчогледовата пита, тя си стои в кошера, докато пчелите работнички прелитат от цвят на цвят.
Но това е само една неточна метафора и като цяло не променя общото звучене на стиха. Хайде, бъди обективна, видях други твои стихове, пишеш добре, но тук отрицателната емоция е надделяла и е превърнала пародията в гротеска, което предизвика и моята свръх реакция.

Поздрави!

]


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 22:29:21
(Профил | Изпрати бележка)
това "с" пред джоб си е чисто моя печатна грешка, там трябва да има "в", ама няма.... :)

]


Re: Мъж на 50
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.08.2012 @ 22:56:30
(Профил | Изпрати бележка)
не само това с, мине-мина е също от недоглеждане:)

]


Re: Мъж на 50
от yotovava на 04.08.2012 @ 17:42:41
(Профил | Изпрати бележка)
Дали се лъжа, или баща ти е послужил за модел на този стих.
Ако не, иди и му го прочети


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 20:35:57
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност мнението на лирическия аз тук няма нищо общо с моето. Харесвам и уважавам мъжете на всякаква възраст, както и жените.
Дъртичка съм за баща на 50, но пък съм младичка за жена на 50 и слава богу.

]


Re: Мъж на 50
от yotovava на 04.08.2012 @ 20:44:18
(Профил | Изпрати бележка)
Няма значение на колко е баща ти, ти му го прочети, току-виж се зарадва :)

]


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 07.08.2012 @ 11:42:17
(Профил | Изпрати бележка)
Ок, щом толкова настояваш, ела с мен на гробищата да му го прочетем заедно и да го зарадваме.

]


Re: Мъж на 50
от Albatros (valerist@abv.bg) на 04.08.2012 @ 17:30:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/profile.php?id=100001222017028
Така се пише за мъжа на 50, с обич:

МЪЖЪТ НА 50

Мъжът на петдесет без страх разбира,
че повечето път е извървян,
че вече е в последната квартира
на този свой живот; не е пиян
от виното на млади обещания,
а трезвен и понякога суров —
не бърка мимолетните желания
с едничката, съдбовната любов.

Мъжът на петдесет по-нараним е,
обидата преглъща трудно той.
И не прежалва лесно чест и име,
не прави често в пътя си завой;
недоверчив е към прибързаната слава,
страни от амбициозния глупак…
Той няма време вече да прощава,
да се разделя и да почва пак.

Мъжът на петдесет е стара служба:
изял си е войнишката чорба
и вече опит чужд не му е нужен
да разбере, че всичко е борба,
че хляб и свобода, и идеали
не се постигат с кротост и покой.
Мъжът на петдесет не чака жалост,
а безпощадност от живота свой.


Таньо Клисуров - http://chitanka.info/text/10912-myzhyt-na-petdeset

Ръка, водена омраза, не може да милва ни дете, ни коте, ни книга.
Туй то.
Алби


Re: Мъж на 50
от secret_rose на 04.08.2012 @ 20:19:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
@--;--

]


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 20:33:05
(Профил | Изпрати бележка)
Напълно съм съгласна с всичко казано в коментара ти. Като малка обичах да ходя за риба с баща ми - слагаш стръвта на кукичката и хвърляш, ако има риба, ще клъвне :)
Това е само пародия на твое стихотворение, стремежът ми е бил да запазя формата на строфата, гледната точка и стилът на лирическия аз. Ако тук лирическият аз изказва мнение за мъжете, което ти звучи обидно, аз какво съм виновна? Той само повтаря модела на твоя оригинал....

В твоя оригинал жената на 50 е:

"Безжалостна оса из степен троскот,
пчелата майка в пита слънчоглед,"
сигурно лирическият аз изразява любов, но аз не я вдянах.

"Преминала през мъжки революции,
като Диана – тръгва пак на лов! –
тя – петимна да гали дребни внуци,
все тъй е ненаситна за любов."
това сигурно е жената-тигрица, която си търси младо момче за секс?

"Тя няма да чете Толстой на книга,
щом с мъж наеме стая в скъп хотел."
жената на 50 не обича да чете или не може, но пък за секс е готова на подвизи?


"Тя глади. Тя пере. Деца завръща.
Отвъд изпраща свидни мъртъвци.
И като вълци покрай стара къща
въртят се покрай прага й момци!"
жената на 50 изпълнява функции на многоцелеви кухненски уред, но пак мисли за секс с младоци, вероятно перманентно разгонена?

Каквото повикало, такова се обадило, бате....
Иначе, ако е за смях, смешно си е.

]


Re: Мъж на 50
от apostola на 04.08.2012 @ 16:51:32
(Профил | Изпрати бележка)
Много добре,aivia!Поздравления!
Привет от мен!


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 20:20:28
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти :)

]


Re: Мъж на 50
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 04.08.2012 @ 15:57:37
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Ауу, напих се тогава както на младини, но в две страни го празнувах


Re: Мъж на 50
от aivia (via4@mail.bg) на 04.08.2012 @ 20:19:51
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се напивам понякога, и от радост и от мъка - все е вкусно.

]


Re: Мъж на 50
от lordly (lordly@mail.bg) на 17.10.2012 @ 00:36:14
(Профил | Изпрати бележка)
Рецепта: повечко секс с 50-ет годишен, а не еднократен с младежа от съседният вход! Опитай и сподели!


Re: Мъж на 50
от angar на 27.06.2013 @ 11:00:14
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Много е хубаво стихотворението ти, Айвия!
За съжаление, аз едва сега, с една година закъснение, го прочетох.

И като изпълнение е много хубаво, и като идея - пародия на стихотворението на Албатрос, с показване отношение към мъжа на 50 аналогично на неговото отношение към жената на 50.

И на мене в неговото стихотворение отношението към жената на 50 ми се стори високомерно и обидно; и провокиран от това му отношение, написах "Жената на петдесет и пет", в което за жената на 55 се говори съвсем друго.

Дребните забележчици, които е направил Владун, не са съществени - ясно е че става въпрос за правописна грешчица.

Но стихотворението ти може да съществува и като самостоятелно, без връзка със стихотворението на Албатрос. Много точни и верни неща има в него, и иронията, вложена в него също ще е понятна без да звучи обидно; само че възрастта на мъжа, за който се отнася, трябва да бъде друга; заглавието на стихотворението трябва да бъде "Мъжът на 70"!