Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 0
Всичко: 758

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНос
раздел: Хумор и сатира
автор: kasiana

          Вземам шнорхела на развинтената си фантазия и се гмурвам в океана от спомени, за да погледна очи в очи един от тях, който се отключи неочаквано тази сутрин по втори петли, когато прочетох, с преголямо удоволствие и обширно ухилена душа, разказа на lordly „Кога хапят жените”

          Но не глаголът „хапят”, а съществителното „нос”, което липсва в заглавието на lordly, но присъства много колоритно в неговия разказ, ме провокира да „доплувам” до една далечна декемврийска вечер от моя живот, когато петелът вече беше ме клъвнал, и от има-няма четири години, час по час всеки ден се връцках пред огледалото, обзета ту от нарцисизъм, ту от бяс, че някоя пъпка е цъфнала върху брадичката ми…

          Този път пъпка нямаше.
          Наслаждавах се на роклята и обувките за утрешната забава в ДНА-то в Русе. Това беше рутинно мероприятие, което ръководството на гимназията от време на време ни спретваше – хем да запуши за малко тапата на бутилката с умнотии, които учителите непрекъснато свеждаха до мозъците ни, хем и те, учителите, да врътнат я някой валс, я някое танго или пък да заподскачат в редичка с нас леткис - танца на пингвина…

          Мама - втора смяна. Татко – дежурен в клуба на Доброволния отряд на квартала. Кака в Плевен – да си донапълни красивата глава с физични и математически формули, към които моя милост и до ден днешен е алергична, дори в съня си…

          Изкъпана и свежа, седя на малко столче до бумтящата пернишка печка. Зима е, малко преди дългоочакваната ваканция. По едно време взех да се люлея назад-напред със столчето, стремейки се люшкането да е в синхрон с ритмичната стъпка на стихотворението, което българичката беше наредила да научим до следващия ден. Тогава се очакваше да блеснем пред нея - кой повече, кой по-малко с рецитаторското си майсторство.

          Дотук добре. Ама отде ми щукна в главата да цъкна копчето на лампата! Трябва да е било някакво мрачно стихотворение, щом реших да го уча на тъмен фон, раздвижен от причудливите отражения на пламъчетата в печката, които допрели връхчета до малкото отворче на капака, се разсейваха в стаята, рисувайки странни фигури по стените и тавана.
          Продължавах да се люлея. Но още нещо във фона все ми липсваше… Последната щуротия, която ми хрумна, и веднага приведох в действие, бе да затворя очи, с надеждата, че така ще запомня по-бързо поетичния текст…

          Люлея се аз назад-напред със затворени очи и вдъхновено рецитирам…
          Но по едно време – цвър! И върхът на носа ми се курдиса някак си плътно до една от стените на печката…Внезапната болка ме катурна мигновено назад със столчето барабар…И то, и аз – с навирени крака…

          Как да е станах, светнах лампата и се погледнах в огледалото. О, Боже!
          Изгореното беше във формата на окръжност с диаметър около сантиметър… И нали бях в Сандружината на училището, реших сама да се справя с проблема. Но в бързината вместо да взема шишенцето с течност против изгаряне, съм грабнала маминия одеколон… Поръсих носа си обилно с него, след което се задейства ниагарата на сълзите ми, озвучени с неистови писъци…


          Обаче, нали старите хора все повтарят: „Утрото е по-мъдро от вечерта”, когато влязох в училище, бях вече загърбила хилядите притеснения за вида на изгорения си нос… И в часа по български език и литература нафукано рецитирах стихотворението пред черната дъска. Българичката и съучениците ми реагираха със смесени чувства на тази моя изява: едни едва се сдържаха да не прихнат, гледайки върха на носа ми, други ме окайваха наум, трети – кой знае защо- ми се радваха… И като произнесох и последния стих, последваха бурни овации…

          До вечерната забава девичите ми притеснения се стопиха…
          И когато музиката засвири, а пред мен застана Рòман – едно от най-умните и красиви момчета в гимназията, което чинно ме покани за първия танц, кимнах учтиво в знак на съгласие, подадох му ръка и потънах в нежния му поглед, забравила за колоритно изпечения връх на носа си…
          И полетяхме в шеметния вихър на валса…


20.07.2012 г. ; 10:48 ч.



Публикувано от hixxtam на 20.07.2012 @ 20:20:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:42:36 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Нос" | Вход | 10 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нос
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 29.07.2012 @ 18:18:10
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Е! За това става въпрос...
Много по- важно е онова-
зад изгорения нос!
Поздрави, Каси!
Б.


Re: Нос
от kasiana на 29.07.2012 @ 20:01:06
(Профил | Изпрати бележка)
Нали знаеш - на младостта морето е до колене - изпива го и - с усмивка нататък:)))))

Благодаря, Бо:)))

Светла нова седмица:)))))

]


Re: Нос
от mamontovo_dyrvo на 26.07.2012 @ 01:11:44
(Профил | Изпрати бележка)
Много шибана ситуация ме чака след десетина часа...Обаче това, което си сътворила е толкова свежо! Ще ми помогне, Каси! Хахахаха!
Непринудена веселост!


Re: Нос
от kasiana на 26.07.2012 @ 08:46:44
(Профил | Изпрати бележка)
Пей сърце и се усмихвай в себе си, на себе си и на света!!!

С теб съм духом, Мамонтово дърво:)))))

Бъди!!!

Каси

]


Re: Нос
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 24.07.2012 @ 17:38:15
(Профил | Изпрати бележка)
Този разказ и мен стопли - като *пернишка печка*... и ме разсмя!

Браво Каси!... И - благодря ти - за настроението! :) :) :)

;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Нос
от kasiana на 24.07.2012 @ 22:39:18
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че моят "Нос" е допринесъл за веселията в душата ти, Бой:)))))

Ако ми остане време да разкажа перипетиите по счупването на двете ми ръце на 28 януари, тази година - ще падне още по-голям смях, защото... Абе, когато му дойде времето:) :) :)

Сърдечни поздрави:)))

]


Re: Нос
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 24.07.2012 @ 17:22:17
(Профил | Изпрати бележка)
Има ли някъде екшън, ако не друго, то поне печката е пернишка:)))
Сега се смеем, ама тогава хич не ти е било до смях, представих си тая рецитация..
Хубаво разказано - и благодаря за хепиенда!

Поздрави, Каси!


Re: Нос
от kasiana на 24.07.2012 @ 22:45:24
(Профил | Изпрати бележка)
Ама мен си ме болеше, но още тогава ми беше смешно:)))))

В резултат на такъв луд смях по време на обедна почивка в пионерския лагер във Воден, Разградско, прописах стихотворения...

Подробности, когато му дойде времето:)))))

Сърдечни поздрави, Влади:)))))

Каси

]


Re: Нос
от sineva на 21.07.2012 @ 15:49:56
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотна си разказвачка, Кас! Но ти си знаеш, това.
Прохладен ден, мила!:)


Re: Нос
от kasiana на 21.07.2012 @ 20:25:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за милите думи, Лазурна:)))))

Хубава неделя:)))))

]


Re: Нос
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.07.2012 @ 08:58:40
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечни поздрави Кас:)))
Забавна история :)


Re: Нос
от kasiana на 21.07.2012 @ 13:17:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Кати:)))))

Гледайки от смешната страна и от растоянието на годините ..., така е...

Сърдечни поздрави:)))))

]


Re: Нос
от lordly (lordly@mail.bg) на 21.07.2012 @ 08:28:31
(Профил | Изпрати бележка)
Представих си картинката "Внезапната болка ме катурна мигновено назад със столчето барабар…И то, и аз – с навирени крака…" и едва не паднах от стола от смях. Хубав ден, Каси!


Re: Нос
от kasiana на 21.07.2012 @ 08:40:43
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, ЛордЛи:)))))))

Аз съм ти особено благодарна, че благодарение на твоя разказ си припомних тази трагикомична случка от моя живот:)))))

Бъди!!!

Каси

]


Re: Нос
от angar на 20.07.2012 @ 22:48:43
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Хареса ми! Най-много с това, че така мъжествено си понесла и така си се справила със ситуацията, и с това, че сте танцували валс. И досега ти е любимият танц, предполагам.
Странно ми е - мисля валса за най-приятния танц, а младите хора сякаш не го обичат и не го танцуват.


Re: Нос
от kasiana на 21.07.2012 @ 00:28:18
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Ангар:))))))))))))

Ами как няма да се справя, бях в 10-ти клас, а майка и татко се прибраха в полунощ, когато аз, изпила вече един течен аналгин, най-после бях заспала
...

Позна за валса. И сега ми е любим танц.
Знаеш ли, навремето в час по физическо възпитание не само спортувахме, но и танцувахме - народни и светски танци. А преди да влезем в училище, независимо коя смяна бяхме, първо играехме физзарядка - всеки стъпил на очертано място, после друсвахме Елениното или Дунавското хоро, и едва тогава влизахме в училище.
А сега в училище играят само волейбол, баскетбол и футбол...
Гимнастиката и леката атлетика ги минават на тъгъдък...

Сърдечни поздрави:)))))

]


Re: Нос
от zebaitel на 20.07.2012 @ 20:56:32
(Профил | Изпрати бележка)
Разсмя ме, Каси! Ами то човек понякога и от носа си пати!!! Или се облагодетелства!


Re: Нос
от kasiana на 20.07.2012 @ 22:01:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ми то, погледнато отстрани и от дълбините на времето, и аз се хиля на себе си...

Сърдечни поздрави:)))))

Касиана

]


Re: Нос
от Narwal на 20.07.2012 @ 20:39:13
(Профил | Изпрати бележка)
Развесели ме!:))) Поражения от изгаряне съм имал доста, но по носа....това е направо достижение! Поздравления, Каси! Много ми хареса!


Re: Нос
от kasiana на 20.07.2012 @ 21:58:18
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че сте се развеселили, Капитане:)))))

Понеже болката, изпитана тогава, отдавна е отшумяла, и аз си се надсмивах, докато го писах...

Сърдечни поздрави:))))) Каси

]